Hoi,
Terwijl ik net aan het strijken was, vroeg ik me af hoeveel wasmachines anderen er per week doorheen jagen.
Hier draait de wasmachine 9 tot 10 keer per week (voor de kids er waren was dat 3 tot 4 keer :eh:).
2x per dag en soms 3x als ik de bedden ook verschoon. dus meer dan 11 keer.
hier gemiddeld 3 tot 5 x per week.
Maar de ene week is dat meer hoor, als ik de bedden verschoon.
nooit zo opgelet eigenlijk… gooi hem aan als er een bult was voor ligt haha
hier ook 2 tot 3x per dag :shock:
ong. 14 a 15 in de week…
eigenlijk best wel veel,
en ik snap elke dag nooit waar het vandaan komt…
en ben altijd sokken kwijt :oops:
Ik was gemiddeld twee keer per week de lakens van de kids (de oudste plast soms nog in bed en de jongste gebruikt zijn laken als zakdoek) en ons beddengoed was ik één keer per week en de slaapzak en dekbedovertrek van de kids.
Dus alleen voor het beddengoed (en daarbij de theedoeken, keukenhanddoeken en wc-handdoeken) zit ik al op 2 tot 3 machines per week.
Verder scheid ik de was niet. Alles gaat op 40 graden (kleding, handdoeken) in één machine per dag. Dit zijn er dan 7 per week.
En dan heb ik nog wel eens een extra machine draaien als de winterjassen van de kids er echt niet meer uit zien.
denk 6-8 keer per week…
Gemiddeld genomen elke dag 1 (maar kan ook eens best een dag geen en dag 2 zijn… als er een volle trommel is) en met de bedden erbij is het wel 1 of 2 extra. Dus tja het zou ook wel 9 kunnen zijn denk ik :lol:
Hij kan zijn lol in elk geval wel op de machine bij ons thuis :thumbup:
Dat vroeg ik me laatst ook af.
Kraamverzorgsters gaan niet naar huis als de mand niet leeg is, is mijn ervaring.
Wat ik heel irritant vond.
Wij proberen wel zuinig te wassen en dat is dus pas als de machine vol kan.
En zeker geen 3 keer op een dag, vreselijk…
Goed voor het milieu ook :?
Hier iets van 6-8 keer per week
Hier gemiddeld 1x per dag, maar nu is Daniel aan het overgeven geweest, heb er vandaag al 5 gedraaid :?
Gelukkig zijn dat uitzonderingen!
Ongeveer elke dag 1 + het beddengoed in t weekend… Denk gemiddeld zo’n 8 a 10 per week.
Elke dag wel 1 of 2 (soms 3) wasjes. En altijd met volle trommel.
Momenteel een keer of 4 per dag…
Dreumes met buikgriep dus dat wil wel.
Normaal gesproken om de dag zo’n beetje.
tussen de 3 en 5, maar soms ook wel 6 hoor.
ik was hier alleen met volle trommel (7 kg) en s nachts en in het weekend.<br /> daarna drogen op een rekje... ik vind wassen zo
n enorme belasting voor het millieu dat ik het probeer te beperken
@Fietje wrote:
tussen de 3 en 5, maar soms ook wel 6 hoor.
ik was hier alleen met volle trommel (7 kg) ens nachts en in het weekend.<br /> daarna drogen op een rekje... ik vind wassen zo
n enorme belasting voor het millieu dat ik het probeer te beperken
hier ook alleen maar volle 7 kilo trommels en drogen op een rekje… maar ik red dat met 3 kids echt niet in 3 tot 5 wassen. Met beddengoed alleen al zit ik op 2 machines! En dan nog handdoeken, ondergoed, kleding… ze gaan toch dagelijks in de schone kleren etc etc.
@Gab wrote:
hier ook 2 tot 3x per dag :shock:
ong. 14 a 15 in de week…
Allemensen :shock: Trek je dan elke dag een schone broek en trui of rok aan dan ? Of verschoon de de bedden 2 keer per week ??
Of doe je gewoon kleine wasjes ?
Ik spaar wel alles op tot ik een volle trommel heb.
15 keer in de week, ik ben in shock :o
Ik vind het echt erg om te lezen dat sommige mensen zoveel wassen draaien. Wij hebben drie kids en een trommel van 5 kilo en draaien er toch maar 5 of 6 per week, afhankelijk van of ik de bedden verschoon. En we doen toch wel elke dag iets anders aan allemaal. Waarom zou iemand dan 15 wassen moeten draaien, dat snap ik echt niet. Handdoeken kan je toch wel een paar keer gebruiken bijvoorbeeld? Als iedereen nou eens wat beter op zou letten… Dat zou echt zoveel water en energie schelen!
Nou ik verschoon het meestal wel elke week hoor, maar soms vergeet ik het of heb ik geen zin Hier geen allergieen ofzo…
Bij die handdoeken heb ik nooit zo nagedacht. Je bent na het douchen toch schoon? Maar ik droog bijvoorbeeld ook drie kids achter elkaar af met dezelfde handdoek als ze in bad zijn geweest.
Maar misschien ben ik iets te extreem wat dat betreft hoor.
De kids krijgen hier elke dag schone kleren aan. Die kunnen we echt uit de kleren pellen 's avonds :mrgreen: (ze spelen nogal graag buiten). En er gaat ook nog wel eens een beker drinken over heen halverwege de dag.
Zelf probeer ik twee dagen met een broek en trui te doen (als ik niet als snotlap en vaatdoek gebruikt wordt door de jongste of als ik iets te enthousiast in de modderige tuin gewerkt heb). Mijn man doet er ook twee dagen mee. Ondergoed en sokken gaan wel elke dag in de was.
De theedoek vervang ik maar eens per week. Die gebruiken we niet veel. Handoek in de keuken en wc vervang ik twee keer per week. Vaatdoekjes heb ik niet.
We drogen twee dagen met dezelfde handdoek af en we wisselen dat af. Dus elke dag twee in de was. Dat zal wel meer gaan worden als de kids straks gaan sporten.
Beddengoed vervang ik echt elke week. Ik vind het anders echt niet fris. Het lakentje van de jongste doe ik twee keer per week, maar daar heb ik geen extra machine van. En hoevaak ik een laken van de oudste was … minimaal eens per week, maar dat hangt er vanaf of hij op tijd wakker was om naar de wc te gaan.
Ik doe zo zuinig mogelijk en de machines zitten hier echt allemaal vol, maar toch zit ik wel op 9 tot 10 machines per week.
dat doe ik dus idd ook niet 2x dezelfde handdoek…
Maar 2 machines beddengoed, met alle vaatdoekjes, hand/theedoeken, gastendoekjes uit het toilet… die gaan ook elke dag schoon das op een week tijd samen ook zeker al een machine, dan nog de gewone handdoeken (de kids gaan hier niet elke dag in bad/douche, de andere dag gewoon even wassen droog ik ze met een hydrofiel luier, scheelt ruimte) 1 a 2 wassen… dan heb ik nog geen kleding gewassen en zit op 3/4 machines per week (een week zonder spuug/plas ongelukken, die komen er soms ook nog wel bij). Oh ja badlaken van na het zwemmen (zwemles)… en dan dus nog de kleding. Een spijkerbroek draag ik gerust een 2e dag (mits er geen snot of fruithap aan afgeveegd is :lol: ) maar ondergoed en bovenkleding eigenlijk alle dagen schoon. Zeker de kids, truien zijn na een dag gewoon smerig en als er buitengespeeld is kan een broek ook geen 2e dag…
Dus ik zie niet hoe ik het dan met 3/4 wassen per week moet redden… dan hebben ze of heel lang hetzelfde beddengoed of heel lang dezelfde kleding aan. Vind ik geen van beide een fris idee.
Ik let wel erg op zeepgebruik, dat kan veel minder als er op de pakken staat :thumbup: