het weer

@natasja wrote:

@Karin2 wrote:
@lydia wrote:
Ik heb echt zin in een lange warme zomer!




De voorspellingen zijn dus ook dat het een hele lange warme/hete zomer wordt. Dus zet alvast maar een paar topics klaar 8) 8)




Van mij mag het, graag zelfs! Laat die lange warme zomer maar komen! :thumbup:




jup van mij ook, ik klaag echt niet als het warm is, ook niet als het 30 graden is. Ik ben gek op warmte en zonneschijn :inlove:

@Vicky wrote:

@natasja wrote:
@Karin2 wrote:
@lydia wrote:
Ik heb echt zin in een lange warme zomer!




De voorspellingen zijn dus ook dat het een hele lange warme/hete zomer wordt. Dus zet alvast maar een paar topics klaar 8) 8)




Van mij mag het, graag zelfs! Laat die lange warme zomer maar komen! :thumbup:




jup van mij ook, ik klaag echt niet als het warm is, ook niet als het 30 graden is. Ik ben gek op warmte en zonneschijn :inlove:




Hier net zo dus. Lekker naar zee of in de tuin met zwembadje. Ik ben er gek op de warmte, ik snak wel naar een lange warme zomer…ik ben er klaar voor :thumbup:

@mandy_d. wrote:

Ben volgens mij niet de enige die er GEEN last van heeft. Ja…natuurlijk…mooi weer is altijd handig,maar m.i. is het NET pas mei…



Toevallig een discussie met mijn man gehad. Hij vond het zo rampzalig dit weer…toen zijn we even gaan graven.

15 mei 2003. Mwah…redelijk…

16 mei 2003. Heeeerlijk dag. Graad of 16 a 18, zonnetje, droog.

17 mei 2003. Bagger, hele dag regen, grijs, graad of 15.

(16 mei trouwdag,dan vergeet je dan weer niet).



Als ik de jaren doortrek is dat eind april begin mei altijd al zo wispelturig geweest. Oke…toegegeven…wel iets warmer dan het nu gemiddeld is geweest,maar we hebben ook best een extreme winter gehad (heb ik ook van genoten trouwens).


Ik had toch ff niets te doen :wink: dus ben het eens even nagegaan, gezien mij bijstaat dat ik de afgelopen paar jaar in de maand mei vaak zwembadjes aan het vullen was. Dat blijkt wel dus :mrgreen:

mei 2005 : Een klassieke meimaand kent hoge pieken en diepe dalen. De afgelopen maand was dat het geval. Er waren warme dagen en koele dagen, vorst aan de grond en zwoele nachten, droge perioden en natte tijdvakken.

mei 2006 : De eerste helft van mei kan worden omschreven als zeer zonnig, droog en zeer warm.

april/mei 2007: April 2007 heeft in elk opzicht geschiedenis geschreven. De afgelopen 300 jaar is er geen aprilmaand geweest met een gemiddelde temperatuur die zo hoog lag. De zon scheen meer dan er ooit gemeten is en qua droogte was de maand droger dan iedere andere maand voor de afgelopen 100 jaar

mei 2008 : volgens KNMI uitzonderlijk warm, zeer zonnig !

mei 2009 : De maand mei van 2009 is behoorlijk zonnig verlopen. De temperaturen lagen aan de hoge kant, waardoor het een warme mei was.


Ik weet niet waar jij woont, maar zwoele nachten, zon (in welke vorm dan ook), droog en warm, wil ik afgelopen maand nu niet echt omschrijven.
Ik hoop wel met je mee dat de zomer zaaaaaaaaalig wordt :thumbup:

Als het te heet is, hoor ik jullie wel weer mopperen dat het wel weer winter mag worden :lol:



@Karin2 wrote:

@lydia wrote:
Ik heb echt zin in een lange warme zomer!




De voorspellingen zijn dus ook dat het een hele lange warme/hete zomer wordt. Dus zet alvast maar een paar topics klaar 8) 8)


Hittegolf welteverstaan

@Mariiyelle wrote:

Als het te heet is, hoor ik jullie wel weer mopperen dat het wel weer winter mag worden :lol:



@Karin2 wrote:
@lydia wrote:
Ik heb echt zin in een lange warme zomer!




De voorspellingen zijn dus ook dat het een hele lange warme/hete zomer wordt. Dus zet alvast maar een paar topics klaar 8) 8)


Hittegolf welteverstaan




Nee hoor, mij zul je NOOIT horen mopperen dat het te heet is!!! :wink:

Hmm,ik lees op een weerforum mee en daar haal ik toch uit dat die lange warme zomer wel eens aan onze neus voorbij kan gaan :think: Al hoop ik van harte dat daar een stel prutsers zittten die het helemaal mis hebben. Ik snak namelijk ook naar lekker warm weer. Korte mouwen, korte broeken veel buiten. Heerlijk!



Overigens was april zo’n maand voor mij hoor. Ik vond het af en toe wel koud maar in iedergeval zonnig en droog! En zelfs al een paar bikinidagen in de tuin.

@pientje wrote:

@mandy_d. wrote:
Ben volgens mij niet de enige die er GEEN last van heeft. Ja…natuurlijk…mooi weer is altijd handig,maar m.i. is het NET pas mei…



Toevallig een discussie met mijn man gehad. Hij vond het zo rampzalig dit weer…toen zijn we even gaan graven.

15 mei 2003. Mwah…redelijk…

16 mei 2003. Heeeerlijk dag. Graad of 16 a 18, zonnetje, droog.

17 mei 2003. Bagger, hele dag regen, grijs, graad of 15.

(16 mei trouwdag,dan vergeet je dan weer niet).



Als ik de jaren doortrek is dat eind april begin mei altijd al zo wispelturig geweest. Oke…toegegeven…wel iets warmer dan het nu gemiddeld is geweest,maar we hebben ook best een extreme winter gehad (heb ik ook van genoten trouwens).


Ik had toch ff niets te doen :wink: dus ben het eens even nagegaan, gezien mij bijstaat dat ik de afgelopen paar jaar in de maand mei vaak zwembadjes aan het vullen was. Dat blijkt wel dus :mrgreen:

mei 2005 : Een klassieke meimaand kent hoge pieken en diepe dalen. De afgelopen maand was dat het geval. Er waren warme dagen en koele dagen, vorst aan de grond en zwoele nachten, droge perioden en natte tijdvakken.

mei 2006 : De eerste helft van mei kan worden omschreven als zeer zonnig, droog en zeer warm.

april/mei 2007: April 2007 heeft in elk opzicht geschiedenis geschreven. De afgelopen 300 jaar is er geen aprilmaand geweest met een gemiddelde temperatuur die zo hoog lag. De zon scheen meer dan er ooit gemeten is en qua droogte was de maand droger dan iedere andere maand voor de afgelopen 100 jaar

mei 2008 : volgens KNMI uitzonderlijk warm, zeer zonnig !

mei 2009 : De maand mei van 2009 is behoorlijk zonnig verlopen. De temperaturen lagen aan de hoge kant, waardoor het een warme mei was.


Ik weet niet waar jij woont, maar zwoele nachten, zon (in welke vorm dan ook), droog en warm, wil ik afgelopen maand nu niet echt omschrijven.
Ik hoop wel met je mee dat de zomer zaaaaaaaaalig wordt :thumbup:


Leuk staatje....
Pik deze er even uit:

mei 2005 : Een klassieke meimaand kent hoge pieken en diepe dalen. De afgelopen maand was dat het geval. Er waren warme dagen en koele dagen, vorst aan de grond en zwoele nachten, droge perioden en natte tijdvakken.


Deze lijkt zowel op mei 2003 als mei 2010 (en die is pas net begonnen).
Daarna wel een paar warme mei-maanden,maar dan moet je daar april en juni bijpakken...denk dat het dan om het even is...

Ik woon gewoon in NL.
Heb in april toch echt zitten zweten in de tuin....meerdere dagen (niet aaneengesloten,maar toch). 1 dag hadden ze 22 graden voorspelt,maar die werd alsnog wat bewolkt...
Toch....in april zaten er zeker enkele heerlijke dagen bij..tot aan 25 graden aan toe. Wat mij betreft bonus!
Toegegeven, in de achtertuin is het altijd iets warmer dan in de voortuin,maar tot aan koniginnedag had ik eerlijk gezegd niets te klagen). 30 april was de ommezwaai.

Vorige week...
maandag, mwah, maar geen rampenweer.
Dinsdag kon beter,maar volgens mij redelijk droog.
Woensdag was prut.
Donderdag, begin regen, einde van de dag brak de zon door.
Vrijdag, heeeerlijk! Waren bij mijn ouders in ZH en hebben lekker in het stadspark gezeten en de kids losgelaten in de speeltuin.
Zaterdag: prima weer! Lekker in de tuin gewerkt, kids buiten spelen.
Vandaag: af en aan...niet heel warm,maar soms een zonnetje...einde van de dag nog even lekker in het zonnetje over de kermis.

Al met al geen hete zomer,maar het is pas lente natuurlijk. Zijn pas halverwege mei...ik verwacht helemaal geen bloedheet weer...nu nog niet.
Juni is meestal mooi,maar juli is wel vaker prut geweest. Augustus kan alle kanten op. September/oktober staan mij de afgelopen jaren bij als heerlijke dagen...zelfs tot eind oktober nog prima dagen gehad.

Ik zou een lekkere lente en heerlijke zomer geweldig vinden,maar kan me daar nu nog niet zo druk om maken. Voor mij is het echt pas mei...niet al mei....
Nu is de gemiddelde temp. een fractie lager dan normaal,maar qua regenval twijfel ik of het nu echt zo opvallend veel is.
Kan me van de laatste koniginnedagen juist herinneren dat die vaker slecht zijn.

Komt vast allemaal goed.....
Heb er toch niets over te zeggen en het leven gaat door...

@mandy_d. wrote:

Heb er toch niets over te zeggen en het leven gaat door…




Gelukkig wel zeg, ik weet zeker dat niemand dat ook anders zegt. Daarom mag ik het toch wel liever in korte mouwen vieren OF met zwoele nachten ?



Zwoel nachten, maak me gek… vroeghur 8)

Ja, vroeger waren die zwoele nachten wel leuk :mrgreen: Maar nu met kinderen die van de warmte niet kunnen slapen denk ik er toch anders over 8) Van mij mag het 's nachts echt wel lekker koud zijn. Als het overdag maar warm is…

@Fleur wrote:





Nee hoor, mij zul je NOOIT horen mopperen dat het te heet is!!! :wink:


Kan me heel goed voorstellen mocht het wel zo zijn want ik ben er wel 1 van. :lol: Warmte is lekker maar niet te heet… Want hitte in NL veroorzaakt benauwdheid en dat is minder lekker :frowning:

Het is pas mei hoor. Temperaturen van 25 graden horen pas bij juli en augustus hoe prettig het ook lijkt.



Rond de 14 tot 19 graden is normaal voor mei. Afgelopen twee weken was het wat fris, maar nu zijn de temperaturen weer redelijk normaal. Het schijnt dat de natuur na jaren (veels) te vroeg weer op een normaal tempo is qua bloei en groei.

Tis hier net beginnen te onweren en regenen voor de verandering.

Er is mooi weer op komst :dance: 8)



woensdag 19 mei tot en met zondag 23 mei

Geregeld zon en op de meeste dagen blijft droog. De temperatuur loopt geleidelijk op naar zo’n 20 graden.

@Cindy1980 wrote:

Er is mooi weer op komst :dance: 8)



woensdag 19 mei tot en met zondag 23 mei

Geregeld zon en op de meeste dagen blijft droog. De temperatuur loopt geleidelijk op naar zo’n 20 graden.






Ja dan eindelijk, jammer dat de kids weer net naar school zijn, heel de vakantie hebben ze baggerweer gehad en nu gaat de zon schijnen pfffff… :slight_smile:

@Cindy1980 wrote:

Er is mooi weer op komst :dance: 8)



woensdag 19 mei tot en met zondag 23 mei

Geregeld zon en op de meeste dagen blijft droog. De temperatuur loopt geleidelijk op naar zo’n 20 graden.




Das mooi!

Dan zitten wij op Terschelling :dance:

Jaaa, zag het bij rtl 4. Eindelijk komt er mooi slipper weer aan :dance:

Nou inderdaad, dan kan ik eindelijk mijn mooie nieuwe birkenstocks uitlaten :mrgreen:

Haha ik heb ze zo af en toe al aan in huis, ze lopen echt heerlijk :inlove:



Verder maak ik helemaal geen reclame voor Birkenstock hoor :liar: :liar:

Hihi!



Ik heb ze de afgelopen twee weken non stop aan gehad in huis om ze in te lopen, ze waren net niet mee in bed :mrgreen:



Ze stonden er wel naast :oops:

vandaag eindelijk weer een beetje lekker weer.

hoewel het nog wel fris was, was het heerlijk om buiten te zijn!

en in elk geval weer eens een keer zonder regen en zonder de verwarming overdag al aan te hebben!!

joehoe zon, blijf maar komen! :dance: