Hoe maken jullie het toilet schoon?

Wij hebben onze toiletruimte beneden verbouwd, en ben helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe blinkende pot en tegels… :angel:



Daardoor kwam ik ook op de vraag… hoe maken jullie hem schoon?



Tot nu doe ik het eigenlijk met glassex spray en keukenpapier (de bril en deksel), de binnenpot gewoon met wc-eend uiteraard en de tegels met een lapje.



Maar ik vind het dus vies om met dat lapje ook de bril te doen…

Ik gebruik die lapjes ook voor de huis- en slaapkamer…



Ik maak eerst altijd alles stofvrij (plumeau) en heb altijd een emmertje sop en een lapje waarna ik alles nogmaals afdoe.



Als laatste kom ik bij het toilet, maar het staat me dus niet aan omdat lapje over de bril te halen, ondanks dat hij de was ingaat en daarna de kast weer in.



Nu kan ik een andere kleur erbij kopen, bijvoorbeeld geel voor binnen, blauw voor sanitair, maar ik vind het ook vies om het doekje sowieso mee te wassen met de rest (dweilen, theedoeken, keukenhanddoeken, tafelkleed, lapjes, vaatdoekjes).



Nu weet ik niet of glassex wel genoeg hygiëne heeft en volgens mij is het er ook niet echt specifiek voor bedoeld, anders had het wel wc-potsex geheten… 8)

Ik heb nu witte reus hygiëne spray gekocht, maar nadat ik die had uitgeprobeerd (eerst in de koelkast, hij kan voor keuken, badkamer, kinderstoel, toilet, koelkast, etc…) zag ik dat je moest afnemen met water… :shifty:





Hoe doen jullie het?

dettol :drool: :wink:

Is dat lekker ja? :wink:





Moet je daar ook geen sopje (en dus een lapje) van maken?

ik doe het puur over de bril enzo en een sopje ervan voor mn tegeltjes.

Hier ook met dettol… Ik heb zo’n spray (net als glassex dus, maar dan van dettol) en daar spray ik alles mee in, met nat doekje afnemen. Ook de wc zelf. Binnenin met bleek.



De doekjes gaan hier wel allemaal bij mekaar in de was, ik heb allemaal van die blauwe microvezel doekjes en die gaan om de zoveel tijd samen in een was op 95 graden.

Heb op de Dettol site gekeken (ja, die bestaat :smiley: ), maar gaat alleen over handzeep en doekjes…



Heb hem in de winkel nog niet gezien, zal er eens op letten de volgende keer.

Dettol en van die hygenische doekjes. Of van die wegwerpdoekjes die je van een rol kan scheuren (van de Wibra) (geen papier)…

@Anneke wrote:

Heb op de Dettol site gekeken (ja, die bestaat :smiley: ), maar gaat alleen over handzeep en doekjes…



Heb hem in de winkel nog niet gezien, zal er eens op letten de volgende keer.




die spray hebben ze hier bij t kruidvat. Ergens anders heb ik hem ook nog niet gezien.

ik doe t altijd (de bril dan) met die hygienische doekjes en man lief met een sopje



en ik maak m eigenlijk elke dag even schoon met die doekies en manlief haalt er 3 keer per week een sop door t hele hok !!



oja en ik zuig er ook om de dag!

hier ook dettol.

spray maak ik zelf, gewoon een oplossing dettol en water in een spuitlfacon :thumbup:

Ik zuig en dweil om de dag want volgens hub spettert de wc :think: :mrgreen:



Hub maakt de wc 1 keer in de week goed schoon. De twee keer even met wc eend en de schrobborstel door de pot.

Nu hebben wij geen kinderen en tot deze week werkte ik 4 dagen en hub 5 dus de wc word niet de hele dag gebruikt. Dus vind ik 1 keer in de week goed soppen en twee keer in de week wc eend genoeg.

@pooh wrote:

dettol :drool: :wink:






Jaaaa hier ook dettol!!! Heerlijke geur!!!

Eerst de tegels, deur, wc klink en dergelijke.

Daarna werk ik van buiten naar binnen :wink: Dus eerst buitenkant toilet, deksel, bril boven en onderzijde en de pot zelf. Dit alles met een sopje chloor. Het doekje gaat daarna de was in.

goh dat sommigen van jullie elke dag tijd hebben (wil maken) om de wc te doen. Is mij teveel werk :mrgreen:

@Rooike wrote:

@pooh wrote:
dettol :drool: :wink:






Jaaaa hier ook dettol!!! Heerlijke geur!!!




:drool: Ik heb het in een plantenspuit zitten met wat water en als ik dat nodig vind spuit ik de boel onder, neem het af met wcpapier en kláár :mrgreen:

Ik heb aparte doekjes voor de keuken en aparte doekjes voor de wc. Is dus ook een andere kleur zodat ik die nooit voor in huis/keuken etc gebruik.



Ik doe trouwens gewoon een heet sopje en daar sop ik lekker de hele wc pot mee, dan neem ik hem af met een andere theedoek (die ik alleen voor schoonmaak van de wc gebruik) dan even bleek en glorix erin, lekker schrobben met zo’n afwasborstel juist ook speciaal voor de wc en klaar is kees! Vloer doe ik overigens weer met een andere doek en natuurlijk een schoon soppie, net als de wasbak, het emmertje etc.

Grappig onderwerp…



Ik gebruik glorix hychienische doekjes, doekje over de bril… en doorspoelen maar… vervolgens weer een doekje onderkant bril, weer doorspoelen enz… Ik doe dat niet met een poetsdoek, vind ik veel te vies en onhychiënisch :sick: Ook de zijkanten, drukknoppen enz doe ik allemaal met hychienische doekjes :thumbup:



Met de borstel maak ik de binnenkant met wc-eend schoon en voeg als laatst een zakje van die poeder toe (ook van wc-eend) waardoor de halve wc pot van water tot vol zelfreinigend schuim staat, ik zet de wc borstel erin zodat die ook helemaal schoon wordt. Eens in de zoveel tijd doe ik handschoenen aan en maak ik met een schuurspons de hele pot aan de binnenkant schoon van aanslag, vooral om onder in het water eventuele kalkrandjes en aanslag weg te poetsen

@~Melanie~ wrote:

@Rooike wrote:
@pooh wrote:
dettol :drool: :wink:






Jaaaa hier ook dettol!!! Heerlijke geur!!!




:drool: Ik heb het in een plantenspuit zitten met wat water en als ik dat nodig vind spuit ik de boel onder, neem het af met wcpapier en kláár :mrgreen:




same here :thumbup: :thumbup:

Waarom is het vies om met het huishouddoekje de wc te doen :think: Daarna gaat het doekje toch de was in?



Als je per ongeluk wat nadrupt in je onderbroek dan gooi je die toch ook niet weg :wink:

@marloes vip wrote:

@Mutsie86 wrote:
goh dat sommigen van jullie elke dag tijd hebben (wil maken) om de wc te doen. Is mij teveel werk :mrgreen:
Tja wat zal ik zeggen, ik woon met vier mannen in een huis, tussen de twee en 34 jaar en driekwart is zindelijke maar heeft nog steeds moeite met richten. Vind het niet fijn als ik s’nachts op blote voeten in de blaasinhoud van iemand ga staan. :sick:




Ja dan moet het wel elke dag idd.