Hoe vaak beddengoed verschonen/wassen?

goed he?! hahaha.

ja, soms helpt t wel om hardop op KOK te denken, hahhaa

Karin2 ik mag toch hopen dat je dit beest uitvergroot hebt???

hahahaha



ik zie em dagelijks op mn bed zitten, hahaha

Als je in bed ligt, lopen die beesten dus in grote getalen over je huid, kriebelen onder je tenen, kruipen in je oren, maken een uitstapje in je neus (hatsjoe), doen de polonaise op je buik… slaap lekker :mrgreen:

Ik zou toch haast niet meer het bed in durven! Maar die beesten creeer je niet als je wekelijks nieuw spul erop gooit en twee maal in de week goed lucht???

o jawel hoor

je moet ook eigenlijk ook iedere keer als je je bed verschoont ook je matras stofzuigen en luchten

maar dat doe ik ook niet altijd hoor



maar als je erg gevoelig bent voor die beestjes heb je er wel minder last van als je 1 a 2x in de week de boel verschoont en de boel op 60 graden wast.

In de zomer (als we dan een zomer hebben, zeg maar!) verschoon 1x per week. In de winter 1x per anderhalve week. Matras omkeren doe ik zo’n beetje 1 keer per 4 maanden. Beddengoed luchten ongeveer 1x per 3 weken.

Ons beddegoed elke week, dat van Rick om de dag (hoeslaken, molton & slaapzak) of vaker wanneer er vlekken in zitten en dat van Jenna (hoeslaken en molton) elke dag. Al het beddengoed (ook Ricks slaapzak) wordt op 60 graden gewassen.

@Suwanna wrote:

Alleen de handdoeken gaan hier in principe op 60 graden,maar misschien moet ik t ook maar invoeren voor het beddengoed.


Op 40 graden gaat de huisstofmijt niet dood :shifty:

Ik heb helaas de allergie…en nu zonder medicijnen ivm met zwangerschap en bv is het af en toe vreselijk!!

Maar iedere week het bed LATEN verschonen anders kan je mij weg dragen dan nies ik me suf krijg dikke jeukogen en een loopneus :roll:

Dus doet mijn man het :inlove: en dan stofzuigt hij het bed uit en lucht alles…stofzuigen achter de radiator is een hele goede als het winter is,want zodra de radiator aan gaat gaat de stof ‘‘waaien’’ en dát is een boodoener bij allergie!

Verder heb ik een compleet anti allergisch bed,dekbed en kussens…speciale moltens ook nog over het kussen die ik ook op 60 graden kan wassen!

Hij stopt alles in de wasmachine voor me ook want o o o wat is dat beddegoed een erge in huis…

Ik heb trouwens dus ook geen overgordijnen,geen kleedvloerbedekking en wel een stoffenbank maar ook geen stofvasthoudende stof :shifty:

Alles glad dus…zo min mogelijk sotfplekken creeeren…

Maar moet zeggen als ik mijn neusspray mag gebruiken gaat het wel goed…verschoon ik liever het bed nog niet maar het is dan niet zó erg als nu :roll:

Het beddengoed was ik ook op 60 graden.

Iedere dag worden de slaapkamers hier gelucht. De ramen staan bijna de hele dag open (mits ik thuis ben en het niet regent). Vaak 's nachts ook nog (bij ons op de kamer dan; niet bij Arwen).