Hoe maken jullie het toilet schoon?

Ik doe de wc pot met een rood doekje, met hete sop, chloor (of bleek), en maak alles geheel schoon, rest doe ik met een ander doekje.

Bij ons gaat het rode doekje een nacht in een emmer met water. (heet), Daarna gooi ik het water weg (zonder aan te raken), en laat ik het doekje in mijn emmer, spoel ik het nog een paar keer door. En met handschoenen wring ik hem uit, dan gaat hij pas de was in. (90 graden)

Mandy je kunt ook evt bij Kruidvat een nieuwe spuitkop halen die verkopen ze daar los voor hun eigen merk flesjes. :thumbup: Maar ja al met al kost het ws hetzelfde als een leuke gekleurde plantenspuit. En ik vind ie wel gezelliger staan op mijn nog niet gerenoveerde lelijke toilet. :lol:

Dettol handzeep kun je overigens ook verdunnen, of als je een lekkere desinfecterend afwasmiddel hebt (ik heb bv voor de vakanties standaard de dreft roze variant mee) kan dat ook.

Qua wegwerpdoekjes overigens ben ik voor het toilet nog steeds het meeste fan van toiletpapier. Dat is ook echt bedoeld om door te spoelen, van keukenrol kan het mss zelfs verstoppen omdat de stukken papier veel groter zijn.

Ow ja een stoommachine…grappig, maar hier altijd handig. Wellicht als ik een kleine handzame had dat ik hem vaker zou gebruiken maar ik heb een grote en die gebruik ik 1 of 2 x per jaar voor de stoffen in huis zoals bank, gordijnen, matrassen etc. Verder staat ie zelf stof te vangen. :silenced:

Woon jij in mijn huis Rhiannon? Een niet-gerenobveerd-lelijk toilet en een stoomreindiger die stof staat te vangen…hahahahaha…

Voor o.a. de bank vind ik af en toe de stoomreiniger er overheen wle handig…ff uitkoken die beestjes…

de binnenkant van de wc met chloor en borstel de buitenkant met een sopje van Andy, ik gebruik microvezeldoeken. De wastafels en andere dingen met een schone doek.



Waarom gebruiken velen eigenlijk dat steriele ontsmettings spul (dettol?)

@Heleen wrote:

de binnenkant van de wc met chloor en borstel de buitenkant met een sopje van Andy, ik gebruik microvezeldoeken. De wastafels en andere dingen met een schone doek.



Waarom gebruiken velen eigenlijk dat steriele ontsmettings spul (dettol?)




Zodat het bacterieeen ook echt dood, net zoals jij de chloor gebruikt denk ik. Dat doe ik weer niet, gewoon ecover voor de wc. Chloor vind ik rot spul en wil ik al helemaal niet inademen, wil het lieft zo groen mogelijk. Met chloor houd ik mijn adem altijd in :shifty: :lol:

Wat Polkadot al aangeeft, chloor vind ik brrrr en Dettol ontsmet wel maar ruikt voor mij iig niet vies. :mrgreen:



Mandy oooh hoelang is jouw toilet al niet gerenoveerd? :angel: De mijne is nog net zo erg als toen we erin kwamen…en dat betekend dat ik ben gaan trekken aan het laminaat (WTF laminaat in de plee? :silenced: ) en het nu dus een bende is… :wall:

Als we niet binnen nu en een jaar ong de boel kunnen aanpakken doe ik het zelf wel provisorisch met een laagje zeil en leen ik ergens een dremel om de laminaat rondom de pot weg te zagen want ze hebben de pot eraf gehaald en TOEN het laminaat gelegt…(echt waar de vorige bewoners waren ws niet helemaal goed wijs… :wall: )

@Rhiannon wrote:

Wat Polkadot al aangeeft, chloor vind ik brrrr en Dettol ontsmet wel maar ruikt voor mij iig niet vies. :mrgreen:



Mandy oooh hoelang is jouw toilet al niet gerenoveerd? :angel: De mijne is nog net zo erg als toen we erin kwamen…en dat betekend dat ik ben gaan trekken aan het laminaat (WTF laminaat in de plee? :silenced: ) en het nu dus een bende is… :wall:

Als we niet binnen nu en een jaar ong de boel kunnen aanpakken doe ik het zelf wel provisorisch met een laagje zeil en leen ik ergens een dremel om de laminaat rondom de pot weg te zagen want ze hebben de pot eraf gehaald en TOEN het laminaat gelegt…(echt waar de vorige bewoners waren ws niet helemaal goed wijs… :wall: )




Ik heb liever laminaat dan wat wij hebben, tapijt :sick: :lol:



De wc beneden is dan ook niet in gebruik :hand: We wonen hier nu paar weken en hebben net zeil besteld. Ook tijdelijk totdat er een nieuwe wc in gaat. Vind het zoooo vies.

Oh my, those British hihi :lol: tapijt (wel speciaal vochtbestendig toch?) maar idd laminaat zou ik niet zo erg hebben gevonden mits het netjes gelegt zou zijn. Maar schots en scheef, met kieren (waar dan weer lekker vuil in gaat zitten) en ruimte aan alle kanten over waardoor je het niet ook zelf beter erin kunt leggen. Jammer de bammer dan trek ik eraan om te zien wat eronder zit. Hebben ze heel tof als ondervloer een oud tafelkleed neergelegt (ik zeg je LSD oid kan haast niet anders. :angel: )eronder oude tegeltjes in ‘poepbruin’ :sick:

Anneke, ik gebruik altijd keukenrol van Maestro. :thumbup:



Gebruik er een aantal voor het toilet en na gebruik gooi ik ze weg. Ideaal, gebruik ze ook altijd in de keuken. Omdat wij pas 's avonds thuiskomen, vind ik vaatdoekjes onhandig. Gebruik ze 1 x en moeten dan alweer de was in.

Deze doekjes zijn steviger dan gewoon keukenpapier (wat na 1 keer vegen uit elkaar valt en die voor snoeten, kruimels ed wel handig zijn, maar voor huishoudelijke klusjes ik het helemaal niks vind 8) )

@Rhiannon wrote:

Oh my, those British hihi :lol: tapijt (wel speciaal vochtbestendig toch?) maar idd laminaat zou ik niet zo erg hebben gevonden mits het netjes gelegt zou zijn. Maar schots en scheef, met kieren (waar dan weer lekker vuil in gaat zitten) en ruimte aan alle kanten over waardoor je het niet ook zelf beter erin kunt leggen. Jammer de bammer dan trek ik eraan om te zien wat eronder zit. Hebben ze heel tof als ondervloer een oud tafelkleed neergelegt (ik zeg je LSD oid kan haast niet anders. :angel: )eronder oude tegeltjes in ‘poepbruin’ :sick:




Dat klinkt inderdaad helemaal niet mooi hihihi. Een tafelkleed? hoe komen ze erop?

@marloes vip wrote:

Ik lees dat iemand zeil in het toilet wil leggen. Als je een (of meerdere) mannen/zoons in huis hebt die staand plassen/dat gaan doen zou ik dat niet neerleggen. Wij hebben het ook gehad en de rand tussen het toiletpot en de vloer waar het novilon zeg maar tegen de pot aan zat verkleurde. Toen ik op een bepaald moment een beest formaat heel eng er onder vandaan zag komen heb ik alles er uit gerost. Wij hebben van die 14-in-een-dozijn-woningbouwtegeltjes op de vloer, die kan je tenminste met een houten borstel flink schoon schrobben. Echt dat zeil, was zo bah toen ik het weg haalde. En de vloer er onder helemaal.



Is je man niet handig dat hij zelf even de vloer betegeld? Dat is toch niet zo moeilijk? Misschien dat je vanje woningstichting, mits huurhuis, wel tegels kan krijgen?




Wij leggen zeil in de beneden wc omdat er tapijt ligt. We willen een nieuwe wc suite er in zetten en tegels op de muren en vloer na een aantal jaar. Het is zonde om tot die tijd er tegels in te leggen, terwijl we toch alles eruit gaan halen. Het is van dat dikke zeil.



De badkamer gaan we eerst renoveren dus de wc beneden komt later. De wc beneden ziet er prima uit, de badkamer eh niet hihi. De badkamer is cremig/roze, beetje zalm kleur :sick: En een gekke douche hihi. Dus die gaat voor :dance:

Wc papier en keukendoekjes vallen bij mij ook onder doekjes Anneke, vandaar mijn opmerking dat ik geen idee heb hoe het zonder doekje te doen.

Maar idd de stoomreiniger, hebben wij jaren geleden ook gehad, persoonlijk ben ik er geen fan van erg omslachtig…vond het een vervelend ding. Werd hier dus ook niet gebruikt…miskoop! Maar hoor ook mensen die er wel tevreden over zijn, heel persoonlijk dus…

@janet76 wrote:

Wc papier en keukendoekjes vallen bij mij ook onder doekjes Anneke, vandaar mijn opmerking dat ik geen idee heb hoe het zonder doekje te doen.

Maar idd de stoomreiniger, hebben wij jaren geleden ook gehad, persoonlijk ben ik er geen fan van erg omslachtig…vond het een vervelend ding. Werd hier dus ook niet gebruikt…miskoop! Maar hoor ook mensen die er wel tevreden over zijn, heel persoonlijk dus…




Wij hebben ook een stoomreiniger. Het is heel handig om het echt goed schoon en kalkvrij te maken. En daarna het weer bij te houden. Vond het een goede tip om de oven ermee schoon te maken :thumbup: Kan dat eigenlijk? hihi Heeft iemand dat gedaan misschien?



Verder staat die ook gewoon in de doos :shifty:

hoe maak ik de plee schoon… nou gewoon…



spuit er s’ ochtends een beetje algemene citrus toiletreiniger in, niets met bleek want dan ga ik van mijn stokkie zo vies vind ik dat.

Laat dat effe trekken, haal de borstel door de pot (die ik elke 3 maand vervang, we hebben ze van ikea op voorraad)

Daarna haal ik een sanitair doek (dat zijn bij mij groene) over de deksel en bril en langs de buitenkant en indien nodig gebruik ik nog wel eens een el cheapo schuursponsje voor de vieze randjes, die dan na de 3 plees gewoon de kliko in gaat.



Overigens heb ik zelf een spray gemaakt van een algemeen schoonmaakmiddel en een verhouding dettol. Vind het echt onzin om puur dettol te gebruiken, dagelijks schoonmaken voldoet ook heel prima en wij hebben geen kalkhoudend water in huis stromen, dus vuil wat vast gaat zitten hebben we ook geen last van.



Wc ziet er nog altijd super stralend en schoon uit. Geen randjes te bekennen en dat wijt ik liever aan de waterontkalker dan aan mijn sublieme schoonmaakkunsten, want zo subliem zijn die niet :mrgreen:

oh en doekjes gaan hier gewoon op de 95 graden kookwas.

Zie echt het issue niet… koken is koken en heet wassen en in de droger dood alles… bovendien zijn die doekjes ook niet direct zwart ofzo… een vieze onderbroek van zoonlief met remspoor gaat op 40 graden ivm krimp en print en dat vind ook niemand een punt… maar een doekje waar je dagelijks een pleebril mee sopt en waar verder niets zichtbaars aanzit wel? :think:

Ik gebruikte vroeger ook special doekjes voor het toilet, een andere kleur. Maar uiteindelijk kwamen die toch bij de andere was in de trommel terecht. Ik heb de tijd niet om een aparte was voor een paar doekjes te gaan draaien.

Dus nu toch maar alle doekjes door elkaar heen.

Wel een hete was en daarna de droger in (die wordt ook loeiheet)



Ik gebruik, chloor voor in de pot en groene Andy voor de rest (die ruikt zo lekker…)



Eerlijk gezegd poets ik onze wc’s maar 2x per week…

En tussendoor met de kant en klare doekjes… als onze kleine draak weer eens scheef geplast heeft :roll:

Cell zei:

spuit er s’ ochtends een beetje algemene citrus toiletreiniger in, niets met bleek want dan ga ik van mijn stokkie zo vies vind ik dat.

Laat dat effe trekken, haal de borstel door de pot (die ik elke 3 maand vervang, we hebben ze van ikea op voorraad)


:shock: Euhhhh ik mag toch hopen dat je de borstels elke 3 maanden vervangt? :shock:

Als ik het zo lees lijkt het wel of je de wc pot elke 3 maanden vervangt omdat de IKEA ze altijd op voorraad heeft...

whahahaha… ja de borstel natuurlijk… niet de pot :lol:

Hebben zo’n softclose pot van V&B… 600 euro ofzo, die ga ik nie elke 3 maand vervangen :lol:

Hier wordt de pot schoongemaakt met een beetje bleek. Laat dat zo’n 10 min intrekken en dan doorspoelen.

1x p/w gaat er nog een beetje antikalk bij…

De rest van de pot neem ik af met ajax (speciaal voor sanitair en wc/badkamer)