@corine296 wrote:
O ja, een trommel van 8 kg, dus lekker groot!
Een grote trommel van 8kg is dus erg aan te raden als je een gezinnetje hebt of wilt beginnen? Ik zit zelfs te kijken naar een 9kg, of is dat te? :oops:
@corine296 wrote:
O ja, een trommel van 8 kg, dus lekker groot!
de grote verschillen zitten hem toch vooral volgens mij in het aantal kinderen… de antwoorden 4/5 zie ik vooral staan bij mama;s met 1 kindje… per kind komt er volgens mij bijna een machine bij :shock: (wat denk ik ook bijna wel klopt… keer beddengoed en idd hoe groter het kind hoe minder er in de machine gaat).
4/5 wordt dan al snel 6/7 natuurlijk en bij 4 of meer kids zelfs nog weer meer…
@Polkadot wrote:
@corine296 wrote:O ja, een trommel van 8 kg, dus lekker groot!
Een grote trommel van 8kg is dus erg aan te raden als je een gezinnetje hebt of wilt beginnen? Ik zit zelfs te kijken naar een 9kg, of is dat te? :oops:
@mamaMarije wrote:
@Polkadot wrote:@corine296 wrote:O ja, een trommel van 8 kg, dus lekker groot!
Met 3 kids nu ben ik erg blij met mijn 7 kilo trommel… onze vorige machine was 5 kilo en dat vond ik echt wel te klein met 2 kids (toen nog).
9 kilo lijkt me dan wel weer heeeel erg veel.
Overigens… met grote trommel draai je misschien minder wassen, maar betekent natuurlijk niet dat het ook zuiniger is! Er zal toch meer water gebruikt worden voor 7 kilo was als voor 5 kilo was (onze machine ‘weegt’ het zelf en past de hoeveelheid water daar ook op aan, dus ook als de trommel niet helemaal vol zou zijn - wat nooit gebeurt - zou die niet de volle lading water gebruiken).
Ik doe iedere dag 1 was, dit is inclusief de bedden van de meiden, daarnaast nog iedere week ons bed. Dus 8 wassen per week!
I,lona haar kleding ziet er soms nog schoon uit hoor, maar toch gaat het in de was .
mijn man doet ook iedere dag een schoon shirt aan en ondergoed etc, ben eigenlijk wel benieuwt hoelang iedereen met zijn ondergoed doet :mrgreen:
Ik snap echt niet dat iemand met 5 trommels p/ week genoeg gedraaid heeft en dat alles weg is :think:
Ik draai soms ook wel eens apart, wol met een bepaalde kleur ofzo.
@melanie wrote:
I,lona haar kleding ziet er soms nog schoon uit hoor, maar toch gaat het in de was .
mijn man doet ook iedere dag een schoon shirt aan en ondergoed etc, ben eigenlijk wel benieuwt hoelang iedereen met zijn ondergoed doet :mrgreen:
Ik snap echt niet dat iemand met 5 trommels p/ week genoeg gedraaid heeft en dat alles weg is :think:
Ik draai soms ook wel eens apart, wol met een bepaalde kleur ofzo.
Hoi,
Dat red ik echt niet :oops:
als ik mijn haar was heb ik een kleine handoek en een grote nodig.
met mijn werk ook iedere dag schone kleding en sokken gebruik ik nijna niet loop altijd met blote voeten in mijn schoenen, ja ook nu
het geeft ook een hoop strijk hoor, maar kleding kasten liggen vol dus hoef niet perse alles tegelijk te strijken .
pyama gebruik ik en I,lona maar geen hele week.
Ik zeg niet dat iemand een viezerik is, alleen wij doen het anders, iedereen moet doen wat hij of zij prettig vind .
Gr mel
@melanie wrote:
het geeft ook een hoop strijk hoor, maar kleding kasten liggen vol dus hoef niet perse alles tegelijk te strijken .
@kantjeboord wrote:
@Maxime wrote:Mijn wasmachine draait niet meer. Gister nog wel en ineens kwam er een gierend geluid uit; de rubberen rand heeft losgelaten, de ring zit los en de rand heeft zich helemaal om de was heen gedraaid. Gelukkig heb ik na lang tobben de was zonder kleerscheuren eruit kunnen halen, maar er moet eerst een monteur bij de wasmachine komen. Ik durf niet zomaar de ring en de rubber rand erop te zetten en 'm dan weer aan te zetten. Ik vermoed dat er (veel?) water het machine zelf is ingelopen. :thumbdown: :thumbdown:
Normaal heb ik zo’n 6 wassen per week; witte was / donkere was / spijkergoed / delicaat & wol / roze&rood / overig bont.
Oei! Nou dan hoop ik dat de monteur snel kan komen! En dat de schade meevalt.
geen idee eigenlijk hoeveel wassen ik per week draai,zal het eens bijhouden
Jeetje mina wat mileuonvriendelijk als ik het zo lees!
Ondergoed en sokken van mijn man, meiden en mezelf zou misschien 1 trommel in de week zijn. Dan de kleding van de meiden kan ook 1 trommel in de week. Mijn man heeft werkkleding aan, die ik wel zelf was maar dat is denk ik ook hoogstens 1 trommel in de week en mijn eigen kleding is denk ik ook 1 trommel in de week! Zit ik op 4 trommels, en dan misschien nog 1 trommel met beddengoed/handdoeken. Dus 5 trommels in de week En dan heb ik een hele kleine trommel :mrgreen: En nee, wij stinken niet
En zo zijn er weer gebieden waarop een ander veel milieuvriendelijker is.
Ja, wij gebruiken waarschijnlijk met ons zessen meer water dan een kleiner gezin hier. Maar we hebben bijvoorbeeld veel minder afval dan menig gezin met minder kinderen.
Ik wil inderdaad voor een gaan die het zelf kan wegen. En ik kan em nog wel eens overvol stoppen Ik denk daarom dat een grotere wasmachine wat 'veiliger' is voor me. Ik ben altijd zo bang dat ik em mol
hier iedere dag alle 3 schone kleding, sokken en ondergoed, lief doet wel vaak 2 dagen met een broek. Handdoeken gebruiken we 2x, beddenlakens 1x in de 2 weken of zo. We douchen iedere dag. Pyjama 2x per week schoon.
Al met al iedere dag wel een was, trommel vaak vol, niet altijd helemaal, ik sorteer wel (wit, bont, wolwas, en vaak heb ik een hele machine roze van jolijn :mrgreen: ). Milieu-onvriendelijk, misschien…
maar we hebben dan weer geen droger.
De kinderen krijgen iedere dag schone kleren, behalve romper en hemdje. Die om de dag. Mijn vriend en ik doen 2 dagen met een blouse, trui. Met broeken doen we wel 4 dagen. Verder om de dag douchen. Dat scheelt ook wel.
Ondergoed en t shirt van vriend iedere dag de was in. Behalve mijn bh’s, Die spoel ik 1 keer in de 2 weken (2 gewone en 1 sportbh) uit op de hand.
Oh ja, met beddegoed doen we 2 weken. Waar word je nu in godsnaam vies van.
Hier dus 3-4 wassen met 2 volwassenen en 2 jonge kinderen. 1 was door de week en 2-3 wassen in het weekend (goedkopere stroom).
veel te vaak :lol: maar enkel in het weekend
2-3 60 graden wassen met sokken, handdoeken etc
1 witte was
1 wol/ fijne was
1 donkere was
1 spijkerbroekenwas
1 fijn was
1-2 bonte was
en als je dan zo vaak wast… gaat het dan allemaal in de droger? Hoe krijgen jullie je was allemaal droog. Hier in huis droogt het in de winter voor geen meter!
Hier gaan de 60 graden en de spijkerbroeken in de droger. De rest gaat op de waslijn of op hangertjes boven.
@valvert wrote:
en als je dan zo vaak wast… gaat het dan allemaal in de droger? Hoe krijgen jullie je was allemaal droog. Hier in huis droogt het in de winter voor geen meter!