De wekker gaat om 06;00 en we liggen door de week niet later dan 10 uur, hooguit half 11.
Hier hetzelfde :mrgreen: Behalve dan dat hub een half uurtje later naar bed gaat omdat dochterlief dan nog een fles drinkt.
Hebben jullie er ook “last” van dat jullie kids wakker worden als je zelf opstaat? En zoonlief is dan meestal alles behalve uitgeslapen en heeft een giga ochtendhumeur :doh:
De wekker gaat om 06;00 en we liggen door de week niet later dan 10 uur, hooguit half 11.
Hier hetzelfde :mrgreen: Behalve dan dat hub een half uurtje later naar bed gaat omdat dochterlief dan nog een fles drinkt.
Hebben jullie er ook “last” van dat jullie kids wakker worden als je zelf opstaat? En zoonlief is dan meestal alles behalve uitgeslapen en heeft een giga ochtendhumeur :doh:
Ja Roan denkt datde dag begint als mijn man er af gaat, maar ik denk daar altijd anders over
Mijn wekker gaat om 7:00 maar negen van de tien keer zijn mijn twee kinderen dan al stuiterend binnen gekomen. Mijn man staat om 6:15 op en vanaf die tijd ben ik meestal wel wakker.
ik ben een echte avondmens en neem me elke keer voor eerder naar bed te gaan, maar voor 23 uur lukt het me vrijwel nooit naar boven te gaan en dan kan ik weer niet stoppen met lezen :roll: Gisteravond was het ook 01:00 toen het nachtlampje uit ging, maar om 6 uur stond er wel een klein jochie met een grote grijns op zijn snoet bij mijn bed.
Mijn wekker gaat om 6.25 uur en dan snooze ik nog 2 keertjes en sta dan op. Probeer rond half 11 kwart voor 11 in bed te liggen maar ben een slechte slaper. Duurt lang voordat ik slaap en dan word ik 's nachts ook nog een keer of 2-3 wakker, heb ik al mijn hele leven dus ik weet eigenlijk niet beter.
Om 5.30uur gaat mijn wekker en moet er op zn laatst om 6uur uit…
En eigelijk probeer ik op normale dagen tussen 22 en 23uur in bed te liggen, heel soms val ik tegelijk met mn kinderen in slaap… en dan slaap ik ook gerust de hele nacht door… En soms zit ik om 2uur 's nachts nog beneden omdat ik echt niet slapen kan / weer wakker geworden ben.
Maar we moeten om 7.30uur de bus halen en ik heb echt tijd nodig om wakker te worden en daarna tijd om mijn kinderen wakker te krijgen, oef!
ik ben een echte avondmens en neem me elke keer voor eerder naar bed te gaan, maar voor 23 uur lukt het me vrijwel nooit naar boven te gaan en dan kan ik weer niet stoppen met lezen :roll: Gisteravond was het ook 01:00 toen het nachtlampje uit ging, maar om 6 uur stond er wel een klein jochie met een grote grijns op zijn snoet bij mijn bed.
Ben je dan niet na een paar nachten geradbraakt?
zou ik hebben dan, moet echt zoveel uur slaap hebben. Een nachtje of twee kan wel, maar daarna :oops:
hier vinden we slaap erg belangrijk, dus doorgaans liggen we er om 22.00 uur in en staan we om 6.10 uur op. Dan hebben we 8 uur gehad en die hoeveelheid is over het algemeen wel het meest geadviseerd.
Maar als ik druk ben geweest en bijvoorbeeld pas tegen 20.30 binnenstap dan red ik dat niet, dan ben ik nog veel te hyper.
Dus het gebeurt soms wel dat ik pas tegen 23.30 uur naar bed ga.
Dan voel ik me niet direct moe, maar dat moet ik niet dagen achtereen doen, anders raakt mijn bioritme van slag.
Wij gebruiken namelijk geen wekker, al jaren niet. We worden “gewoon” om 6.10 wakker :think:
Uit onderzoek is wel gebleken dat mensen over de afgelopen decennia gemiddeld 1 tot 1,5 uur minder zijn gaan slapen mede door de veeleisendheid van de maatschappij.
Dat veel mensen zoveel prikkels krijgen vanuit de maatschappij, internet, tv, sociale contacten enz dat ze naar bed gaan met het gevoel dat de dag eigelijk te kort is. Dat ze dingen missen.
Anderzijds kost het minder slapen, het verstoren van mensen hun bioritme doordat ze optijd naar bed gaan moeilijk vinden met daaruit vaak een chronisch slaapprobleem voortvloeiend, ons jaarlijks 3,5 tot 4 miljard aan kosten (slaapmedicatie, ongelukken, verminderde productiviteit)
wekker gaat meestal tussen half 7 en 7, ligt een beetje aan waar ik de kinderen die dag heen moet brengen.
En ben een avondmens (en ook wel een ochtenmens), dus ga elke avond te laat naar bed…zeker gezien de dochter die me elke 2/3 uur wekt. maar goed, ondanks dat ik de 6 uur slaap de laatste 9 mnd zelden gehaald heb (en al helemaal niet aan 1 stuk), ben ik nog best een beetje fruitig…
Hier gaat de wekker om half 7 maar snooze dan meestal nog zo een 20 minuten. We gaan meestal rond kwart over 10, half 11 naar bed. Soms iets eerder. Lief zijn wekker gaat om half 6 maar die hoor ik nooit :mrgreen:
In het weekend nooit een wekker. Geniet nog van het uitslapen op die momenten :lol: