Hoe vaak beddengoed verschonen/wassen?

ik doe de bedden elke week, en dan keer ik ook de matrassen om,



hier doe ik het hele huis altijd op zondag omdat mijn hubbie maandag en dinsdag weekend heeft en dan kunnen we dan lekker niksen :mrgreen:

@M@@ike wrote:

Ik 1x in de 2 weken.



Die huisstofmijt gaat er alleen uit door je beddegoed op 60 graden te wassen.




Wie wast haar beddengoed op 60 graden? Ik denk dat de meesten dat toch op 40 graden doen?

Ik wel. Weet eigenlijk niet eens of mn beddengoed er wel tegen kan, die 60 graden.

De labeltjes zijn niet meer te lezen. :oops:

Hier is overigens maandag de vaste dag voor de bedden.

Als je gewone katoenen beddegoed hebt kan dat op 60 graden hoor.

Het is wel katoen ja.

Ik was de beddegoed 1x per week van mij en Yeline. Ik slaap alleen op bed dus zo vies wordt het ook niet en Yeline haar bedje eigenlijk ook niet.

Heb allemaal lichte beddegoed en gooi het zo in 1 was zoals gister maar heb het wel ff op 90 graden gewassen.

Heb ook gehoord dat je je matras kunt strijken tegen de mijt. Een theedoek eroverheen leggen en dan strijken… Die mijten kunnen niet tegen extreme warmte of kou namelijk.



Maar hier nog nooit een matras gestreken hoor :eh: :think: :mrgreen:

Tja, het is natuurlijk een idee, een matras strijken…

Ik heb de matrassen wel eens in de felle zon gelegd. Schijnen ze ook niet zo lekker te vinden…

iedere week

@Suwanna wrote:

@M@@ike wrote:
Ik 1x in de 2 weken.



Die huisstofmijt gaat er alleen uit door je beddegoed op 60 graden te wassen.




Wie wast haar beddengoed op 60 graden? Ik denk dat de meesten dat toch op 40 graden doen?

Ik wel. Weet eigenlijk niet eens of mn beddengoed er wel tegen kan, die 60 graden.

De labeltjes zijn niet meer te lezen. :oops:




Ik was mijn beddengoed altijd op 60 graden! Net als ondergoed en handdoeken!!



Mijn dekbedovertrek gaat er wel binnenstebuiten in en niet in de droger…mijn molton en hoeslaken gaan wel gewoon in de droger!

Alleen de handdoeken gaan hier in principe op 60 graden,maar misschien moet ik t ook maar invoeren voor het beddengoed.

Ik doe het soms nog wel heter! (75) Gaat prima met katoen! Heb ook nog zijdeachtige spullen, die gaan uiteraard op 30.



Nog een tip: strooi soda op je matras, even laten liggen, na een uurtje opzuigen met de stofzuiger. Wordt je matras weer fris! :angel: Die tip stond op de sopkalender ( 8) ), en ik heb em uitgeprobeerd! :thumbup:

Ons beddengoed verschoon ik iedere week (hoeslakens, slopen, laken en dekbedovertrek). De molton-kussenhoezen die ik onder de slopen heb verschoon ik elke twee weken, de molton-hoeslakens die ik onder de hoeslakens heb om de matras te beschermen iedere vier weken.

Arwen’s hoeslaken verschoon ik twee keer in de week, haar molton onderlegger en slaapzak een keer in de week.

Als het warm is om de 2-3 dagen dan zweet je toch wat meer s’nachts en als het wat kouder is 1 keer in de week.

Het dekbed zelf doe ik 1x in de maand.

Hoe was jij je dekbed dan=!

Gewoon in de wasmachine en dan laat ik het aan de waslijn drogen, gaat perfect.

dekbed overtrek, hoeslakens en slopen iedere week en dan op 60 graden



wij slapen 365 dagen per jaar met onze ramen op een kier

iets wat van mijn vaders kant komt :mrgreen:

overdag sla ik het dekbed terug en trek het hoeslaken weer strak

en doe ik de ramen wagenwijd open om lekker alles door te luchten



ik sever zelf nog al door een slechte mond motoriek :oops: dus ik slaap snachts altijd met een handdoek over me kussen heen voor de absorpsie

anders kan ik iedere maand wel een nieuw kussen kopen :silenced:

gelukkig heb ik er overdag geen last van



ondergoed en handdoeken gaan hier ook op 60 graden

en 1x in de maand ofzo dan was ik me dekbed ook en die kan zelfs gewassen worden op 90 graden!

heerlijk hoor zo lekker fris



het is trouwens dat mijn man perse onder een dekbed wil slapen

want ik slaap nogsteeds het liefst onder wollen dekens met een fris laken ertussen.

die kan je zo lekker strak instoppen (erg he :oops: )



groetjes renate

Als er niks geks gebeurt (veel zweten, snottebellen, ongelukjes) dan 1 x in de 2 weken.

@liek wrote:

Gewoon in de wasmachine en dan laat ik het aan de waslijn drogen, gaat perfect.




Volgens mij past mijn dekbed niet eens in mn wasmachine… :think:

Nee, die van mij volgens mij ook niet… Heb al eens op het punt gestaan om het te proberen, maar daar is het bij gebleven!

Wel een leuk topic trouwens! Ik vraag mezelf ook redelijk vaak af of ik de bedden en slaapkamers wel fris genoeg houdt, maar dat zit wel goed geloof ik.