De ene week 3 wassen en de andere 4 wassen (dan met ons beddegoed erin). Ik gooi alle kleding bij elkaar hoor. Dus zwart, rood, roze, blauw, wit (kleding). En daarnaast nog de 60 graden was voor beddegoed en handdoeken en ondergoed.
@Paikea wrote:
Ik gooi alle kleding bij elkaar hoor. Dus zwart, rood, roze, blauw, wit (kleding).
:think: Dan wordt het toch heel grauw enzo?
@Danielle77 wrote:
@Paikea wrote:Ik gooi alle kleding bij elkaar hoor. Dus zwart, rood, roze, blauw, wit (kleding).
:think: Dan wordt het toch heel grauw enzo?
dat dacht ik nou ook… met name de lichte/witte dingen.
Hier gaat het op kleur. Maar met 3 jongens veel in dezelfde kleuren. Roze wasjes zal je hier niet vinden, maar oranje/rood wel en blauw ‘natuurlijk’ ook. Spijkerbroeken grossieren we hier ook in, spaar ik dus ook op tot ik een trommel met alleen broeken kan draaien :thumbup:
Ik heb niet zoveel witte was. T shirts van vriend die ik af en toe in de 60 graden was gooi. Maar hij draagt ze altijd ergens onder. Verder wordt niks grauw hoor.
Ik was toch wel zo rond de 11 wassen per week :think: en wij zijn met 2 volwassenen en een kindje .
I,lona krijgt iedere dag schone kleding aan en bijna iedere dag een pyama, als ik lees bijna een week met dezelfde pyama, s,nachts zweet je toch ook .
bed ook 1 a 2 keer per week verschonen, handoeken bij iedere douche beurd schoon washanden ook en keuken handoeken en theedoeken ook.
lekker schoon allemaal.
O, en wat er nieuw gekocht word , dat word eerst gewassen en dan gestreken en aangetrokken
Heerlijk al die versgewassen was
Gr mel
tja, tuurlijk zweet je ook in een pyama, maar als hij er nat van wordt of ruikt dan is hij vies en gaat in de was… maar elke dag een schone, nee, dat vind ik overdreven…
Handig voor mij ,ik draag geen pyama,slaap naakt en zweet ook niet snel in de nacht…ja hoogzomer…anders niet…
@nomi wrote:
Handig voor mij ,ik draag geen pyama,slaap naakt en zweet ook niet snel in de nacht…ja hoogzomer…anders niet…
ik had het ook iegenlijk over de pyama`s van de kids
ik heb zelf na het douchen wel een soort van pyamachtig/huispak achting ding aan tot ik naar bed toe ga… maar die gaat pas in de was als ik of de kids er iets overheen mors(t) of zo dus dat zal eemaal in de twee weken zijn denk ik
@mama van anne wrote:
Ik denk een keer of 3 a 4…de ene week wat meer de andere week minder. Hier gaat ie alleen aan als ie vol kan. Iemand die zovaak wast vraag ik me af of dat dan altijd halve wasjes zijn of zo? Gewoon nieuwsgierig hoor.
Ik heb dus 9 a 10 volle trommels per week!
Heb zo’n stapelkrat in de kast op de overloop staan met 4 kratten er in.
Briefje aan de binnenkant van de deur wat voor wat is. bovenste 2 bakken voor dondere en lichte 60 graden was, onderste 2 bakken voor lichte en donkere 40 graden was. 1 volle bak is 1 volle trommel.
Wassen vind ik niet zo’n probleem, wel het strijken! :doh:
@sassie1980 wrote:
Het heeft denk ook wel te maken met de grootte van je trommel?
En de grootte van je kinderen! :wink: :mrgreen:
(Heb hier 2 tieners en een basisschool kind + bijbehorende sportkleding voor schoolgym en sportverenigingen.)
@Maxime wrote:
Mijn wasmachine draait niet meer. Gister nog wel en ineens kwam er een gierend geluid uit; de rubberen rand heeft losgelaten, de ring zit los en de rand heeft zich helemaal om de was heen gedraaid. Gelukkig heb ik na lang tobben de was zonder kleerscheuren eruit kunnen halen, maar er moet eerst een monteur bij de wasmachine komen. Ik durf niet zomaar de ring en de rubber rand erop te zetten en 'm dan weer aan te zetten. Ik vermoed dat er (veel?) water het machine zelf is ingelopen. :thumbdown: :thumbdown:
Normaal heb ik zo’n 6 wassen per week; witte was / donkere was / spijkergoed / delicaat & wol / roze&rood / overig bont.
Oei! Nou dan hoop ik dat de monteur snel kan komen! En dat de schade meevalt.
Zeker meer dan 11 keer per week. Wij doen alle kleding elke dag schoon aan, dus dat is al 35 sets kleding in de week.
Dan nog alle handdoeken, theedoeken, vaatdoeken en poetsdoeken.
Ik begrijp er ook niks van dat er mensen met kinderen zijn die "maar"5 wassen draaien :think: Hoe doe je dat dan???
Iedereen elke dag schone kleren aan? poe dat tikt aardig aan. Ik doe mijn kleren rond de 3 dagen aan, broeken en truien enz. T-shirts kan ik begrijpen elke dag maar ook die zo 2 dagen. Sokken enz elke dag.
Mijn vriend doet overigens wel elke dag een nieuw overhemd aan, te drukke baan dus dat moet wel hihi. Maar verder, hoe krijg je het zo snel vies?
Ik sjouw de hele dag met een stapel kinderen. Ik kan echt geen twee dagen met een shirt doen. Vaak verschoon ik me twee keer per dag van boven. Zweet, snot, melk, noem maar op.
En inderdaad: de grootte van je kinderen telt natuurlijk ook mee.
Die kleine meid van ons zit nog maar in maat 80, maar de grote meid in maat 152 en de jongens in 116 en 104.
Man is bijna 2 meter en laten we zeggen, dat ik ook nog lekker breed ben 8)
Als ikw eer in maatje 36 zit, dan gaan we vast een trommel minder in de week wassen :lol:
ik draai zo’n 5 wassen per week… ma t/m vrijdag, en in het weekend lekker niet :mrgreen: tenzij dochterlief aan het spugen is geweest, dan kan er weleens een wasje extra bijkomen maar meestal niet. Ik heb een wasmachine met 7 kilo vulgewicht, en ik hou er niet van om halve wasjes te draaien (milieu enzo). Dus dan hoef je niet zo vaak te wassen, en gelukkig heb ik genoeg doekjes/handdoeken etc etc om een weekje vooruit te kunnen.
Ik zo’n 4 á 5 keer wassen in de week, met 2 volwassenen en 1 dreumes.
Elke dag schone kleding aan? nee hoor! Wel alledrie dagelijks schoon ondergoed en sokken, maar bovenkleding doe ik gerust 2 á 3 dagen aan. Als het eerder vies is natuurlijk niet.
Verder heeft manlief ‘vies’ werk, dus die draagt 3 shirts in de week, 1 vest en 1 broek, tja, dan gaat het natuurlijk niet zo hard.
Als ik niet overmatig zweet (zoals zomers) douchen we alledrie om de dag, dus dat scheelt weer handdoeken. Nou, dit was het wel zo’n beetje…
(Vinden jullie mij nu vies?? :mrgreen: )
O ja, een trommel van 8 kg, dus lekker groot!
@corine296 wrote:
nee hoor, hier bijna 't zelfde verhaal.
Mannetje heeft ook ‘vies’ werk, draagt zijn bedrijfskleding 3 dagen (behalve z’n t-shirts eronder, die gaan elke dag schoon aan). Hij heeft 'n eigen bedrijf, en koopt geregeld nieuwe bedrukte shirts als ze niet meer schoon willen worden.
Doordat hij vaak nog lang in z’n werkkleding blijft zitten thuis, draagt ie doordeweeks vrij weinig zijn eigen kleding dus daar komt weinig was van (wel ondergoed natuurlijk elke dag schoon en fris). Ik draag m’n broeken meestal 2-3 dragen, ligt eraan of Jill over me heen spuugt of niet. :mrgreen: Shirts draag ik maar 1 dag, omdat ik nogal snel last heb van klotsende oksels. :oops: Douchen doen we wel beiden elke dag.
En Jill ook, die gaat dagelijks in bad of onder de douche. En krijgt ook dagelijks schone kleding aan, soms wel meerdere keren op een dag… maar die kleertjes zijn zo klein, daar doe ik wel een week over wil mijn wasmachine daarvan volraken :lol:
@Affie wrote:
Shocking gewoon hoeveel sommigen wassen :shock: :shock: :shock:
Hier echt tussen de 3 en 5 per week volle trommels… en dan liefst alles ophangen en zo min mogelijk in de droger. Ik denk hierbij echt aan het milieu hoor!
Wederom twee mensen een gedachte :mrgreen: Alleen heb ik twee kids extra dus ik zit aan de 6 tot 8 trommels per week

@corine296 wrote:
Ik zo’n 4 á 5 keer wassen in de week, met 2 volwassenen en 1 dreumes.
Elke dag schone kleding aan? nee hoor! Wel alledrie dagelijks schoon ondergoed en sokken, maar bovenkleding doe ik gerust 2 á 3 dagen aan. Als het eerder vies is natuurlijk niet.
Verder heeft manlief ‘vies’ werk, dus die draagt 3 shirts in de week, 1 vest en 1 broek, tja, dan gaat het natuurlijk niet zo hard.
Als ik niet overmatig zweet (zoals zomers) douchen we alledrie om de dag, dus dat scheelt weer handdoeken. Nou, dit was het wel zo’n beetje…
Neehoor, hier precies hetzelfde, op de dagelijkese overhemden van mijn vriend na dan.