Naar aanleiding van het topic een huis vol vraag ik me af hoe groot het grootste KoK-gezin is en uit hoeveel personen de KoK-gezinnen bestaan.
er zijn natuurlijk heel wat samengestelde gezinnen hier, hoe moeten die het invullen?
wij zijn met 3, maar dan wel weer beetje anders verdeeld dan de meeste gezinnen met 3.
Wij zijn met z’n 5-jes
@marloes vip wrote:
Eh als ze met alle kinderen, partner en zo bij elkaar zijn, dat totaal. Jij heb je lief dan niet altijd bij je maar hij is toch naar mijn idee wel deel van jullie gezin, ook al hebben jullie een bijzondere lat-relatie.
uh nou, als iemand vraagt uit hoeveel mijn gezin bestaat, dan is het uit drie hoor. Ons dagelijks gezinnetje bestaat ten slotte uit drie mensen.
Hier ook 3 personen.
Nu nog uit vier personen maar over drie mnd met vijf (stem dus alvast vijf omdat ongeboren beeb er al wel bij hoort)
nu nog 4 maar heb 5 ingevuld daar gaan we tenminste naar toe volgend jaar
Nu nog drie en k ben nog jong.
gezin in totaal 4 (dat heb ik ook ingevuld, ondanks dat de oudste nu niet hier woont)
Edit mbt de vraag die nog komt: 1 zoon uit mijn eerste huwelijk en getrouwd en samen met mijn man nog een meisje.
Overigens willen broer en zus het woord samengesteld of half broer/ half zus niet horen, dan worden ze boos!
groot gezin 13 of meer :mrgreen: .
Denk dat de meeste mensen bij 4 kids, dus 6 personen al praten over een groot gezin :lol: .
Maar hier met z’n 6’en.
Voor wat betreft de samengestelde gezinnen en hoe te tellen… eh zoals ze het zelf voelen?
Fiep voelt zich met 3, omdat de dagelijkse samenstelling is. Voor de meeste samengestelde gezinnen zal het ook wel op een bepaalde manier voelen denk ik haast?
Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met hoevaak alle kinderen of het aantal dat dagelijks/ het grootste deel van de week/ maand daadwerkelijk in huis is?
@mamaMarije wrote:
groot gezin 13 of meer :mrgreen: .
Denk dat de meeste mensen bij 4 kids, dus 6 personen al praten over een groot gezin :lol: .
Maar hier met z’n 6’en.
Voor wat betreft de samengestelde gezinnen en hoe te tellen… eh zoals ze het zelf voelen?
Fiep voelt zich met 3, omdat de dagelijkse samenstelling is. Voor de meeste samengestelde gezinnen zal het ook wel op een bepaalde manier voelen denk ik haast?
Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met hoevaak alle kinderen of het aantal dat dagelijks/ het grootste deel van de week/ maand daadwerkelijk in huis is?
bij samengestelde gezinnen verandert natuurlijk juist die dagelijkse samenstelling zo nu en dan.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoeveel gezinnen er hier helemaal volgens ‘de traditie’ zijn (vader, moeder, eigen kinderen). Dit zijn natuurlijk allemaal erg jonge gezinnen dus wslk ook nog best veel gezinnen die er zo uit zien. Maar met 40(toch)% van huwelijken die uitloopt op scheidingen, is die samenstelling tegenwoordig natuurlijk helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
Maaaaaar ik dwaal af!
Baukje dacht ik? Maar schrijft ze hier nog?
nou Maxime heeft 7 mannen toch?
Weet niet hoe vaak ze hier nog komt, maar voor mij is dat het grootste (niet samengestelde) gezin dat ik zo kan verzinnen?
@Fiep, misschien een nieuwe poll .
Maar hier een gezin met papa en mama + kindjes.
Alle vier van ons samen :inlove: .
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=101876&postdays=0&postorder=asc&start=0
Toch handig als je vergeet in welke topics je ook alweer schrijft :mrgreen: .
Daar zitten sowieso 3 mama’s met 6 kinderen, waaronder Baukje die ook afentoe meeschrijft. En dan Maxime nog met haar 6 jongens… dus toch nog best een aantal gezinnen met 8 personen hier op Kok.
Wie biedt meer? :lol:
er was hier gisteren een verzekerings mannetje die even kwam doorlopen of al onze verzekeringen nog voldoende waren enzo…
die refereerde er steeds aan dat wij tenslotte een GROOT gezin waren …
maar we zijn met zn vijfjes…drie kinderen dat is toch geen GROOT gezin???
thuis waren we vroeger met zn zessen…mijn vader…die kwam uit een gezin van tien kinderen…kijk dat vind ik al wat worden :lol:
maar drie kids…dat is toch nog heel gemiddeld? ( ik had er wel graag vijf gewild trouwens hihi…maar jah dat lukte effe niet )
als je naar de poll tot nog toe kijkt is 3 idd heel veel voorkomend.
En dat is ook wat ik hier bij school en in de wijk toch heel veel zie eigenlijk.
En zelfs bij een 4e kijken ze hier niet heel erg raar op vind ik…
Volgens mij bestaat het gemiddelde gezin in nl uit 1,9 kind of misschien intussen uit 2,1 kind dus 3 is dan bovengemiddeld ja. Zeker voor mensen als verzekeringsagenten :lol:
(die sinterklaas blijft leuk)
bij ons, echt thuis wonend: Rob, Michaël en ik.
Marijke woont alleen
Tineke woont samen met Thijs + Kobe + aankomend brusje
Maaike woont bij haar papa.
toch horen ze bij mijn gezin.
Dus als ik de poll invul vanuit verstand: 3
als ik de poll invul vanuit mijn hart: 8 (bijna 9).
behoorlijk verschil dus !
xxx
Gerda
@Bambi wrote:
Volgens mij bestaat het gemiddelde gezin in nl uit 1,9 kind of misschien intussen uit 2,1 kind dus 3 is dan bovengemiddeld ja. Zeker voor mensen als verzekeringsagenten :lol:
(die sinterklaas blijft leuk)
en toch zie ik een kerstbanaan hoor ! hihi :lol:
Meen je dat nou, Gerda? Hier blijven zint en piet bij de icoontjes staan. Of moet ik even vernieuwen?
:lol: