Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoeveel gezinnen er hier helemaal volgens ‘de traditie’ zijn (vader, moeder, eigen kinderen). Dit zijn natuurlijk allemaal erg jonge gezinnen dus wslk ook nog best veel gezinnen die er zo uit zien. Maar met 40(toch)% van huwelijken die uitloopt op scheidingen, is die samenstelling tegenwoordig natuurlijk helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
wij zijn, man en vrouw, met de kids van ons 2, al 12 jaar samen, en niet getrouwd.
Ik vind dit een lastige want mijn gezin is ons “traditionele” gezin, wij zijn 9 jaar samen en wonen met onze 2 kids, tja, afentoe komen daar nog 2 halfzussen bij maar ze wonen niet bij ons dus ik vind ons n.a.v. jouw vraag dan wel volgens “de traditie”.
Hier man en ik en samen 4 kinderen en in april nr 5 die zich dan erbij voegt Maar krijg genoeg vragen in die richting of ze wel allemaal van dezelfde vader zijn :shock: !!!ja, echt waar ze lijken ook op elkaar hoor hahahaha.
Ik ben moeder van 5 kids…onder ‘normale’ omstandigheden zijn we met zijn 6en thuis, 1 keer per 4 weken als mijn oudste (hij woont bij zijn vader) bij ons is zijn we met 7 dus.
Ik heb niet gestemd, want het voelt als ‘verraad’ naar mijn oudste zoon toe als ik 6 invul, voor mijn gevoel vormen wij een gezin met 7, en ben ik dus ‘gewoon’ moeder van 5 kids en ben ik getrouwd (en is manlief de bio papa van de jongste 2…).En om te praten over wel of niet traditioneel…ook dat steekt…wij zijn niet minder of anders dan een ‘traditioneel’ gezin.
Edit: en ik geniet van die grote gezinnen…heerlijk…al is 12 wel wat veel, maar hier hadden er best nog wel 1 of 2 mogen zijn…
Lijkt me erg leuk om te zien. Het is hier al hectisch, laat staan daar.
nou maakt het denk ik wel uit dat zij die 12 in een tijdsbestek van (ruim) 20 jaar hebben gekregen en jij je 6 mannetjes in een veul kortere tijd. En een drieling is ook wel iets anders als kind voor kind denk ik zo .
Maar eh… je kan het ook terugkijken online mocht je ergens eens 25 minuten hebt voor 1 aflevering .
Het was meer vanuit nieuwsgierigheid hoe de samenstelling van gezinnen hier op kok zou zijn…
Maar ik vind zelf elk gezin bestaande uit EEN papa EEN mama en kindjes op een traditionele manier een gezin hoor.
Al ben je dan samengesteld, al ben je eigelijk de 2e vrouw die kinderen baart voor een man, of heb je zelf een 2e vader gevonden om kindjes mee te krijgen… dat maakt toch niks uit.
Het leven loopt nu eenmaal nooit zoals mensen in de planning hebben :-*
Dus, jij hebt 5 kinderen en dus ben je gewoon een 7 persoons gezin… en je leeft traditioneel… Al zijn jullie dan samengevoegd in andere fases van het leven.
Snap Marieke dan ook wel… zij voelt het gewoon als een 4 persoons gezin, al heeft haar man dan meer kinderen. Voor hem kan het wel als 6 personen voelen natuurlijk.
Lijkt me best lastig soms. Maar ook mooi dat er vaak toch weer iets traditioneels groeit uit mensen die eerder ook ellende op wat voor manier dan ook hebben meegemaakt :inlove:
Vind zelfs Fiep toch wel redelijk traditioneel… in de zin dat jou kindjes dezelfde papa hebben… je LAT alleen wat extremer dan mensen wellicht Latten zouden noemen.
Maar er is een soort van verweg partner en papa van je kindjes.
Maar ik vind zelf elk gezin bestaande uit EEN papa EEN mama en kindjes op een traditionele manier een gezin hoor.
Oprechte vraag: noem jij het dan geen gezin als er maar 1 ouder aanwezig is?
of als er 2 moeders zijn....
Ik snap even niet zo goed waarom nou opeens een soort van sussend moet worden gezegd dat sommige gezinssituaties toch wel onder traditioneel vallen (en sommigen dus niet). Kan daar niet zo veel mee, dan wordt er opeens een waarde gehangen aan het woord 'traditioneel'. Mijn vraag daar over was totaal waarde-oordeel-vrij. En dan is traditioneel dus voor mij een gezin met een vader, een moeder en kinderen die van beide zijn. Alle andere gezinsvormen zijn in mijn ogen dus niet traditioneel. Maar daarom helemaal niet minder goed, natuurlijk (want nee, ik vind mijn gezinssituatie ook niet traditioneel en toch best wel een prima gezin :angel: ).
Cell, ik snapte het wel hoor, maar soms wordt er toch raar tegen aan gekeken terwijl het voor ons zo goed voelt nu, en ik trots ben op ons gezin. Dus dan ben ik misschien wat vinniger op dat soort dingen dan dat dat de bedoeling is. :-*
Tegelijk met Fiep gepost…maar dan is bovenstaande ook voor jou Fiep.
Lijkt me erg leuk om te zien. Het is hier al hectisch, laat staan daar.
nou maakt het denk ik wel uit dat zij die 12 in een tijdsbestek van (ruim) 20 jaar hebben gekregen en jij je 6 mannetjes in een veul kortere tijd. En een drieling is ook wel iets anders als kind voor kind denk ik zo .
Maar eh… je kan het ook terugkijken online mocht je ergens eens 25 minuten hebt voor 1 aflevering .
Hoe gaat het trouwens met die 6 kereltjes van je?
Hier zitten ze idd behoorlijk kort op elkaar, en ik weet zeker dat er niks meer bij komt. :mrgreen:
Ik ga het programma zeker bekijken.
Met de mannetjes gaat het goed, al zijn ze de laatste 6 weken steeds ziek geweest. Wat een gekkenhuis was het hier. :shifty:
Verder zijn het echte boefjes, klimmen op de venterbank met z’n drieën en dan er niet meer vanaf kunnen. Staan en lopen over de tafel, halen alle kastjes en prullenbakken leeg. Gek worden we er van.
Maar ondanks dat we bijna nooit even rust hebben overdag, zijn we stapelgek op ons zestal. :inlove: