Hoe maak je champignons schoon?

Hahaha, ik kom niet bij jullie eten :sick: ! Ik was ze echt in water, maar ik laat ze zeker niet in water liggen ivm de vochtopname.

Schillen? haha ik borstel ze met een champignonborsteltje, haal de onderkant van het steeltje af en snij ze met de eiersnijder! Niet die van Zack gebruiken want ik heb die van mijn moeder gesloopt, die kon er niet tegen terwijl die van Leifheit er geen problemen mee heeft.

@Mellie wrote:

Ja maar nou vraag ik je, hoe vies zijn júllie champies dan als ze geschild gewassen en geboend moeten worden???

Hier alleen maar schone in de supermarkt hoor :mrgreen:

Dan krijgen wij in Overijssel zeker alleen die vieze exemplaren :mrgreen: !

@Fietje wrote:

haha, ik snijd ze dus ook met zo`n eierding… (die ik overigens nooit voor eieren gebruik, maar dat terzijde)
Gemak dient de mens :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@fiep klophout wrote:

@Zeemeermin wrote:
Hahaha, ik kom niet bij jullie eten :sick: ! Ik was ze echt in water, maar ik laat ze zeker niet in water liggen ivm de vochtopname.

haha, dat deed ooit een vriendin van me, die hier kwam helpen met koken. die heb ik toch even laten weten dat dat écht niet kan… :oops: Ik vind champies wassen in water echt not done. vieze zompige zooi (zelfs als je ze er niet in laat liggen).

IK ben net zo’n smeerpoes als mel, met ook over het algemeen net zulke schone champies.

Hahaha, welnee… het wordt echt niet zompig als je ze heel even onder de kraan houdt. Daar is echt meer water voor nodig dan wat ik gebruik. Ik heb ook zo’n borsteltje, maar daarmee krijg ik het zand niet weg en om nu knarsetandend aan tafel te zitten… :naughty: !

Hihi, nou ben ik echt blij dat ze hier even onder de kraan gaan. Paardenmest :sick: :naughty: !

Ik eet ze niet rauw op, wel eens geproefd maar had het idee op de zool van een schoen te kauwen. Bah bah bah! maar gebakken vind ik ze heerlijk, of met gourmetten op de plaat :drool: :drool: :drool:

@Dodde wrote:

Waar kopen jullie die schone champignons?

Ik doe bij verschillende winkels (Lidl, Deen, Dekamarkt) mijn boodschappen, maar heb nog nooit, echt nooit, schone champignons gehad waarbij ik zo het bakje in de pan kon omkiepen (zoals iemand :sick: hier eerder schreef).

Dat vraag ik me ook af!

Whaha zeven pagina’s over champignons. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Krijg helemaal trek er van!

Ik hou ook niet van potgroenten, dan koop ik liever diepvries, dat lijkt tenminste nog op de oorspronkelijke substantie. Echt, als ik zo’n pot spinazie zie heb ik al gegeten! :sick:

Ja hoor, ik doe dat gerust. Ff afborstelen en bakken maar. Vieze varkens worden niet vet zij mijn oma altijd. :smiley: