Hoe begon(nen) bij jou de bevalling(en)??

De eerste meteen heftige weeën, flinke weeënstorm. iets meer als 3,5 uur na de eerste wee was hij er al :inlove:

En nu is het afwachten, moet nu in ZH dus hoop maar dat het niet onderweg in de autokomt ofzo :shifty:

Bij Aniek ingeleid en toen het echt begon, begon dat met het breken van de vliezen.

Bij Peter verloor ik smiddags de slijmprop, s’avonds om 22.15 de eerste wee die ik meteen moest wegpuffen en 3 en half uur later was hij er, met 8 cm hebben ze in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken.

Bij Mies kreeg ik om 5.15 de eerste serieuze wee en om 7 over half 9 kwam Mies eruit, weer 3,5 uur dus en dit keer zijn mijn vliezen gebroken 1 minuut voor hij er was en mocht ik direct erna persen. Hadden ze eerder gebroken, dan was Mies op de A2 geboren.

Hopelijk komt dit meisje op dezelfde manier als haar broers… zo’n bevalling als bij Aniek wens ik niemand toe… :shifty:

• 40+1 op 29 april om 15:15 braken mijn vliezen tijdens het dweilen :roll: geen weeen etc… helemaal niets…
  • 30 april 00:30 eerste wee was meteen een rugwee en heb ook niets anders dan rugweeen stormen gehad.
  • 30 april 04:14 werd onze zoon geboren :inlove:

Dit was mijn eerste bevallig… een pittige vanwege de rugweeenstormen die ik alleen maar heb gehad, maar wel een hele snelle :smiley:

Ik teken er nog een keer voor :thumbup:

Bij Jorrit werd ik wakker om half 9 's ochtends met weëen die ongeveer een minuut aanhielden en om de 10 minuten kwamen…na een half uur al om de 5 minuten en een uur na de eerste wee lag ik op de verloskamers. Vervolgens heeft het nog tot 8 uur 's avonds geduurd hoor :s. Bij Eline ging het anders…op maandagavond onder gtst voelde ik wat knappen in mijn bovenbuik en kreeg pijn. Omdat ik niet dacht dat dat wat met de zwangerschap te maken had, maar met een spiertje(ik ben blond) ben ik op de bank gaan liggen. Een paar uur later was mijn broek een beetje nat, maar niet zoals het is als je vliezen breken(en aangezien ik enorm veel vruchtwater had dacht ik daar niet aan) Omdat het niet naar urine rook, maar een beetje zoetig, zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek dat ik een klein scheurtje in mijn vliezen had, aan de bovenkant van mijn buik en dat er wat vruchtwater uitsijpelde…niks om me zorgen over te maken, maar wel genoeg om iedere dag op controle te moeten komen. Daarnaast had ik ook een infectie opgelopen en dat verklaarde de zoetige geur. Ik had vanaf die nacht ieder half uur een vrij lichte wee, maar het zette niet door. Na drie dagen zo heen en weer gereden te hebben, besloot mijn assistentgyn, die op die dag haar laatste stagedag daar had :mrgreen: , om de weëen maar een handje te gaan helpen en ik mocht dus blijven. Vanaf 10:00 tot 18:20 een weëen storm gehad en maar liefst 4 cm ontsluiting(maar dat had ik om 12:00 al) hebben ze toch maar besloten om Eline met een keizersnee te halen. En het was heel raar, maar na die keizersnee, toen ik de kraamafdeling op kwam had ik me een energie!!! En dan mag/kan je gewoon niks…een ramp. Maar mijn nu ondertussen pre-pubertje was er en dat was echt de mooiste dag van mijn leven.

Maar toch hoop ik dat deze zwangerschap en straks bevalling iets minder moeizaam verlopen dan de eerste twee :slight_smile: :pray:

ik wachtte

ik wachtte

wachtte nog wat langer :roll:

met 42.3 eindelijk uit zichzelf krampjes

volgende dag met veel toestanden geboren met een spoedkeizersnee

Bij alledrie hetzelfde:

Een soort menstruatiepijn achtig gevoel, mijn rug zat een beetje vast. Daarna of de menstruatie doorbrak, lichte krampen wat overging in (rug)weeën. Toen het echte werk begon en ik wist dat het nu dus echt zou doorzetten, had ik ook alle drie de keren de vk gebeld, en 7á8 cm ontsluiting…

Niet-pijnlijke krampjes om de 5-10 minuten. Ik nam het nog niet serieus, want was nog echt niet zo pijnlijk als ik zou verwachten. Maar toen de vk kwam zei ze dat de bevalling al was begonnen!

eerst had ik wat darmkrampen en nadat die flink geleegd was :lol: braken de vliezen. Kwartiertje later begonnen de weeen meteen snel op elkaar. Na 1,5 -2 uur weeen vo. Wel ruim 1,5 uur ook gepersd.

gestript met 40 weken

vliezen braken die nacht om 4.20 en kreeg die zelfde avond pas om 23.00 weeën.

en om 3.18 :think: weet geen eens meer zeker :oops: werd ze geboren

bevalling van 5 uurtjes als je de gebroken vliezen niet mee rekend maar pas vanaf de weeën

wat verschillend zeg… en veel waarvan de vliezen eerst zijn gebroken

hier beide keren vanuit het niets vol in de weeen om de 5 min.

slijmprop verliezen… :eh: zou het niet weten…

beide keren zijn de vliezen met 9 cm los geprikt.

1e is met 5 uur weeen en 1 uur persen geboren

2e is met 1.5 uur weeen en 12 min persen geboren.

vond de 2e bevalling ook veel minder pijnlijk dan de 1e.

De eerste keer braken 's nachts mijn vliezen en begonnen gelijk de weeën, had binnen no time 7 cm.

Hier trouwens geen slijmprop verloren

Bij de 2e begonnen eerst de weeën en zijn mijn vliezen doorgeprikt in het zh met 5 cm.

Al eerder de slijmprop verloren.

1e duurde 6 uur met 12 min. persen

2e duurde ook 6 uur en 7 min. persen

1e: vliezen braken 's nachts maar geen weeen, na anderhalve dag ingeleid. Bevallen in 6u31m.

2e: dag na strippen begonnen de weeën, bevallen in 3u15m

3e: ingeleid, bevallen in 2u3m

Werd 's ochtend wakker, ging plassen maar onderweg naar het toilet dacht ik ineens “rennen anders plas ik in mijn broek”. Het toilet net gered maar het bleek geen plas maar vruchtwater te zijn. Toen begonnen de krampjes in mijn rug (had meteen rugweeën en daarna alleen nog maar beenweeën :roll: ). Tig keer geprobeerd om in de auto te gaan zodat we naar het ziekenhuis konden maar elke keer kwam er weer een enorme sloot vruchtwater uit en kon ik schone kleren aan gaan trekken :lol:

Uiteindelijk is het een keizersnede geworden maar ben blij dat ik dit en de weeën heb mogen meemaken.

1ste met 41weken kreeg ik weeen maar bleef steken op 1 a 2 cm en de weeen hielden aan tussen de 3 en 5 min 5 dagen lang op dag 5 ben ik ingeleid met 41w 5d vk noemde het een valse start van 5 dagen :shock:

2de begon met gebroken vliezen maar de weeen zette niet goed door alleen s’nachts onregelmatige weeen en overdag niks na 2 dagen ingeleid met 39w precies

3de met 40w precies kreeg ik voorweeen die verschilde tussen de 10 en 30 min die hielden een volle week aan met precies 41w gestript door de vk omdat ik erdoor heen zat dat gaf net het laatste zetje binnen 6 uurtjes was ze er zonder inleiding.

ben ik erg trots op dat mijn lichaam het nu wel zelf heeft gedaan :inlove:

vergeet ik nog de tijd van het persen dat ging bij alle 3 wel snel

1ste:7 x persen, 2de 2 keer persen en de laatste officieel 1 x persen volgens de papieren zelfs al zuchtend geboren :mrgreen:

bij lucas…(39.5)

ik zat op zondag klaar voor de formule 1, mijn moeder belde om half 12 op hoe het ging, en ik zei nog ga maar lekker wat leuks doen want vandaag komt er nog geen baby…half uur laten dacht ik dat ik dood ging, zo van het ene moment op de andere volop in de weeen, geen formule 1, maar naar het zienhuis om te bevallen, om 20:14 is lucas geboren

bij thomas…(42)

snachts mijn man naar zijn werk gebracht en moest plassen, ineens een slijmprop verloren, verder niks…tegen de middag ben ik naar mijn moeder gegaan voor een bakkie koffie, en een beetje gerommel, mijn moeder is met mij mee gegaan naar huis, omdat ik alleen was, mijn man was nog op zijn werk, hem gebveld om te zeggen dat ik wat gerommel had, maar hij hoefde nog niet te komen, het kon net zogoed niks zijn…verjaardag afgebeld, omdat de rommeltjes toch wat vaker kwamen, later niks meer aan de hand…savonds tegen goed half 9 begonnen de rommeltjes weer, en weer verloor ik een deel van de slijmprop, en tegen half 11 heb ik de vk gebeld, omdat de krampjes nu regelmatiger kwamen, en ik wilde weten wat ik moest doen, ze kwam tegen 11 uur langs, en zat toen al op 8 cm :shock: zonder enkele pijnl;ijke kramp…6toen heeft ze de vliezen gebroken,en kwam alles goed op gang, thomas is precies om 3 uur snachts geboren

bij iris…(42)

41 week, onstripbaar…41+6 onstripbaar

s’avonds net voor gtst even snel naar de wc, ohjee de slijmprop verloren…om half 9 begonnen de krampjes, nog niks tegen manlief gezecht, want het kon net zo goed nog niks zijn :wink: tegen 9 uur begonnen de krampjes toch door te zetten, maar niet pijnlijk, opa en oma gebeld, dat ze rekening moeseten houden dat ik wel eens kon gaan bevallen die nacht, ivm de kids die ze zouden ophalen moesten ze de tel mee naar bed nemen…tegen half 2 vk gebeld, en mijn ouders die kwamen tegelijk aan, 5 cm en mocht nog even uitpuffen tegen 3 uur vliezen gebroken, en kleine meissie had gepoept dus mee naar het ziekenhuis daar om kwart voor 4 aangkomen, en 1 minnut over half 5 is iris geboren

Bij de oudste ben ik op vrijdag nog naar een verjaardag geweest en iedereen dacht dat ik acuut zou bevallen omdat m’n buik zo gedaald was. :lol:

Zaterdag’s verjaardag van hub en amper kunnen lopen van de pijn in m’n bekken en onderkant.

Zondag’s wat lichte weeën en slijmprop verloren. Dit bleef zo maar doorgaan.

's Maandags controle in het zkhs, nog geen ontsluiting maar wel lichte activiteit. De hele dag weeën gehad, nog wat kunnen doezelen. Toen hub 's avonds thuiskwam zette de weeën door en rond 10 uur naar het zkhs gegaan. Toucheren en al 6/7 cm ontsluiting. Vliezen gebroken en om 2.20u is dametje met de vacuum geboren omdat ze telkens na een perswee te ver terugschoot en er dus weinig tot geen vooruitgang was terwijl de persweeën af begonnen te nemen.

Bij ons manneke. Donderdag’s slijmprop beginnen te verliezen met lichte menstuatiekrampjes. Vrijdag 's middags controle in het zkhs. Al 2 cm ontsluiting, gyn nog een beetje gestript. Nog gezellig samen gaan uiteten, wasje gevouwen, dochterlief was inmiddels al bij oma logeren.

Lekker filmpje gekeken en het rommelde best al. Gaan slapen, na een half uur wakker omdat ik denk dat ik moet poepen, wil opstaan en pats, vliezen gebroken (1.15u). Wat opgevangen en naar de wc gegaan, eer ik weer op de slaapkamer was begonnen de weeën. Naar het zkhs gegaan en om 5.01u is meneer na een kwartiertje persen geboren.

Britt 39 wkn; 1.30 uur gebroken vliezen, acuut mega-weeen, maar een vk aan de telefoon die het niet geloofde, 3.30 richting z’huis persweeen wegpuffend…5.00 eindelijk de vk aanwezig 70 minuten persen en veel gedoe Britt eruit en een paar uur later placenta + een paar liter bloed eruit

Isa 41 wkn; 's nachts denken het chinese eten niet goed gevallen was…binnen 3 1/2 uur was ze er, geen gedoe verder, maar wel een ander vk-praktijk.

Liv 39 wkn + 5 dgn; 1.30 uur bloeding, lichte weeen, maar deze verdwenen weer gezien de omstandigheden, 12.30 ingeleid, 14.51 geboren

Noor 38wkn + 4 dgn; 3 dagen ervoor slijmprop verloren (dat was dus voor het eerst dat mij dat voor een bevalling gebeurde, heb NoortjeP nog gesms-t dat ik dacht dat ik ging bevallen :mrgreen: )dag ervoor gestript, 2.30 uur lichte weeen, om 5.35 met één hele lange perswee geboren. Wel alles uit de kast getrokken om eerder te bevallen…dat is gelukt dus :lol: :angel:

Duzzzzzzzzz 4x anders :mrgreen: , 4 verschillende zwangerschappen, 4 verschillende bevallingen

Bij Aidan moesten we al een paar wkn om de dag aan de ctg ivm groei problemen. Toen kwamen ze er 2 wkn van te voren achter dat ik al met 1 a 2 cm ontsluiting liep, maar nooit een harde buik of wat gevoeld. als we niet in de medische molen hadden gezeten had ik niets geweten.

Op een avond verloor ik uit het niets de slijmprop toen ik op het toilet zat. geen krampen niks. Moest een nachtje in het z.h. blijven maar er gebeurde niets. bleef een beetje rood slijm verliezen maar dat was het dan wel. Mocht om 10 hr gewoon weer naar huis. Eenmaal thuis begon het aan het begin van de middag wat te rommelen. Voelde me wat beurs dus ben onder de douche gaan staan en toen barste de weeën opeens wel los. Mijn man was om 12 hr weer naar z’n werk vertrokken en kon dus om 14 hr weer naar huis komen om naar het z.h. te vertrekken.

Marit deed het heel anders.

Die begon 3 wkn voor de uitgerekende datum al met rommelen. Veel harde buiken 3x een valse start met regelmatige lichte weeën maar het zette telkens niet door.

6 dagen over tijd was het 's avonds alweer aan’t rommelen. ik nam het al niet serieus meer. Maar kon toch ook niet slapen. Om 02 hr verloor ik de slijmprop toen ik naar het toilet ging en werden de weeën toch sterker het ene moment kon ik nog een gesprek met de vk voeren aan de tel. die ons meteen in het z.h. wilde zien, het volgende moment heftige weeën om de 3 minuten. Toen we in het z.h. aankwamen had ik al 5 cm.

Bij beide is het vruchtwater kunstmatig gebroken bij 8 cm ontsluiting.

Nr 3 is bijna in aantocht en lijkt het zelfde te gaan doen als Marit… :?

Langzaam weer aan het voorbereiden op wat komen gaat meis :wink:

Eerste keer ben ik ingeleid op hoge bloeddruk aan het infuus gegaan gelijk.

Prima bevalling had al 2 cm, 8u30 vliezen gebroken en infuus aan, 14u45 Merel geboren.

Continue rugwee, rust, wee, rust gehad tot aan persen, dit was ook maar 15 min :thumbup:

Placenta deed er 65 min over, was bijna ok :pray: gelukkig dus net niet met hulp van de handdruk in mijn buik :shock: :shifty:

Jorre is spontaan begonnen met gebroken vliezen, hierbij waren de weeën erg afwisselend van 1 wee tot 5 achter elkaar en niet in de rug maar meer in buik en bekken :? zelfde tijd ongeveer over gedaan.

2u45 begonnen en 10u49 is hij geboren. Placenta na 10 min geboren

Dus twee verschillende bevallingen, verschillende weeën :-*

komt ie dan…

bij elise vanaf 20.00 menstruatie achtige krampjes die pas echt rond 02.30 heftiger werden… verlies bloedprop en hub wakker gemaakt om 4.30, 5 uur vk gebeld die was en 5.30 vliezen braken toen :shock: en had 8-9 cm. de vk noemde de weeën niet heftig en lang en zo ervaarde ik het ook… alsnog om 6.10 begonnen met persen en 6.32 was Elise er. Snelle bevalling voor nr 1 dus. ow, dit alles bij 38+2

bij Jesse: half 2 moet ik naar de wc. daavoot geen echte last gehad. op de wc voel ik iets raars, ja hoor vliezen gebroken. helaas; meneer heeft erin gepoept. ik ga op bed liggen, hub wakker gemaakt en vk en oppas elise enchauffeur gebeld. 2 uur 's nachts, hok vol thuis. vk komt binnen en constateerd dit idd ook, gebroken vliezen en vies vruchtwater. ondertussen beginnen heel langzaam en licht de weeën. 02.30 ziekenhuis, weeen komen meer op gang er vrij snel achter elkaar. helaas aan ctg ivm vieze vruchtwater, baal daarvan want op rug ligt niet lekker. gyn heeft een andere bevalling en ik baal dat ie niet komt kijken. 03.15 gyn komt, kijkt 4 cm. draadje op hoofdje vastgemaakt en hij gaat weer… pfff… 4 cm pas dit gaat eeuwig duren :? ween blijven heftig achter elkaar komen, amper tijd om bij te komen. gelukkig kan ik nu staan. 04.15 heb ik echt gevoel dat ik moet persen, maar mag niet van verpleegkundige puffen… maar dit werkt niet en onbewust pers ik toch aan het einde van de wee mee. gyn komt weer 04.25, hehe… hij kijkt… volledige ontsluiting. hadden ze niet verwacht… nou voor mij voelde het wel al zo, maar goed… 2 weeen, vlak achter elkaar en meneer is er na 3 minuten persen! 4235 gram en 51 cm met 38+5.

jeee… lang verhaal maar totaal anders dus nr 1 en nr. 2