Hoe maken jullie het toilet schoon?

@Cell wrote:

een vieze onderbroek van zoonlief met remspoor gaat op 40 graden ivm krimp en print en dat vind ook niemand een punt…




Nou dat zou ik wel een probleem vinden :shifty:

Ondergoed en zeker dat van de kids gaat hier op 60 graden in de machine… moet er niet aan denken om dat maar op 40 graden te wassen, zeker niet als er remsporen in zouden zitten :oops:

Nou, ik beken… speel eeen beetje vals… ze gaan eerst in een emmertje biotex :wink: Maar de boxershorts van peter kunnen niet op 60 graden hoor, blijft niets van over.



Ik bedoelde maar te zeggen… je wast zoveel meuk vol bacterien van zweet, enz op 40 of 60 graden… dan ga je je toch niet druk maken om een sanitaire lap die op 95 graden gewassen word :think:

@Happy mommy wrote:

Ik gebruikte vroeger ook special doekjes voor het toilet, een andere kleur. Maar uiteindelijk kwamen die toch bij de andere was in de trommel terecht. Ik heb de tijd niet om een aparte was voor een paar doekjes te gaan draaien.

Dus nu toch maar alle doekjes door elkaar heen.

Wel een hete was en daarna de droger in (die wordt ook loeiheet)



Ik gebruik, chloor voor in de pot en groene Andy voor de rest (die ruikt zo lekker…)



Eerlijk gezegd poets ik onze wc’s maar 2x per week…

En tussendoor met de kant en klare doekjes… als onze kleine draak weer eens scheef geplast heeft :roll:




Dat heb ik dus ook, waarom kleur doekjes als je ze toch samen wast? Handig als je meerdere dingen doet met hetzelfde doekje maar anders snap ik het niet.



Doekjes gaan hier op 90 graden maar niet in de droger. Nooit gedaan ook. Heb nu tijdelijk ook geen droger hihi. Ik vind het jammer van het geld en energie voor een aantal doekjes die je toch niet lekker zacht hoeft te hebben. En daarbij zijn ze zo droog.

Toch jammer dat er zo slecht gelezen word.



Ik was niet op 95 graden, maar op 60 of soms 80. Dit omdat ik het anders zonde vind voor mijn mooie hand- en keukendoeken.



En ik ga niet voor een paar lapjes een was op 95 graden draaien.

@Cell wrote:

whahahaha… ja de borstel natuurlijk… niet de pot :lol:

Hebben zo’n softclose pot van V&B… 600 euro ofzo, die ga ik nie elke 3 maand vervangen :lol:




Oooh das jammer zo’n pot zochten wij nog anders had ik je gebeld :lol: 8)



Anneke echt waar 60 graden is ook wel genoeg om het hygienisch schoon te krijgen hoor! Ga maar na; je CV installatie waar water in stilstaat en dus legionella in kan ontstaan heeft als minimale temp 60 graden zodat het bacterie-vrij blijft. :thumbup:

Mocht je toch over die 60graden twijfelen…dopje Dettol bij de was in :wink: dood alle bacteriën :mrgreen:

En ik ga niet voor een paar lapjes een was op 95 graden draaien.


Ik ook niet, ik gooi daar ook mijn dweil en mijn handdoeken bij....tenminste die handdoeken die er toch al niet meer zo lekker uitzien...

Af en toe een wasje op 95 is trouwens ook goed voor je wasmachine.....gaat schimmelvorming en luchtjes tegen..

Anneke, ik was ook max op 60 graden hoor… en daar gaan dus ook de vaatdoekjes en schoonmaakdoekjes enzo in. Met 60 graden gaan bacterien echt dood.

Mocht je nog twijfelen… strijkijzer erover. Zonder stoom (want dan krijg je weer een lekker warme vochtige omgeving) en goed heet… even over de doekjes heen en echt daar leeft niks meer in.



Kookwas/90 graden was doe ik alleen 1x in de zoveel tijd voor de machine en dan mik ik daar idd wel schoonmaakdoekjes in, omdat ik het zonde vind om een lege machine te laten draaien :lol:

precies, 60 graden is ook al zat.



Overigens heb ik ook mooie handdoeken en hele mooie setjes keukendoeken, maar ik gooi alles bij elkaar op 95 graden en ze zijn er nog nooit lelijk uitgekomen. Ook de borduurranden krimpen niet in (heb de duurdere handdoeken van hema) en de kleuren blijven prima, terwijl ik toch echt alle kleuren bij elkaar gooi :shifty:

@Cell wrote:

terwijl ik toch echt alle kleuren bij elkaar gooi :shifty:




dat heet toch gewoon bonte was :lol:

eh ja :mrgreen: Maar ik heb wel alle handdoeken hema… maar dan felroze, lime groen, aquablauw, zwart, bruin, wit, ecru, donkergrijs, lichtroze en oranje ook nog.

Vaatdoekjes zijn van die badstof dingen, slabbies gaan er ook in, dan nog van die sanitairdoeken (ook badstof maar in 1 kleur zodat ik weet dat ik ze niet op t aanrecht leg) en dan ook nog de theedoeken en bijpassende keukenhanddoeken in allerlei kleuren en printjes… ben erg van de setjes.



En dat gaat dus gewoon 1x in de 6 dagen bij elkaar in een 7 kilo trommel met ariel poeder op 95 graden en alles heeft echt nog gewoon zijn eigen kleur hoor :wink:

Mijn Hema handdoeken overleven de 95 graden niet.



Laat ik zeggen dat ze er niet meer ‘rechthoekig’ uitkwamen… :shifty:

Dat Dettol waar sommige van jullie mee schoonmaken zit dat in de zelfde soort spuitflacon als glassex? dat is namenlijk (op de handzeep na) het enige wat ik van dettol kan vinden

@Dynasty wrote:

Dat Dettol waar sommige van jullie mee schoonmaken zit dat in de zelfde soort spuitflacon als glassex? dat is namenlijk (op de handzeep na) het enige wat ik van dettol kan vinden




ja dat is degene die ik gebruik.

@Vicky wrote:

@Dynasty wrote:
Dat Dettol waar sommige van jullie mee schoonmaken zit dat in de zelfde soort spuitflacon als glassex? dat is namenlijk (op de handzeep na) het enige wat ik van dettol kan vinden




ja dat is degene die ik gebruik.




en dan verdunnen met water of niet? (had ik ergens gelezen op het huishoud tips topic)

@Vicky wrote:

@Dynasty wrote:
Dat Dettol waar sommige van jullie mee schoonmaken zit dat in de zelfde soort spuitflacon als glassex? dat is namenlijk (op de handzeep na) het enige wat ik van dettol kan vinden




ja dat is degene die ik gebruik.




Die heb ik dus ook gehaald en vind het verschrikkelijk stinken! :sick: Geen lekker ontsmettingsluchtje. :shifty:

Leuke thread om te lezen! Ik voeg deze blog graag nog toe met een aantal handige tips als het aankomt op het schoonmaken van je toilet!
8 Tips voor het schoonmaken van je toilet

Elke dag een emmer heet water met een scheut vloeibare zeep. En dan gewoon eerst de deur afnemen, klinken, lichtknop, deksel van toiletrolhouder, kraan, fontein, en dat blauwe doekje leg ik in de andere emmer op de trap.



Daarna met een schone roze doek de bril en de toiletpot, dan de borstel in de pot, houder voor borstel ook met roze doekje, roze doekje in de andere emmer en dan met een schone doek de vloer.



Als de tegels vies zijn maak ik eerst de voegen schoon met een oude tandenborstel met schuurmiddel en daarna lap ik alles af met een schone blauwe doek en daarna wrijf ik de tegels op met een oude hydrofiele luier.



Als ik er aan denk gaat er ook een doekje over de lamp, maar meestal is dat een keer per maand als het plafondfilter uitgezogen wordt. De vuile handdoek gaat dan ook in de was trouwens, met elke poetsbeurt.



En tot slot gooi ik een scheut azijn in de toiletpot. Dat laat ik staan met borstel en al en na een half uurtje of als ik naar het toilet ga (vergeet het wel eens kan dus wel eens twee/drie uur staan) dan even de borstel onder de rand door en doorspoelen met de borstel nog in de pot.



O ja af en toe doe ik de vloer ook nog goed met groene zeep en een houten borstel, op de knieën en flink boenen.

@Mutsie86 wrote:

goh dat sommigen van jullie elke dag tijd hebben (wil maken) om de wc te doen. Is mij teveel werk :mrgreen:
Tja wat zal ik zeggen, ik woon met vier mannen in een huis, tussen de twee en 34 jaar en driekwart is zindelijke maar heeft nog steeds moeite met richten. Vind het niet fijn als ik s’nachts op blote voeten in de blaasinhoud van iemand ga staan. :sick:

Dat heb ik dus ook. Al die doekjes en tig keer doorspoelen, ik vind het overdreven en slecht voor het milieu. Ik gebruik meerdere doekjes per poetsbeurt en die gaan met de andere poetsdoeken op 90 graden in de was. Vaatdoeken gaan ook mee met die was en zo blijven ze schoon en fris.