zo ik dacht dat ik met 4 wassen al veel waste in de week…
wij gebruiken de handdoeken ook 2 keer , en kleding doe ik 2 dagen achter elkaar aan.
ik was bont en witte was… verder eigenlijk geen kleuren apart. zelf als ik een wit hemd van melissa heb en dat is het enigste witte was, gooi ik die gerust bij de bonte in…
droger gebruik ik ook minimaal… zomers hang ik alles buiten. nu ook wel vaak op een wasrek in de garage… maar swinters doe ik beddengoed in de droger, enheb ik haast of wat dan ook dan doe ik nog wel eens wat in de droger…
Hier 4 in de week, met beddengoed 5…
De ene week:
- rode was
- witte was
- zwarte was
- blauw groene was
De andere week komt daar een beddengoedwas bij.
Overigens gaat alleen de witte was in de droger, verder alles op het rek.
Ik wacht op BOMvolle machine’s en was dan ook nog eens s’nachts
Mijn sm en ik zaten laatst zo: :shock: te kijken toen we hoorden dat sz 3x op de dag een wasmachine aanzette…Maar lees hier dat het dus echt kan :lol: :lol: :lol:
Hier 2 in de week en 3 als het beddengoed meegaat. Heb (en hoef) geen droger dus alles op het rekje :thumbup: Wasmachine doe ik dan ook wel vol!
Handdoeken gaan 2x mee en kleren 2 dagen. R. heeft bijne elke dag schone romper en shirt aan. Broeken van hem gaan ook nog wel 2 dagen mee.
Hier zon 7 a 8 wasjes in de week.<br /> Volle trommels (volgens mijn vriend soms te vol :oops: )<br /> <br /> 1x rode was<br /> 1x witte was<br /> 3x donkere was<br /> 1x handendoeken was<br /> 1x beddengoed was<br /> <br /> Ik draag een setje kleding vaak 2 dagen tenzij ik zweet, de kinderen hebben bijna elke dag een schone set kleding aan maar soms als het heel slecht weer is en ze alleen binnen spelen trek ik een broek of een rok een volgende dag nog aan.<br /> <br /> Ik was over het algemeen
s avonds na 11 uur of in het weekend.
De droogtrommel gebruik ik alleen voor handdoeken, beddengoed en spijkerbroekjes soms ook truitjes.
@~Niekje~ wrote:
Ik was over het algemeen `s avonds na 11 uur of in het weekend.
Hier ongeveer 9 a 10 wasjes per week.
Ik sorteer ook alles en was pas als je ik een volle trommel heb.
Hier draait de machine overuren.
Ik heb miniprogramma´s erop zitten, ideaal. Zowel voor het mileu als de financien erg handig.
Zo draai ik vaak een wasje van een half uur.
Bij volle trommels gebruik je veel water en vaak te hoog aantal graden. Daarbij moet de machine moeite doen om rond te komen met een zware wasmachine.
Dus toen de kraamhulp hier vroeg of ze meer dan 3 wassen per dag mocht draaien vond ik dat prima. Wel met mate natuurlijk.
Er draait altijd maar 1 wasmachine tegelijk hoor :mrgreen: (hoeveel wasmachines :mrgreen: ) Maar hier gemiddeld elke dag 1, dus 7 per week. Soms een of twee dagen niets, en dan weer een dag wel 3, als ik er weer zin in heb of we echt iets gaan missen :oops:
We zijn maar met zijn tweetjes + konijn :mrgreen: (ja die heeft ook was hihi)
Wij hebben 1 standaard was van donkere kleding + roze rood
(kan prima bij elkaar, rood kan niet afgeven op donkere kleding en na paar keer wassen al helemaal niet! )
Nog een standaard was met handdoeken en theedoeken elke week.
Derde was is of beddengoed, of hete was met vaatdoekjes enz (die spaar ik op voor een maand hihi) en andere keer fleece dekentjes van onze konijn 8), weer andere week witte was.
Af en toe een klein handwasje of 4de was. Prima toch? Met kindjes komt er vast 1 of twee wasjes bij, zou echt niet kunnen komen op meer dan dat.
Wij hebben een 5.5 kilo wasmachine, straks als we verhuisd zijn en dan kindjes graag willen een 7, 8 of 9 kilo wasmachine, moeten even kijken wat voordeliger is. Iemand ervaringen met een 8 of 9 kilo wasmachine?
Over het algemeen alleen in het weekeinde wordt er gewassen maar heeft ze een dunne broek gehad of overgegeven dan gaat hij ook door de weeks aan.
1x Handdoeken, washandjes,theedoeken, vaatdoeken, ondergoed en beddengoed.
1x donkere was
1x witte was
1x gekleurde was.
Handdoeken enz…gaan in de droger en de rest op een rek.
En idd de kraamverzorgster gaat elke dag wassen…was ik even vergeten en ik moet een dezer dagen bevallen.
Ik wil dus echt alles weg hebben…hahahahaha
2 x witte was
2 x donkere was
1 x witte shirtjes was
1 x gekleurde was
1 x beddengoed was
Dan kom ik op 7 uit… Best veel eigenlijk…
Had dinsdag de manden leeg, zitten nu alweer vol! :roll:
1x zwarte was
1x wolwas
1x witte was
1x gekleurde was
1x spijkerbroeken was
1 tot 2x handdoeken was
6 tot 8 wassen per week. En ik was alleen maar in het weekend. Heb genoeg kleren in de kasten liggen :mrgreen:
Tip vd stomerij…
Hoe voller je trommel is,
des te meer kreukt het ! :thumbup:
En daar heb ik dan weer een strijkijzer voor
2 uurtjes in de week en geen kreukels meer in de was.
@Gab wrote:
Tip vd stomerij…
Tenzij je een anti-kreuk dorger hebt :dance:
en ik een vriend die bij de stomerij werkt :mrgreen:
broeken en overhemden niet meer persen, gewoon in een zak doen…
maar ik krijg wel op mijn donder, ivm de volle machine
@Debbie & Lana wrote:
@Gab wrote:Tip vd stomerij…
Tenzij je een anti-kreuk dorger hebt :dance:
ja die heb ik ook, maar weer te vol, dus meer in de kreuk…
of ik doe iets verkeerd :wall:
Ik was iedere dag…en in het weekend wel 1tje extra dus heb 6-8 keer ingevuld.
Meer dan 11 keer.
denk zo 2 keer per dag, :oops: :oops:
Hier draait de wasmachine zo’n 5 tot 7x per week.
En alleen als die vol is op bedlinnen na.
2x per week bedlinnen ivm astma patienten hier.
3x per week donkere was
1x per week witte was
1x per 2 week roze/rood/oranje
1x per week spijkerbroeken
Te vaak :roll: op mijn vrije dag gemiddeld 2 wassen, 8 wassen per week ongeveer.
2 x wit
2 x bont
1 x zwart
1 x fijn
2 x beddengoed