hoe vaak gaan jullie kinderen in bad?

Toen Lianne nog niet naar school ging, op woe/vrij ochtend en zondag.

Nu ze naar school gaat moet ik nog even een nieuw ritme vinden.

Maar verwacht dat het de woe/vrij middag gaat worden en zondag.

Dus 3x per week!

Als ze echt vies is een keer extra uiteraard!!

@Mariiyelle wrote:

@Lune wrote:
ik heb het toch ook niet pver de hele dag handjes wassen? Mijn dreumes die nog op de vloer speelt was ik zn handjes voor we eten of als hij naar bed gaat. Vaker is over het algemeen niet nodig en die vloer wordt toch ook schoongehouden.

Hier blijf ik de vloer doen :frowning: Kat die van buiten naar binnen komt, kind die lekker erop los knoeit met eten of drinken. En ik dweil echt geen 2x per dag. Zeker niet nu met de laatste loodjes. :slight_smile:

tja ik ook hoor, maar van wat kruimels zand (tel er maar drie schoolgaande kinderen bij op die in en uitlopen :wink: ) of kattenharen ben ik niet bang. Ik zuig iedere dag, dweil zo’n drie keer per week en dat vind ik echt schoon genoeg hoor.

Verder ben ik het eens met D.!

@maria77 wrote:

Ik ben benieuwd hoe vaak jullie kinderen in bad/onder de douche gaan?

Ivm werk en drukte gaan die van ons 2-3x per week in bad ook om haren te wassen. Verder was ik ze 's ochtends aan de wasbak. Ze zijn verder wel schoon natuurlijk, maar ik vroeg me af wanneer de meeste kinderen gewoon dagelijks zelf gaan douchen (net als de meeste volwassenen)…

Jayden gaat eigenlijk elke ochtend over de douche, als wij gaan douchen gaat hij snel mee. Idem voor 's avonds… Gewoon even een paar minuten…

@Lune wrote:

tja ik ook hoor, maar van wat kruimels zand (tel er maar drie schoolgaande kinderen bij op die in en uitlopen :wink: ) of kattenharen ben ik niet bang. Ik zuig iedere dag, dweil zo’n drie keer per week en dat vind ik echt schoon genoeg hoor.

Kan me voorstellen.

Ik weet heus wel dat je kind met washandje wast op de dagen dat hij/zij niet gaat douchen maar.. Ik heb een peuter die bij geringste luier verschoning al dramatisch doet. Dan zet ik haar even voor 5 min snel onder de douch om haar voor en achterwerk schoon te maken + haren. Vanmiddag is ze met me in bad geweest omdat ze dat wilde en dit x haar haar niet gewassen.

En D. Ik veroordeel niemand hoor :) Maar 1 a 2x per week is echt voor een kind weinig vind ik. :)

Hier douchen we allemaal iedere dag, aan wassen aan de wastafel doen we hier niet aan.

Ik heb daar zi’n hekel aan.

haren wassen zo, 3 keer in de week ofzo Yari iedere dag omdat hij gel gebruikt.

hier gewoon elke dag douchen,

niet uren lang maar gewoon even lekker afspoelen…

Heb een hekel aan vieze nageltjes, zeker als ze van school komen…

Haren wassen 2 keer per week…

Ik douche zelf ook elke dag!

Ik was Jayden zijn haar wel elke avond, omdat hij ook altijd gel erin heeft :slight_smile:

Flier…

Ik ben zelf luizenpluis ouder op school en zit in de werkgroep luizenpreventie en het is dus GEEN fabel dat luizen vaker voorkomen bij kinderen met een erg schone dagelijks gewassen hoofdhuid. Het is ook heel makkelijk te onderbouwen, met feiten. Een luis leeft van het bloed wat hij haalt uit de hoofdhuid, hoe “schoner” de huid, hoe makkelijker de luis bij de huid kan. Kinderen die een wat vettigere hoofdhuid hebben, of gel en andere producten waar de huid “vies” van word, hebben beduidend minder vaak of zelfs helemaal geen last van luizen. Ze kunnen minder makkelijk bij de huidlaag komen waar ze bloed uithalen.

Mijn dochter wast haar haren maar eens per 10 dagen, de andere dagen word het geborsteld met een varkensharenborstel (kam je al heel veel fijn vuil en stof eruit) en 1x per 2 dagen sprayen we er anti klit spray in van Gliss Kur, dus eigenlijk ruikt haar haardos meestal naar Glis Kur. Bij dagelijks wassen zou mijn dochter haar haar zo droog worden dat het nog meer kroest en klit en dan gaat haar hoofdhuid enorm schilferen. Ze is 8. Dit had ze niet als kleine baby, maar is ontstaan rond haar 4e ongeveer. We lopen met 2 kinderen bij de dermatoloog vanwege eczeem en ook daar werd dagelijks wassen “sterk ontraden” zoals ze dat dan mooi zeggen.

Dus, ja, ik vind dagelijks wassen van de tere babyhuid inderdaad overdreven. :shifty:

oh, mies gebruikt ook gel, maar daar kom ik weer met mijn varkensharen borstel… daar borstel ik het makkelijk mee uit, de volgende dag doen we er weer bij en de 3e dag ongeveer wassen we zijn haren. Hij klaagt meer over jeuk (van droogheid) als ik zijn haar dagelijks was, dan wanneer we gel gebruiken en dat uitborstelen…

Dan ben ik ws nog veel viezer in ogen van sommigen, want mijn kinderen dragen hun kleding zo mogelijk ook gewoon 2 dagen achter elkaar… Gelukkig ben ik daarin niet de enige, het is hier op school heel gebruikelijk. Het is geen vanzelfsprekendheid, soms kan het gewoon niet omdat die van 4 zijn billen een dag niet best heeft afgeveegd en dan ruikt zijn broek niet fris. Of ze hebben geknoeid met eten. Maar mijn dochter kan echt altijd wel 2 dagen haar kleding aan…

Ondergoed en sokken moeten wel elke dag schoon. Geen uitzondering daarop.

@Cell wrote:

Dan ben ik ws nog veel viezer in ogen van sommigen, want mijn kinderen dragen hun kleding zo mogelijk ook gewoon 2 dagen achter elkaar… Gelukkig ben ik daarin niet de enige, het is hier op school heel gebruikelijk. Het is geen vanzelfsprekendheid, soms kan het gewoon niet omdat die van 4 zijn billen een dag niet best heeft afgeveegd en dan ruikt zijn broek niet fris. Of ze hebben geknoeid met eten. Maar mijn dochter kan echt altijd wel 2 dagen haar kleding aan…

Hier net zo… sokken en ondergoed MOET elke dag schoon, kleding… dat kijken we gewoon even aan.

Een shirt dat niet vies is kan gerust een 2e dag, idem voor een broek.

In de zomer is het dus bijna elke dag voor allemaal schone kleren (al was het maar vanwege de zonnebrand… en dan het zand en en en).

En in de winter kan het vaker nog een 2e keer. Of ik leg het even aan de kant en dan een dag later weer dat shirt aan.

Voor wat betreft de vieze nageltjes… daar hou ik ook niet van, dus elke avond voor het slapen gaan lopen we hier 40 vingernageltjes na :thumbup: .

Ik las op facebook al dat deze discussie er was… maakt dus nogal wat los :think: .

Ik was toch wel nieuwsgierig dus ben even een kijkje komen nemen :mrgreen:

Hier gaan de kinderen in de winter 2-3x per week in bad en in de zomer vrijwel dagelijks. Haren wassen doen we 2x per week, de kinderen krijgen anders droog haar en elke dag shampoo is gewoon niet goed. Daarbij heeft de jongste exceem en een schuurpapier huidje, die ga ik niet nog meer belasten met allemaal zeep e.d. Mijn kinderen hebben overigens nog nooit luizen gehad, dus ze zullen wel heel vies zijn :mrgreen:

Hier zijn de kinderen veelal thuis, ik ben thuisblijfmoeder dus ze gaan niet naar een kinderdagverblijf e.d. Mijn vloer is doorgaans redelijk schoon.

Om eerlijk te zijn zou ik ze denk ik ook elke dag badderen als ze wel naar een kdv zouden gaan… ik heb ook een hekel aan geuren van anderen in het haar van mijn meiden of in hun kleding, en als ze ergens anders over de vloer heen kruipen en het is daar vies, of ze komen vies thuis na het buiten spelen of na het spelen bij anderen, gaan ze ook een keer extra in bad.

Ondergoed en sokken moeten ze elke dag schoon aan, en overige kleding hebben ze mits het niet vies is 2 dagen aan.

@mamaMarije wrote:

@Cell wrote:

Hier net zo… sokken en ondergoed MOET elke dag schoon, kleding… dat kijken we gewoon even aan.

Een shirt dat niet vies is kan gerust een 2e dag, idem voor een broek.

In de zomer is het dus bijna elke dag voor allemaal schone kleren (al was het maar vanwege de zonnebrand… en dan het zand en en en).

En in de winter kan het vaker nog een 2e keer. Of ik leg het even aan de kant en dan een dag later weer dat shirt aan.

Voor wat betreft de vieze nageltjes… daar hou ik ook niet van, dus elke avond voor het slapen gaan lopen we hier 40 vingernageltjes na :thumbup: .

Hier net zo…als het shirtje, legging en rokje nog schoon zijn dan de volgende dag weer aan en ondergoed en sokken elke dag schoon.

Vieze nageltjes vind ik niet erg…even wassen met een nagelborsteltje en het meeste is weer schoon.

hier douchen ze om de dag tenzij ze echt heel vies zijn.

oh en kleding ??? 2 - 3 dagen :mrgreen: of ze moeten echt vies zijn. Ondergoed elke dag schoon ( ok soms 2 dagen vies he ???) :mrgreen:

zomers gaan ze hier ook wel allemaal even afdouchen… maar dat is dan zonder zeep hoor, gewoon even overal de sproer overheen om zand af te spoelen. Ik houd van de “natuurlijke” geur die mijn kinderen van zichzelf hebben, daar kan geen zwitsal of iets tegenop. Mijn dochter komt in de leeftijd dat ze graag experimenteert met luchtjes en douchegelletjes en zelfs deo… maar daar moet ik wel erg aan wennen… :oops:

Maarja, ik ben dan ook zo’n moeder die haar pasgeboren babietjes pas met een dag of 4 a 5 in bad wilde hebben… dat zoetige babyhuidsmeer luchtje vond ik altijd heerlijk.

Met een dag of 4 a 5 begonnen ze wel te meuren, dan hop in bad, maar dan ook nog niet eens met zeep.

Wel gelachen daardoor toen onze buuf meteen de eerste dag ongevraagd op bezoek kwam en Mies zo ongeveer uit mijn handen trok… ze zat aan hem te ruiken en kusjes te geven (verschrikkelijk, ze moest van hem afblijven) en toen zei ik alleen maar…“hij is nog niet gewassen hoor, ze hebben alleen het huidsmeer een beetje weggewreven” Ik heb toen wel intern enorm zitten lachen om die zure kop die ze trok en toen kreeg ik hem meteen weer terug…

Maar ja, ik vind mensen die overdreven naar parfum meuren dan juist ook weer “vies” ruiken… dus smaken verschillen zullen we maar zeggen.

@Cell wrote:

Maarja, ik ben dan ook zo’n moeder die haar pasgeboren babietjes pas met een dag of 4 a 5 in bad wilde hebben… dat zoetige babyhuidsmeer luchtje vond ik altijd heerlijk.

Met een dag of 4 a 5 begonnen ze wel te meuren, dan hop in bad, maar dan ook nog niet eens met zeep.

Wel gelachen daardoor toen onze buuf meteen de eerste dag ongevraagd op bezoek kwam en Mies zo ongeveer uit mijn handen trok… ze zat aan hem te ruiken en kusjes te geven (verschrikkelijk, ze moest van hem afblijven) en toen zei ik alleen maar…“hij is nog niet gewassen hoor, ze hebben alleen het huidsmeer een beetje weggewreven” Ik heb toen wel intern enorm zitten lachen om die zure kop die ze trok en toen kreeg ik hem meteen weer terug…

Haha geweldig!!
Hier ook 'zo'n ' moeder hoor.. ik wilde de eerste dagen ook geen zeep aan het lijfje.. en dat huidsmeer zit er niet voor niks!
En er gaat niks boven een babygeurtje! :)

@Cell wrote:

zomers gaan ze hier ook wel allemaal even afdouchen… maar dat is dan zonder zeep hoor, gewoon even overal de sproer overheen om zand af te spoelen.

Ja hier zomers ook lekker afspoelen onder een lauwe douche…

@Cell wrote:

Ooooh dat had ik ook heel erg....zat elke minuut met mijn neus op zijn hoofdje, heerlijk gewoon!!! Zo jammer dat dat babygeurtje niet blijft :(

@Nikita wrote:

@Cell wrote:

Ooooh dat had ik ook heel erg....zat elke minuut met mijn neus op zijn hoofdje, heerlijk gewoon!!! Zo jammer dat dat babygeurtje niet blijft :(

Vooral de holte in het zo'n babynekje/ halsje ruikt zo heerlijk :inlove: .
En hier dus idd ook geen direct gewassen baby.

Hier gaan ze 2 a 3x per week in bad/douche, haren wassen doen de kids maar 1x per week.

Hier gaan ze ook niet dagelijks hoor.

Oudste heeft snel eczeem wat erger wordt door water, dus zo min mogelijk. Detail: had dus ook geen brandschone hoofdhuid en wel ongeveer 5 jaar luis (maar dat ging over toen ze van school wisselde :shifty: )

Jongste 2 gaan vaker, zijn vaak ook smerig :mrgreen: Hangt ook een beetje van de fase af, S is al lang zindelijk, maar soms een ongelukje en dan vind ik een bad wel iets frisser…

Ken ook ouderen die nooit douchen. Wassen zich aan wastafel en dat gaat ook prima…

Hier gaan ze 2 x per week onder de douche en de haren wassen 1 x per week.(of ze moeten echt heel smerig zijn,dan vaker).

Verder wassen we elke dag bij de wasbak met wasgel(hypoallergeen).

In de zomer als het erg warm is,dan spoelen ze zich ook even af onder de douche,maar dat is hoog uit maar een paar minuten.

Elke dag bekijken we hoe het bovengoed eruit ziet en of het dan nog een dagje kan.

Ondergoed en sokken worden hier ook elke dag schoon aangetrokken,geen discussie over mogelijk!