vaak in het weekend, 1 bonte was, 1 witte was, 1 ivan was :lol: :lol: :lol:
gemiddeld elke dag wel 1 wasmachine, dan is het naar beneden afgerond denk ik zo
@valvert wrote:
en als je dan zo vaak wast… gaat het dan allemaal in de droger? Hoe krijgen jullie je was allemaal droog. Hier in huis droogt het in de winter voor geen meter!
Hier was het vorige winter drama, alles hing over de verwarmingen in de woonkamer en zo.
Sinds september heb ik een nieuwe wasmachine die 1600 toeren kan draaien… In minder dan een dag is mijn was nou droog als ik het binnen op het rek hang. Als ik het buiten kan hangen duurt het nog geen halve dag :dance: Alleen delicate dingen laat ik niet op 1600 toeren draaien, de rest wel.
grappig ik heb eigenlijk geen idee hoeveel wassen er gedraaid worden…
Denk ong 8 / 9 ofzo…
2 witte
2 handdoeken
3 bonte wasjes
1 beddengoed
1 voetbal/werk kleding
en dan uitzonderingen daargelaten…
maar ga eens opletten haha.
Sowieso krijgt iedereen elke dag schone kleding aan en dan ook alles…
broek, ondergoed, shirts en s avonds een schone pyama.
Y.uri verslijt al minimaal 2-3 onderbroeken per dag en 2 broeken ofzo…is zindelijk maar heeft nog vaak kleine ongelukjes.
Hier minstens één was per dag maar in het weekend vaak meer. Maar nooit een halve was. Ik was echt alleen stampvolle machines. Ik denk dat ik op 9 tot 10 wassen per week uit kom; wit, licht gekleurd, donker gekleurd, roze-oranje-rood-paarse was en kookwas van a. lakens en b. handdoeken.
@valvert wrote:
en als je dan zo vaak wast… gaat het dan allemaal in de droger? Hoe krijgen jullie je was allemaal droog. Hier in huis droogt het in de winter voor geen meter!
geen droger, maar wel een wasmachine die op 1600 toeren centrifugeert, en dat is een uitkomst! heb hem nu sinds feb. of zo, maar wat een verschil zeg! dus ophangen en 's avonds is het meestal droog, of dan toch zeker de volgende dag als de volgende machine weer klaar is.
@faizaa wrote:
@Madre wrote:Ik schrik ook wel van de veelheid eigenlijk.
Ik was gemiddeld 5 wasjes per weer en dat vidn ik al veel hoor. Mijn trommel is 6 liter.
ik schrik ook…
ik weet niet eens of ik wel aan 5 kom…
soms was ik de hele week niet en dan op zaterdag 3 achter elkaar…
:mrgreen: :mrgreen:
ik spaar ook op… (qua kleur…)
en wacht dus ook echt tot ik genoeg heb voor 1 was…
hier zelfde ! :thumbup:
@Vicky wrote:
@valvert wrote:en als je dan zo vaak wast… gaat het dan allemaal in de droger? Hoe krijgen jullie je was allemaal droog. Hier in huis droogt het in de winter voor geen meter!
Hier was het vorige winter drama, alles hing over de verwarmingen in de woonkamer en zo.
Sinds september heb ik een nieuwe wasmachine die 1600 toeren kan draaien… In minder dan een dag is mijn was nou droog als ik het binnen op het rek hang. Als ik het buiten kan hangen duurt het nog geen halve dag :dance: Alleen delicate dingen laat ik niet op 1600 toeren draaien, de rest wel.
Hier ( apartement zonder tuin) droogt alles rond de 2 a 3 dagen. In de zomer amper een dag. Hierdoor kan ik ook niet elke dag een was draaien natuurlijk en heb ik zelfs alle deuren en deurenhaken vol met was :eh:
We zijn op zoek naar een huis en willen dan ook een nieuwe wasmachine kopen. Ik wil graag een LG want die hebben mijn ouders ook en maakt bijna geen geluid. Als die 1600 toeren veel uitmaakt lijkt mij dit ook wel wat maar volgens maakt LG die niet. Ik ben wel iemand die het knopje indrukt als de machine teveel lawaai maakt zodat ie lager toeren draait. Op maar 600 hier dus, daarom duurt drogen natuurlijk ook langer. Wat kunnen jullie aanraden?
Polkadot, een hoger toerental maakt zeker uit wat droogtijd betreft.
Je schrijft dat je nu op zoek bent naar een ander huis, dus dan is de optie van een wasmachine die daarna ook gelijk kan drogen niet meer aan de orde, anders had ik je dat aangeraden.
Mijn bijkeuken is niet al te groot, heb een bovenlader en een droger naast elkaar staan. dat past dan net. maar je kunt met een voorlader ze natuurlijk ook op elkaar zetten.
Oh ja, deed hier mijn handdoekwas in de droger, die staat in de bijkeuken, was met mijn zoon aan het internetshoppen denk ik ineens: “Wat ruik ik?”
Kijk naar mijn bijkeuken, daar leek het wel wat mistig! :shock: snel er heen, schoot gelijk in een hoestbui! Staat mijn droger te smeulen!! :wall:
gelijk de stroom er af gegooid en de was er uit getrokken en de buitendeur open om te luchten. Dat wordt dus voorlopig in huis drogen aan de rekjes… :doh:
Morgen maar even de monteur bellen die er nog geen half jaar geleden ook bij geweest is, en eens horen of de droger nu echt overleden is…
Daar gaat mijn wiegje, met een beetje pech!
onze wasmachine draait niet meer
maar schijnt dat wij een hele grote wasmachine hebben want mijn moeder doet nu de was en die zei dat dat wel 7 wasjes zouden zijn :shock: terwijl het bij ons 4 heel misschien 5 wasjes zijn
@Angel & Luna wrote:
onze wasmachine draait niet meer
maar schijnt dat wij een hele grote wasmachine hebben want mijn moeder doet nu de was en die zei dat dat wel 7 wasjes zouden zijn :shock: terwijl het bij ons 4 heel misschien 5 wasjes zijn
Of je hebt idd een grote machine, of je propt hem erg vol!

Dat vraag ik met wel eens af, of ik hem te vol doe.
Uit besparingsredenen heb ik ook geen droger en draai ik pas een was als ie goed vol zit. Wanneer weet je of ie te vol zit?
mij is vertelt door de monteur (toen onze machine overleed) dat je hem niet tjokvol moet stouwen, er moet wel ruimte zijn tussen de was en de trommel… enne… als je wasmachine gaat ‘bonken’ zit die sowieso te vol.
@kantjeboord wrote:
@Angel & Luna wrote:onze wasmachine draait niet meer
Of je hebt idd een grote machine, of je propt hem erg vol!( of je moeder doet er te weinig in, kan ook nog :mrgreen: )
wij hebben een 6 kilo hun een 5 kilo dus hij is wel wat groter

Wij hebben in het weekend zo een 4 a 5 wasjes…
@Dodde wrote:
Dat vraag ik met wel eens af, of ik hem te vol doe.
Uit besparingsredenen heb ik ook geen droger en draai ik pas een was als ie goed vol zit. Wanneer weet je of ie te vol zit?
volgens mij (maar of je daar zoveel waarde aan moet hechten weet ik ook niet

dan doe ik hem dus veel te vol, ik doe hem altijd zo vol dat er nog wel twee normale handdoeken bij zouden kunnen en dan is er bijna geen beweging meer mogelijk.
Dan heeft je was niet zoveel ruimte om schoon te wassen en spoelt je sop er ook moeilijker uit.
Ik heb ook altijd gehoord van die hand die er bovenop moet kunnen. Dus ik kijk altijd of ik mijn vuist nog heen en weer kan bewegen tussen was en bovenkant trommel.
Ik draai dagelijks een was denk ik want als ik een dag oversla af en toe loop ik vervolgens ergens achter. Zeker als je daar het beddengoed nog ergens tussen moet doen.
Ik was savonds na 11 uur of in het weekend. Heb geen droger dus probeer elke dag een was te draaien en dan loopt het ook mooi in de pas bij de droogrekken.