wij zijn nog met 2
Hier ook een traditioneel gezin: We zijn getrouwd en hebben daarna 3 zonen gekregen. Nu zijn we dus met 5
Hier een gezin uit 4: papa-mama-jongenstweeling.
Kwa samenstelling dus traditioneel, alleen zijn ze niet traditioneel verwekt
{edit}{foute zinsbouw verbeterd ;)}
Het gezin is voor mij een compleet niet moderne stelling meer hoor.
Maar mijn reactie (even voor D) was meer omdat er ergens door iemand de vraag kwam hoeveel van de gezinnen hier op kok nog van zeg maar ouderwetse traditionele samenstelling waren… man+vrouw+kindjes.
Persoonlijk voor mezelf, ik vind alles met met meer dan 1 een gezin. Ook samen met een partner zonder kinderen kun je een gezin zijn.
Of idd, 2 vrouwen, of een mama met kinderen, of een papa met kinderen of 2 mannen met kinderen of whatever.
Maar puur als antwoord op de vraag hoeveel er hier op Kok nou “ouderwets” traditioneel zijn… tja, lijkt me niet zo gek als mensen daar antwoord op geven.
Wilde edanjelan gewoon even een beetje opbeuren, sommige mensen hebben al zat te verstouwen gehad, kan me best indenken dat zulke vragen dan soms wat wrang zijn…
Door vervolgens mijn commentaar weer minitieus onder de loep te gooien en op 1 item een in mijn ogen :roll: vraag te stellen, word het weer uit het verband gehaald.
Vermoeiend hoor.
Maar goed, my humble apology dat ik niet in mijn posts ALLE vormen van het hedendaags gezin heb benoemd…
Ppff gezin bestaat gewoon uit wat voor jou zo voelt.
Ben jij met zijn tweetjes (jezelf en kind) en is man ergens anders wonend, dan is dat toch prima. Snap ik best dat je dat zo voelt. Voor een ander kan ondanks het ergens anders wonen wel voelen als drie. Prima toch.
Wij zijn met vijf. Papa, Mama en drie meiden (en eigenlijk voelt het soms meer als zeven, mijn ouders wonen in dezelfde boerderij en hoewel we elkaar echt niet dagelijks zien, is het vertrouwde van vroeger gewoon altijd gebleven. Ik heb wel mijn eigen gezin, ben zelf “hoofd” maar ze horen er meer bij dan ik soms erken denk ik ;-))
@Edanjelan wrote:
Cell, ik snapte het wel hoor, maar soms wordt er toch raar tegen aan gekeken terwijl het voor ons zo goed voelt nu, en ik trots ben op ons gezin. Dus dan ben ik misschien wat vinniger op dat soort dingen dan dat dat de bedoeling is. :-
Tegelijk met Fiep gepost…maar dan is bovenstaande ook voor jou Fiep.
snap :- en gek toch eigenlijk dat er nog raar wordt gekeken terwijl tegenwoordig er toch echt heel veel gezinnen in allerlei vormen en samenstellingen bestaan, en je toch echt geen grote uitzondering bent…
Klopt allemaal, maar maakt ook wel een beetje uit waar je opgroeid en dus wat je gewend bent. Ik kom zelf uit een binnenstad en ben dus overal mee in aanraking gekomen als kind, maar wij wonen nu in een nieuwbouwwijk, ook nog eens vinex en onze kindjes groeien dus eigenlijk op in een soort van “reservaat”. Hier op school zijn wel samengestelde gezinnen maar dat zie je niet aan de buitenkant en de enige gekleurde kinderen zijn nagenoeg allemaal geadopteerde kindjes. Ook tienermoeders zie je niet, zijn eigenlijk allemaal dertigers en de enige hoofdoekjes in de wijk waren de lieve meiden die bij mij stage liepen.
Vandaar dat als je mijn kindjes later de vraag zou stellen wat een gezin inhoudt, tja dan krijg je ook een ander antwoord dan je in deze tijd zou verwachten misschien.
Petri
Ik hoor bij de 6 stemmers voor een gezin van 7 :inlove:
Wel wisselend van samenstelling: nu bijvoorbeeld zijn alleen de 2 jongsten hier, morgen komt mijn dochter van 8 weer terug van een weekend bij papa en om de week zijn de 2 oudsten van mijn vriend ook hier…4 meiden en een jochie van 9 maanden.
Op zich traditioneel (papa, mama en kinderen ) maar ook ontzettend ‘niet-traditioneel’ (papa met 2, mama met 1, die samen nog 2 erbij krijgen…)
Wij zijn met z’n 4en. papa mama en 2 dochters.
Hier een burgerlijk gezinnetje van 5 personen, bestaande uit papa, mama en 3 koters :inlove:
Hier een gezin van 5. papa, mama en 3 kinderen
Mijn stiefzoon woont 50% van de week bij ons, maar hoort er voor 100% bij, dus we zijn een gezin met 4 personen.
4, hub en ik en 2 kids (een jongen en een meisje)
Wij zijn met zijn 6en
Man lief en Ik
en onze 4 Kids
Hier is het man, zoon en straks nog een zoon met dochter die helaas geen deel kwam uitmaken van ons fysieke gezin. Voor haar komst zijn we overigens ‘op het nippertje’ getrouwd. 8) Een traditioneel moetje dus eigenlijk. Op totaal technische wijze verwekt allemaal. En tja wat is een ‘gewoon’ of traditioneel gezin. Ik vind onszelf best wel ongewoon, vind bv de woonsituatie van Puk erg gaaf en stoer en bijzonder! Grote gezinnen lijken me erg gezellig maar das meestal wanneer je van buitenaf naar een ander gezin kijkt. Dat gras is altijd groener bij een ander. Zolang ik mijn gezin nog niet wil ruilen is het goed lijkt me. :mrgreen: *dat achter het behang plakken laat ik bewust achterwege want dat wil ik ws tzt bij tijd en wijle met AL mijn mannen in mijn huishouding *
wij zijn ook met ons vijfjes! heel erg gezellig
Wie is de 2e die ook alleen is net als ik ?
Ons gezin bestaat uit 3: ik, zoon en dochter!
Wat ik erg fijn vind is dat mijn kids van dichtbij allerlei gezinnen mee krijgen:
1 ouder, “traditioneel”, 2 mama’s, samengesteld, multiculti, alleen volgens mij nog niet pleeg en/of adoptie!
En verder hebben we een hele hechte familieband, en 1x per jaar bestaat ons gezin, gevoelsmatig, voor een weekend uit 44 personen, als mijn moeder, broer, ooms, tantes, neven, nichten, aantrouw en achternichtjes + neefje samen komen!
2 volwassenen en 1 kind. Daar bestaat ons gezin uit.
Hier een nieuw-traditioneel gezin 8) van 5+*.
Manlief heeft een zoon mee genomen onze relatie in.
Ik heb een dochter mee genomen onze relatie in.
Samen hebben we een dochter gekregen in 2010.
Eind oktober is ons kleine, zo gewenste sterretje verloren gegaan helaas.
Gevoelsmatig hoort die wel bij ons gezin, maar heb ik voor de poll niet geteld.
We hopen nog een kleintje te mogen verwelkomen in ons gezin in de toekomst…