Hoe maak je champignons schoon?

Hoe maken jullie eigenlijk champignons schoon?

Ik heb zo’n borsteltje, maar dan krijg ik nog niet alles eraf en mijn champignons komen er alleen maar lelijk uit te zien.

Met keukenpapiertje krijg ik ook niet alles weg, vooral rond het steeltje blijft een boel steken.

En van wassen krijg je zoveel vocht in je pan en heb je eerder gekookte dan gebakken champignons. Bovendien hier ook weer dat ik niet alles wegkrijg. Ga ik nog met een papiertje daarna ook erlangs, maar bij het snijden, snij ik nog een boel weg omdat ik weer wat zie zitten.

Iemand een gouden tip?

Hoe vies zijn jouw champignons dan?

Ik veeg wat zwarte korreltjes weg (als die er al op zitten) en mijn champignon is schoon.

Of ben ik nou een smeerkees? :smiley:

Ik haal het “velletje” eraf met een schilmesje…

Ik koop alleen champignons die redelijk schoon zijn. Met papiertje is het er dan zo af te vegen. Als ze onder de troep zitten vergaat bij mij de trek al…

@Mellie wrote:

Hoe vies zijn jouw champignons dan?

Ik veeg wat zwarte korreltjes weg (als die er al op zitten) en mijn champignon is schoon.

Of ben ik nou een smeerkees? :smiley:
nee hoor zo doe ik het ook :wink:

Die paar korreltjes die er op zitten borstel ik weg.

tja, gewoon een beetje weghalen met mijn vingers… (durft er nog iemand bij mij te eten??)

Champignons schoonmaken? :shifty:

ik schil ze

Ja maar nou vraag ik je, hoe vies zijn júllie champies dan als ze geschild gewassen en geboend moeten worden???

Hier alleen maar schone in de supermarkt hoor :mrgreen:

dan gaan nef en ik wel samen aan tafel…

enne… schillen :shock: hoe lang ben je dan wel niet bezig :think:

haha, ik snijd ze dus ook met zo`n eierding… (die ik overigens nooit voor eieren gebruik, maar dat terzijde)

ik ben nooit zo heel lang bezig met schillen ik haal altijd hele grote champignons :wink:

Wat schil je dan?

@Zeemeermin wrote:

Hahaha, ik kom niet bij jullie eten :sick: ! Ik was ze echt in water, maar ik laat ze zeker niet in water liggen ivm de vochtopname.

haha, dat deed ooit een vriendin van me, die hier kwam helpen met koken. die heb ik toch even laten weten dat dat écht niet kan… :oops: Ik vind champies wassen in water echt not done. vieze zompige zooi (zelfs als je ze er niet in laat liggen).

IK ben net zo’n smeerpoes als mel, met ook over het algemeen net zulke schone champies.

ok dan ben ik ook een smeerpoets, ik maak ze niet schoon hoor, wrijf alleen de zooi er een beetje af (zoveel zit er idd niet op hoor!)

@Mama_jeanet wrote:

Wat schil je dan?

de bovenkant :smiley: onder het randje pak je het velletje en die trek je eraf en dan het steeltje snij ik een stukje af

@Angel & Luna wrote:

@Mama_jeanet wrote:
Wat schil je dan?

de bovenkant :smiley: onder het randje pak je het velletje en die trek je eraf en dan het steeltje snij ik een stukje af
Ja van het steeltje snij ik ook een stukje af, maar schillen van een champignon daar heb ik werkelijk nog nooit eerder van gehoord. lijkt me ook best veel werk, en hou je dan wel een mooie ronde bovenkant over?

ja best wel en het is een best dun velletje wat eraf gaat

@Zeemeermin wrote:

@Mellie wrote:
Ja maar nou vraag ik je, hoe vies zijn júllie champies dan als ze geschild gewassen en geboend moeten worden???

Hier alleen maar schone in de supermarkt hoor :mrgreen:

Dan krijgen wij in Overijssel zeker alleen die vieze exemplaren :mrgreen: !

nee hoor.

Die ik koop (in overijssel) zijn wel schoon.