wat vaak zeg :shock: ik was iedere week 2 tot 3 keer, volle trommel. Kleding na 1 of 2 dagen in de was, ondergoed iedere dag. badcape en babydoek voor de meiden 2 keer na douchen, wij iedere keer. douch zo’n 3 tot 4 keer per week.
hmm ik vermoed na al het lezen datik hem gewoon veel te vol prop :eh: :shifty: :mrgreen:
@kantjeboord wrote:
Polkadot, een hoger toerental maakt zeker uit wat droogtijd betreft.
Je schrijft dat je nu op zoek bent naar een ander huis, dus dan is de optie van een wasmachine die daarna ook gelijk kan drogen niet meer aan de orde, anders had ik je dat aangeraden.
Mijn bijkeuken is niet al te groot, heb een bovenlader en een droger naast elkaar staan. dat past dan net. maar je kunt met een voorlader ze natuurlijk ook op elkaar zetten.
We hebben een was droger gekocht vorig jaar wat erg fijn is in een apartement. We laten deze staan omdat het een ingebouwde is en gaan een nieuwe kopen voor het huis. Het is een goedkope Indesit was droger van 5.5 kg met 3.5 kilo drogen. Ik ben zo bang dat ie het weer opgeeft voordat we het verkocht hebben en eruit zijn :roll:
@~Niekje~ wrote:
Hier zon 7 a 8 wasjes in de week.<br /> Volle trommels (volgens mijn vriend soms te vol :oops: )<br /> <br /> 1x rode was<br /> 1x witte was<br /> 3x donkere was<br /> 1x handendoeken was<br /> 1x beddengoed was<br /> <br /> Ik draag een setje kleding vaak 2 dagen tenzij ik zweet, de kinderen hebben bijna elke dag een schone set kleding aan maar soms als het heel slecht weer is en ze alleen binnen spelen trek ik een broek of een rok een volgende dag nog aan.<br /> <br /> Ik was over het algemeen
s avonds na 11 uur of in het weekend.
De droogtrommel gebruik ik alleen voor handdoeken, beddengoed en spijkerbroekjes soms ook truitjes.
Dit had mijn antwoord kunnen zijn, alleen
- zijn mijn trommels niet té vol.
- was ik de kinderkleding apart, dus komt er nog
1x bonte kinderkleding
1x witte kinderhandoeken, lakens, washandjes, sokjes etc
Ook het wassen na 11 uur of in het weekend ook de droogtrommel gebruiken wij alleen voor handdoeken, beddengoed, ondergoed … spijkerbroeken en truien gaan er bij ons NIET in :mrgreen:
Hier ook alleen ondergoed, sokken, handdoeken en washandjes in de droger… en dan alleen s’winters of als ik veel was heb… anders gaat het gewoon op het wasrek…
:? op het ogenblik even helemaal niet :wall: net op zaterdag-wasdag gaf ie de geest na 16 jaar trouwe dienst.
Dus nu op naar een nieuwe :dance: en die zal met gemak 6 wassen per week draaien (of minder want ik ga van een 4,5 kg machine naar een 7kg :mrgreen: ).
Hier draait de wasmachine 2/3 keer per week en de droger 1 keer per week. Dat zal vast en zeker veranderen als er eenmaal een kindje is denk ik zo
@annemarie69 wrote:
:? op het ogenblik even helemaal niet :wall: net op zaterdag-wasdag gaf ie de geest na 16 jaar trouwe dienst.
Dus nu op naar een nieuwe :dance: en die zal met gemak 6 wassen per week draaien (of minder want ik ga van een 4,5 kg machine naar een 7kg :mrgreen: ).
Ik ben er ook bang voor :shifty:
Mijn wasmachine Zanker heb ik in 1994 gekocht … ook de droger is van 1994 :shifty:
Hier staat de wasmachine in een aparte ruimte naast de kamer van Esmée. De wasmachine kan helaas dus niet aan als zij slaapt. Ik was dus in het weekend om het middagslaapje heen.
Hier gaan alleen handdoeken, washandjes, doekjes, onderbroeken en beddegoed in de droger.
Hier staat de wasmachine op de open zolder in een soort kast/achter wandje, waar ook twee kinderen liggen. Die slapen er gewoon doorheen hoor! Kwestie van wennen.
Ik draai zo’n 6 wassen per week. Ik heb nooit witte was eigenlijk, wel wol, maar voor de rest sorteer ik niet. Ik vind het wel onnodig om iedere dag schone kleding aan te trekken; broek en shirt mogen ze best nog een dagje aan als er geen vlekken op zitten (ondergoed en sokken natuurlijk wel elke dag schoon). Bedden verschoon ik 1x per week, iedereen doucht om de dag, dus eens per week een handdoeken was.
Ik was standaard op 30 graden, dan wordt het ook prima schoon.
@marloes vip wrote:
@annemarie69 wrote::? op het ogenblik even helemaal niet :wall: net op zaterdag-wasdag gaf ie de geest na 16 jaar trouwe dienst.Zestien jaar, wow dat is lang! Wat was dat voor een merk?
Siemens bovenlader, nooit wat aan gemankeerd behalve koolborstels 1x vervangen. Nu heeft het slotmechaniek het begeven en zo’n oude machine is de reparatie niet meer waard helaas. Gelukkig wonen mijn ouders 650meter bij ons vandaan dus die hebben een paar wasjes gedraaid voor me :lol:
jee, Ruud is wel helemaal los gegaan in de kerstsfeer :mrgreen:
Hier toch echt wel gauw 11 keer per week…
Hier denk twee wassen per dag, waarvan eentje opgehangen wordt en de ander in de droger gaat. Met mooi weer overigens niet, dan hangt alles buiten.
Ik zit met vijf bedden in de week al op twee ladingen wasgoed. En dan iedereen elke dag een handdoek (soms twee, bijv bij schoolgym, zwemles of sporten), dat zijn al minstens 35 washanden en handdoeken, dan elke dag een schone vaatdoek, keukendoek en twee theedoeken, handdoek in het toilet, om de dag een dweil en elke dag iedereen schoon ondergoed, sokken, bovenkleding Stijn en manlief elke dag, de rest meestal om de dag, dan nog sportkleding, bijna elke dag een tafellaken, schoonmaakdoekjes en wat dan nog meer ja dan gaat het hard.
Dat vind ik dus echt een vies idee, een handdoek meerdere keren gebruiken. Ga er niet de ene dag mijn onderkant mee afdrogen en de volgende dag mijn gezicht. Ook al ben ik dan nog zo goed gewassen.
Maar verschoon jij je bed dan niet elke week? Hier een met huisstofmijtallergie dus elke week vers beddegoed, wat op 60 graden is gewassen, en in de droger geweest om mijn eczeem wat in te dammen.
@lindyLindy wrote:
Bij die handdoeken heb ik nooit zo nagedacht. Je bent na het douchen toch schoon? Maar ik droog bijvoorbeeld ook drie kids achter elkaar af met dezelfde handdoek als ze in bad zijn geweest.Meen je dat nou? :shock: Alledrie met dezelfde handdoek? of is dat een geintje. Echt, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de kinderen met dezelfde handdoek af te drogen. Hier voor elk kind elke keer een eigen handdoek, ze hebben elk een andere kleur, net zo met washanden.
Maar misschien ben ik iets te extreem wat dat betreft hoor.
Hier ook alleen met volle trommel, tenzij dat bij een programma, zoals wolwas niet mag.
Ik mag dan wel veel wassen (twee per dag) maar wij hebben ook maar een vijf kilo trommel. Als deze ooit er mee stopt (wat ik niet hoop) dan komt er een met grotere trommel. En ik hoop dat ik dan minder was heb maar met zijn vijven maak je nou eenmaal veel vuil. Zo zit er nu een ranzig konijn bij de witte was in de machine, de favo nijntje van Stijn, die echt te vies was om beet te pakken.
Met mooi weer gaat de was naar buiten en anders hang ik tafellakens, bovenkleding en de boxers van mijn man op en de rest gaat in de droger. Sportkleding hang ik ook op.
Eerder hing ik zoveel mogelijk in huis ook de was op maar door al het vocht in huis kreeg ik meer last van eczeem, mijn astma en dus laatst ook bronchitis.
Wij hebben trouwens een 1.600 toeren wasmachine en de was is rap droog in huis. Zelfs spijkerbroeken zijn met een dag droog. En de meeste andere was hang ik s’morgens op en kan ik s’avonds opvouwen en in de kasten leggen.
Verder doe ik de droger wel op een spaarstand. Dan verwarmt hij minder, wat dus minder energie kost, wat dus beter is voor het milieu.
Ik doe de machine alleen te vol als ik ons winterdekbed was. Dan moet ik altijd flink duwen wil de machine dicht gaan maar zodra het dekbed nat is dan is er weer ruimte over. Ga echt niet met mijn dekbed slepen naar de wasserij of stomerij. Verder idd niet te vol. Dan wordt de was niet schoon en maak dat machien zo’n kabaal.
@annemarie69 wrote:
:? op het ogenblik even helemaal niet :wall: net op zaterdag-wasdag gaf ie de geest na 16 jaar trouwe dienst.Zestien jaar, wow dat is lang! Wat was dat voor een merk?