Hoe vaak beddengoed verschonen/wassen?

Hoe doen jullie dat?



Ik deed altijd:

de ene week goed luchten

de andere week wassen.



maar nu ben ik ivm aanhoudende snotterbuien meer verdacht op huisstofmijt enzo.

Kan ik misschien beter elke week mn beddengoed uitwassen??!



Hoe doen jullie dat?!

Ons beddengoed was ik elke week.

Dat van Jinthe meestal vaker want dan weer snotplekken, dan een lekpamper…

Haha, ja, ik reken dan alle ‘ongeluk-wasjes’ niet mee he?! haha

Hier worden de kinderbedjes tussendoor ook wel verschoond hoor.

Beddengoed iedere week. EN als het weer het toelaat hang ik het dekbed iedere dag buiten om te luchten. Van de kleine verschoon ik iedere paar dagen.

Het bedje van Rhodé regelmatig (snotneus, doorgelekt).

Ons bed om de week, en iedere week het hoofdkussen.

Luchten doe ik de ene week, wassen de andere…

ons bed elke week en dat van de jongens ook of ze moeten zich nat geplast hebben o.i.d

Het beddegoed lucht ik zo vaak als het weer het toelaat.

ons beddengoed



:oops: 2x in de week :oops:



Dat van de kleine …



:oops: om de dag :oops:



ik vind het wel zo fris …



En als het droog is hang ik het buiten !! om te luchten

Mukkemuk, dat is inderdaad wel heel regelmatig!

Dat doe je dus voor de frisheid. Maar van luchten kan het toch ook weer heel fris worden?!

ons beddengoed iedere week en die van wessel 2x in de week.

papa en wessel zijn allebei nogal zwetertjes dus hun onderlakens verschoon ik ook 2 x in de week.

Meestal iedere week, maar soms sla ik voor het dekbed een weekje over…omdat ik dan gewoon geen zin heb in zoveel was. Het onderlaken wel iedere week.

Het beddengoed van Noa doe ik iedere week. Onderlakentje vaker als ik zie dat het vies is.

Wij slapen allemaal onder een dekbed en een los laken. Zo heb ik dat van huis uit meegekregen en ik vind dat wel zo fris.



het laken word elke week verschoond en het onderlaken ook, het dekbedhoes elke 2 weken.

Ook de kussenslopen wissel ik elke week. Koop ook altijd een extra set slopen.



De kinderen gaat het al hetzelfde, nu is Peter verkouden en dan krijgt hij elke dag een schoon kussensloop.

Ik moet zeggen dat ik ook een tijd heb gehad dat ik elke week ons beddengoed verschoonde, maar ben overgegaan naar 1 keer goed luchten, 1 keer wassen, ivm met minder was, dus kostenbesparing…

Hier gaat elke week het beddengoed de was in, soms die van ons 1x in de 2 weken maar dat komt weinig voor, met het warme weer sowieso elke week of vaker.

Van Serina ook elke week, tenzij er een ongelukje gebeurd vaker.

Hier allerlei allergieen, waaronder huisstofmijt…



Het onderlaken gaat elke week en het dekbedovertrek gaat 1x in de 2 weken. Maaaaaaaaar, ik stof wel om de dag alles af en om de 2,3 dagen stofzuigen in de kamer…

Veel stofzuigen helpt hier beter tegen snotneuzen dan een schoon bed.

Beddengoed van de meiden 2 keer per week. Ons beddengoed deed ik ook altijd 2 keer per week, maar daar kom ik helaas niet aan toe. Dus zoveel mogelijk luchten (hangt van het weer af) en 1 keer in de week wassen.

Oei, hier ga ik maar niet inhoudelijk op reageren… (ik ben blijkbaar een echte viezerik) :lol:

Vertel Sanne!!! Ikke nu wel aagje hoor.



Joep, grappig he!? Met een meisie extra ook meteen een stuk meer wasgoed…Om wasgoed zitten we zeker niet verlegen he?! haha :wink:

Ik verschoon ons bed ook niet elke week hoor Sanne! Wij gaan altijd 'savonds douchen, dus we kruipen fris in bed. Luchten doe ik als het weer het toelaat, en verschonen 1 keer in de 2 a 3 weken, ligt helemaal aan het weer of het 'snachts warm is enzo. En nu we een vlooienplaag in huis hebben gehad ook een keer extra natuurlijk, jakkie, moet er niet aan denken om een bed vol vlooien te hebben, ik moet gelijk denken aan dat spelletje wat we vroeger thuis hadden :mrgreen:

Ons beddengoed 1 keer in de week. En van Kirsten ook, of het moet vies zijn door snotneus, kwijl etcetc.



Overigens ook iedere maand ofzo, de matrassen omhoog en dan raam wagenwijd open zodat die dingen ook goed doorluchten.



Niks zo lekker als een fris bed.

Ons beddengoed doe ik 1 x per week in de was, en ik hang het zeker 2 x per week uit het raam om te luchten.

En het beddengoed van Esmee was ik ook 1 x per week, haar lakentje meestal wel 2 x per week.