Hoe begon(nen) bij jou de bevalling(en)??

Ik ben eigenlijk weleens benieuwd waarmee bij jullie de bevalling begon? En als je vaker bent bevallen, begonnen deze dan op dezelfde manier?

Bij mijn vorige zwangerschap verloor ik 's ochtends de slijmprop en nog geen half uur later voelde ik de eerste wee. Ben benieuwd of het straks weer zo begint.

Bij een collega van mij begonnen alledrie de bevallingen met het breken van de vliezen. Ik dacht dat dat juist minder vaak voorkomt?

Vertel, hoe begon het bij jullie?

Ik ben vanaf 3 weken voor de bevalling begon een aantal keer gestript, allemaal zonder effect.

De dag ‘voor’ de bevalling nog maar een keer proberen, anders na het weekend inleiden in het ziekenhuis (ivm 42 weken).

Na het strippen doorgestuurd naar zkh door vk, omdat ik Jasmijn* niet meer voelde. Daar de hele avond aan ctg gelegen en echo’s gehad om te kijken of alles nog in orde was.

Toen dat zo bleek, mocht ik naar huis. Ik moest me dan de volgende ochtend om 09:00 uur weer melden om weer aan ctg te gaan en echo te maken.

Maar dat was niet meer nodig!

Dezelfde avond voelde ik wat krampjes, dacht dat dat door de hamburger kwam die we even snel haalden op de terugweg naar huis, maar 's nachts bleek dat het weeen waren. Na een bevalling van ruim 11 uur werd Jasmijn geboren!

Vor zover ik weet zou maar bij 10% eerst de vliezen breken…

Ik heb nooit voorweeën of iets in die trant gehad, wel toenemende pijnloze harde buiken.

met 38+1 registreerde ik half soezend om 01.10 iets van een kramp, waarop mijn vliezen braken. Na ongeveer aan halfuurtje begonnen de (rug)weeën.

Hele nacht onregelmatige weeën gehad, en toen het licht werd stopte het een beetje. Rond 13.00 begon het weer en zette door.

Om 15.00 gaan timen, vanaf 15.30 regelmatige weeën. Om 19.00 had ik 6 cm! Helaas bleef het daar steken en ben ik met een verder voorspoedige bevalling met hulp van weeënopwekkers bevallen. Persen was ongeveer 36 min, en weinig schade :wink:

Werd wakker van knap vliezen gebroken. 2 uur later kreeg ik weeën.

Ik werd in de nacht van de uitgerekende datum wakker omdat ik naar het toilet moest. Op het toilet kwam er iets meer uit dan alleen een plasje en bleef het lopen :wink: Mijn vliezen waren dus gebroken.

Na een uurtje de eerste wee.

Bij Mik braken eerst mijn vliezen, 2 uur later begonnen de weeën en 41 uur daarna is hij geboren :shifty:

Bij Tes begon het met weeën, braken bij 4cm mijn vliezen en is in in totaal binnen 9 uur geboren

met 40.5 braken mijn vliezen

40.6 ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen met meconium en geen weeën

Ik moest om twaalf uur snachts heeeeeel nodig plassen, en toen braken mijn vliezen, een uurtje later kwamen de eerste pittige weeen en 8 1/2 uur later had ik mijn kleine meisje

bij de 1e is t begonnen met gebroken vliezen na 27 uur geboren :zzz:

bij de 2e is t begonnen met gebroken vliezen binnen 6 uur geboren :dance:

bij de 3e begon t met weëen :eh: en hebben ze bij 4 cm de vliezen gebroken en vervolgens ook in no-time geboren.

dus heb t gemiddelde opgekrikt wat betreft beginnen met gebroken vliezen :mrgreen:

en t gemiddelde van op de uitgerekende dag bevallen 2x :mrgreen:

veel succes met de laatste loodjes!

Hoi,

Wat verschillend allemaal he :wink:

Ik zat achter de computer om 23;30 en voelde wat verschuiven en wat weg lopen, vrucktwater dus en kreeg vrijwel direct krampen, weeën dus :wink: werden al snel heeeeeeel heftig.

om 01;00 /01;30 was ik in het zieken huis en had al ik geloof bijna 4 cm ontsluiting en ze is binnen 10,5 uur geboren :inlove:

2 oktober 2008 werd ik gestript.

3 oktober ingeleid,toen begonnen de weeen,s,avonds naar de verloskamer,kreeg ik een prik in me been om te kunnen slapen.

volgende dag werden de vliezen gebroken en kreeg ik een infuus om de weeen opnieuw optewekken en na 26 uur weeen is op zondag 5 oktober onze lieke geboren :inlove:

Hier 32 uur lang gebroken vliezen en tijdens de ctg ter controle kreeg ik mijn eerste weeen dat was rond 21.30 uur. Toen naar huis gestuurd want het was niet heftig genoeg. Om vervolgens na 2 uur weer terug te zijn (weeenstorm met 3 cm ontsluiting en op weg naar zkh voor prik tegen de pijn :? nooit gehad mocht niet meer) naar het zkh waar ik binnen 1 uur van 3 naar 9,5 cm ging en om 2.01 te bevallen van een prachtzoon.

Beetje warrig verhaal geworden, maar het kan dus heel snel gaan in totaal zo’n 4,5 uur (zonder de 32 uur gebroken vliezen zonder weeen)

Sterkte met alles.

Liefs Laura

De eerste begon met kramp om het kwartier. Bevalling duurde in totaal 31 uur, waarvan 25 uur serieuze weeen.

De tweede…de avond ervoor 1 verdwaalde wee op het toilet. De volgende dag wat harde buiken die 's avonds weeen werden. Ik dacht toen nog voorweeen, want het leek nog nergens op. Vanaf dat het serieus werd duurde het slechts 3 uurtjes :shock:

De eerste keer begon het met gebroken vliezen, en de 2de keer met weeen, en na een nacht weeen opvangen heeft de vk 's morgens de vliezen gebroken, met 4 cm ontsluiting. 2 uur later is Nynke geboren! (vandaag alweer 4 maanden geleden).

40 weken: door de HA gestript, verder niks gevoeld die dag

40+1: 's ochtend wakker geworden om 06.00 uur om te plassen, vliezen braken toen ik uit bed stapte. De weeën begonnen 5 minuten later, en meteen om de 2/3 minuten. Dat is ook niet meer gestopt tot aan haar geboorte per KS 's middags om 15.10 uur.

Dus ook hier eerst de vliezen en daarna weeën :smiley:

Bij allebei met weeën (bij allebei na een keer of 3-4 strippen, :roll: mijn meiden waren eigenwijs). Bij allebei zijn de vliezen ook kunstmatig gebroken. Bij de 1e omdat er allerlei apparatuur aangesloten moest worden op haar hoofdje, en bij de 2e omdat de vliezen dus niet vanzelf braken, ook niet toen ik al volledige ontsluiting had. :lol:

beide keer met weeen begonnen… Bij Milan vanaf 00:00u meteen om de 3 minuten… 07:45 1 cm :? 09:45 4 cm. 10:45 volledige ontsluiting en om 11:30 geboren!

Bij Matteo begon het 02:30 met weeen… uur en kwartier later 4 cm… half uur later was Matteo eral :eh:

Bij mij met weeen die in de loop van de dag regelmatiger en sterker werden.

Om 15.00 begon het een beetje te rommelen, vanaf 19 00 wist ik zeker dat dit dan weeen zouden moeten zijn omdat ze heftiger werden en moest ik ze ook weg puffen en om 22.10 is Juul geboren. Juul is geboren met 39.3

Bij Imme begon het om 19.00 een klein beetje te rommelen, om 22.30 werden de krampjes iets duidelijker en kreeg ik in de gaten dat het wel eens zou kunnen gaan beginnen, maar volgens de vk had ik nog niks geen ontsluiting en kon ik nog heerlijk gaan slapen. Om 23.30 kreeg ik heftige weeen en om 1.11 was Imme geboren. Imme is geboren met 41.2

Bij T.ommy, vliezen gebroken met 40+2, 40+4 ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen. 10 uur weeënopwekker, 12.30 eerste weeën ( vliezen nogmaals gebroken, bleek hogevliesscheur te zijn), 21.52 T.ommy gevoren.

Bij N.oah, weeën begonnen met 37.1, 3 cm toen hielden ze op. 37.2 4 cm na een nacht en toen weeënopwekkers + vliezen gebroken gekregen om 9.00, 10.00 weeën en om 12.37 N.oah geboren.

Liefs Suzanne