Sorry, heb vandaag niet veel zin om veel te reageren, ik heb een aankomende ongi dip.
Ik kom vanavond wel weer even bijlezen en reageren.
Ah, de ongi dip, die kennen we allemaal wel denk ik
Tamara, als je straks verhuisd bent is de kans wel kleiner dat je de ex van je vriend tegen komt zeker? Doet ze nu nog steeds zo lelijk of zegt ze helemaal niets meer? Dat geld heb je zeker ook nooit meer teruggezien? Balen zoiets zeg…
Ben zelf ook niet helemaal op m’n best vandaag, moet heel erg bijkomen van gister. We zijn naar onze oude woonplaats geweest en ik besefte me zodra ik daar rondliep opeens hoe fijn we het daar hebben gehad. Het voelde meteen weer als thuis. De kinderen hebben genoten van het weerzien met vriendjes en vriendinnetjes en waren dus helemaal niet blij dat ze weer weg moesten! Als afleiding naar de mac Donalds geweest met z’n viertjes en eenmaal thuis was het weer goed. Het was een emotionele dag, en voor mij vooral zeer vermoeiend, had ik niet verwacht! Tis niet zo dat ik het hier niet naar m’n zin heb hoor, in tegendeel! Maar we zijn niet verhuisd omdat we het niet naar onze zin hadden, maar omdat de huizen in Almere veel betaalbaarder zijn dan in Zuid holland!
Ik ben ook nog op visite geweest bij een mevrouw waar ik heb gewerkt en dat was erg fijn, we konden altijd heel fijn praten. Ze is 74 en heeft sinds kort hartproblemen waar ze een beetje down van is, dus ik neem me voor wat vaker een kaartje ofzo te sturen waar ze van opvrolijkt.
En wat heel lastig is, ik heb een ontstoken oog! Voor de tweede keer in korte tijd. Ik zie steeds een beetje troebel daardoor en dat was niet zo lekker gister tijdens het auto rijden, maar het is toch gelukt en ik heb het ook nog gevonden
Mijn vriend werkt in Amsterdam en die hebben we gebracht en gehaald, en vooral op de terugweg had ik eigenlijk geen idee hoe ik moest rijden, maar ik reed er toch redelijk makkelijk op af! En dat voor iemand die totaal geen richting gevoel heeft :roll:
Ik ben nu heel nieuwsgierig hoe de komende weken zullen zijn, voor het eerst sinds 5 jaar zonder pil! Grappig dat 3 van ons een relatie van 5 jaar hebben trouwens! Ik ben na de scheiding maar weer aan de pil gegaan, mijn zoontje was toen anderhalf en m’n dochter 5.
Prettig weekend verder!
vandaag ben ik ook lekker gaan winkelen. even een trainingspak gekocht.
ik heb me namelijk voor genomen dat ik nu maar eens sportief moet gaan doen. merk dat de kilo’s er aan komen sinds ik gestopt ben met roken.
ga vanavond maar even lekker skeeleren.
een ongi dip ken ik gelukkig niet. heb er eigenlijk nooit last van.
Sterre woon jij ook in almere dan. ik toevallig ook.
kom vanaond weer even bij lezen.
liefs
Iua, knap dat je gestopt ben met roken is dat lang geleden? Sport ze
Sterre, gisteren dus een mooie maar vermoeiedende dag gehad, kan me voorstellen. Leuk dat je die mevrouw hebt bezocht en dat ze er zo blij mee was. Een kaartje kan op zijn tijd veel wonderen doen, heb ik ervaren.
Ik doe niet mee met de 5 jaar relatie. Want manlief en ik zijn inmiddels ruim 6 jaar bij elkaar en 28 mei zijn we alweer 3 jaar getrouwd.
Meestal kunnen schapen het zelf. Met het andere lam gaat het best goed, heeft alleen nu wat diarree, maar dat komt doordat moeders heeft besloten maar eens brokken te gaan eten en dat deed ze voorheen nooit.
Bas heeft vannacht voor de eerste keer van 20.00 tot 7.30 uur doorgeslapen, ik hoop dat het doorzet.
Goeiemorgen (nog net)
Rustig hier zeg, vandaag.
Tis heel mooi weer vandaag en ik zit nog in m’n nachtpon! Eerst uitgeslapen tot half 10, kinderen hebben zichzelf vermaakt, wat heerlijk zeg!
Nu wordt het hoog tijd dat ik eens onder de douche stap.
Ik schoot gistermiddag zelf ook nog in een ongi-dip, ik heb het al lang niet meer gehad, maar ik heb het wel eens vaker aan het eind van de ongesteldheid, dat ik zeg maar ‘overprikkeld’ raak. Echt alles irriteerde me en ik kon helemaal niets meer hebben. Dus heb ik alles gelaten voor wat het was en ben in bed gaan liggen om 18.00. Mijn lieverd heeft toen pannenkoeken gebakken enzo en om half 8 werd ik weer wakker en ging het weer. Na diverse van dit soort buien hebben we allebei door dat dit de beste methode is, ik trek me terug en hij neemt de mama taken van me over. Maar ik geloof we dat dit de eerste keer was dat het zo vlekkeloos ging! Meestal krijgen we ruzie of ga ik janken en schreeuwen en dat waren we dit keer op voor, heerlijk! Ook voor de kinderen veel rustiger natuurlijk.
Nu vliegen de 1 april grappen me om de oren
Jullie al 1 april grappen gemaakt of gehoord?
Hoe is het met het lammetje moniek?
Mama al weer beter eigenlijk?
Lua nog geskilerd gister? Het was er wel een mooie avond voor volgens mij! En, in almere kun je heel fijn skileren volgens mij! Ik ben erg enthousiast over de fietspaden hier! En de bus die zo heerlijk vaak rijdt, luxe hoor!
ja gister nog even heerlijk geskeelerd.
ben nu nog maar twee weken getstopt met roken.
dus t is nog niet zo lang
vandaag kwamen we op t idee om naar mijn ouders te fietsen.
maar achter af hadden we toch wel spijt er van.
veel tegen wind gehad.
Bij mijn ouders lekker in zon gezeten en dan toch maar weer naar huis gefiets. weer tegen wind dus dat was wel even af zien.
Zal morgen vast wel spier pijn hebben. ik heb namelijk al een paar jaar niet meer op mijn fiets gereden.
Geen 1 april grappen gehoort vandaag. we waren eigenlijk vergeten dat t 1 april was. hihi
Daar ben ik weer :). Ik heb lekker genoten van mijn weekend en eigenlijk na gisterochtend geen tijd meer gehad om me te melden. Gisteren was het plan om naar mijn ouders te fietsen, maar das toch de auto geworden. Mijn vader was niet thuis en als we op de fiets gingen zou mijn vriend daar dus de hele tijd alleen moeten zitten. Ik heb lekker gewinkelt met mijn moeder en ben echt heel goed geslaagd! Heb twee driekwart broeken, twee leuke hempjes, een wit blousje, een truitje en nog een bruin blousje. Het was erg gezellig. na het winkelen bij mijn ouders blijven eten en s’avonds daar een filmpje gekeken. Vandaag zijn we lekker vroeg opgestaan en zijn we naar het strand geweest het was zulk lekker weer. Lekker weekend gehad dus en zo te zien jullie ook.
Volgens mij hebben er wel meer last gehad van de ongi dip deze week, want ik had het dus vrijdag. Ik had toen een kt dag en heb echt even goed zitten janken in mijn eentje. lang niet gehad, voor ik stopte met de pil had ik dit wel elke dag als ik ongesteld was, werd er gek van en nu was het weer de eerste keer. Ach het hoort bij het vrouw zijn denk ik altijd maar.
Sterre: Ik wou dat het zo was dat de kans kleiner wordt dat ik de ex van mijn vriend tegen kom, als ik verhuisd ben, maar das dus niet zo. :?
Zij woont ook in IJsselstein en zag haar vrijdag tijdens het boodschappen doen in een andere plaats. Ik sta er gewoon boven, moet er eigenlijk heel hard om lachen, das toch gewoon kinderachtig. Vrijdag zei mijn vriend hoi, omdat we ons niet wilde kennen en haar tweelingzus en moeder zeiden ook hoi terug, toen zagen ze dat wij het waren en zij zijn ex, ‘wat zeg je hoi tegen mijn aardsvijanden’, Ook haar tweelingzus zei ’ ie heb ik hoi tegen hun gezegd’, gewoon zeilig vind ik het.
De hele tijd probeert ze dan ook een blik uit te lokken, maar doe net of ze lucht is. Toen mijn vriend nog met haar samen was kreeg ik geld van haar voor een goudenarmband. Ik had een goudenarmband voor de verjaardag van mijn toemalige vriend gekocht, maar het ging net voor zijn verjaardag uit en ik kon hem niet terug brengen. Zij heeft hem, toen van mijn over genomen voor zeg maar nu mijn vriend. Ze kon het alleen niet gelijk betalen en zou steeds beetje betalen, maar heb nooit geld gezien. gelukkig was mijn vriend toen zo lief, dat hij de armband aan mij terug gaf, toen het uit was tussen hun. Snap je het nog?? Ach het is last, maar moet er denk net als mijn vriend bovenstaan. Hij zegt altijd zeg gewoon hoi tegen ze als ze langs lopen, dat vinden ze erger dan als je ze negeert, omdat ze je dan hebben waar ze je willen hebben. gaat het al wat beter met je oog?? Ik ken het heb het heel lang gehad, kwam er niet vanaf. Heel iritant.
Ik heb hier eigenlijk nog geen 1 April grap gehoord! Zal morgen nog wel komen op mijn werk. Dan halen ze de hele tijd grappen op hun niveau uit, echt heel leuk.
Goed van je Deborah (dat was het toch) dat je gestopt ben met roken!! :thumbup: Ik ben nu zlf denk 3.5 jaar gestopt met roken, na 3 jaar gerookt te hebben. Ik vond het in het begin moeilijk, maar na mate de tijd verstreek werd het steeds makkelijker. Hoe gaat het jou af?? Wel goed dat je bent gaan skieleren. Ik heb vorig jaar skielers gekocht, maar er dit jaar pas 1 keer op gestaan. Moet het wat vaker gaan doen, nu kan het nog. Als ik probeer zwanger te raken, ga ik dat denk maar niet meer doen, ben dan zo bang dat het raak zal zijn en dat ik dan val.
Eigenlijk heb ik meer niet te vertellen, spreek jullie morgen weer! We hebben een filmpje gehuurd, dus ga lekker bank hangen vanavond! Fijne avond :-
Breek ff in
He deborah leuk dat je het forum ook gevonden hebt heel veel kok plezier.
Damens op een zeer vruchtbaar kwartaal dan maar.
Breek uit
Ik lees het al, meer mensen die een ongi dip hebben gehad :mrgreen:
Tamara, je bent heerlijk geslaag met winkelen, kun je weer even vooruit, tenzij … :lol:
Sterre, geniet nu nog maar van het uitslapen nu het nog kan. Heerlijk is dat, maar eerlijk gezegd heb ik het nog niet echt gemist. Als Bas uit logeren is (pas 2 keer gebeurd) dan ben ik nog vroeg wakker.
We hebben inmiddels de twee lammetjes van het schaap verloren (moeders had nauwelijks melk en de lammeren te zwak en een infectie gekregen vermoedelijk), maar wel heeft een ander schaap een gezond lam te wereld gebracht.
Ik heb ook niks meegekregen van 1 april, gelukkig :shifty:
Ahh Moniek, wat zielig van die lammetjes…
Tamara, ik ben jaloers, ik kan nooit zo goed slagen
Maar ik blijf het proberen!
Ik heb een hele rare morgen gehad, ik moest eigenlijk werken van 10 tot 13, maar toen ik daar aankwam bleek dat die mevrouw was overleden! Vorige week donderdag al! Haar man heeft me het hele verhaal verteld, en bleef ook maar praten, ik had erg met hem te doen. M’n teamleidster gebeld en die vond dat ik maar weer naar huis moest gaan, als ik had gewild kon ik meteen naar een andere klant toe, maar ik had daar al anderhalf uur gezeten en ik had niet zo’n behoefte om dan ook nog eens 3 uur bij een ander die ik niet ken te gaan werken. Tja, dit hoort bij de thuiszorg, maar ik denk niet dat het went. Je leert die mensen toch kennen, ookal was ik er nog maar 3 maanden. Ik heb ook een meneer van 93, maar die is alleen, ik mag hopen dat ze me dan wel bellen van te voren mocht hij komen te overlijden.
Dus ik was voor 12 uur al weer thuis, kwam me wel goed uit, want m’n dochter is ziek thuis. Ze kan best een paar uurtjes alleen, maar het is gezelliger als d’r moeder bij haar is. Ik zit erover te denken om maar weer verder te gaan in de tuin…
Sterre, nooit leuk nieuws als iemand overlijd en vooral niet als je er ook nog zo achter moet komen.
Werk ze nog in de tuin, ik ben jalours, want ik zit in een duffe kantoorruimte :roll:
Mamma, alweer wat opgeknapt?
Moniek, wat vervelend van je lammetjes!! :hug: Ik hoop dat het nieuwe lammetje sterker is!! Hebben jullie vaker lammetjes??
Ik kan inderdaad weer even vooruit met de nieuwe kleding! Sterre, ik kan vaak ook niet slagen voor leuke kleing, maar bij de Miss etam hadden ze dit keer erg leuke broeken enzo. Hoop dat de volgende keer dat ik kleding ga kopen, dat het zwangerschapskleding is!!
Hebben jullie borstvoeding gegeven?? het is toch zo dat als je borstvoeding geeft je de zwangerschapskilo’s zo weer kwijt bent??
Sterre, kan zelf ook niet zo goed tegen als mensen overlijden. Kan me voorstellen, dat je dan even van de leg bent!! Lijkt me ook vervelend om daar voor de deur te staan en niks wetend!
Nou, fijne avond, wij stappen even op de fiets. spreek jullie morgen weer! :-*
hier weer even een berichtje
tjee moniek wat verevelend nieuws weer. hopelijk gaat t met t nieuwe lammetje wat beter
het stoppen met roken gaat me tot nu toe goed af. al heb ik zo af en toe toch wel trek in een sigaret. maar goed dat zal langzamerhand wel weg gaan denk ik. ik denk dan maar dat t veel beter is voor mijn gezondheid. en voor straks mocht ik zwanger raken. ik hou dat doel maar voor ogen.
ik weet niet of je van borstvoeding geven snel je zwangerschaps kilo’s kwijt raakt. ik zag wel dat mijn zus augustus bevallen van haar kind ook bostvoeding ging geven en is wel al haar kilo’s kwijt.
willlen jullie borstvoeding gaan geven?
verder niet zo veel te melden
fijne avond
Over borstvoeding, ik kan me niet herinneren dat de kilo’s eraf vlogen…bij de eerste heb ik maar kort borstvoeding gegeven, 6 weken. Ik heb toen niet gelijnd ofzo, maar na een jaar of anderhalf had ik (pas?) het gevoel dat ik weer mezelf was.
Na de tweede viel ik helemaal niet af, 4 maanden borstvoeding gegeven. Ik ben toen ook pas na anderhalf jaar gaan afvallen en dat kwam door de spanning van de scheiding!
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik tot voor kort bijna niet op mijn gewicht lette omdat ik een stabiel gewicht had. Maar dat is nu dus echt niet meer zo. Maarja, nu heb ik een zwangerschapswens, dus lijkt lijnen niet echt zinvol en als ik zwanger mag raken mag het niet meer.
Zou het dan toch echt zo zijn dat als je ouder wordt dat je gewicht dan toeneemt? Want dan zal ik na een evt. zwangerschap toch echt flink aan de bak moeten om weer op m’n eigen gewicht uit te komen!
Ik hoop dat ik zo ga slapen, ben erg moe, maar vaak blijf ik lang hangen hier :shifty:
Ik viel ook niet af van de bv en heb het ongeveer 2 maanden gegeven, waarvan 5 weken gekolfd, helaas lukt het niet langer. Nu ben ik op 1 kg na op mijn oude gewicht.
Ik heb barstende hoofdpijn dus duik over een paar minuten mijn bed in. Net nog even verse groentenhappen gemaakt voor Bas.
Heerlijk geslapen vannacht en dus zonder hoofdpijn opgestaan.
Het is hier nog lekker rustig, ga snel weer werken, kom straks wel weer even (hopelijk) bijlezen.
Fijn Moniek, dat je lekker geslapen hebt, en dat de hoofdpijn weg is!
Hoe is het met het nieuwe lammetje?
Ik ben nog steeds wel wat uit m’n doen door gisteren, maar ook nog vanwege m’n zus. Ik ben wel ietsje positiever gestemd, tot nu toe is het niet kwaadaardig, het bobbeltje in haar nek, maar het kan het wel worden. Dus ze halen het weg (wanneer weten we niet) om het verder te onderzoeken. Als het dan toch kwaadaardig blijkt te zijn moet haar schildklier verwijderd worden
Van buiten zie je een klein bobbeltje (ik heb het nog niet gezien) maar het is toch wel een ding van ongeveer 4 bij 5 cm!
Tja, dat hoort er allemaal bij he, bij het leven…leuke en minder leuke dingen… :?
Sterre, gelukkig dat de uitslag tot nu goed blijkt te zijn, hopelijk blijft dit zo. Ik zal wel een :kaars: extra aansteken.
Met het laatste lammetje gaat het erg goed, morgen mag hij misschien met zijn moeder lekker naar buiten.
Nu begin ik weer hoofdpijn te krijgen, heb ik meestal als ik moet werken dan krijg ik eind van de ochtend steeds meer hoofdpijn. Het heeft waarschijnlijk met het klimaat in het pand te maken, want thuis heb ik zelden last van hoofdpijn. Wordt tijd voor een nieuwe baan, maar die baan komt waarschijnlijk pas op zijn vroegst eind dit jaar vrij.
daar ben ik weer van weg geweest. Ben net binnen en kan het dan niet laten om gelijk te gaan lezen. vind het echt heel gezellig om hier met jullie te kletsen! Heb vanmorgen gewerkt en daarna curus gehad, beetje lange dag :?. Ik ben om 7 uur begonnen tot kwart voor 5, maar ach het was wel leerzaam.
Sterre: Wat fijn dat de uitslag tot nu toe positief zijn!! Laten we hopen dat het zo blijft! Ik zal voor jullie :thumbup:.
Eindelijk de :twisted: zijn weer vertrokken!! Ik heb er deze keer erg lang last van gehad. van maandag tot vrijdag heftig, zaterdag niks meer en vanaf zaterdagavond wat oud bloed zeg maar. Ik heb zelf wel het gevoel dat mijn cyclus deze maand aardig stabiel is, wel beetje lang ongesteld, maar dat trekt nog wel bij denk ik. De vorige twee cyclussen was ik 5 dagen heel heftig ongesteld en dan opeens was het over, maar na 5 a 6 dagen had ik 2 dagen last van oud bloed. Nu heb ik dat er gelijk achteraan gekregen, dus denk het deze maand echt klaar is. Heb zelf het idee dat ik deze maand eerder ongesteld wordt, maar das afwachten, als het in ieder geval maar niet later dan dag 33 is. ben er blij om dat het ontpillen erop zit! tenminste dat denk ik.
Bedankt voor de reactie’s op het borstvoeding. Ik denk dat het bij iedereen weer anders is. Gaan jullie borstvoeding geven? Ik wil het wel heel graag. het lijkt me echt zo geweldig. Zou er dan wel bij moeten gaan kolven en voor mijn vriend zal het heel erg wennen zijn die heeft zo zijn ideen over bortsvoeding. Hij vind het wel fijn als ik borstvoeding ga geven, maar dan wel uit de buurt van anderen zeg maar. Als er dan mensen op bezoek zouden zijn, dan heeft hij het liefst dat ik me even afzonder, ja dag :roll: . Als je het goed doet hoeft niemand je borst te zien. ik zou er geen moeite mee hebben, ook niet in het openbaar ofzo. dan ga je toch zo zitten dat anderen het niet zien en iets over je borst heen leggen. Denk dat mijn vriend als de kleine er is, tenminste als dat zo mag zijn, wel verandert. Hoe staan jullie tegenover borstvoeding en jullie mannen?
Moniek, laat je binnekort foto van je lammetje zien?? Ben namelijk heel erg benieuwd!! je had het over een nieuwe baan. heb je een baan op het oog, die nu nog zeg maar bezet is??
mamma, Al wat opgeknapt?? Ben wel heel benieuwd!!
Nou dames ga er een eind aan breien! Meld me morgen middag wel weer even. Fijne avond.
ja leuk is dat om ff op het forum te kijken. ik ben altijd erg nieuws gierig en wil ook gelijk gaan kijken. maar moet me altijd even dwingen om het pas na t eten te doen.
Sterre wat fijn dat de uit slagen positef zijn laten we :thumbup: dat het postitief blijft.
zo iets is natuurlijk altijd even schrikken als je zo’n nieuws krijgt.
Zoiets had ik verleden jaar ook. klapte zomaar ineens in elkaar op t werk en voelde me niet goed. na een onderzoek bij de dokter en daarna in t ziekenhuis bleek ik een hart ritme stoornis te hebben. dat was even schrikken en t maakte me wel wat bang.
Maar achter af valt het allemaal wel mee en kan ik gewoon alles blijven doen.
Zijn jullie trouwens al allemaal al met de pil gestopt?
ik had gehoort dat je er allerlei verschijnselen bij kan krijgen.
zoals stemmings wisselingen. hevige menstruatie en hevige pijn bij de menstruatie. hebben jullie daar ook last van.
ik stop er maar weer mee
tot morgen