hoe is het weer

hier komt het al een poosje met bakken tegelijk uit de lucht, ook nog wat onweer gehoord, maar niet heftig ofzo. Hier vlakbij is de Dam tot Damloop, heb echt medelijden met die lopers…

Hier is het lekker weer, ramen deuren open, kids spelen buiten :thumbup:

Eindelijk zomer

Van onze weerman

SOEST - Het weer vertoont de komende tien dagen eerder zomerse dan nazomerse trekken! Vanaf morgen breekt een periode van prachtig weer aan door de invloed van een megagroot hogedrukgebied pal boven ons hoofd.

De zonnige perioden krijgen vrijdag steeds vaker de overhand, de wind valt vaker weg en ruimt in het weekeinde naar het zuidoosten. De temperaturen schieten omhoog. Zaterdag worden waarden tot 22 graden verwacht, zondag tot en met woensdag is het 20 tot 25 graden bij veelal zonovergoten omstandigheden.

Alleen in de nachten en vroege ochtend is er kans op mist. Nu al lijkt het erop dat eind september en begin oktober zich van de beste kant laten zien. Het mooie weer zal vermoedelijk komend weekeinde tot een grote uittocht naar buitenevenementen leiden.

Ook in de landen om ons heen zijn de weersomstandigheden volop zomers. Zelfs in de Alpen, waar het begin deze week nog sneeuwde, lopen de temperaturen op naar ruim 20 graden.

moet ik nou serieus de korte broeken er alsnog bij gaan pakken?

Het moet niet gekker worden :slight_smile: .

Het is nu wel lekker zonnig hier en dus goed te zien wat de regen (in combi met natte kattenpootjes) met het raam heeft gedaan.

Mooi klusje voor het weekend zo te lezen :thumbup: (moet ik er nog wel 1,5 dag doorheen kijken… nou ja dat moet dan maar).

Wordt het toch nog zomer :dance:

Ik vind het wel lastig met kleding. 's Morgens vroeg klappertanden op de fiets en 's middags in een t-shirt in de zon.

joehoeeee… we gaan lekker op vakantie!! aan zee!! :dance:

Heerlijk zeg, daar ben ik wel aan toe, lekker weer. Komt helemaal goed uit dat we dit weekend op een camping aan de Belgische kust staan :thumbup:

wordt toch alleen maar as zaterdag mooi weer??

Of loop ik nu weer achter…

heb net mijn tuinset in de schuur gezet :wall:

tot en met woensdag zijn nu de voorspellingen

Ik vind het de afgelopen dagen al heerlijk weer, lekker buiten met een bodywarmer en dan een endje lopen! Heerlijk!!!

SOEST - Er bestaat een gerede kans dat de periode van fraai nazomers weer die vandaag aanbreekt, de recordboeken in kan. De nieuwste vooruitzichten op een periode van stabiel en zonnig hogedrukweer wijzen dat vrijdag uit.

De komende tien dagen wordt het droog en zonnig weer met temperaturen tussen 20 en 25 graden. Alleen op maandag of dinsdag zorgt een doortrekkend frontje voor wat meer bewolking en mogelijk een lokale bui maar het weer herstelt zich razendsnel.

Morgen is het overwegend zonnig en 21 graden. Zondag is het met volop zon en weinig wind tussen 21 en 23 graden. Ook is het die dag prachtig strandweer. In de nachten en vroege ochtend is er kans op mist en lage wolken die snel oplossen.

Volgende week is het hogedrukgebied zo sterk dat van een blokkade van depressies kan worden gesproken. Via het zuiden draait de wind bij naar het oosten. De temperaturen liggen eerst rond 21 graden, later rond de 24.

September eindigt daarmee briljant en niets wijst voorlopig meer op een doorbraak van storingen vanaf de Oceaan, zoals dat de afgelopen weken het geval was door restanten van orkanen. Ook in midden-Europa, waar het begin deze week nog sneeuwde, is het weer danig opgeklaard. Bij veel zon won het in de dalen rond de 20 graden. In Zuid-Europa blijft het onverminderd zomers. Spanje, Portugal, Italië, Griekenland en Turkije halen dit weekeinde met gemak de 30 graden.

Heerlijk, mijn laatste verlofweekje gaat maandag in, heb er nu al zin in :smiley:

@klavertje4 wrote:

De komende tien dagen wordt het droog en zonnig weer met temperaturen tussen 20 en 25 graden.

Super! Wie weet kunnen we buiten zitten op Thomas zijn verjaardag,

dat zal niet vaak voorkomen op 2 oktober!

Sophia, toch best wel regelmatig denk ik hoor. Max is 7 oktober jarig en we zitten bijna altijd buiten met de thee. Soms met een dunne jas aan maar toch :thumbup:

Ik heb vanmiddag lekker buiten gezeten. Het was heerlijk! Zo mag het van mij nog wel een paar weken blijven. Steeds een beetje kouder maar wel droog en zonnig.

hier valt het toch wel iets tegen… gister om half 6 begon het te regenen en de rest van de dag was vrij bewolkt…

en dit is de verwachting voor vandaag…

De dag begint op de meeste plaatsen grijs met plaatselijk mist en in het noorden hier en daar wat regen. In de loop van de ochtend verdwijnt de mist en vooral in de middag komt de zon er op steeds meer plaatsen goed bij

na morgen zijn de voorspellingen beter voor hier!

@ariel wrote:

Sophia, toch best wel regelmatig denk ik hoor. Max is 7 oktober jarig en we zitten bijna altijd buiten met de thee. Soms met een dunne jas aan maar toch :thumbup:

Oke, dat klinkt goed :thumbup:!

Oh zaliggggg… heerlijk weer… geen wolkje aan de lucht… blote armen, benen… zomerjurkjesssssssssss… ik ben er zooooo blij mee… :inlove:

het is dus echt herfst

net flinke regenbui en veel wind

enkele bliksems

de hele dag al koud hier… sterke ruk winden,

Nu regen en al wat lichtflitsen en wat donder

al 13,2 mm regen gevallen in korte tijd

windsterkte 25km/u (maar de meting staat best hoog op 5m ongever)

Ook hier donder en bliksem.