Hoe vaak draait bij jou de wasmachine?

@Karin2 wrote:

@Gab wrote:
hier ook 2 tot 3x per dag :shock:

ong. 14 a 15 in de week…

Allemensen :shock: Trek je dan elke dag een schone broek en trui of rok aan dan ? Of verschoon de de bedden 2 keer per week ??

Of doe je gewoon kleine wasjes ?
Ik spaar wel alles op tot ik een volle trommel heb.

15 keer in de week, ik ben in shock :o

volgens mij kom ik alleen aan 15 wassen als ik alle kasten hier leeg trek :shock: :o wij hebben tussen de 3-5 wassen per week

@Angel & Luna wrote:

@Karin2 wrote:
@Gab wrote:
hier ook 2 tot 3x per dag :shock:

ong. 14 a 15 in de week…

Allemensen :shock: Trek je dan elke dag een schone broek en trui of rok aan dan ? Of verschoon de de bedden 2 keer per week ??

Of doe je gewoon kleine wasjes ?
Ik spaar wel alles op tot ik een volle trommel heb.

15 keer in de week, ik ben in shock :o

volgens mij kom ik alleen aan 15 wassen als ik alle kasten hier leeg trek :shock: :o wij hebben tussen de 3-5 wassen per week

ik red dat dus ook 14 wassen per week, maar ik doe dus ook veel kleine wasjes (met aangepast programma op mijn wasmachine, minder water enz enz...)
Ik sorteer ook erg op kleur, dus de roodtinten (oranje, roze, rood enz ) bij elkaar en de blauw tinten (blauw, turkooise, paars, en groen). hubbie draagt vaak een pak voor zijn werk en elke dag een schoon overhemd en ja die was ook ik op het overhemden programma, enz enz.
Ook ik heb 3 kids en als ik al 1x per week onze bedden verschoon heb ik daar ook al 2 wassen van. Hand- en theedoeken + vaatdoekjes gaan apart op 95 graden. Bonte was, zwarte was, witte was, tel maar op...

ps, ik ben idd kraamverzorgende geweest :mrgreen: zou het daar te maken mee hebben, hahaha

he, ik ben gewoon verbaasd over de reacties. Goed, ik ben natuurlijk maar een half gezinnetje, maar hier draait ie gemiddeld 2 of 3 keer per week (een keer bont, een keer wit, een keer rood).

Hebben jullie altijd volle trommels, of draaien jullie vaak halve wasjes?

Zowel nano en ik dragen dagelijks schone kleren (en nano qua broeken soms wel meer dan dat), maar dan nog red ik het prima met een wasje of 2 per week.

En momenteel draait er helemaal niks :evil: Iemand nog een wasmachine over? :angel:

Ik was iedere dag een wasje.

Ik snap het soms ook niet hoe het toch komt dat die wasmand nooit leeg raakt :?

Maar wij douchen iedere dag (altijd een schone handdoek) dus dan heb je al 4 handdoeken per dag.

Amélie krijgt/moet iedere dag schone boven kleding aan (soms wel meerdere keren :roll: :inlove: )

Rhodé doet vaak wel 2 dagen met kleding, maar dan gaan het ook in de was, en ik en manlief doen iedere dag schone bovenkleding aan (broek 2a3 dagen).

Als ik de bedden verschoon (om de week) was ik die dag gewoon 3 wasjes, en ben ik klaar…

Hier ook tussen 3 a 5 keer per week…maar als de bedden er bij komen idd een machine meer…

Wij wassen ook met volle machine…en ik doe niet alle kleren van de kids of ons gelijk in de was…shirts vaak wel…maar broeken zeker niet…

bij onze jongste lukt dat nog niet vaak,die speelt nog veel in de zandbak,maar onze oudste kan gerust haar spijkerbroek 2 dagen aan…en wij ook…

Hier ook maar een gezin van een grote en een kleine meid…

Ik draai er ook ongeveer 3/4 per week.

Ik draai volle trommels. Vind halve zonde…

Oh ja, en Saar draagt nooit een shirtje, hemdje of onderbroek 2 keer.

Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik veel op mijn werk douche…omdat ik er bij in het water zit,(zweminstructrice) dus ik douche niet zo heel vaak thuis…scheelt ook weer handoeken he…

Alleen volle trommels, anders vind ik het echt zonde van het water en milieu. Gemiddeld 3 x per week een was. De ene week 4, andere week 2. elke week alledrie de bedden verschonen, als mijn zoontje verkouden is zijn bedje bijna elke dag. Dan nog kom ik nooit meer dan 4 wassen per week. En alleen lichte en bonte was, niet nog eens eentje voor handdoeken, eentje voor zwart, eentje voor wit ofzo.

Ik sorteer de kleding ook zorgvuldig. Ik vind het tenenkrommend als ik mijn vriendin alles bij elkaar zie gooien en uiteindelijk een grauw/grijs T-shirt aantrekt. Maar blauw bij blauw en paars bij paars vind ik klinkklare onzin. Dat kan gewoon bij elkaar.

@Karin2 wrote:

Ik sorteer de kleding ook zorgvuldig. Ik vind het tenenkrommend als ik mijn vriendin alles bij elkaar zie gooien en uiteindelijk een grauw/grijs T-shirt aantrekt. Maar blauw bij blauw en paars bij paars vind ik klinkklare onzin. Dat kan gewoon bij elkaar.
dat zeg ik :mrgreen:

Hier een vriendin die ook alles bij elkaar gooit, haar man en zoontje hebben altijd mooie grijze shirts aan .en vale zwarte kleding dat vind ik ook echt zonde.

Ik heb ook voor elke soort was een apart wasmiddel :mrgreen:

De wasmachine draait hier 5x per week…en alleen volle trommels!.

Sorteer de was wel:

• 2x per week donkere was
  • 1x per week witte was
  • 1x per week roze/rood/oranje was
  • 1x per week en het bedlinnen

Kinderen elke dag schone kleren… Wij om de twee dagen, behalve als het echt vies is of het naar zweet ruikt. 4 x per week mijn sportbroek + shirt, dat kan echt geen twee keer na mekaar (zweet dus).

Elke dag vaatdoek… Beddengoed 1x per week…

Ik scheid donkere en lichte kleuren… roze/rood/paars gaat bij elkaar… wit… Allemaal 30 graden.

En dan nog de donkere 60 graden was en de lichte 60 graden was.

Beddengoed op 40 of op 60 graden.

Ik was altijd 's nachts of in 't weekend, wat niets met milieu te maken heeft, maar wel met mijn portemonnee.

En ik hang alles te drogen op een rekje.

Mijn wasmachine regelt zelf de hoeveelheid water als de trommel maar halfvol zit… Zoveel witte dingen heb ik bijvoorbeeld niet en om nu twee weken de witte was te laten liggen tot de trommel vol is, daar heb ik geen zin in. Ik gebruik de eco stand van mijn wasmachine waar mogelijk.

ik ben ook altijd sokken kwijt… :think:

dagelijks :oops: een wasje en in weekend 1x ivm beddengoed…

wel leuk topic om door te lezen :mrgreen:

6-8 in de week, en volle trommels.

@chantal!! wrote:

De wasmachine draait hier 5x per week…en alleen volle trommels!.

Sorteer de was wel:

• 2x per week donkere was
  • 1x per week witte was
  • 1x per week roze/rood/oranje was
  • 1x per week en het bedlinnen

Hier eigenlijk dit rijtje ook!

Ook was ik pas als het een berg is… en niet kleine beetjes…

@kim82 wrote:

ik ben ook altijd sokken kwijt… :think:

Ben blij om dat te lezen..ben ik niet de enige dus.. :mrgreen:

Ik heb nog 2 kinderen in de katoenen luiers, dis sowieso al minimaal 3 volle trommels met luiers per week.

Verder zijn we met 6 personen en doen we allemaal dagelijks schone kleding aan (broeken gaan wel 2 dagen mee)

Handdoeken gebruiken we voor 1 persoon. Ik vond het als kind al vies om met de handdoek van mijn broertje of zusje afgedroogd te worden :sick:

Bovendien hebben we een flinke tijd waterwratjes gehad bij de kinderen en een weekje ziekenhuis ivm een rotabesmetting; sindsdien zijn we nog voorzichtiger met handdoeken en waslapjes etc.

En dan idd het beddengoed, de matten in de douche en wc’s elke week etc. Ik kan met gemak 2 wassen per dag draaien.

Shocking gewoon hoeveel sommigen wassen :shock: :shock: :shock:

Hier echt tussen de 3 en 5 per week volle trommels… en dan liefst alles ophangen en zo min mogelijk in de droger. Ik denk hierbij echt aan het milieu hoor!

Ik ook;-)

Maar als je een groter gezin hebt, dan was je natuurlijk ook meer.

Ik ben de sportkleding trouwens nog vergeten: wekelijks een scheidsrechters outfit erbij, 3 tot 4 keer in de week de hardloopkleding, dochter gymt en turnt 4 keer per week.

Oh; en de plasongelukjes natuurlijk! Hebben we ook nog wel eens hier.

@Affie wrote:

Shocking gewoon hoeveel sommigen wassen :shock: :shock: :shock:

Hier echt tussen de 3 en 5 per week volle trommels… en dan liefst alles ophangen en zo min mogelijk in de droger. Ik denk hierbij echt aan het milieu hoor!

Yup hier ook zo !!

Handdoeken stop ik wel in de droger anders vind ik ze zo hard. Soms ook wel eens andere kleding die ik snel moet hebben. Maar probeer zo min mogelijk in de droger te doen.