Hoe maken jullie het toilet schoon?

@Marda wrote:

Grappig onderwerp…



Ik gebruik glorix hychienische doekjes, doekje over de bril… en doorspoelen maar… vervolgens weer een doekje onderkant bril, weer doorspoelen enz… Ik doe dat niet met een poetsdoek, vind ik veel te vies en onhychiënisch :sick: Ook de zijkanten, drukknoppen enz doe ik allemaal met hychienische doekjes :thumbup:



Met de borstel maak ik de binnenkant met wc-eend schoon en voeg als laatst een zakje van die poeder toe (ook van wc-eend) waardoor de halve wc pot van water tot vol zelfreinigend schuim staat, ik zet de wc borstel erin zodat die ook helemaal schoon wordt. Eens in de zoveel tijd doe ik handschoenen aan en maak ik met een schuurspons de hele pot aan de binnenkant schoon van aanslag, vooral om onder in het water eventuele kalkrandjes en aanslag weg te poetsen




die doekjes mag je niet doorspoelen he!

Ik gebruik ook de doekjes van glorix, spoel ze niet door, en heb gelukkig een man die altijd zittend naar de wc gaat dus dat scheelt een heleboel spetter naast de pot :mrgreen:

En dan dat pot zelf met chloor en wc eend voor de geur

@visje79 wrote:

heb gelukkig een man die altijd zittend naar de wc gaat dus dat scheelt een heleboel spetter naast de pot :mrgreen:




Hier ook en onze jongens moeten ook gewoon zittend naar het toilet.

Zij weten niet anders en ik vind het wel zo fris :thumbup:.

Hier gelukkig ook zittend.



Ik spoel mijn keukenpapier overigens niet door, pak altijd een plastic tasje (doe ik elke dag, gooi er vanalles in, van broodkorsten tot lege verpakkingen, en loop aan het einde van de dag naar de kliko achter in de tuin).



Waarom geen gewoon doekje, weet niet, het idee… :think:

Ik was de die was (dus met alle vaatdoeken, lapjes, etc) 1 keer per week. Vind 90 graden net teveel voor mijn mooie keukenhanddoeken, dus was op 60 graden.



Tja, het nadruppelen, je hebt wel een punt.



Ik weet niet, vind het idee vies denk ik…

Mijn keukenhanddoeken (waar je je handen aan afdroogt) zitten er ook bij.

En om nu een was te draaien voor een paar lapjes vind ik ook niet echt milieubewust.

Er zijn mensen die eerst de wc schoonmaken en als laatste de bril en de deurknop :sick:



Hier een vaste volgorde.



Een emmertje heet water met bleek en een microvezeldoekje welke ik doormiddenknip, dan kan ik 2 wc’s doen.(met elk een fris sopje uiteraard ;)) Ik gooi het doekje naderhand weg namelijk.



Ik draag rubberen handschoenen en begin met de deurklinken, dan het lichtknopje en daarna het wasbakje en de kraan. Dan de tegels en de deksel van de prullenbak. De deksel, de bril, de bovenkant van de pot, dan de vloer en dan gooi ik het bleekwater in de pot en borstel de binnenkant van de pot met de wcborstel en laat de borstel weken in het bleekwater.



Het doekje gaat in de prullenbak en ik was mijn handen met handschoenen aan in de bijkeuken met de emmer eronder. De emmer gooi ik weer leeg in de wc, de handschoenen zijn dan weer schoon en klaar ben ik.



10 minuten werk en naar mijn idee alles weer lekker hygienisch fris :thumbup:

Hier gebruik ik elke dag 's ochtends hygienische doekjes (die ik daarna weggooi :wink: ) en voor de schoonmaak beurt tussen door heb ik de wc snel spray van HG

En dat is even sprayen op een wc papiertje en dan kun je even de bril of de rand schoonmaken.

Om de dag dweil ik de vloer en 1x per week neem ik de tegeltjes af met een sopje gemaakt van Dettol.

@marloes vip wrote:

Karin2, pak je echt elke keer een nieuw doekje? Waarom was je ze niet gewoon?



.
Dit vraag ik me ook af, want die dingen kun je gewoon goed op 95 graden wassen doe ik ook.

Sta er echt van te kijken hoeveel mensen vies van hun eigen toilet zijn :mrgreen: en dus wegwerp spul gebruiken of die doekjes al weg doen na 1 keer gebruik :roll:



Zoals ik al eerder schreef doe ik het ook met een doekje (uiteraard wel op een hygienische volgorde dus niet eerst de wc :wink: )

De doekjes gaan gewoon mee met de handdoeken was op 40gr.

Lijkt mij echt niets ergs aan hoor.



Hoe doen jullie dat dan met vieze broeken en onderbroeken van de kids die gooi je toch ook niet weg :think: En worden ook echt niet op 95gr gewassen.



Y.uri heeft dagelijks nog plas en poep ongelukjes. Gaat gewoon in de was op 40gr hoor…

Ik vind het ook altijd grappig te lezen hoe vies mensen hun einge poep en plas vinden.



:lol:



Maar wel gewoon winkelwagentjes, deuren van winkels, knopjes van oversteekplaatsen etc gewoon aanraken. :slight_smile:

@Madre wrote:

Ik vind het ook altijd grappig te lezen hoe vies mensen hun einge poep en plas vinden.



:lol:



Maar wel gewoon winkelwagentjes, deuren van winkels, knopjes van oversteekplaatsen etc gewoon aanraken. :slight_smile:




Ja wat dacht je van roltrappen :P, pinautomaten/betaalautomaten

@Smurf78 wrote:

Hoe doen jullie dat dan met vieze broeken en onderbroeken van de kids die gooi je toch ook niet weg :think: En worden ook echt niet op 95gr gewassen.



Y.uri heeft dagelijks nog plas en poep ongelukjes. Gaat gewoon in de was op 40gr hoor…




Hier gaan dat soort dingen op 60 graden. Zelfs 1x met een spijkerbroek gedaan… omdat zoonlief dat ding dus in een hoek had gemikt en niks gezegd. Poef wat een lucht kan een plasongelukje verspreiden :oops: .



En handdoeken en doekjes gaan hier allemaal lekker op 60 graden in de wasmachine, bacterien zijn wel dood hoor.



Wij gebruiken dus ook gewoon schoonmaakdoekjes voor het toilet.

Heb wel altijd zo’n pakje wegwerpdoekjes liggen voor even snel tussendoor een doekje erover bijv. als 1 van de kids met zandbak handen naar het toilet is gerend… dat ziet er niet uit :shifty:

Ik vind het vooral slecht voor het milieu, die wegwerpdoekjes. Ik heb ze wel een tijdje ook gebruikt hoor, want het is wel makkelijk.

Nu gooi ik alle schoonmaakdoekjes gewoon op 60gr in de was, ik zie echt niet in wat daar vies aan zou kunnen zijn.

Hier een vaste volgorde.

Een emmertje heet water met bleek en een microvezeldoekje welke ik doormiddenknip, dan kan ik 2 wc's doen.(met elk een fris sopje uiteraard ;)) Ik gooi het doekje naderhand weg namelijk.

Ik draag rubberen handschoenen en begin met de deurklinken, dan het lichtknopje en daarna het wasbakje en de kraan. Dan de tegels en de deksel van de prullenbak. De deksel, de bril, de bovenkant van de pot, dan de vloer en dan gooi ik het bleekwater in de pot en borstel de binnenkant van de pot met de wcborstel en laat de borstel weken in het bleekwater.

Het doekje gaat in de prullenbak en ik was mijn handen met handschoenen aan in de bijkeuken met de emmer eronder. De emmer gooi ik weer leeg in de wc, de handschoenen zijn dan weer schoon en klaar ben ik.

10 minuten werk en naar mijn idee alles weer lekker hygienisch fris :thumbup:


Ik doe het net zo, alleen knip ik de microvezeldoekjes niet doormidden(voor iedere wc wel een apart doekje) en gooi ik de doekjes niet na 1 x gebruiken weg (vind ik zonde), die gaan hier dus wel gewoon in de was. De tegels doe ik 1x per week, de tegels om het wasbakje heen en de vloer doe ik elke dag.

Ik heb een kerel die zittend plast, en mijn kind plast nog niet op het toilet, dus zo vies wordt die bril niet :wink:

Ik maak hem schoon met een sopje met allesreiniger. Ik doe sowieso niks met een stofdoek, dan heb ik het idee dat ik het stof verplaats. Altijd alles met een natte doek, en als laatste meestal het toilet. Bleek erin, met hte sopje de bril en pot en tegeltjes. Op het allerlaatst als ik alle tegelvloeren in huis dweil neem ik als laatste de wc vloer mee.

Ik heb een speciale emmer met wc-doekjes…De doekjes was ik op 90graden en worden ook nergens anders meer voor gebruikt :sick: :wink:

@marloes vip wrote:

Karin2, pak je echt elke keer een nieuw doekje? Waarom was je ze niet gewoon?




Omdat er van een half geel doekje niet meer overblijft dan een geel propje na het wassen. Het moet wel op 90 graden. Washandjes was ik ook op 90 graden, onderbroekjes ook. 60 graden vind ik in gevallen van plas, poepen braaksel niet voldoende. Zeker niet als er iemand aan de diaree is. moet je zien hoe onze oudste soms van school komt met bruine vegen in de onderbroek...

Verder vind ik het teveel gedoe om die doekjes apart te bewaren alvorens ze de wasmachine in gaan. Ik gooi ze namelijk niet in de wasmand. Er zitten uitwerpselen aan maar dat is nog niet zó erg. Wel dat het doekje in de bleek heeft gezeten, nat is en dus de rest van de was bleekt ;)
Ik vind het gewoon hygienischer om iedere keer een schoon doekje te pakken en doe er al een keer langer mee door ze doormidden te knippen. Ik vind ze anders bovendien ook te groot.

Hygienische doekjes worden hier ook wel eens tussendoor gebruikt en deze gaan in de prullenbak naast de pot :thumbup:

Maar goed, ik snap het probleem niet zo dat ik die doekjes halveer en daarna in de prullenbak gooi :think:

hier wordt de vaatdoek gebruikt. Voor de muren ed, gewoon groene zeep. Ik doe eerste de muren, dan de bril, vervolgens de pot en de vloer, met dezelfde doek . Gebruik een theedoek voor het nadrogen.

Daarna gaat het in de was… dus het is echt wel weer schoon. Voordat ik lekker me uk dr mond poets met die doek.



Voorheen ging ik ook altijd nog schrobben met een boender, maar tot nu toe maken er alleen maar groten gebrui van de toillet, nu we gaan beginnen met zindelijk worden van onze uk, zal de wc wel vaker aan de beurt zijn. Ik neem em bijna dagelijks af, gewoon met de ‘vieze vaatdoek’ en het sopje wat ik gebruikt heb voor mijn fornuis. Voorda thet doekje in de was gaat, gaat het eerst nog ff over de pot, en daarna in de was… Dus… huppel niet meer met me doek naar de keuken. maar deponeer em zo in de was.



Denk… als ik dit zo doorspit, dit topic, velen mijn toillet en vaatdoekjes erg vies vinden :oops:

Ik vraag me af waarom de pot op het laatst?



Als ik de pot schoonmaak dan spettert het alle kanten op, dan moet ik echt met de vloer eindigen hoor. Wel met een nieuw sopje uiteraard.



Ook spoelen wij door met de wc bril dicht, houd je em open dan spettert het eruit.



Ik doe nu nog een wegwerp doekje voor de wc. Eerder wel met een gewoon doekje. Ik gebruik wel doekjes voor de wasbak enz. en doe ik in de 90 graden was. Maar is een keer in de maand wassen wel genoeg, als ik daar al wel aan kom eigenlijk? Om nou een kleine was te wassen…

Ik doe overigens wel alle vaatdoekjes erin en badmatten, dus volgende keer waar ik mijn wasbak mee heb schoongeschrobt, staat de borden op af te drogen :shifty:



Ik ben ook erg vies van de wc, teveel :oops: Ik weet dus ook niet meer of ik ze nou mee kan wassen met de 90 ook al is het maar een keer per maand. Het klinkt zo vies, ook al weet ik eigenlijk wel dat het prima kan.

@Madre wrote:

Ik vind het ook altijd grappig te lezen hoe vies mensen hun einge poep en plas vinden.



:lol:



Maar wel gewoon winkelwagentjes, deuren van winkels, knopjes van oversteekplaatsen etc gewoon aanraken. :slight_smile:




Had ik al gezegd dat ik smetvrees heb?

Ik hou dus ook niet van knopjes, klinken, etc… :shifty:





En een vaatdoek en theedoek gebruiken en na het wassen weer je kind afvegen. Dan mag je mij overdreven noemen (en dat ben ik, had ik al gezegd dat ik smetvrees heb? 8) ), maar dat vind ik wel vies.



En ik ben ook niet van de wegwerpdoekjes uit zo’n hersluibaar pakje.



Nogmaals, het zit inderdaad ook in je onderkleding.

Wat het voor mij misschien onhygiënisch maakt is dat ik het was met dweilen, keukendoeken en theedoeken, vaatdoekjes, etc.

Die gedachte vind ik gewoon niet zo fris…



Daarbij, van de E-coli bacterie die in ontlasting voorkomt kun je erg ziek worden.



Dus ik vind het ook niet zo raar dat je een toilet waar 3 personen dagelijks hun ontlasting in kwijt raken met een beetje hygiëne behandeld.

Dat heeft niks te maken met ‘ieehhhh poep, vies!!!’.

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. :think:



Als je kip bereid bijvoorbeeld, houd je toch ook rekening met kruisbesmetting, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Ik vind kip niet vies (wel om te eten) maar ik weet dat het niet juist bereiden en verwerken je ziek kan maken.

@Loessie wrote:

ik doe t altijd (de bril dan) met die hygienische doekjes en man lief met een sopje

en ik maak m eigenlijk elke dag even schoon met die doekies en manlief haalt er 3 keer per week een sop door t hele hok !!



oja en ik zuig er ook om de dag!




Whahaha, schoot even in de lach en dacht: “Hij kan toch zeker zelf wel douchen?” :wink: :mrgreen: