Hoe begon(nen) bij jou de bevalling(en)??

Bij mij begon het met darmkrampen.

Heb mij dan ook letterlijk leeggepoept :oops: . Ik dacht serieus dat ik wat verkeerd gegeten had in combinatie met de temperatuur van die dag (ruim 30 graden).

Bleken achteraf dus gewoon weeën te zijn.

ff snel za. ochtend is onze dochter Kathleen geboren om 6.55. 3190 gr en 50 cm.

Moesten tot eind v.d. middag in het z.h. blijven ivm ondertemp van Kathleen. Maar gelukkig trok ze toch bij.

ik mail later meer. Moe maar voldaan.

Groetjes Alexandra

gefeliciteerd :inlove:

gefeliciteerd!!!

Alexandra, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Hopelijk blijft ze ook thuis lekker goed op temperatuur.

En dan OT.

Bo: 7.30 melden in het zh. Ik werd ingeleid, omdat ik 42 wkn was. En ja hoor, nog steeds geen verweking, ontsluiting of what so ever. Om 9.15 een hormoontablet ingebracht, om eerst eens de bmm te laten verweken. Om 11.00 de eerste wee. Om 11.15 had ik weeen om de 1,5 minuut. Ik dacht dat ik gek werd, het ging mij iets te snel! Buik- en rugweeen. Bo is om 15.54 geboren.

Nikkie: 's ochtends naar vk, gestript. Ik had 2 cm ontsluiting. 's Avonds om 11 uur eerste wee. Een uur lang onregelmatige weeen. Daarna weeen om de 1,5 minuut. Dit ging ook lekker vlot, maar gelukkig had ik een uurtje om aan het idee te wennen dat het begonnen was. Nu alleen buikweeen. Nikkie is om 03.25 geboren.

's ochtends om 5:15 had ik een krampje…maakte er nog weinig van. Zo ging het de hele dag een beetje door. Geen pijnlijke krampen, kon nog van alles doen. op een gegeven moment duurde de krampen wel langer en kwamen sneller en ben ik tijd op gaan meten, maar er bleef steeds maar 10 tot 15 minuten tussen zitten. Dus dacht naja zal wel voorweeen zijn ofzo. Om 15:15 verloor ik m’n slijmprop, daarna kwamen de krampen om de 6 min. 15:40 braken m’n vliezen. Vriend opgebeld dat ie naar huis moest komen, was op z’n werk. Was om 16:00 thuis. Verloskundige gebeld, die was er om 16:30. Had toen 4cm ontsluiting, dus mochten richting ziekenhuis. (wilde we zelf heen)Toen kwamen de weeen wel continu en deden meer pijn. 17:00 in ziekenhuis aangekomen, 17:30 8 cm ontsluiting. 17:59 is onze mooie dochter geboren :inlove: 21:15 waren we weer thuis en stonden de trotse opa’s en oma’s al te wachten. Opeens ging het dus heel snel.

Euh… Bij Thara verloor ik met 41+5 de slijmprop in het zkh (was op controle of alles nog wel goed ging daarbinnen… En om te kijken wanneer ik eventueel ingeleid zou worden). Uiteindelijk begonnen om 4 uur 's nachts de weeën. Om 10 uur 's avonds heeft de VK mijn vliezen gebroken en en mocht ik naar het zkh ivm meconium. Daar weeënopwekkers en uiteindelijk ruggenprik. Op zondagochten ben ik, met 42 weken precies, bevallen. (Niet grappig, bijna 32 uur weeën :naughty: )

Bij Rayen kreeg ik met 40+1 de eerste krampen om 8 uur 's avonds. Rond half 12 de VK, maar niks hoor. Misschien net 0.5 cm ontsluiting. Na een helse nacht en eigenlijk om 7 uur 's ochtends hetzelfde bericht van de VK :evil: , naar de poli in het zkh. Hier was ik rond half 2. Om half 3 ben ik getoucheerd en had ik 4 Ã 5 cm. Verzoek voor een ruggenprik, maar toen de anesthesist 'm wilde zetten bleek ik volledige ontsluiting te hebben. Vlak voor half 5 is Rayen geboren. Laten we het zo zeggen… Ik was aardig in shock :shock: ! Alle spullen lagen ook nog in de auto.

We gingen toch voor een bezoekje aan de poli en gezien bevalling nummer één zouden we zat tijd hebben om een en ander nog uit de auto te halen als ik moest blijven :doh:

Bij D. begon het vrijdags (12 jan.) met bloedverlies :shock: (dát had niemand mij verteld) waarna rond 20.00 de eerste wee zich aankondigde… na de hele zaterdag in de weeën -die niet regelmatig genoeg kwamen- naar het ziekenhuis gestuurd waar de vliezen om 18.30 werden gebroken -Aaaaauw- schoot het iets op…om 23.30 was er VO en na een uur en 25 minuten persen werd zondagochtend (14 jan.) om 1.55 ons mannetje geboren, beide volledig uitgeput en ik eigenlijk alleen maar blij dat het voorbij was i.p.v. dat ik blij was met mijn zoon :cry:

Bij S. begon het met lichte weeën/harde buiken en slijmverlies op dinsdagnacht (16 dec.), `s avonds werden ze heviger maar nog steeds en weer zonder regelmaat…wel zo hevig dat ik tijdens die krampen mijn urine liet lopen, geen controle meer…en ik maar denken dat het mijn vliezen waren whahaah bleek dat ik gewoon in mijn broek had gepiest :lol: dezelfde nacht (3.30) zette het door maar weer niet regelmatig dus ik zag alweer een langdurige bevalling tegemoet…rond 5.20 kwam de vk (2 cm) en rond 10.00 (5 cm) weer…ze besloot mijn vliezen te breken, ze ging weer weg (11.00) en als er persdrang komt mochten we bellen…dat duurde niet lang want ik kreeg al gauw persdrang, de vk was er rond 11.30 weer en ik had toen zo goed als V.O. Na 45 minuten persen is om 12.28 (17 dec.) S. geboren

Bij mij braken de vliezen p 13 Okt om 18.00 en ik al kort daarna weeën, om 20.00 kwam de VK even kijken en had ik 1 cm. Om 0.00 kwam ze weer en had ik 4 cm, het ging niet heel hard. Ze rekende op een cm per uur dus zou rond 6.00 terug komen. Om 4.30 uur kon ik het echt niet meer houden, ik had enorme persdrang. VK gelijk gebeld en ze kwam ,toen al VO ik mocht gaan persen 5.00. Ik heb 2 uur zitten en liggen persen maar het hoofdje kwam maar niet verder. Uiteindelijk met de ambu naar het zh gegaan en daar is Jasmijn op 14 okt. om 7.25 met de vacuumpomp geboren. Wat was ik blij dat het nu klaar was!! En natuurlijk heel happy met zo’n lekker warm lijfje op mn buik :inlove:

Clari, meis jou 1e bevalling klinkt echt heel heavy :shock: Ik snap dat je helemaal op was…

Bij nr. 1 11 uur over gedaan.

Met 34+5 braken eind van de ochtend geheel onverwacht m’n vliezen (was stomtoevallig al in een ziekenhuis, dus kon gelijk blijven :roll:), geen idee wanneer de eerste weeën kwamen, want duurde een poos voordat ik erachter kwam dat er ook zoiets als ‘rugweeën’ bestonden :oops: - ik maar wachten op de pijn in m’n buik, die dus maar niet kwam :lol: -, had toen rond 14:00 iig al elke paar minuten weeën. ‘Eeuwig’ nodig gehad om tot 6 cm ontsluiting te komen, de laatste 4 toen (dankzij een ontspannend middeltje) binnen een uur en 's avonds rond 21:30 was meneer er, na een keer of 4 persen dan. :smiley:

Bij nr. 2 zo’n 5,5 uur.

Met 38+1 begonnen om 23:30 de (rug)weeën - welke ik deze keer wèl gelijk als zodanig herkende 8). Was ook dit keer toevallig al in het ziekenhuis, om 02:30 op de verloskamer weer ontspannend infuus gekregen (in de hoop nog wat te kunnen slapen) - had nog maar 1cm ontsluiting. Rond 04:40 dan 3 cm en naar m’n kamer gestuurd om hub te gaan bellen, maar nooit op de kamer aangekomen, want op 2 m van de verlosafdeling met heftige krampen, direct gevolgd door een enorm drukgevoel ‘daar beneden’ in elkaar gezakt op een bankje en vlak daarna PATS… vliezen gebroken dus…

Ter nauwe nood terug gekomen op de verloskamer (met al persweeën). Vk lichtelijk in paniek, weg gerend (zonder een woord tegen me te zeggen :eh: ) om een arts te halen (is verplicht hier). Kort daarna kwam ze (met arts) weer terug (had inmiddels geen persweeën meer :? ), keek en beval me te persen. Gelukkig was meneer er - ook zonder persweeën binnen een paar minuutjes, om 05:10 ‘uitgeperst’. :mrgreen:

Achteraf gezien ben ik dus ws tussen het opstaan en het de verlosafdeling aflopen van 3 naar 10 cm gegaan :shock: en is dat drukkende gevoel dat ik op de gang had z’n hoofdje al geweest… :silenced:

Weet sinds kort dat ik wéér zwanger ben, dus ben erg benieuwd hoe het deze keer zal verlopen, met als grootste angst/vraag - nog steeds :lol: -: ‘wanneer moet je op weg naar het ziekenhuis?’ - zèker met de ervaring van de laatste keer erbij (uiteindelijk dus bijna op de gang bevallen)…

Ik verloor 's nachts (3.30 uur) de slijmprop en daarna voelde ik meteen buikpijnen. Ik heb nog tot in het ziekenhuis gedacht (waar ik om 8.30 uur mijn controle en intake had omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen met antibiotica) dat er nog niks gaande was. Een verloskundige heeft me toen getoucheerd en tadaaaa… al 4 cm ontsluiting!

Tegen 14.00 uur zijn mijn vliezen spontaan gebroken en om 15.45 uur is Lars geboren. Al met al een snelle bevalling!