Hoe vaak en hoe lang ongesteld met de Cerzetta minipil?

Hallo,



Omdat ik nog borstvoeding geef slik ik sinds de kerst de minipil: Cerzetta.

maar ik ben nu om de haverklap ongesteld en daar baal ik echt van.

in de bijsluiter staat wel dat je doorbraakbloedingen kunt krijgen maar het is hier wel heel erg.



eerst was ik 2 weken achter elkaar ongi, toen 3 weken en nu ben ik het om de week een hele week.

dus een week niet en dan weer een week wel.

ik kan er de klok op gelijk zetten.

dat zijn toch geen doorbraakbloedingen meer te noemen?



Iemand ervaring??


niemand???

Ik heb hem pas drie dagen, dus ik weet het nog niet. Volgens mij zijn er sowieso weinig die deze pil slikken de meeste nemen de mirena denk ik.



Het is wel vaak :hug: weinig kans op bevruchting dat wel want weinig klustijd dus top voorbehoedsmiddel :mrgreen: :wink:

@miriam wrote:

Ik heb hem pas drie dagen, dus ik weet het nog niet. Volgens mij zijn er sowieso weinig die deze pil slikken de meeste nemen de mirena denk ik.



Het is wel vaak :hug: weinig kans op bevruchting dat wel want weinig klustijd dus top voorbehoedsmiddel :mrgreen: :wink:




ik vind de spiraal een beetje een eng idee…

vandaar toch voor de pil gekozen.

inderdaad een super voorbehoedsmiddel, we doen bijna niks meer! :wink:

niet echt gezellig voor ons huwelijk… :frowning:



ik dacht dat dat bloeden tijdelijk was, maar het is nu al vanaf de kerst.

Geef je bv? Want zodra je minder bv gaat geven mag je een andere pil nemen. Ik heb hem hier ook maar totdat beeb 6 maanden is daarna ga ik weer naar de ha. Zou ij jouw geval toch maar weer even naar de ha gaan misschien de nuvaring anders ofzo als de spiraal eng vindt.



Bij viel hij er helaas uit :frowning: :?

ja ik geef bv, dat is ook de reden voor deze pil

normaal slik ik de mycrogynon 30



hoe werkt die nuvaring dan? Die moet ook ingebracht worden toch? die sluit toch de baarmoedermond af?



ik ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen met de bv dus terug naar m’n oude pil is nog geen optie.

van die ring zijn ze, net als bij de combinatiepil niet zeker wat de gevolgen zijn voor de baby… (dat betekent dus niet dat het perse slecht is ofzo)



alternatief voor minipil en Mirena zijn de prikpil en Implanon



(zie http://www.anticonceptie-online.nl/voortplantingwho.htm)

Ik ben even benieuwd naar ervaringen, wij gebruiken nu nog steeds condooms, wil zo min mogelijk hormonen, zonder risico voor nieuwe zwangerschap en mijn man wil niet naar het ziekenhuis, dus ik lees hier even mee naar verschillende ervaringen.

ik vloeide de hele maand met cerzetta, ben er dan ook na 2 mnd mee gestopt ( hoewel het op die manier wel effectieve anticonceptie is)

MAar ik werd er helemaal sjachie van, ik vind het een rotding, die cerzetta!



Ik ben toen weer begonnen met mijn eigen pil, mycrogenon30. Ik gaf toen alleen nog smorgens en avonds, maar dat wsa zo voorbij toen ik met die pil begon

@Rijntje wrote:

van die ring zijn ze, net als bij de combinatiepil niet zeker wat de gevolgen zijn voor de baby… (dat betekent dus niet dat het perse slecht is ofzo)



alternatief voor minipil en Mirena zijn de prikpil en Implanon



(zie http://www.anticonceptie-online.nl/voortplantingwho.htm)




Prikpil is inderdaad een goed alternatief mits je niet meer zwanger wilt worden omdat de werking bij iedere vrouw verschilt en best lang kan doorsudderen zei mijn ha.



Implanon vind ik een eng idee :shifty: :oops:

ik ook hoor



voorlopig modderen wij nog aan met condooms en als ik daar echt genoeg van heb begin ik met de minipil en hopen dat het bij mij beter gaat…

Ik heb sinds een dag of drie zo’n zeurderige lage rugpijn dacht misschien komt dat an de pil? Heeft iemand anders dit ook?

@Linda_ wrote:



Ik ben toen weer begonnen met mijn eigen pil, mycrogenon30. Ik gaf toen alleen nog smorgens en avonds, maar dat wsa zo voorbij toen ik met die pil begon




Bedoel je dat de productie meteen af nam toen je met de mycrogenon 30 begon?

dat wil ik dus niet want ik wil voorlopig nog niet stoppen met de bv.

En ik heb ook begrepen dat je die pil niet mag slikken omdat niet bekend is wat de gevolgen voor de beeb kunnen zijn.



Maar ik ben die Cerzetta ook zat, ik slik em trouw door omdat ik een nieuwe zwangerschap nu nog niet zie zitten, maar ik ben dus om de week een hele week ongi.

ben er nu net weer af sinds gister maar dan zal het a.s vrijdag wel weer beginnen, dat is steeds zo. bah

hier een iets andere ervaring: om de 5-6 weken ben ik anderhalve week ongesteld.

het is net te veel voor een inlegkruisje, maar niet veel.



ik denk dat ik geluk heb met de bijwerkingen.



volgens mijn huisarts hebben de nuvaring en het mirenaspiraaltje toch nog invloed op de bv, als enige alternatief zou ik dus een koperspiraal kunnen nemen. (condooms is geen alternatief, dat zijn ondingen :mrgreen: )

maar dat leek me op dit moment nog even niks, mss na de 2e.

@jental wrote:

hier een iets andere ervaring: om de 5-6 weken ben ik anderhalve week ongesteld.

het is net te veel voor een inlegkruisje, maar niet veel.


Wat fijn zeg, dat wou ik ook wel.
in de bijsluiter staat ook dat de menstruatie uit blijft (omdat je geen stopweek hebt) maar dat je wel last kunt hebben van doorbraakbloedingen. En dat heb ik dus een beetje erg veel/vaak

Zou die minipil dan misschien te licht zijn voor mij?
In dat geval vraag ik me af of hij wel 100% beschermd tegen zwangerschap...
we waren in beide gevallen wel binnen 2 maand zwanger dus behoorlijk vruchtbaar... (gelukkig natuurlijk)
Beetje eng idee.
Maar volgens mijn huisarts beschermd deze pil wel goed (als je stipt bent met innemen)

ja dat snap ik ook niet. De pil voorkomt toch de rijping van t eitje waar komt dan dat bloed vandaan? De baarmoeder bereidt zich toch pas voor als er een eitje onderweg is of sla ik de plank finaal mis?



Vanaf wanneer begon jij met bloeden nadat je met de pil bent begonnen?

@miriam wrote:



Vanaf wanneer begon jij met bloeden nadat je met de pil bent begonnen?




Bijna gelijk.

ik ben maandag voor kerst begonnen en woensdag 2e kerstdag 's ochtends was ik het al. Dus zeg maar op de 2e dag na begin met de pil.

daarvoor had ik na de bevalling nog geen bloeding weer gehad door de bv.

:shock: da’s snel. Hier gelukkig nog niks gezien.

@miriam wrote:

:shock: da’s snel. Hier gelukkig nog niks gezien.




Hopelijk blijft dat zo voor je!



anders moet ik misschien mijn huisarts eens bellen of dit normaal is…

ik moet ook nog een afspraak maken voor een uitstrijkje (omdat ik 30 ben geworden) maar als ik steeds bloed heb ik daar ook geen zin in…

(zowiezo niet natuurlijk… :shifty: )

ik zou inderdaad je ha maar bellen misschien dat er een andere oplossing is. En voor uitstrijkje krijg je toch een oproep? Tenminste ik toen wel.