Hoe vaak en hoe lang ongesteld met de Cerzetta minipil?

@miriam wrote:



Hoe gaat t bij jou Esther nog steeds pet of al beter?




Ja, nog steeds pet, nog net zo ongi als de laatste dagen, het duurt echt een volle week hier…

zondag erg last gehad van m’n buik, kramp enzo…



Ben gister wel weer met een nieuwe strip begonnen…

Miriam, is het bloeden nog steeds gestopt?



ik bloed nog steeds, vandaag de 10e dag…

ben er echt zat van

bloeden is gestopt, puistjes zijn weg en ik voel me weer mezelf :slight_smile:



Die cerazette is echt niks voor mij, en volgens mij ook niet voor jou :think: Ook al zou je verder geen klachten hebben dan nog is dat blijven bloeden heel erg vermoeiend. Echt als je niet durf te stoppen ga naar je ha en vraag iets anders. Ik ben ff tijdelijk aan de condooms ookniet fijn maar die polonaise aan mijn lijf heb ik geen zin meer in. Dan mag hij ook wat ongemak ondervinden hoor wij willen op dit moment niet zwanger worden niet aleen ik :mrgreen:



:hug: en sterkte en echt joh ga ff naar je ha :-*

Was de eerste maanden ook heel onregelmatig en teveel ongesteld… :?

Na een maand of twee heb ik ze drie maanden aan een stuk niet gehad tot ik ermee stopte…

@Vicky S wrote:

Was de eerste maanden ook heel onregelmatig en teveel ongesteld… :?

Na een maand of twee heb ik ze drie maanden aan een stuk niet gehad tot ik ermee stopte…




Ik ben de dag voor kerst begonnen met slikken en werd gelijk daarna ongesteld.

eerst 2 weken achter elkaar, toen een week niet, toen 3 weken achter elkaar, en nu steeds om de week een hele week.



Het kan dus ook nog weg gaan blijven?

dan hoop ik daar maar op.

maar ik ga de arts wel even bellen, misschien is deze pil te licht voor mij, ik vraag me af of ik dan wel genoeg beschermd ben…

Tegen mij zeiden ze dat je je lichaam tijd moet geven om eraan te wennen… en het was zo bij mij… Hoop bij jou ook!

hoe is t nu?

@miriam wrote:

hoe is t nu?




Nu gaat het weer goed, maandag was het weg, ongeveer 11 dagen dus dit keer.

ben erg benieuwd of ik het nu morgen weer word , of dat het nu langer duurt.

het is elke keer op vrijdag namelijk, alleen de laatste keer was ik het langer, dus ik ben benieuwd…

ja hoor, het is weer zover, begin vorige week was het over en vandaag begon het weer, echt om de week dus :wall:

:hug: al naar de ha geweest?

@miriam wrote:

:hug: al naar de ha geweest?




nee :oops:

ben te druk met ziekenhuisbezoekjes van de rest van mijn gezin dat ik het voor mezelf even vooruit geschoven heb.



maar ik moet wel gauw bellen, heb een oproep gekregen voor een uitstrijkje…bah

Ik ben nu mijn zoontje 8 maanden is, nog steeds niet ongesteld geweest met de Cezarette. Tsja oneerijk he…

@estellebutter wrote:

Ik ben nu mijn zoontje 8 maanden is, nog steeds niet ongesteld geweest met de Cezarette. Tsja oneerijk he…








ooooooooooohhhhhhhhhhhhh, dat wil ik ook!!

Jaloers… :silenced:



wel fijn voor jou hoor, lijkt me heerlijk!

nou vandaag was het weer zover…

ik was al een paar dagen stront sjacherijnig… komt gewoon van de hormonen volgens mij… :frowning:

Meiden, ik denk dat ik stop met de Cerzetta pil.



Niet om zwanger te raken hoor, maar omdat ik die minipil zo zat ben.

ik ben nog steeds om de week ongi, nu ook alweer en heb nu al een paar dagen ongi pijn in m’n buik, echt irritant.

verder is me opgevallen dat ik elke keer al een paar dagen van te voren zo stront sjacherijnig, opgefokt, geirriteerd enz ben, echt niet leuk meer.

dan voel ik het al weer aankomen.

de laatste dagen dus ook, kan niks van erwin hebben, spring overal gelijk boven op wat hij zegt, erg bichy…

en net moest ik met een nieuwe strip beginnen en ineens dacht ik, waarom stop ik er niet mee?

ik had verdorie al een half jaar door de bv niet ongi hoeven zijn en ik ben het door die pil gewoon om de week, vanaf de kerst al.

ipv dat ik er voordeel van heb is het 1 groot nadeel.

en ik zit ook elke keer onder de pukkels, in m’n gezicht en op m’n rug, ook een nadeel.

en zin in sex… (wat is dat?? )



dus ik denk dat ik stop en dan even verzinnen wat we dan gaan doen, want een beepje is nog even niet aan de orde (eerst verbouwen)

en als ik toch heel bang ben om zwanger te raken, weer zo panisch als met de kerst dan kan ik altijd weer beginnen want ik heb nog een strip liggen.



Ben erg benieuwd of mijn ongi nu weer weg gaat blijven, door de bv en het stoppen met de pil.

Esther :hug: ik vind het zo knap van je dat je zo lang die pil hebt geslikt echt waar :clap: . Je weet dat ik het mar heel kort heb volgehouden omdat ik mer er heel rot bij voelde. Maar je geeft nu toch al bijvoeding dan mag je al een wat zwaardere pil zoals microgynon volgens mij :think: Misschien moet je even met je ha overleggen kan je gelijk afspraak maken vooor je uitstrijkje :wink: .

nou wat ik begrepen heb, weten ze niet wat voor effect dat heeft voor je kindje… (zie link heleboel posts terug)

ja dat dacht ik eigenlijk ook, dat een zwaardere pil zowiezo niet wordt gegeven als je bv geeft.

bovendien is aangetoond, dat de productie terug kan lopen als je aan een zwaardere pil gaat.

dus voorlopig maar even mutsjes hier :mrgreen:



Ben erg benieuwd hoe snel ik verandering merk…

No misschien is die pil dus wel de reden dat ik nooit zin heb en eigelijk erg sacherijnig ben. ik ben dus nu ook bij deze gestopt!!

@estellebutter wrote:

No misschien is die pil dus wel de reden dat ik nooit zin heb en eigelijk erg sacherijnig ben. ik ben dus nu ook bij deze gestopt!!




ik denk bij mij wel dat het door de pil kwam, staat ook allemaal precies in de bijsluiter wat ik allemaal had.



ik ben nog wel steeds ongesteld, maar dat kan ook niet zo snel denk ik, ben net 2 dagen gestopt, vandaag 3e dag.

we zullen zien!