hoe is het weer

:? 't is hier (midden van 't land) níet leuk… ben niet bang voor onweer, maar dit is heel heftig. Je ziet de bliksem zo loodrecht de grond in slaan :shock: (wonen heel dicht in de buurt van de weilanden).

En net aan 1 stuk door brandweersirenes; op internet staat een melding dat er een flat in brand staat :? wel een km of 3 verderop, maar wel aan de hoofdweg door ons dorp.

Straat staat ook blank, we hebben geen stoep meer :wink: en onze auto drijft bijna weg :mrgreen:

't Lijkt nu weer wat rustiger te worden; regen is opgehouden, het dondert & bliksemt nog wat na.

:roll: kunnen we ons opmaken voor de volgende lading rond een uur of 2 vannacht…

Ow en slapen: de jongste slaapt overal doorheen, de oudste is een klein uurtje beneden geweest, die vindt het wel mooi om te zien.

Het is hier heel donker!

Eigenlijk zo donker zoals het eigenlijk pas over een uurtje zou moeten zijn.

De lucht is dreigend en de wind jaagt aan. Ik ben er klaar voor, ik vind dit weer echt heerlijk! Ik hou van het geweld.

Ik hoop alleen dat de natuur en de rest een beetje bespaard blijven. Verderop staan er ook paarden en pony’s in de wei en dat vind ik altijd een beetje zielig. Ze hebben geen onderdak en staan in de open weide :frowning:

@Karin2 wrote:

Ik hoop alleen dat de natuur en de rest een beetje bespaard blijven. Verderop staan er ook paarden en pony’s in de wei en dat vind ik altijd een beetje zielig. Ze hebben geen onderdak en staan in de open weide :frowning:

:o oh! Da’s echt sneu ja… hoop dat 't bij jullie een stuk minder heftig gaat worden dan 't hier was dan…

Hier is het zwart, tussen de knallen en flitsen door. Het spook vreselijk.

En ik ben dus als de dood voor onweer :cry:

hier begint het nu ook te rommelen, dus ik ben beniwud wat het word

ik ga zo foto;s maken van de onweer via me webcame

Ow balen Ellen! En een lantaarn zal ws niet opwegen tegen een evt eigen risico. :-*

Hier knalt het ondertussen ook, regent heerlijk, koelt goed af maar is nog niet te erg gelukkig! :thumbup:

Kewle plaatjes weer Nic! :inlove: Jouw uitzicht is toch wel supergaaf! :mrgreen: Al is het mss idd met onweer iets minder leuk.

Kindlief is nog niet heel erg bang of zo hij riep 1 x naar beneden dat hij het eng vond maar na heel even uit het raam kijken was het meest boeiende er wel weer af.

hier nu ook ineens pikzwart en het begint te waaien en te rommelen…

Hier ook, zomaar ineens van die felle lichtflitsen en heftige knallen!

En het voelt nu nog benauwder! Waar blijft de regen?!!

Kids slapen nog niet… pfoeee!

hier nooodweer, pik en pikkie donker, mega lage vliegtuigen overt, zeer beangstigend! het lijkt nu op zijn ergest te zijn! Het blijft van die droge onweer, zodra het gaat regenen is vaak het ergeste vorobij!

overigens woon ik omgeving zwolle

het wordt al minder :shock:

Hier nu ook besg, super donker, bliksem, regen… En een man met een stromende bloedneus :?

We gaan zo proberen te slapen… Mensen, succes vannacht! (voor morgen waarschuwd het KNMI ook al landelijk, code oranje)

@sabje373 wrote:

En een man met een stromende bloedneus :?

Door dit weer? :think:

Hier weerlicht het nu en gedonder en het begint nu echt te regenen (in Hoogezand).

we hebben nu (in Assen) ook veeeuuul regen ineens.

Het flitst ook nog lekker verder, echt klappen hebben we nog niet gehad, wel steeds gerommel.

@Pumba wrote:

Hier weerlicht het nu en gedonder en het begint nu echt te regenen (in Hoogezand).

Nou zeg, paar km verder en hier alleen flink gerommel/geknal en 3 druppels regen… Ik wil een heerlijk verfrissende bui!

Slapen en genieten van onweer i.p.v. bang zijn! Hoe doe je dat?

hier was het binnen 10 minuten, van een mooie lucht naar pikzwart, waaien en onweer

nu, na een half uur onweer, rommelt het alleen nog een beetje

Groningen doet ook mee :mrgreen:

Ik was toch een beetje in der veronderstelling dat het aan ons voorbij zou gaan maar nu sinds minuutje of 10 ook gerommel en idd een paar sputters regen.

@annemarie69 wrote:

Groningen doet ook mee :mrgreen:

Ik was toch een beetje in der veronderstelling dat het aan ons voorbij zou gaan maar nu sinds minuutje of 10 ook gerommel en idd een paar sputters regen.

Ha Annemarie, wel zonder regen thuis gekomen toch :mrgreen: