Hoe vaak en hoe lang ongesteld met de Cerzetta minipil?

@miriam wrote:

ik zou inderdaad je ha maar bellen misschien dat er een andere oplossing is. En voor uitstrijkje krijg je toch een oproep? Tenminste ik toen wel.




Ja die heb ik ook gehad hoor, maar toen was ik net zwanger en dan mag het niet, dus is het uitgesteld.

ik moest van de huisarts wachten tot een half jaar na de bevalling, dat is nu ongeveer. Brrrrr.

het stelt echt niks voor hoor. Ze gaan met zo’n vogelbekdier naar binnen halen er wat weg en dat is het, laat je ha wel eerst dat ding opwarmen dat doen ze nog steeds nie altijd :evil:

Nou, het is weer zover hoor, het was 1 week weg en gister werd ik het weer.

Ik ben dus heel regelmatig, om de week een hele week ongesteld…

:wall:

@miriam wrote:

het stelt echt niks voor hoor. Ze gaan met zo’n vogelbekdier naar binnen halen er wat weg en dat is het, laat je ha wel eerst dat ding opwarmen dat doen ze nog steeds nie altijd :evil:




Ja, ik weet hoe het ongeveer gaat…

ben ook niet bang voor pijn ofzo, maar vind het zo vreselijk genant…

hoewel zo’n arts natuurlijk wel wat gewend is…



Ik word nu al zenuwachtig als ik eraan denk… :oops:

Ik haat de minipil :evil: weet nu wat ze bedoelen met doorbraakbloedingen :shock: wat een ramp is dit zeg, zit ook gelijk onder de puisten ze kunnen me nog meer vertellen maar ik stop ermee kan nooit goed zijn die troep :evil: kan niet anders dan dat beeb er ook wat van mee krijgt nee :snooty: ik stop ermee vanaf vandaag dan maar onthouding komt op t zelfde neer nu maar dan met allerlei andere ongemakken erbij.



Esther :hug: heb je een vrouwelijke arts of een man, sinds ik een vrouwelijke heb heb ik dat schaamtegevoel niet meer, stom he :oops:

@miriam wrote:

Ik haat de minipil :evil: weet nu wat ze bedoelen met doorbraakbloedingen :shock: wat een ramp is dit zeg, zit ook gelijk onder de puisten ze kunnen me nog meer vertellen maar ik stop ermee kan nooit goed zijn die troep :evil: kan niet anders dan dat beeb er ook wat van mee krijgt nee :snooty: ik stop ermee vanaf vandaag dan maar onthouding komt op t zelfde neer nu maar dan met allerlei andere ongemakken erbij.



Esther :hug: heb je een vrouwelijke arts of een man, sinds ik een vrouwelijke heb heb ik dat schaamtegevoel niet meer, stom he :oops:




Hee, hier sinds een tijdje ook weer puisten, hele gezicht eronder.

bah, had ik vroeger ook erg maar het is heel lang weggeweest.

zou dat ook van die minipil komen?



ik zou ook wel willen stoppen met de minipil maar ben veel te bang dat ik zo weer zwanger ben…

ik denk dat als ik ooit met de bv stop dat ik gewoon weer aan de diane pil ga, weg puisten!



Ik heb een mannelijke huisarts, deze ken ik nog amper, is nieuw en best nog een “broekie”.

daarom zie ik er ook tegenop, ik had nog liever m’n oude arts van vroeger gehad…

is toch een ander gevoel wat ik erbij heb…

volgens mij kun je inderdaad wel puistjes krijgen van de minipil.



ik heb m nog steeds ongeopend liggen, weet niet of ik er wel aan wil beginnen als ik dit zo lees :think:

@Rijntje wrote:

volgens mij kun je inderdaad wel puistjes krijgen van de minipil.



ik heb m nog steeds ongeopend liggen, weet niet of ik er wel aan wil beginnen als ik dit zo lees :think:




Ik denk wel dat iedereen er anders op reageert…

er zijn ook vrouwen die gewoon helemaal niet meer vloeien.

Dat zou leuk zijn geweest…

ik heb ook de cerzetta gehad van mijn VK, na zoeken op Internet (franse sites) ben ik er maar helemaal niet aan begonnen… allerlei bijwerkingen waarvan ik dacht mwahhh liever niet. Daarnaast heb ik sinds ik van pil ben veranderd (jaren geleden met microginon30 begonnen toen overgestapt op een andere kleine pil) heb ik last van pigmentvlekjes op mijn voorhoofd :? dit gaat dus niet meer weg, ik baal hier zo van!! Hier liever helemaal geen pil meer, doe maar gewoon een condoom, mij maakt dat niet uit vriendlief vindt het wel een beetje jammer. We bekijken mijn cyclus en aan het eind doen we het dan zonder, voor mij liever geen hormonen meer in mijn lijf (en een spiraaltje daar moet ik al helemaal niet aan denken)

@océan wrote:

(en een spiraaltje daar moet ik al helemaal niet aan denken)




Nee, ik ook niet…



Maar helemaal zonder iets durf ik echt niet, zelfs niet aan het eind van mijn cyclus.

Océan, precies zo voel ik het nu ook geen zin in dolende hormonen in mijn lijf :snooty: daarom wilde ik eigenlijk ook de mirena maar ja zucht spiraal heb ik gehad maar dat dus nooooiiiit meer. Wat blijft erover niet zoveel :think: misschien zo’n maybe baby ding gebruiken maar dan tegenovergesteld? Zal wel niet echt betrouwbaar zijn al helemaal niet met bv.



Esther die puistjes ja hoor echt van de minipil heb het jaren niet gehad ben niet anders gaan eten dus het komt echt daarvan.



Succes bij je ha



Rijntje lekker dichtlaten die pil :mrgreen:

@miriam wrote:



Esther die puistjes ja hoor echt van de minipil heb het jaren niet gehad ben niet anders gaan eten dus het komt echt daarvan.


Heb al een paar dagen geen chocola gehad, maar dat heeft geen effect :wall:
dan kan het dus zeker van die pil komen.

hmm, :think: Moet morgen met een nieuwe strip beginnen maar twijfel nu wel.
ben erg benieuwd of het bloeden zonder die pil opeens stopt en weer wegblijft door de bv.
zou dat kunnen?
Of is m'n lichaam er nu weer aan gewend en blijf ik dan ongi...

Esther zal ik het je over een paar dagen laten weten hoe t hier gaat :mrgreen: dan kan jij altijd nog stoppen.

@miriam wrote:

Esther zal ik het je over een paar dagen laten weten hoe t hier gaat :mrgreen: dan kan jij altijd nog stoppen.




dat is goed!

ben ik wel benieuwd naar.

Nou bloedverlies is al gehalveerd :shock: Dus gaat de goeie kant op :mrgreen:

dus je slikt nog even door??

@Esther28 wrote:

dus je slikt nog even door??




Nee ben juist gisteren gestopt en merk t verschil dus nu al :shock:

Zo hee, dat is snel dan!! :shock:

@Esther28 wrote:







hmm, :think: Moet morgen met een nieuwe strip beginnen maar twijfel nu wel.

ben erg benieuwd of het bloeden zonder die pil opeens stopt en weer wegblijft door de bv.

zou dat kunnen?

Of is m’n lichaam er nu weer aan gewend en blijf ik dan ongi…




Als je de pil slikt wordt je in weze niet echt ongesteld want je baarmoeder bereidt zich niet voor op een zwangerschap, het heet een ‘onttrekkingsbloeding’ Eigenlijk hoef je ook helemaal niet iedere maand een stopweek in te lassen, dat is meer voor de vrouw zodat je toch het gevoel hebt dat je een cyclus hebt, je vrouw voelt enz.

Kortom wie weet wordt je het wel niet als je stopt… maar goed er zijn er genoeg die wel gewoon ongi worden tijdens BV (zoals ik :? )

Nou kan bijna de maandverbandjes weer in de kast doen :dance:



En ik heb last van stuwing :shock: zou hij daarom de laatste week zoveel hebben willen drinken :think: omdat het wat afnam door die pil, stond wel in de bijsluiter dat de productie kon afnemen.



Ik heb ook geen last meer van pijn in mijn onderrug en buik. Ga zo maar condooms kopen denk ik :mrgreen:



Ben blij dat ik er mee ben gestopt.



Hoe gaat t bij jou Esther nog steeds pet of al beter?