Hoe laat gaan jullie kippen op stok?

We gaan wel bijna iedere week naar de boerderij.

Ik vindt het zo leuk al die jonge beestjes.

Vorige week hebben we geitjes geboren zien worden en die week daarvoor lammetjes.

En die lieve kuikentjes :inlove: :inlove:

We moeten maar snel de loterij winnen en richting oosten gaan denk ik :wink: :mrgreen:

en daarna kun je extra genieten van je beestjes…

Ik heb mijn haan zo’n 5 meter van mijn slaapkamerraam zitten, dus tja, dan hoor je hem wel eens…

Ik heb ze in een grote overdekte ren zitten, dus heb geen last van rondliggende poep.

Ik wil ze straks wel een groter stuk geven, maar nu is onze tuin nog niet omheind en de achterburen hebben een heeeeele grote jachthond, dus laat ik ze maar veilig binnen.

Dat ik mijn haan kan houden, is door het feit dat ik op een industrieterrein woon en men daar niet mag klagen over geluidsoverlast.

Eerst stond het hok ergens anders, maar dat bleek de buren niet zo te bevallen…Die hadden hun terras precies achter mijn hok gemaakt.

Nu is hij verplaatst en gaat het goed.

Ik heb haar toen ook meteen gezegd dat als zij of haar kids last hadden van Snoepie, de haan, ze dat moesten zeggen, dan zou ik hem echt wel weggedaan hebben… Zij het met pijn in mijn hart…

hier gaan ze ook als het schemerig wordt

maar ik heb er geen werk mee, ze hebben een buiten ren die overgaat in een binnenhok, daar gaan ze dus zelf in

ik check 's avonds alleen even door het kamerraam of ik ze alle 5 op stok zie zitten.

Oh ik zou ook wel (kriel)kippen willen :inlove: Ik vind ze zo leuk! We hebben helaas niet zo’n grote tuin en hier los kunnen lopen zou sowieso niet kunnen. Maken kippen (zonder haan) veel herrie of valt het wel mee? En hoe zien jullie rennen eruit? Zijn ze erg groot?

purpled82, ik heb wat foto’s gemaakt om je een idee te geven hoe onze kippen er bij lopen… let niet op de massa brandnetels, die worden binnenkort weggehaald.

Er hebben een jaar lang geen kippen in gelopen dus vandaar zo’n overwoekering maar dat komt wel nog in orde! :oops: :mrgreen:

Linkerkant:

Rechterkant:

Dit is ongeveer de helft van hun hok en die staat als je binnenkomt helemaal links in de hoek:

Als ik Si ooit kan overtuigen, zou ik ook graag een paar kippen willen. In een Omlet kippenhok!

Ohhh, ik ga mijn man lief aankijken… Zien of ik aan broedeitjes kan komen… SNeeuwwitje is broeds!!!

Ik hoop :pray: :pray:

Vorig jaar erge pech gehad met broeden, dus hub zal niet staan springen :wink:

Bietje bedankt voor de foto’s. Volgens mij hebben jullie echt een gigantische tuin of niet? Leuk hoor!

Bij ons zouden ze in een ren moeten, maar ik heb zo eens op internet gekeken en ik vind die rennen met nachthok allemaal zo klein. Als ik dan een kip neem dan moeten ze wel een beetje de ruimte hebben anders vind ik het zo zielig voor die beestjes. Maar ik blijf ze echt zo leuk vinden! Laatst hebben we een kip geknuffeld op de kinderboerderij en dat beestje vond het gewoon lekker om gekriebeld te worden :inlove: Lief!

Bij ons gaan ze in een stuk weiland naast de geit. Ze krijgen dan een klein houtenhokje op poten, en een reepje weiland. We maken dan een gat in het hek naar de geit, zodat ze daar ook heen kunnen als ze willen, maar ook zelf weer terug. Geen idee of dat nl goed gaat, maar op een kinderboerderij staat ook alles bij elkaar, dus het zal wel.

Dit is mijn hok met ren. Alleen Snoepie staat erop, maar er zitten dan nog drie meiden bij die iets groter zijn dan mijn haan.

Mooi hok Wisje!

@ Purpled82: wij hebben grote kippen, en die kunnen toch behoorlijk kakelen als ze een ei gelegd hebben hoor! :lol: Wij moesten onze haan wegdoen vanwege de buren, maar ik denk weleens dat de kippen net zoveel lawaai maken. :roll:

Krielkipjes zijn vaak broeds, dat maakt krielkipjes (naar mijn idee) minder leuk. Ze leggen een paar weken en hup dan zitten ze weer te koeren op het nest. Wij hebben 5 grote kippen en één krieltje, maar die kriel die zit continu op het nest, gewoon niet leuk meer.

Dit is ons kippenhok met eraan vast de ren.

Wij tuppen de kippen zodat ze er niet uit kunnen vliegen.

@Kay30 wrote:

Wij tuppen de kippen zodat ze er niet uit kunnen vliegen.

Kijk, dat moeten wij ook doen. Doe je dat 1 keer en dan is het klaar? Voor altijd of moet je dat bijhouden ofzo? Vertel! :mrgreen:

mooi hok Wisje!

Als je de kippen tupt als ze volwassen zijn dan duurt het behoorlijk lang voordat het weer is aangegroeid. Toen ze jonger waren moesten we het vaker doen, maar nu is het echt al weer heel lang geleden (een aantal maanden, precies weet ik het niet, maar zeker al een half jaar).

Met 2 man is het handigst: één om de kip vast te houden en één die de vleugel spreidt en knipt. (Mijn vriend kan het ook alleen, maar ik zou dat niet kunnen.)

@Kay30 wrote:

@Daantjuh wrote:
Wij hebben 8 kippetjes, 1 misluke haan en 1 goeie haan…

Een mislukte haan omdat hij niet kraait? Dat komt omdat je er nog een haan bij hebt lopen. Als die weg zou zijn begint de mislukte haan binnen een dag of wat ook te kraaien.

Dat is het niet, deze is heel schor… Het klinkt voor geen meter :mrgreen:

Hier elf kippen en jawel … ook elke dag elf eieren. :o

We verkopen ze aan familie en buren. :wink: Iedereen die bij ons eieren koopt, wil er geen meer van in de winkel. :mrgreen:

We hebben nu nog twee kuikentjes gehad van me schoonzusje, maar die zitten binnen in hun hok, zijn nog te klein om tussen de grote kippen gezet te worden.

Hier gaan de kippen ook rond 20u30 op stok, maar hoe langer het licht is, hoe langer ze buiten lopen. :wink:

Verder hebben wij ook een periode de kippen in hun hok moeten opsluiten 's avonds, want we hadden last van een egel die de eieren kwam stelen of die er kwam zoeken. Die prikte dan de kippen en die werden dan ziek met sterfte tot gevolg. :frowning:

Oh en vroeger hadden we twee ganzen (dat zijn dus echte waakhonden hé).

We hadden ze gekocht als zijnde twee vrouwtjes. Die legden ook super mooie eieren.

Tijdens onze verbouwingen geen tijd meer genomen om de eieren weg te nemen … en aangezien het twee vrouwtjes waren kon het toch geen kwaad.

Tot er op een ochtend acht gele kuikentjes door het gras liepen. :inlove: :inlove:

Ondertussen hebben we voor de 10 ganzen een ander onderkomen gevonden omdat ze te agressief waren. vroeger kon ik de twee dames (die eigenlijk een dame en een heer was) makkelijk aaien en zo. Maar door het jongen waren ze niet meer te genieten. :roll:

@Daantjuh wrote:

@Kay30 wrote:
@Daantjuh wrote:
Wij hebben 8 kippetjes, 1 misluke haan en 1 goeie haan…

Een mislukte haan omdat hij niet kraait? Dat komt omdat je er nog een haan bij hebt lopen. Als die weg zou zijn begint de mislukte haan binnen een dag of wat ook te kraaien.

Dat is het niet, deze is heel schor… Het klinkt voor geen meter :mrgreen:

Owww, die hadden wij dan moeten hebben! Onze buren wilden persé dat wij onze haan (hanen, we hadden er meer) weg deden, maar zo’n schorre was natuurlijk geen probleem geweest! :lol:

@Ilse81 wrote:

Oh en vroeger hadden we twee ganzen (dat zijn dus echte waakhonden hé).

We hadden ze gekocht als zijnde twee vrouwtjes. Die legden ook super mooie eieren.

Tijdens onze verbouwingen geen tijd meer genomen om de eieren weg te nemen … en aangezien het twee vrouwtjes waren kon het toch geen kwaad.

Tot er op een ochtend acht gele kuikentjes door het gras liepen. :inlove: :inlove:

Ondertussen hebben we voor de 10 ganzen een ander onderkomen gevonden omdat ze te agressief waren. vroeger kon ik de twee dames (die eigenlijk een dame en een heer was) makkelijk aaien en zo. Maar door het jongen waren ze niet meer te genieten. :roll:

jaaaa wij hadden vroeger ook ganzen! Wij hadden de eieren in de broedmachine, ik was een jaar of negen en niet weg te slaan bij dat ding. Met als gevolg dat er, toen ze allemaal uit het ei waren, negen ganzen achter mij aan liepen door het hele huis :inlove: :lol: echt heel lief!

maar negen ganzen worden ook groot en die maakten me een puinhoop! We hebben ze op een gegeven moment naar de kinderboerderij gebracht.

Zondag gaan we kijken naar Ouessaint-schaapjes, wij willen er graag 2 om mee te fokken in de toekomst. Onze kippen lopen in een aparte ren, afgezet met van die kastanjehouten paaltjes, maar zodra de schapen er zijn, mogen ze daar ook bij lopen d.m.v. een kleine opening in de heg. Gezellig :inlove:

@purpled82 wrote:

Oh ik zou ook wel (kriel)kippen willen :inlove: Ik vind ze zo leuk! We hebben helaas niet zo’n grote tuin en hier los kunnen lopen zou sowieso niet kunnen. Maken kippen (zonder haan) veel herrie of valt het wel mee? En hoe zien jullie rennen eruit? Zijn ze erg groot?

onze kippen maken best veel kabaal ja.

de haan is er niet meer, is pas overleden helaas…

wij hebben witte zijdehoenders met van die mooie slofjes aan de pootjes