Het tweede kwartaal 2007 stoppers deel 1

deborah, ik ben in december gestopt met de pil, maar om een andere reden! Ik had het al eerder een keer vertelt hier, dus heb de tekst even gekopieerd.

@Tammy wrote:

Welkom: snap je argument waarom je nog 1 strip gaat slikken voor je stopt met de pil. Ik moest op een gegeven moment wel stoppen, ben erg gevoelig voor hormonen. Slik sinds mijn 14de de pil al en kreeg toen erg last van afscheiding, verschillende pillen geprobeert, maar het werd niet minder, dus toen maar een lichte pil en het accepteren. Ook nog een keer een spiraaltje gehad, omdat ik steeds de pil vergat, maar dat was helemaal niks, verging van de pijn als ik ongesteld moest worden, dus ook geen optie. Zo’n 2,5 jaar geleden kreeg ik heel erg last van mijn buik (baarnmoeder, eierstokken), zelf bij het vrijen had ik last. Er was geen oorzaak te vinden, kwam door de pil. Ben toen ruim een half jaar gestopt met de pil, gelijk na het stoppen was de pijn over. toch maar weer begonnen, omdat we soms het condoom vergaten en ik studeerde nog. Afgelopen jaar werd ik rond mijn menstruatie steeds heel erg down en dat werd steeds en steeds erger. op een gegeven moment kwam ik de deur niet uit, als ik ongesteld was en kon ik de hele dag wel huilen, op advies van arts gestopt met de pil. Het zou anders waarschijnlijk erger worden. Ach we hadden toch al een kinderwens en hadden al de plan om rond april ervoor te gaan, dus kon ik mooi ontpillen, gelijk na het stoppen waren de klachten weg, dus ben blij dat ik gestopt ben. ben nu ongesteld en merk er helemaal niks van geen buikpijn, geen stemmingswisselingen, alleen wat meer zin in chocolade. Dan moeten we het maar even met condoom doen, maar het was of stoppen of blijven slikken. Volgens mij hebben veel vrouwen hier last van, zo te lezen jullie ook.

Ik voel me ook deze cyclus weer helemaal top!! Heb echt niet het gevoel dat ik ongesteld ben, één keer een ochtend last gehad van ongi dip, maar dat was het. Geen buikpijn, ofzo, alleen deze cyclus iets langer ongesteld! Had niet eens door dat ik ongesteld was geworden, normaal wel buikkrampen. Vertelde ik in mijn vorige berichtje, dat de :twisted: nu vertrokken waren, komen ze nog even aan buurten! Verlies weer wat oudbloed. Voel wel dat mijn lichaam zich aan het herstellen is van de pil, dat merk ik aan de veranderingen in mijn cyclus, dus das wel fijn! Nou fijne avond en meld me morgenmiddag weer!! Fijne avond :-*

Ik ga weer proberen bv te geven en hoop dat het nu langer goed gaat. Ga wel sneller hulp zoeken als het niet lukt en hoop dat ik dat dan ook krijg. Want bij Bas was dat waardeloos en daarom ben ik gaan kolven voor 5 weken, maar daarna was dat geen doen meer, dus ben toen maar gestopt. Wilbert vind het niet erg als anderen mijn borsten zien en ik mag ook gewoon van hem voeden waar ik maar wil.

Vrienden vaan mij zijn beide dierenartsen en hebben net een praktijk opgezet en maandag is de opening. Momenteel kunnen ze nog geen assistente aannemen want het is nog te rustig op de huispraktijk. Maar als dat gaat lopen kan ik daar als partimer aan de slag, dus kan haast niet wachten.

Ik ben nu ook ongi en begin niet meer aan een nieuwe strip. Bij de vorige stop heeft het 5 maanden geduurd voordat ik ontpilt was en meteen de maand erna telde ik aan. Ben benieuwd hoelang het nu gaat duren. Maar even nu een maand safe.

Goeiemorgen,

Ik sluit me ook bij jullie aan, als dat tenminste goed is.

Ik ben de vorige maand gestopt met de pil. Nu begin ik weer ongi te worden. We hebben besloten om er vanaf nu voor te gaan. Of tenminste de natuur zijn werk te laten doen. In eerste instantie wilden we nog een paar maanden wachten omdat we gaan bouwen e.d. Maar dat zit vanaf het begin al tegen met vergunningen en zo, en we hebben geen zin om te wachten totdat het huis er eenmaal staat.

Groetjes,

Marlous

Uskyld, welkom! Je hebt al een zoontje zie ik. Om nog even op de borsvoeding terug te komen, heb jij borstvoeding gegeven?

Mocht ik nog een keer moeder worden (je weet tenslotte maar nooit of het lukt) vind ik het vanzelfsprekend dat ik borstvoeding ga geven, maar niet ten koste van alles. Ik weet dat het me veel energie kost, vooral de nachten natuurlijk. Maar, ik moet zeggen dat ik er wel erg naar kan verlangen. Zelfs zo erg dat ik laatst gedroomd heb dat ik probeerde m’n zoontje (hij is 6!) weer aan de borst te krijgen! :oops: :roll:

Wij zijn vanmorgen met hem naar de uroloog geweest en hij moet besneden worden op 17 april. We mochten meteen door om bloed te prikken en meneertje heeft zich dapper gedragen! Niet gehuild en in de auto heeft hij z’n pleister er al af gehaald. Gelukkig hebben we wat informatie meegekregen die ga ik zo eens uitgebreid doorlezen. En vrij vragen van m’n werk, een paar dagen, want ik weet niet hoelang hij er van moet herstellen en hoe het plassen zal gaan. (staat misschien wel in de info :wink: )

Doei!

Oja, Lua, ik ben sinds anderhalve week met de pil gestopt, en ik voel me wel anders moet ik zeggen, maar dat kan ook psygisch zijn.

Wel verwacht ik dat ik heviger ongesteld ga worden.

Wat eng trouwens van die hartritme stoornissen! Heb je daar nu nooit meer last van?

En wat ik ook nog wilde zeggen: bedankt dat jullie meeduimen voor goed nieuws voor m’n zus! :-*

uskyld welkom. leuk dat je met ons mee komt kletsen.

Vandaag heb ik voor de laatste keer mijn pil geslikt.

ben tot nu toe de laatste in rij. nu nog een maandje safe en dan gaan we voor t eggie. spannend.

de hart ritme stoornissen zijn nu ik gestopt met roken ben niet meer op de hoek wezen kijken. maar meestal heb ik er kleine periodes last van. dus we wachten maar af.

mocht ik moeder worden dan wil ik graag bortvoeding gaan geven. hoe mijn vriend er over denkt van bv geven in t openbaar. dat weet ik eigenlijk niet. nooit met hem er over gehad.

meld me vanavond weer

Hoi meiden!

Ik ben gelukkig weer beter hoor!

Ik kom vanavond wel weer bij jullie langs, de kids zijn vrij vanmiddag, en we gaan eieren verfen.

Fijne dag nog!

Sterre, dat is al snel 17 april, wel fijn dan is het ook snel achter de rug.

Ha Marlous, daar ben je eindelijk, had je al eerder verwacht, gezellig dat je mee komt kletsen. Hebben jullie al een huurhuis gevonden in de buurt van jullie nieuwe plek? Ik zal je meteen even in het schema zetten.

Hartritme stoornissen, nou fijn dat je er nu geen last meer van hebt :thumbup:

Mamma, fijn dat je weer bent opgeknapt.

Poeh…ik heb het gevoel dat ik heel wat te verwerken heb vandaag…

Ben d’r moe van.

Eerst naar de uroloog en bloed prikken met m’n kleine kereltje,

gesprek met de directeur van school gehad over pestgedrag op school, gelukkig samen met m’n vriend.

Vanmiddag stapten we de bus uit, we zouden even naar de stad, loopt m’n zoontje tegen de bushalte aan! Tegen dat bordje waar de bustijden op staan, zielig!! Lelijke punt in z’n hoofd, weinig bloed maar zag er heel eng uit, al was het maar klein. Ben direct weer op de bus terug gestapt met ze om naar de dokter te gaan. De assistente heeft er een soort lijm ingedruppeld zodat het sneller heelt. Nu mag ie 48 uur niet douchen :think:

En net belt m’n vriend op dat z’n beste vriend van vroeger is overleden :frowning:

Het afgelopen jaar was het contact verwatert omdat hij ziek was en daardoor niet goed kon praten, hij heeft een herseninfarct gehad. Waarschijnlijk dinsdag in z’n slaap weer, de thuiszorg heeft hem dood gevonden…Hij was 37…Moeilijk hoor, voor m’n vriend, ze hebben in hun jeugd heel wat uren en vakanties samen doorgebracht en heel wat meegemaakt. Poeh…niet zo gek dat ik nu (alweer) wat uit m’n doen ben. Ik heb die vriend maar 1 keer gezien hoor, maar vind het wel erg naar voor m’n vriend.

Nou, even een ego berichtje, maar wilde het toch even kwijt.

@Sterre74 wrote:

Uskyld, welkom! Je hebt al een zoontje zie ik. Om nog even op de borsvoeding terug te komen, heb jij borstvoeding gegeven?

Bedankt!
Ja, ik heb Mathis ongeveer 7 maanden zelf gevoed. In eerste instantie liep het niet zo vlot. Voornamelijk door zeer slechte begeleiding in het ziekenhuis. Uiteindelijk ben ik ongeveer pas na 6 weken helemaal zelf gaan voeden.

@welkom wrote:

Ha Marlous, daar ben je eindelijk, had je al eerder verwacht, gezellig dat je mee komt kletsen. Hebben jullie al een huurhuis gevonden in de buurt van jullie nieuwe plek? Ik zal je meteen even in het schema zetten.

hahaha, nu nog eens kijken hoelang ik het ga volhouden om regelmatig te blijven schrijven :mrgreen:
Nee nog niets gevonden, we zoeken eigenlijk ook niet echt meer. We zien wel, we komen vanzelf weer iets tegen hoop ik.
Ik zal jullie schema eens bekijken

Goh, Sterre, hoeveel pech kan een mens wel niet hebben. ik hoop dat er snel betere tijden gaan komen voor jullie :-*

Uskyld Welkom! gezellig dat je mee komt kletsen!!

Sterre, wat een pech kan een mens soms hebben!! Zo te lezen heb je echt een KT dag achter de rug. Vervelend voor je. Hoop dat deze pech dag snel voorbij mag zijn. :- maar wel heel fijn, dat je zoontje al zo snel geholpen wordt!! dan heeft hij daar in ieder geval later geen last van. Knap van hem dat hij zo rustig is gebleven tijdens het bloed prikken, daar kan ik nog wat van leren :oops: Ben echt heel bang voor naalden!

Welkom, klinkt leuk die nieuwe baan! hopen dat het snel wat drukker gaat worden, zodat er een plekje voor je vrij komt. Ik zal voor je :thumbup:. Ow ja, welkom mijn NOD is in Mei.

mamma, wat fijn dat je weer opgeknapt ben!! Je was zeker goed ziek??

Deborah fijn dat je geen last meer hebt van je hart. hopen dat het dan nu je gestopt ben met roken ook echt weg blijft. Lijkt me geen pretje!

Fijne avond allemaal, kom me vanavond niet meer melden. ga lekker tegen mijn vriend aan kruipen. We hebben vandaag precies 5 jaar, dus wil wel gezellig voor hem zijn. Tot morgen! :-*

Sterre, jeetje zeg, dat is geen leeftijd, sterkte voor je vriend :hug:

Marlous, heb je al gezien van het cb vandaag?

Tamara, ik zal het lijstje dadelijk nog even aanpassen.

Ik heb meteen even gekeken wat onze Mathis woog met de 6 maanden

7310 Gram en 68 cm. En ze vonden onze Mathis hier al een reus, Bas is nog groter :shock: :mrgreen:

Dames goeiemorgen !

Mag ik mee posten ???

Even voorstellen, Femke, mama van Jelle (wordt 2 september 2 jaar) in februari gestopt met de pil, al ongesteld geweest en dus bezig voor een 2de :smiley:

Ga trouwen op 8 juni met Remco, wordt het eindelijk officieel.

Ik ga nog lezen waar jullie 't over hebben, maar wilde me eerst ff fatsoenlijk voorstellen :lol:

Goedemorgen dames,

Welkom femke, gezellig dat je mee komt kletsen!!

Eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen. Moet vanavond werken, dus ben vanmorgen vrij. ga mijn huis even opruimen en even mijn administratie doen. Verder eigenlijk geen gekke dingen mee gemaakt, dus kort berichtje. Ik meld me vanmiddag nog even.

Hoi Femke, en welkom! 8 juni, dat lijkt me een mooie datum om te trouwen, leuk!

Hier ook vandaag niet veel bijzonders, gelukkig zou ik haast zeggen na alle emoties van gister!

Ik werk op donderdag altijd 2 uurtjes bij een meneer van 93 en ik had vandaag de fohn van mijn dochter meegenomen om z’n vriezer te ontdooien! Het ging heel snel en ik was zeer tevreden over het resultaat, en hij ook :wink:

Volgende week het vriesvakje van de koelkast :mrgreen:

Eenmaal thuis 3 Ã 4 wassen opgevouwen en m’n zomerkleren uit een doos gehaald en in de kast gelegd.

Nu net gelunched met de kinderen en vanmiddag fiets ik even naar de stad, volgende week zaterdag hebben we een huwelijksfeestje, mijn vriendin is dan 12 1/2 jaar getrouwd en ik weet nog niet wat ik aan zal doen!

Femke, gezellig dat je mee komt kletsen. Vannavond kan ik het lijstje aanpassen.

Ga snel verder met mijn werk.

Hoera, ik heb een broek! Een korte (3/4 of 7/8?) spijkerbroek met op de zakken leuke versiering. Dus het begin is er :mrgreen:

Helaas nog geen geschikte ‘normale’ spijkerbroek gevonden, maar wie weet komt dat nog…ik vond gelukkig nog wel iets in de doos met zomerkleding die ik ook aan kan naar m’n werk.

En ik heb Gravitamon gekocht, slikken jullie al foliumzuur?

Hallo allemaal, mag ik hier ook gezellig mee komen kletsen?! Donderdag 12 april ga ik mijn laatste pil slikken en dan gaan we gewoon kijken of we het nog een keertje kunnen :wink: Mijn naam is Kim en ik ben 30 jaar, mama van Valentijn die geboren is op 25 februari 2006 en hij is dus net 1 geworden :inlove: Valentijn was volledig ongepland (voor zover je natuurlijk kunt spreken van planning) maar hij was zeer gewenst :dance: Nu gaan wij dus voor het eerst serieus bezig met het stoppen van de pil en alles en da’s best raar :eh: Ik ben aan het begin van deze laatste pilstrip netjes gelijk begonnen met Evasin foliumzuur te slikken, vorige keer kwam ik er met 5 weken achter dat ik zwanger was, dus ben toen gelijk begonnen met fz en gelijk gestopt met roken. Wij gaan niet direkt heel fanatiek klussen, maar we zien wel :wink: Ik heb 8,5 jaar terug een ma gehad en dat was binnen 1 week na het stoppen met de pil raak en nu tijdens ziekte door de pil heen, dus we zien wel, ben geen 18 meer he :stuck_out_tongue:

Nou heel verhaal, maar ik ben nogal een kletstante :lol: Ik ga nu even mijn kindje verschonen, want die heeft helaas buikgriep en spuit steeds alles onder :sick: Maar ook dat hoort erbij he :roll: :wink: