Toch wel een aantal waarbij het met gebroken vliezen begon zeg!
Grappig, echt elke bevalling is weer anders.
Bij de eerste verloor ik mijn vruchtwater met 36+5
En dag later begonnen de weeen volop, maar Y.ara liet op zich wachten tot nog een dag later :roll: :roll: :roll:
Bij de tweede zat ik s avonds laat nog achter de pc te tikken, toen ik dacht heeeeeeeeey het kon wel eens begonnen zijn. Half uurtje afgewacht, maar had ik beter niet kunnen doen, ik kon nog net de trap opkomen tussen de weeen door om E,rik wakker te maken.
Verloskundige gebeld en uurtje later was T.hije er ook al :mrgreen:
Dus een lange heftige bevalling gehad en een makkie om het af te sluiten :mrgreen:
Bij m’n eerste ingeleid bij 39 + 2 wegens beginnende zwangerschapsvergiftiging. Eindigde in ks omdat hij een sterrenkijker was die niet door m’n bekken paste op die manier.
Bij de 2e begon het bij 39+5. 2 dagen voordat de bevalling begon had ik enorme ziekelijke nesteldrang (ramen lappen, badkamer soppen, vloer dweilen, rekeningen betalen, alles moest helemaal schoon en organized zijn!). Na een dag flink soppen en boenen verloor ik de slijmprop. Die maandag had ik de hele dag af en toe een harde buik en voorweeen. 's avonds lag ik net in bed en toen voelde/hoorde ik ‘knak-plop’: vliezen gebroken! Binnen een kwartier begonnen mn weeen: meteen vrij pittig. dit duurde hele nacht en na 1 uur en 10 minuten persen kreeg ik wederom een keizersnede. Deze meneer lag goed maar was te groot… :? (8,5 pond).
En ik had ook op de zwangerschapsgym gehoord dat 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen. Ik dacht toen nog: oh dat zal mij dan niet gebeuren, die kans is zoooo klein! :mrgreen:
41+1 's middags gestript
41+2 's nachts om 2:00 mijn 1ste wee
Bij de eerste zijn de vliezen spontaan gebroken , daarna gebeurde er niets . 48 uur later ingeleid, en na 12 uur meisje geboren.
Bij de tweede 's ochtends wat bloed ( slijmprop?) , wat weeen , die trokken weer weg . Tijdens middagdutje begonnen ze weer , daarna heftiger, snel naar het ziekenhuis omdat ik dat graag wilde, en om 17.30 werd jongetje geboren.
bij 40.4 voorweeén gekregen, steeds sterker en vaker. Volgende ochtend na douchen zette het door, met 7 uur later een dochter als resultaat
bij de eerste met 40+4 weken verloor ik 's avonds om 22 uur de slijmprop. Gevolgd door weeen. 20 uur later is hij geboren na ruggeprik, wee opwekkers en vaccuum.
bij de tweede braken met 36.5 weken mijn vliezen spontaan 's nachts.
2.5 uur later begonnen de weeen en slechts 4 uur later was hij al geboren :thumbup:
Eerst liep ik 3 dagen met hevige rugpijn (voorweeen in de rug wat ik niet wist), daarna op Sintavond na Jenssen (jaha haha) draaide ik me om in bed en ik voede iets knappen in me buik!
Dus ik snel naar de badkamer om daar te staan uhm uit te lekken :lol:
Tussendoor snel manlief wakker gemaakt.
Dus bij mij begon het ook met het breken van mijn vliezen want daarna begon het flink!
Echter hield het ook weer op na heel wat uurtjes en toen opwekkers!
Was met de 41 weken trouwens.
Bij deze zwangerschap wordt ik met de 38 weken ingeleid
De eerste met 40+3. Begon met gebroken vliezen, 12 uur later begonnen de (rug)weeen en nog eens 7 uur later was ze er. Uur geperst.
De tweede met 40 weken precies. Begon met voorweeen een week van tevoren. Toen de echte (weer rug)weeen begonnen was hij er in 3 uur. De vliezen braken spontaan om 12:58 en in de eerste perswee om 13:00 uur is hij geboren :shock:
Best wel heel verschillende bevallingen dus!
De allereerste reken ik even niet mee, die is ingeleid…
Maar de andere 3 kids begonnen allemaal tussen 2 en 3 uur 's nachts met gebroken vliezen.
Thomas (37,2) en Sofie (39,2) waren er beide binnen 7 uur.
Suzanne (ook 39,2) spandde de kroon, die was er binnen 3 uur.
Maar nu speel ik vals, want ik ben bij haar geholpen met een KS 8)
dave… met 40 wk gestript… ( wel al WEKEN voorweeën)
met 41 wk gestript
met 42 wk gestript
met 42.6 opgenomen in zhk
met 43 wk vliezen gebroken en bevallen
Jade met 37,6 wk gestript
met 38 wk gestript en vliezen gebroken en bevallen…
het begon rond middernacht met wat gerommel in de buik. rond 3 uur moest ik naar de wc en heb toen de slijmprop verloren. rond 7 uur braken mijn vliezen en toen begonnen de weeën. 7 uur later had ik mijn meisje op mijn buik liggen.
1e: bloedverlies en direct weeën om de 3-5 minuten, vliezen werden door de vk gebroken, geboren binnen 4 uur
2e: vliezen braken, direct weeën om de 3 minuten, geboren in 1,5 uur!
Nr 1 weeen
Nr 2 gebroken vliezen.
Vliezen braken daarna gebeurde er niks…
Na 56 uur kreeg ik een KS
Bij onze eerste braken met 32 weken de vliezen.
In het ziekenhuis aan de weeënremmers.
De volgende morgen rond 6:00 begonnen de weeën en 6 uur later was ze er!!!
Nu krijgen we een tweeling.
Als ze er binnen nu en 2 weken niet zijn, dan worden de kindjes in week 38 gehaald :dance:
Bij de 1e braken de vliezen op zaterdagochtend. Op zondagavond begonnen de weeen pas en maandagnacht (dus eigenlijk dinsdag al) werd Kian geboren met een keizersnede.
Bij Esmeé verloor ik de slijmprop op dinsdagmiddag. Dinsdagnacht begonnen de weeen en ik ben op vrijdagavond bevallen met een keizersnede.
Dus ander begin maar het einde hetzelfde.
Hier met weeen, ik herkende het niet meteen als begin van de bevalling omdat ik al weeeeeeeken voorweeen had. Uiteindelijk ging dat over in een weeenstorm, en tijdens die storm braken mijn vliezen. Een ware stortbevalling, zoals ze dat noemen.
hier bij de eerste door het breken van de vliezen en direct weeen bij de tweede werd ik ingeleid
en bij de der euhhhhhhh had de kleine de hele dag niet gevoeld ctg gekregen einde van de dag en scheen weeen te hebben volgens de monitor… ik voelde ze niet … inwendig onderzoek wees uit dat ik 7 cm had en 26 minuten later was ze der
Bij Femke zijn mn vliezen zelf 's nachts gebroken. De avond erop kreeg ik goede weeen en 9uur later was ze geboren.
Nu ben ik ook erg benieuwd hoe het zal gaan.