Hoe maken jullie het toilet schoon?

Karin2, pak je echt elke keer een nieuw doekje? Waarom was je ze niet gewoon?



Anneke, met dweilen, vaatdoeken, sopdoekjes en dus toiletdoekjes heb ik elke week wel een was vol en die gaat dus op 90 graden. Keukendoeken en theedoeken gaan met de witte of bonte 60 graden was mee.



Het valt mij echt op dat er veel dames zijn die wegwerpdingen gebruiken. Zelf ben ik er helemaal niet van. Doekjes gaan pas weg als ze tot de laatste draad versleten zijn. De helft van de theedoeken en keukendoeken is hier ook al meer dan tien jaar oud. (worden inmiddels wel wat dunner :wink:).

Hier ook minstens op 60 graden, omdat bacteriën dan pas dood gaan. Net als handdoeken en washanden. Het liefst op de kookwas, de doekjes. Is ook beter voor de machine, af en toe een kookwas.



Smurf, in laboratoria worden bacteriën gekweekt in een temperatuur van 40 graden. Dan gaan de bacteriën dus niet dood maar is het paartijd voor ze en vermenigvuldigen ze zich enorm. Plus een man met mijtenallergie maakt het dat veel op 60 graden gaat.



Mijn moeder wast spijkergoed altijd op 60 graden. Toen ze nog een droger had ging het daar in. Weet wel dat het daarom allemaal enorm vlug sleet en ik, eenmaal op mezelf, nieuwe broeken een maat kleiner kon kopen. Broeken gaan hier niet inde wasdroger.

@Polkadot wrote:

@Karin2 wrote:
@Polkadot wrote:
Ik vraag me af waarom de pot op het laatst?




Omdat het niet fris is eerst de pot te doen en dan met hetzelfde doekje met uitwerpelselen eraan (die je niet ziet), de tegels op de vloer schoon te maken. En niemand zit direct op de pot, maar op de bril.

Verder wordt hier niet naast de pot gespetterd. Alle mannen hier zitten op verzoek ;) Ik zie het ook meteen als er heren lui zijn geweest en ruim de spetters op met een hygienisch doekje en gooi dat in de prullenbak.
Ik wil gewoon op blote voeten of sokken in de wc kunnen lopen. En dat geldt ook voor de kinderen, bezoek etc. Een schoon toilet is een visitekaarjte van jezelf denk ik dan maar.


Maar dan heb je de vloer lekker schoon, dan doe je de pot en dan spettert het alle kanten op. Bij mij wel in elk geval. Dan gaat het over de pot (je ziet het niet maar in mijn geval je voelt het wel :shifty: dus het moet vast ook op de grond en buitenkant pot komen) Daarna loop je er doorheen en komt alles lekker je huis in gewandeld :think:

Ik heb het wel eens in mijn gezicht gehad :sick:

Ik zou dus ook niet met hetzelfde doekje of sopje doen hoor. Gewoon apart, dus viezer is mijn methode niet dat ik eerst de pot doet.


Ik doe de vloer als laatste, maar doe het doekje nooit meer dan één keer in de emmer water. Dus doekje nat, gebruiken, in lege emmer gooien en verder met een ander doekje. Zo komt het wel eens voor dat ik zeven doekjes gebruik voor het toilet. (een voor de lamp, die ik te weinig doe en daardoor zoveel stof vangt), een voor de tegels te soppen, een voor de tegels af te drogen, een voor de deur, klink, kraan, fontein en lichtknop, een voor de stortbak en toiletbril, een voor de pot en een voor de vloer. ).

En ondanks veel wassen op 90 graden gaan veel doekjes al tien jaar mee. Maar ja ik gebruik niet van die gele doekjes maar badstof op het aanrecht en microvezel voor het schoonmaakwerk, elk een eigen kleur voor elk karwei.

Haha dat vind ik dus ook van die vloer vandaar dat ik steeds schone doekjes pak zodat het water fris blijft.



wie kreeg er nou zin om het toilet te soppen? Je bent altijd welkom. :mrgreen:

Ik lees dat iemand zeil in het toilet wil leggen. Als je een (of meerdere) mannen/zoons in huis hebt die staand plassen/dat gaan doen zou ik dat niet neerleggen. Wij hebben het ook gehad en de rand tussen het toiletpot en de vloer waar het novilon zeg maar tegen de pot aan zat verkleurde. Toen ik op een bepaald moment een beest formaat heel eng er onder vandaan zag komen heb ik alles er uit gerost. Wij hebben van die 14-in-een-dozijn-woningbouwtegeltjes op de vloer, die kan je tenminste met een houten borstel flink schoon schrobben. Echt dat zeil, was zo bah toen ik het weg haalde. En de vloer er onder helemaal.



Is je man niet handig dat hij zelf even de vloer betegeld? Dat is toch niet zo moeilijk? Misschien dat je vanje woningstichting, mits huurhuis, wel tegels kan krijgen?

Hier gaat ondergoed ook op 60 graden in de was. Zelfs als er handwas of 30 graden wassen in staat. Dan had het maar geen ondergoed moeten worden. En de meeste printen blijven aardig netjes.