Hier leggen drie van de vier kippen, elke dag ei’tjes!
Esmaralda niet maar die is te vroeg aan de leg gegaan!
Ze eten hier van alles andijvie, salades noem maar op!
En je proeft echt verschil met deze eitjes en die van de Ah. Doordat ze veel rauwkost krijgen zijn de eieren heel anders van smaak. Nou is hier ok wel een overbodige luxe hoe ze eten doordat ze de restjes van het restuarant krijgen. Hier hebben ze geen haan erbij! Dus onbevruchte eieren en dus nooit mini kippies.
Het zijn niet mijn kippen, maar me allerbeste vriendje!
Wij hebben 8 kippetjes, 1 misluke haan en 1 goeie haan… Het heeft met de schemering te maken, wanneer ze op stok gaan… Gisteren zaten ze binnen rond half negen. Ik wil ze ook nog wel eens lokken met wat mais, maar meestal laat ik ze lekker lopen…
Hier gaan ze ook vrij laat… Ook rond 20.30, meestal zelfs later…
En die idiote haan van mij begint om 4.00 al te kakelen, als hij uitslaapt!!!
Soms is hij zelfs nog eerder :shock:
En hier 3 eitjes per dag, van drie dames… Heerlijk :drool:
Wat ik me dus afvraag hè, als je er een haan bij hebt zitten, kun je de gelegde eieren dan gewoon eten als je ze de dag dat ze gelegd zijn raapt?
Het idee dat je dan mogelijk een bevrucht ei zit te eten lijkt me…euhhhh…op zijn minst gezegd apart :shifty:
Zolang de hen er niet op heeft gezeten, is er niks aan de hand…
Ik heb er al 4 jaar een haan bij, één keer bewust een nestje gehad, maar verder nooit vreemde eieren tegengekomen hoor.
Een bevrucht ei gaat zich pas ontwikkelen als het meerdere uren per dag boven de 28 graden komt, dus als de hen er met haar blote huid opzit (dat is als ze broeds is…)
Dus maak je geen zorgen en geniet van je verse eitjes…
onze kippen gaan met de schemering op stok en leggen elke dag allemaal een eitje :inlove: :drool:
ik wil ook graag kippen
maar nou hoorde ik dat ze heel erg veel poepen en dat dat niet zo handig is met kids…
wat is jullie ervaring?
@Sooki wrote:
Oh Bieke alleen jij kan zo’n topic openen haha :mrgreen: (ik dacht ook dat je het over de kinderen had.)
8) :mrgreen:
Waarom wil jouw man geen kippen?
Daar heb je toch geen last van, bijna geen verzorging nodig en alle dagen een vers eitje, da’s toch leuk?
Ook voor de kinderen! :thumbup:
Veertje, ja, kippen krijgen hier alle etensresten, erg makkelijk en ze vinden het lekker! :thumbup:
Puk, wij hebben gewoon leghennen, maar je hebt er veel soorten in.
Wij hebben een haan omdat dat gewoon leuker is, een haan hoeft niet persé alleen wel als je bevruchte eitjes wilt natuurlijk! 8)
Ze eten zeker gras, ze hebben hier een groot veld waarin ze lopen, tussen de fruitbomen door! :thumbup: :inlove:
Ze zeggen dat kippen in hun hok gaan wanneer het kort zal regenen maar als het een hele dag gaat regenen dan hebben de kippen lak aan de regen,… :eh: :mrgreen:
Daantjuh, haha, waarom hebben jullie een mislukte haan? :lol: :mrgreen:
Wisje, gelukkig horen wij onze haan niet, ze zitten helemaal achteraan onze tuin dus dat is zeker 60m verder! :thumbup: 8)
Maantje, onze kippen hebben een heel groot domein dus van dat poepen hebben wij eigenlijk helemaal geen last…
Hun hok moeten we vrijwel nooit schoonmaken (zoals ik al zei, we kunnen er in dansen

Meestal zitten ze toch buiten dus qua vuiligheid valt dat allemaal best wel mee! :thumbup:
whahaha een mislukte haan…dies goed!!!
wij hebben 2 kippen en 2 eenden. De kippen gaan in de regel tussen 19 en 1930 hun hok in. Het ligt eraan of wij buiten zijn, dan zijn zij er ook (als de kippen…) bij.
De eenden, niet dat je dara naar vraagt, zijn zo nieuwschierig als wat en lopen te pas en te onpas buiten
We hebben nog getwijfeld voor eenden, er ligt al een vijvertje klaar maar we gaan het nu toch niet doen denk ik… :think:
wij hebben de haan weggedaan na 3 dgn…man man…die krijste om 6 uur de boel kort en klein. Vond niet dat ik dat de buren aan kon doen, laat staan mijzelf
en uhhhh nothing beats a fresh egg hoor!!
@Jennifer77 wrote:
wij hebben de haan weggedaan na 3 dgn…man man…die krijste om 6 uur de boel kort en klein. Vond niet dat ik dat de buren aan kon doen, laat staan mijzelf
:lol: :mrgreen:
Hier gaan ze rond 20.30 uur op stok.
Kun je ze niet een paar avonden achter elkaar met wat graan naar binnen lokken? Doe dat 2x en ze komen gelijk aanrennen op de 3e avond! :mrgreen:
(Hier voert mijn oudste dochter de kippen vaak haar broodkorstjes/appelkroost e.d., de kippen komen echt metéén als een idioot aanrennen als zij naar buiten komt! :lol: )
@Daantjuh wrote:
Wij hebben 8 kippetjes, 1 misluke haan en 1 goeie haan…
Een mislukte haan omdat hij niet kraait? Dat komt omdat je er nog een haan bij hebt lopen. Als die weg zou zijn begint de mislukte haan binnen een dag of wat ook te kraaien.
@Bietje wrote:
@Jennifer77 wrote:wij hebben de haan weggedaan na 3 dgn…man man…die krijste om 6 uur de boel kort en klein. Vond niet dat ik dat de buren aan kon doen, laat staan mijzelf
:lol: :mrgreen:
we hadden hem onder voorbehoud gekocht.
waar wij ze kochten, die man had de helft van zijn tuin aan hokken en de andere helft vd tuin was wietplantage :roll: . Dus de eerste dgn, die haan zei geen kip (haha), de derde dag was de haan nuchter of zo want daar begon ie. We hebben hem ingeruild op een kinderboerderij voor de eend. de haan, hendrik, heeft het nog steeds erg naar zijn zin daar :thumbup:
Ik heb echt domme kippen op dat gebied! :wall: :lol:
Daarnet zaten ze al allemaal terug in hun hok (ook om 20.30u! :dance: :thumbup: ) en ze hadden geen graan meer zag ik.
Ik gooide er wat bij, man man, die kippen sprongen van schrik overal in het ronde, de haan stormde bijna tegen het luikje aan maar die was al dicht! :wall: :roll:
Wat een schijters van kippen zeg! :wall: :mrgreen:
echt…i love my kipjes!!!
@Bietje wrote:
Daarnet zaten ze al allemaal terug in hun hok (ook om 20.30u! :dance: :thumbup: ) en ze hadden geen graan meer zag ik.
Ik gooide er wat bij, man man, die kippen sprongen van schrik overal in het ronde, de haan stormde bijna tegen het luikje aan maar die was al dicht! :wall: :roll:
whahaha
@Bietje wrote:
hahahaha :lol: :lol: ik zie het al helemaal voor me.
Jeetje meiden ik ben jaloers op jullie allemaal.
Ik wil ook een tuin met beestjes, helaas in de grote stad gaat dat niet lukken.
En op het moment wonen we 4 hoog achter dus helaas pindakaas.
Maar ik zit me wel te vermaken met jullie beestenverhalen hoor :thumbup:
ja is echt heel leuk…