Hoe maak je champignons schoon?

Maar je eet je handen ook niet op hoop ik :wink:

Ik stond gisteren weer mijn champignons te “schillen” en moest natuurlijk meteen aan dit topic denken haha… Mijn champignons kwamen van de aldi en echt niet dat ik die zo de pan in ging mikken hoor :sick:

Misschien dat de champignons van bijvoorbeeld aldi en lidl goedkoper zijn omdat ze niet gewassen worden en die van de ah en c1000 bv wel?

Ik roep ook maar wat hoor.

Ruud, ik was wel 10 keer mijn handen tijdens het koken. Maar ik vind het niet nodig om alles te wassen. Zit gewoon niet in mijn systeem.

Tja… Als je champignons al dente houdt denk ik dat ze echt niet overal heet genoeg geweest zijn om alles te “doden”. Aan de andere kant we zijn ook geen watjes we kunnen best wel iets hebben.

Ik blijf ze gewoon schillen zo heb ik het nu eenmaal geleerd. :oops:

jeetje ruud dat had ik nou niet van je verwacht. Dat je ze met een borsteltje schoon zou maken, snap ik nog wel, maar schíllen, jij??? Wat blijft er dan van je champie over? Ik bedoel; hoe ziet een geschilde champie er in hemelsnaam uit?

(“geschilde champignon” geeft gewoon 0 resultaten op google 8) en “champignons schillen” 8 resultaten, waarvan op de eerste plek een of ander forum over kindjes op komst…)

:slight_smile:

Je haalt er misschien een millimeter schilletje af Fiep. Ze zien er vervolgens gewoon uit als…

geschilde champignons. :mrgreen:

Whaaa LOL ik lig hier helemaal dubbel…

Uhhm ik veeg eens over de champignon en dan vliegt ie de pan in, ga echt geen champignons staan wassen en schillen :oops: :mrgreen:

En als ze schoon zijn al dan vliegen ze zo de pan in :oops:

Dus ik schuif wel aan bij die anderen wat ze ok niet wassen en schillen…

Heb overgingens hele lekkere recepten met champignons :mrgreen:

Ik maak de champignons ook schoon.

Heb weleens voorgesneden champignons gekocht, maar toen ben ik nog een half uur bezig geweest (om de mest stukjes weg te poetsen :lol: )

Als ik echt haast heb, was ik de champs, maar normaal gesproken boen ik ze schoon met een keukendoekje (Lotus Maestro) of ik schil ze.

Als ze heel vies zijn, koop ik ze niet :angel:

@Fietje wrote:

tja, gewoon een beetje weghalen met mijn vingers… (durft er nog iemand bij mij te eten??)

Ja hoor! wanneer mogen we komen???

Ik borstel ze hier ook een beetje af…kijk niet te nauw :wink: En ach ik ben dr nog nooit ziek van geworden. Ik snij wel altijd het kontje er nog een stukje af!

Maar wat een goed idee van die eiersnijder…ga ik volgende keer ook eens proberen :slight_smile:

We kunnen nog altijd een champignonnen meeting houden :mrgreen:

En bld 7 is een feit over ongeschilde/geschilde en gewassen/ongewassen champignons :lol: :lol:

Champignons in een schone, droge theedoek inpakken en ze dan heen en weer ‘kneden’… schoon is uw kunst… uhhh, champignon :mrgreen: In ieder geval doe ik het nooit met water, zonde van de smaak. En ons gezin is nog nooit ziek geworden, en er worden toch heel wat champignonnen verorberd in dit gezin :mrgreen:

Niemand hier met Horeca-ervaring? Ik vraag me af hoe ze dat daar doen… Volgende verjaardag maar eens aan de broer van mijn zwager vragen die een restaurant heeft gehad.

Ik heb nog champions gewassen.

Hoort ook helemaal niet volgens mij.

Je schijnt wel speciale borsteltjes te hebben om ze te kunnen schrobben :lol: .

Maar ik winkel ook bij de AH en die kun je zo in de pan gooien.

Verder eet ik uit blik/pot: rode bieten, rode kool, spinazie, mais, zuurkool, bonen en tomaten.

Dat vind ik allemaal prima.

De rest vind ik niet te eten.

@Dodde wrote:

Niemand hier met Horeca-ervaring? Ik vraag me af hoe ze dat daar doen… Volgende verjaardag maar eens aan de broer van mijn zwager vragen die een restaurant heeft gehad.

Op tv zie ik de koks altijd borstelen 8)

Ik veeg (als ze al ‘vies’ zijn) met mijn mesje wat ik in mijn

hand heb de viezigheid eraf. Maar eigenlijk is dat nihil.

Kort gezegd, ik maak ze niet schoon :mrgreen:

Ik heb wel zo’n speciaal borsteltje maar eigenlijk nooit gebruikt :wink:

hier een champignon die geschild word :wink: (geen super kwaliteit foto…:()

maar is dus maar een heel dun velletje wat eraf gaat :wink:

Heb net champignons gewassen van de C1000. Er zit bij ons toch best veel mest aan. Manlief en ik vragen ons echt af of er mensen zijn die dat zo in de pan gooien :oops: :roll: :mrgreen:

maar zand schuurt ntoch de maag ??

ik koop ze altijd gepoetst :oops:

kant en klaar…

Na 8 pagina’s is mijn culinaire bijdrage vast overbodig maar wij hebben nogal wat geëxperimenteerd met champignons en als de champignons op de pizza gaan, worden ze met meerdere keukenpapiertjes schoongemaakt en de steel verwijderd.

Gaan ze in een gerecht dan worden ze gewassen en vervolgens in een gloeiende pan op het hoogste vuur roergebakken. Zo krijg je ook de lekkerste smaak. Afhankelijk van het gerecht, verse peper, zout of knoflook op het laatst toevoegen.

@Angel & Luna wrote:

hier een champignon die geschild word :wink: (geen super kwaliteit foto…:()

maar is dus maar een heel dun velletje wat eraf gaat :wink:

:thumbup: