Hoe maken jullie het toilet schoon?

@marloes vip wrote:

Haha dat vind ik dus ook van die vloer vandaar dat ik steeds schone doekjes pak zodat het water fris blijft.



wie kreeg er nou zin om het toilet te soppen? Je bent altijd welkom. :mrgreen:




haha ik maar moet die van mezelf doen ik doe hem echt niet elke dag ik werk en heb nikki sorry maar daar kom ik niet aan toe ja doekje over de bril elke dag

Ik doe met gloor altijd eerst de tegels, zeker achter en onder de wc pot!



daarna even de spoelbak,

met de wc borstel, de wc pot, en bleekmiddel…



daarna weer met schoonwater de vloer…



Heb dus 1 mannetje rondlopen, wat enorm spetterd ! :shock:

Heb ook weleens van die doekjes gehad, maar vind ze ook te vochtig en te schuimend.



Heb de dettol spray in mijn hand gehad maar die moet je dus ook met water (dus doekje) afnemen.



Ik denk dat ik zelf maar een oplossing van dettol ga maken.

Wat grappig om al die verschillende rituelen te lezen!!



Ik doe altijd eerst de muur tegels met een doekje, wc eend in de pot. Dan de wc pot aan de buitenkant schoonmaken, dan de bril en deksel met een wegwerp doekje, wc pot schrobben.

En als laatste de vloer.



Ik was de doekjes gewoon op 60 graden, en gebruik ze alleen voor de wc. Maar realiseren jullie je dat er OVERAL bacterieen zitten om ons heen?? We dragen zelf ongeveer 2 kg bacterieen met ons mee!! Zonder die kleine beestjes kunnen we niet leven.

En daarom was je je handen ook na toiletbezoek en voordat je eten klaarmaakt :smiley: .

En in de wasmachine gaan de bacterieen (voor een deel)uit je spullen door de temperatuur (indien hoog genoeg) en doordat je spoelt en spoelt met water. Dan spoel je ze gewoon weg!

Mandy je had het al gemerkt geloof ik, gewoon koud water bij de Dettol want het koelt toch wel af. Gebruik hier ong een week dezelfde ‘dosis’ in een heel klein spuitflesje (zo’n plantenspuitje voor weinig gescoord bij de Xenos) voor mijn elke dag ritueel. :wink:

Zeker als Casper straks bezig wil gaan met zelf naar het toilet etc vind ik het wel fijn dat ik het iedere dag heb gedaan. Ws breid ik het dan zelfs wel een beetje uit met elke dag bleek in de pot iets wat ik nu nog wat overdreven vind.

En idd ik vind de deurkruk en lichtknop minstens zo belangrijk als de pot/bril… :angel: daarom doe ik ook 1 x per week alle deurkrukken in huis met de Dettolmix. Maar verder heb ik gelukkig geen smetvrees :lol:

toen ik vanmorgen de badkamer van bovenste tegel tot vloer stond te soppen moest ik toch echt even aan dit topic denken… helemaal toen ik (zoals altijd) ook de knop voor het doorspoelen, de lichtschakelaar en de deurklink mee nam :lol:

hier wordt dus geen chloor of dettol gebruikt… ik kan hier zelf niet tegen… gewoon schoonmaakmiddel… en gewoon bril en rand wc met doekje en binnenkant van de pot met de wc borstel…



Doekje draait gewoon mee met de 60 graden was samen met de handdoeken, washandjes en onderbroeken…





maar wie maakt de wc (en dan bedoel ik de pot) met de hand schoon… dus echt met de handen onder in het water???



Het is gewoon water… maar ik moet er niet aan denken… :shifty:

pitje… hier doe ik dat ook niet… maar ik heb de neiging met mijn nesteldrang om het wel een keer te doen :oops:

Eh…heet sopje met allesreiniger. Eerst met doekje deurklink en lichtknopje, uitspoelen, dan wc-doortrekker/stortbak, wederom spoelen (eerst onder de kraan om de ergste baccillen weg te spoelen, daarna weer in het sopje maar wel gewoon hetzelfde doekje hoor… :eh: ). Daarna deksel en wc-bril (en weer spoelen), daarna wc-pot van buiten en als laatste doe ik de onderkant van de wc-bril en de rand van de pot.

In de pot gooi ik iets van glorix of wc-eend, even in laten trekken, goed doorborstelen (ook de rand, en die doe ik dan nog met het doekje na) en dan met een emmer heet water doorspoelen.

Dit ritueel doe ik 1x per week.

Verder nog 1 of meerdere keren per week (afhankelijk van wat ik zie en wat zoonlief er voor zooitje van gemaakt heeft…) even wc-eend erin en borstel erdoor halen, en als de bril wat smoezelig is even een doekje erover met allesreiniger.

En als ik weet dat ik morgen bezoek krijg, dan maak ik hem ook even extra schoon. :angel:

Vloer dweilen doe ik met dweilstok, ook 1x per week.

Tegeltjes aflappen doe ik af en toe, als ik eraan denk of als ik zie dat ze vies zijn… :oops: Ik heb daar namelijk echt een hekel aan…Maar het gebied bij toiletrol en lichtknopje neem ik wel elke week mee, daar zit je toch met je handen aan he…en dat doe ik natuurlijk helemaal in het begin, niet als ik al met doekje aan de wc gezeten heb! :angel: )

Goh wat een verhaal geworden zeg :lol: , het lijkt heel veel werk, maar ik vind het reuze meevallen hoor, ben nooit langer bezig dan pakweg 20 minuten ofzo…

@Anneke wrote:

Heb ook weleens van die doekjes gehad, maar vind ze ook te vochtig en te schuimend.



Heb de dettol spray in mijn hand gehad maar die moet je dus ook met water (dus doekje) afnemen.Ik denk dat ik zelf maar een oplossing van dettol ga maken.




Als je iets schoon moet maken, gaat dat volgens mij altijd samen met een doekje…tenminsten hier wel, lijkt me erg moeilijk anders :mrgreen: Wie de tip heeft zonder doekje, ik hoor hem graag! :lol:



Edit beheer: naam in quote toegevoegd

O sorry, ik viel van mij stoel van het lachen.

Maar het gaat weer…



Wacht even…



Ja.

Ik heb mezelf weer hervat.







Als je de eerste pagina leest, dan zie je dat ik geen doekjes wil gebruiken voor het toilet.

Ik gebruik nu keukenrol, of in elk geval iets wat ik niet uit hoef te wassen.

En als je iets af moet nemen met een natte lap, dan is keukenpapier niet zo geschikt, en kom je uit op een…jawel…doekje!

En dat wil ik eigenlijk vermijden, en daarom heb ik dit topic geopend, hopende op goede tips en ideeën en interesse in hoe anderen het doen.

Wat je gewoon op pagina 1 kunt lezen.

O sorry Anneke, ik had wel begrepen dat je intresse had hoe anderen de wc doen, maar niet dat jij dat zonder doekje wil doen… :roll: niet gek dat ik dat niet begrepen had volgens mij…want schoonmaken zonder doekje ? Hoe doe je dat? Ik heb de tip dus niet, want ik vind schoonmaken zonder doekje heel knap.

De wc stofzuigen…nee lijkt me niet. Dus nee ik weet het niet, maar sorry dat ik je niet begreep, maar fijn dat jij er even om kon lachen. Ik kan hier ook heel erg om lachen, kom niet meer bij.

Maargoed laat maar, hoop dat je DE tip krijgt en straks ZONDER doekje je wc schoon krijgt… :thumbup:



Dettol spray gebruik ik overigens wel, maar niet voor de wc, ik gebruik dat over het algemeen voor de speelhoek en het speelgoed van de kinderen en in de keuken, voor de kinderstoelen, tafel, aanrecht, prullebal, koelkast ed…en ja daarvoor heb je een doekje nodig :wink:

Ik denk dat een keukenrol of van die easy-pull dingen misschien wel de oplossing is…dat kan je weggegooien…



Andere optie zonder doek…een stoomreiniger of hoge drukspuit…maar dan moet je alsnog drogen…dat zou dan met toiletpapier kunnen…

je had het al gemerkt geloof ik, gewoon koud water bij de Dettol want het koelt toch wel af. Gebruik hier ong een week dezelfde 'dosis' in een heel klein spuitflesje (zo'n plantenspuitje voor weinig gescoord bij de Xenos) voor mijn elke dag ritueel.


Ik heb je tip gewoon gejat! Behalve dan dat ik een oude galssex-spray gebruik......die staat nu standaard in het toilet en haal er elke dag een toiletpapiertjes met Dettolmix door....Man en Jo zijn het probleem niet..die staan te plassen,maar de kleine zit en leunt lekker met zijn handen overal op......

Toch typisch Janet, dat jij na 6 pagina’s de enige bent die het niet begrijpt en moeilijk gaat doen om het begrip ‘doekje’.



Zoals ik nu al voor de derde keer aangeef, ik gebruik keukenpapier, en zoals je van anderen kon lezen, gebruiken sommigen toiletpapier.

Schoonmaken zonder doekje (en dat doe ik dus alleen met het toilet) kan dus prima.



Ik wilde graag weten hoe anderen dat doen, en welk schoonmaakmiddel ze gebruiken dat eventueel zonder ‘doekje’ te gebruiken is.





Jij was overigens degene die zo’n lol had, dus ik dacht, ik doe even gezellig met je mee…









Nu ga ik weer verder met de tips waar ik wat aan heb, als je dat prima vind.

Mandy, een stoomreiniger wil ik inderdaad ook nog een keer aanschaffen.



Heb die gezien bij mijn schoonmoeder, die was er helemaal weg van en ging het even demonstreren.

Leek me wel heel handig. Ook voor de ramen, die had ze zo gedaan.



Ze zijn best prijzig om ‘zomaar’ even te kopen en ik wil nog even vergelijken (mijn sm woont in Frankrijk, anders had ik gewoon dezelfde kunnen kopen).

@Anneke wrote:

Mandy, een stoomreiniger wil ik inderdaad ook nog een keer aanschaffen.



Heb die gezien bij mijn schoonmoeder, die was er helemaal weg van en ging het even demonstreren.

Leek me wel heel handig. Ook voor de ramen, die had ze zo gedaan.



Ze zijn best prijzig om ‘zomaar’ even te kopen en ik wil nog even vergelijken (mijn sm woont in Frankrijk, anders had ik gewoon dezelfde kunnen kopen).




Ik heb de oude stoomreiniger van mijn ouders hier…soms gebruik ik hem ineens weer even voor het halve huis,maar eigenlijk is het best een omlsachtig ding…

Toevallig kort geleden de toilet een keer gedaan…even alle tegels e.d.

Voor het toilet zelf is het een drama…je ziet gewoon het vuil alle kanten op spuiten en spatten (incl je net gestoomde tegels). Toiletpot houdt ook de stoomvast,dus je ziet door de stoomwalm niet meer wat je doet.



Ik vind hem soms wel handig om even lekker alle ramen mee te trekken (met zo’n opzetstuk) of even langs de bank te gaan (ff de huisstofmijtjes doden…hahaha)…

Maar zodra hij weer in de schuur beland,dan komt hij er weken niet uit…

Voor het afstomen van het behang was hij IDEAAL!

Al zit ik me nu te bedenken dat je met de oven ook een eind komt met dat ding…hmm…misschien weer eens tripje naar de schuur…



Je hebt ze wel wat goedkoper dacht ik (weet dat mijn ma er echt geen vermogen voor neertelt). Maar dat merk je dan misschien wel in gebruikersgemak en effectiviteit…

Voor een vloer lijkt hij me ook lekker…hebben nu alleen nog hout,dus dat schiet niet op…

@mandy_d. wrote:



Ik heb toch al wat tips ter harte genomen…inmiddels staat de spray met Dettol klaar…vond het wel een goeie…




Ik heb de spray ook gehaald, maar vind het nu niet bepaald lekker ruiken! :sick:

Ik zag ook nog een zak van dettol staan waarbij je zelf een oplossing moet maken, dat is meer voor desinfectie. Gebruiken jullie dat soms? Want die kant en klare fles ga ik zowat van over mijn nek.



Ik gebruik ook de handzeep van Dettol en die vind ik wel lekker ruiken.

Nee geen kant en klare fles maar een fles pure dettol (transparante fles met bruin goedje of witte fles bij drogist) en dat met water in een plantenspuit :slight_smile:

@~Melanie~ wrote:

Nee geen kant en klare fles maar een fles pure dettol (transparante fles met bruin goedje of witte fles bij drogist) en dat met water in een plantenspuit :slight_smile:




Dat dus…dan kan je zelf ook een beetje doseren…Heb gewoon een oude glassexspray gevuld met pure dettol en water…

Helaas lijkt de spray kapt te gaan,dus moet even een echte plantenspuit gaan halen…