IK ben net zo’n smeerpoes als mel, met ook over het algemeen net zulke schone champies.
Hahaha, welnee… het wordt echt niet zompig als je ze heel even onder de kraan houdt. Daar is echt meer water voor nodig dan wat ik gebruik. Ik heb ook zo’n borsteltje, maar daarmee krijg ik het zand niet weg en om nu knarsetandend aan tafel te zitten… :naughty: !
zand wat aan de champignons zit is geen echt zand hoor ze noemen het ook wel champignonmest (soort kompost) :drool: en dat is zacht dus het zand voel je niet tussen je tanden hoor maar aan mijn champignons zit afentoe weleens eens wat “zand” maar dat is makkelijk weg te vegen dus ik vraag me af of er echt zoveel verschil zit tussen netheid van de kwekers.
Schoonmaken? Nee hoor, ik schud wat troep eraf of veeg het eraf en klaar. Zo vies zijn ze niet, soms hoef ik er geen 1 schoon te maken.
champignons schoonmaken met water is niet goed. Zelfs al hou je het even onder de kraan, de smaak is meteen weg. Hoef je niet eens de champignons voor te weken.
edit ik had even verder moeten lezen. Bedankt voor de slappe lach, ik wilde jullie allemaal net uitnodigen maar jullie zullen mij wel een viezrik vinden. En schillen haha, dit is echt humor :lol: :lol: Ik ga het voor de grap eens proberen, alsik dan maar niet weer de slappe lach krijg
Dank je wel voor jullie reakties. Ik had er wel een poll van kunnen maken, maar ik had nooit op schillen gekomen, ze zijn al zo klein.
Ik zoek altijd wel de schoonste uit, maar helemaal schoon heb ik nog nooit gezien. Soms zitten er gewoon nog, die overigens makkelijker weg te halen zijn dan kleine korreltjes, een hele pluk tussen.
Enne zand, bij ons is het zwarte paardemest, soms met paardenharen er nog tussen!!
Ik zal de volgende keer toch schillen uitproberen.
Dank je wel voor jullie reakties. Ik had er wel een poll van kunnen maken, maar ik had nooit op schillen gekomen, ze zijn al zo klein.
Ik zoek altijd wel de schoonste uit, maar helemaal schoon heb ik nog nooit gezien. Soms zitten er gewoon nog, die overigens makkelijker weg te halen zijn dan kleine korreltjes, een hele pluk tussen.
Enne zand, bij ons is het zwarte paardemest, soms met paardenharen er nog tussen!!
paardemest? :shock:
Gadver :shock: waar koop jij je champs? Bij de boer of supermarkt als ik vragen mag…
Champignons moet je ‘droog’ schoonmaken met een borsteltje, vochtig doekje of keukenpapier. Als champignons in ruim water worden gewassen nemen ze veel vocht op - een soort sponseffect - dat ze loslaten tijdens de bereiding. Dit gaat ten koste van de smaak. Snij aan de onderkant van de steeltjes een plakje af.
Gadver :shock: waar koop jij je champs? Bij de boer of supermarkt als ik vragen mag…
:lol: :lol: :lol: elke champignon groeit op paardenmest hoor :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: elke champignon groeit op paardenmest hoor :lol: :lol: :lol: