Op vrijdagavond wassen we, een witte en een donkere. Om de week of soms elke week (ligt er aan) draaien we nog een donkere was want daar zit dan ons beddegoed bij.
Dus 2-3 keer per week.
De droger zetten we zelden aan, wij hangen ook alles op een rekje.
Ik denk een keer of 3 a 4…de ene week wat meer de andere week minder. Hier gaat ie alleen aan als ie vol kan. Iemand die zovaak wast vraag ik me af of dat dan altijd halve wasjes zijn of zo? Gewoon nieuwsgierig hoor.
Ik spaar idd ook op, heb meestal in de week een zwarte, witte, gekleurde en een roze :inlove: was. En als ik het beddengoed was is er dus nog 1 was extra, maar dat doe ik maar 1 keer in de twee weken.
Mijn wasmachine draait niet meer. Gister nog wel en ineens kwam er een gierend geluid uit; de rubberen rand heeft losgelaten, de ring zit los en de rand heeft zich helemaal om de was heen gedraaid. Gelukkig heb ik na lang tobben de was zonder kleerscheuren eruit kunnen halen, maar er moet eerst een monteur bij de wasmachine komen. Ik durf niet zomaar de ring en de rubber rand erop te zetten en 'm dan weer aan te zetten. Ik vermoed dat er (veel?) water het machine zelf is ingelopen. :thumbdown: :thumbdown:
Normaal heb ik zo’n 6 wassen per week; witte was / donkere was / spijkergoed / delicaat & wol / roze&rood / overig bont.
Elke dag een was en in het weekend nog 1 of 2 extra. Dus ongeveer 8 a 9 wassen. Allemaal volle trommels van 7 kilo.
Ik vraag me af hoe de mensen met 2 kinderen dat doen hoor maar 4 wasjes ofzo. :think: .
tja, hoe doen we dat… niet elke dag schone kleding, vor de kids kunnen broeken/rokjes best een dagje of twee mee, slabbetjes om als we gaan eten (bij jasper dan)
een pyama mogen ze gerust een week aan (tenzij eerder vies)
en wat misschien helpt is dat ik werk in een uniform dat op mijn werk gewassen wordt (3 dagen per week)