hoe is het weer

inmiddels rommelt het weer heel wat harder en vrij dichtbij…

@ariel wrote:

@annemarie69 wrote:
Groningen doet ook mee :mrgreen:

Ik was toch een beetje in der veronderstelling dat het aan ons voorbij zou gaan maar nu sinds minuutje of 10 ook gerommel en idd een paar sputters regen.

Ha Annemarie, wel zonder regen thuis gekomen toch :mrgreen:

yep :mrgreen: 't was bloedjeheet 8)

inmiddels is het harder gaan regenen

Ja hoor hier zijn we nu ook los (rijswijk)

De regen valt hier best mee, maar de flitsen en de donder :shock:

de regen valt mee maar veel bliksem mometeel nog

Vanavond hier ook even goed te keer gegaan, nu alles rustig.

Rond 20u begon het in de verte.

Misschien dat er nog wat komt als ik op buienrader kijk

wow wat een geweldige foto’s! Zo zag het er hier gisteravond ook uit, en waaien! Heerlijk, alle ramen even open gezet.

super angel!!

hier een mega ravage :?

mijn keuken, stond helemaal blank, o

mdat mijn balkon half ingezakt is,

dus de stoppen vlogen eruit,

er is een halve boom op mijn auto gewaait…

ergste is dat ik zonder stroom zat/zit,

heb maar 1 stopcontact die stroom geeft…

lang leve de verlengsnoeren…

mijn paardenstal waar mijn fotospullen in staat,

staat nog een laag water in… :frowning:

ik heb tot 01.30 uur met een schijnwerper lopen dwijlen…

Gab: :hug:

Hier is het redelijk meegevallen gelukkig.

Wel even best onweer tegen 22.45 en flink regen maar voor de rest van de nacht niks meer gehoord :slight_smile:

Bij ons is het uiteindelijk meegevallen. wel heel vee flitsen, wat gerommel en af en toe een harde klap. Wel heel veel regen gehad.

Vannacht heb ik het af en toe wat horen rommelen en heeft het nog wat geregend. Vanochtend rond half 7 nog een flinke bui en nu is het droog en lag ik mijn bed uit te drijven.

Ga straks de tuindeur maar verder openzetten zodat het wat af kan koelen in huis.

Zit gelijk even naar het rtl ontbijtnieuws te kijken en zo heftig is het bij ons niet geweest, gelukkig.

en ik gisteren maar zeggen waar blijft dat noodweer,

zelfs een regendansje gemaakt… :oops:

net een rondje in mijn huis gemaakt,

de ramen van mijn vliezo, liggen bij de buren,

de vliezo helemaal nat,

de plekken in het plafon in de slaapkamers,

kleine draak zijn kamer is kletsnat,

in alle plafons zitten watervlekken…

fijn met een rieten vloer

mijn vriezers zijn nu ontdooit,

had ze vrijdag helemaal vol gegooit met vlees ect,

dat kan ik nu wel weggooien…

sorry voor mijn klaagzang,

maar ik baal erzo van…

bij de buren is de aanbouw van het plafon naar beneden gekomen…

gab: :hug: :hug: :hug:

eigen risico: is dat altijd verschillend? en waar kan je dat opzoeken hoeveel eigen risico je hebt? onze partytent is dus echt gewoon helemaal gescheurd, maar is al een oud beestje, dus vraag me af of het slimmer is om hetm gewoon weg te gooien, dan op te geven bij de verzekering// :think:

gab je kunt ontdooide vriezers door stroomstoring soms verhalen bij de verzekering! gewoon proberen!

wat een ellende joh zo n ravage

hier viel het mee, t heeft wel enorm geonweert , echt waaaanzinnig mooi, we hebben buiten gezeten tot begon te regenen, rondom zagen we onweer in de verte , toen kwam t dichterbij, en wel ZO dichtbij dat je t rook en voelde :shifty:

t heeft enorm geplenst en ook flink gewaaid maar hier geen schade ofzo, zo erg was het niet.

wel de hele nacht t raam wagenwijd opengehad daarna om de warmte uit het huis te laten want onze slaapkamer was er muf van

nu is alles mooi groen en fris om me heen, en niet meer zo erg warm gelukkig :dance:

Gab :hug:

Uhm sommige verzekeringen hebben ook dat je de schade kunt terug verhalen op: natuur"ramp" zoiets.

Een keer tijdens noodweer is mijn auto in water komen te staan (op een weg!), er stond een flinke laag water in mijn auto.

Kreeg alles vergoedt van de verzekering onder natuurramp of iets :thumbup:

:-*

Afgelopen nacht heeft het hier nog flink gedonderd, nu zo lekker fris :dance:

vond het hier wel meevallen gisteravond/nacht… heb er geen seconde minder om geslapen.

Het was hier vanmorgen ook nog behoorlijk warm en de zon leek er bij te komen… maar inmiddels wordt het donkerder en hoor ik het rommelen. Dus wie weet wat er hier nog komt.

Gab :hug:

Hier was het rond 23 u raak !

heel heftig allemaal, maar geen schade, gelukkig !

nu is het overal afgekoeld (deze ochtend de ramen en achterdeur opengezet) en het is binnen een aangename 21°.

Buiten voelt het gewoonweg “koud” aan.

Daar is het 15°.

Scheelt een slok op een borrel tegenover gisteren.

Gerda

@ Gab: :o Tjee… Ik zou eerst even de verzekering raadplegen joh (maar dat zullen wel meer mensen doen vandaag…)

Hier was het ook raak gisteravond, zo rond 20.30u, wij moesten eigenlijk naar een ouderavond op school. Maar ik zag (letterlijk!) de bui al hangen! De parasols met gietijzeren voet en metalen tuinstoelen vlogen hier letterlijk door de tuin! Echt heel eng! :? Er staan hier een flink aantal oude eiken en die zwiepen heen een weer en ik zag net zo’n scenario als bij Gab door m’n hoofd gaan :?

Mijn stiefschoonvader (eh… vriendje van oma, dat snapt iedereen beter :lol: ) zit al de hele nacht en nog steeds vast in Vught. Hij was aan het klussen bij zijn zoon en kan daar niet weg vanwege wateroverlast en omgevallen bomen. Daar is de brandweer al de hele nacht in touw.

Dat hete weer is niks, maar dit hoeft ook niet van mij… :?

ow crien, de parasols echt waar door de lucht met gietijzeren voet?? :shock: hopelijk hebben ze geen schade aangericht!!

de schade van onze partytent bestaat uit vele winkelhaken op vele plekken in het tentdoek :S

net de schade maar gewoon gemeld bij de verekering, en dan merken we wel of we het vergoed krijgen :S

hoop het, want tent was nog maar 2 jaar oud… :?

Chelleke wat een superfoto’s :thumbup: