Hoe vaak beddengoed verschonen/wassen?

hier iedere week maar dat is vooral omdat mijn jack russel bij me in bed slaapt is zo lekker warm :oops:

Ons beddengoed ongeveer eens per 2 weken en dat van Joost 1 a 2 x in de week.

@Bagheera wrote:

Ik verschoon ons bed ook niet elke week hoor Sanne! Wij gaan altijd 'savonds douchen, dus we kruipen fris in bed. Luchten doe ik als het weer het toelaat, en verschonen 1 keer in de 2 a 3 weken, ligt helemaal aan het weer of het 'snachts warm is enzo.




Hier net zo. Dat van Mathis was ik wel wat vaker hoor. Vooral het matrashoes als hij weer eens verkouden is.

Al het beddegoed 1 x per 2 weken ongeveer, wij douchen ook iedere avond dus gaan fris het bed in.

Ik moet er niet aan denken om iedere week dat rotklusje te moeten doen.



Nou we het erover hebben, moet er vandaag weer eens aan :evil:

Lakentje en slaapzak van Lukas twee keer per week. Ons beddengoed één keer per week.



Ik sla elke dag het dekbed terug en zet de ramen tegen elkaar open boven. Mijn man zweet als een gek, dus één keer per week is echt nodig hier. Zijn kussensloop was ik vaak nog een keer extra per week.



Overigens douche ik ook elke avond voor ik in bed stap. Mijn man vindt dat onzin, maar zijn voeten wast ie in elk geval wel voor ie in bed stapt.

Ik doe het elke week. Van Sas het onderlaken elke week en het dekbed 1 keer in de 1,5 tot 2 weken. Sennekes bed ook 1 keer per 2 weken (zij slaapt nog in een zakkie en ik heb een hydrofielluier om haar hoofdeind. Die wordt wel elke 2 dagen verschoond)



Ik vind werkelijk NIETS zo lekekr als in een schoon bedje kruipen. Het is dat het elke keer weer zo’n rotwerk is, anders deed ik het elke drie dagen…

Ik doe ons bed 1 keer in de week.

En het bedje van mathijs doe ik als hij in bad is geweest, en dat is om de dag, of als mathijsje een lekkende pamper heeft gehad of spuugjes in zijn beddengoed zit dan verschoon ik het meteen.

Sinds ik weet wat er in een bed rondkruipt doe ik het elke week ipv 1x per 2 weken.

En als je echt schoon en ongediertevrij wilt slapen, zou je ook je matras moeten stofzuigen :o Ken je de term “bedbugs” :twisted:



Deze “bug” is de welbekende "huisstofmijt"en deze leeft o.a. van huidschilfers in het beddengoed.



Volgens mij gaan nu heel veel meiden aan het wassen :twisted: :lol:

Hier niet echt een standaard. Soms 1x per 2 weken, maar af en toe 2x per week. (met alle mogelijke variaties daarbij)



Tis maar net hoe is uit bed kom. Als ik mijn bed niet fris vind, doe ik de hele bubs in de was.

Dat van ons 1 keer per week. Als ik opsta gooi ik het vaak open en zet het raam open om te luchten.



Dat van Lara verschoon ik minder vaak. Zij slaapt in een slaapzak en die was ik iedere week ongeveer. Haar koppie ligt op een flanellen luier en die veriwssel ik vaker, zo vaak als ik er een vlek op zie. Het beddegoed zelf verschoon ik dus niet zo vaak. Iedere 3 weken ofzo?



Wat betreft huisstof is de matras, de dekens en de kussens trouwens het probleem, niet zozeer het beddegoed. Als je daar iets aan zou willen doen kun je anti-allergene kussens en matrassen kopen. Vaak uitkloppen helpt ook wel. Maar beddengoed verschonen maakt voor huismijt niet zoveel verschil helaas.

Ja oke, de matras stofzuigen, laten luchten en omkeren ( en dan nog een keer stofzuigen) dat doe ik elke keer als ik het bed verschoon.

Hubbie zweet niet of bijna niet, maar als het inderdaad erg warm is geweest dan verschoon ik het natuurlijk eerder.

En Kimberly haar bedje verschoon ik vaker dan de onze, maar niet op een vaste dag.

Beddengoed van de kinderen elke week en van ons de ene week goed luchten en de andere week verschonen.

Wat ik me dan afvraag, is of (de meesten van) jullie een vaste dag hebben voor het verschonen? Sommige mensen hebben toch een vast ritueel van qua huishoudelijke taken?



Ik doe het dus eigelijk wanneer ik het nodig vindt, maar dat is wel te weinig. Vaak denk ik 's avonds, ohja, het bed moet verschoond worden, en de volgende avond hetzelfde :think: , dus is het ongeveer om de week :mrgreen:

altijd op dinsdag :mrgreen: . Dan verschoon ik het bed en doe de badkamer. Gezellig samen met Lara.

Elke zondagavond lekker fris de nieuwe week in :slight_smile:

@kim79 wrote:

Elke zondagavond lekker fris de nieuwe week in :slight_smile:




Hier idem, gisteren kwam het er niet van, dus ik heb het schone goed zo uit de droger weer op bed gegooid (scheelt weer vouwen!!!) Heeerlijk! Is het al bedtijd?

Ik 1x in de 2 weken.



Die huisstofmijt gaat er alleen uit door je beddegoed op 60 graden te wassen.

@M@@ike wrote:

Ik 1x in de 2 weken.



Die huisstofmijt gaat er alleen uit door je beddegoed op 60 graden te wassen.




Ik dacht dat die zowieso na een dag er alweer inzit?

@Anne-marie wrote:

@M@@ike wrote:
Ik 1x in de 2 weken.



Die huisstofmijt gaat er alleen uit door je beddegoed op 60 graden te wassen.




Ik dacht dat die zowieso na een dag er alweer inzit?




Dat wordt dus iedere dag het bed verschonen :wink:

@Bagheera wrote:

Ik verschoon ons bed ook niet elke week hoor Sanne! Wij gaan altijd 'savonds douchen, dus we kruipen fris in bed. Luchten doe ik als het weer het toelaat, en verschonen 1 keer in de 2 a 3 weken, ligt helemaal aan het weer of het 'snachts warm is enzo. :mrgreen:


hier precies het zelfde :mrgreen:

Dave ongeveer elke week…hij is niet zo’n kwijl slaper/ heeft nog nooit een lekluier gehad dus zijn bedje blijft redelijk fris :wink: