Het tweede kwartaal 2007 stoppers deel 1

Uskuld: Franzen zijn niet zo snel hé :wink:. Nou leuk dat jullie een huis gaan bouwen, kun je zelf gaan bepalen hoe het eruit gaat zien en hoe groot het wordt?? Ik heb een tinker gehad, het was een mengelmoesje, maar weet even niet meer wat de moeder was.

maggie: Leuk dat jullie ook bezig zijn met een huisje kopen! Mijn vriend zei na afloop van een hypotheek gesprek ‘ze hadden net zo goed chinees kunnen praten, dan had ik er even veel van begrepen’ :D. Gelukkig snapte ik waar ze over pratte, anders hadden we misschien een hypotheek afgesloten, waarvan we niet precies wiste wat het was. Ben best wel trots op onz zelf. Wij hebben een huis gekocht en echt niemand heeft ons behalve de makelaar dan geholpen bij het kopen van het huis en een hypotheek kiezen. Veel mensen halen er iemand bij die er verstand van heeft. Mag ik vragen waar je voor een nieuwbouw kiest en niet voor een wat nieuwere bestaande bouw?? succes met je tetamens!!!

Cell: Mooi huis hoor!! Dus voor jou is het ook een spannende tijd. Ik kan met je mee praten over 10,5 week krijgen wij de sleutel. Als je er zo mee bezig bent, gaat de tijd erg langzaam, heb jij dat ook?? Wij wilden eigenlijk ook een nieuwbouw wonen, maar in de stad waar wij wilde wonen, bouwde ze op dit moment alleen maar wat duurde woningen, dus hebben we gekozen voor bestaand nieuwbouw.

Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en ben 2.2 kilo afgevallen in een week :dance:. ben er echt heel blij mee. heb er ook wel hard voor moeten werken. van het weekend zo goed mijn best gedaan met eten, haast niet gesnoept, dat ik echt trots was opmezelf :clap:. Ik heb van het weekend echt alleen magere dingen gegeten, zelfs niet mee gedaan met het patat eten. Er moesten er in totaal 7 liever 8 af, dus nu hoeft ik er nog 5 of 6, gaat me gewoon lukken.

Ik ga zometeen mijn skielers aandoen en naar mijn ouders skieleren. Even iets fanatieks doen, heb eigenlijk weer veel te lang in bed gelegen. Heb vandaag nog lekker een dagje vrij, maar moet dan wel van het weekend werken. Nou fijne dag allemaal en meld me vanmiddag nog wel even :-*

eh… hoe dat bij ons ging, nou eh, we hebben niet hoeven loten omdat we een huis hebben gekocht die boven de prijsklasse ligt van loten… :oops:

In Utrecht is er ontzettend veel vraag naar huizen tussen de 180.000 en 210.000 euro, daarvoor moet wel worden geloot en vaak zijn er zo 1000 aanmeldingen voor maar 100 woningen.

Maar wij hebben een huis van bijna 300.000 euro gekocht en dan heb je daar dus geen last van, het is gewoon vrije verkoop.

Goed, dan heb je ook wel wat hoor, geen standaard breedte van 5 of 5,5 meter, maar 7 meter breed en 10 meter lang. We krijgen dus alles met elkaar bijna 200 vierkante meter vloeroppervlak en als we klaar zijn met afbouwen dan heb ik een semi open woonkeuken van 4x3 meter, een flinke woonkamer met open trap, een tussenverdieping met 3 slaapkamers, badkamer en grote inloopbergkast en op zolder een 2e badkamer en slaapkamer voor ons en nog een “onbenoemde” vide ruimte die evt nog afgebouwd kan worden als slaapkamer.

Geen garage, maar wel een eigen parkeerplaats en een tuin van 7,20 bij 11 meter… Dus wij zijn erg blij dat we dit voor randstad begrippen ruime huis hebben kunnen kopen. Het is dan ook wel de bedoeling dat we er zeker 10 jaar gaan wonen. Als we al weer terug gaan naar het oosten, dan pas als Aniek naar de middelbare school gaat. Bevalt het heel goed, dan blijven we langer.

Hier trouwens ook Kwantum gordijnen :mrgreen: Ze zijn klaar, werd gisteren gebeld, dus morgen even ophalen :dance:

Oh en wat betreft het kopen van bestaande nieuwbouw… dat was voor ons geen optie, voor het geld waar we nu 7 meter breed voor hebben en de kans om het helemaal te doen zoals wij willen konden we enkel de standaard woningen vinden… 5x9 en niks bijzonders…

Oudbouw had ik dan wel weer super gevonden, vooral jaren 30 of een oude boerderij, daar hebben we wel naar gekeken, maar overal moest wel zoveel aan gedaan worden dat we dat voor deze fase in ons leven, met druk werk en veel tijd kwijt aan de kinderen, niet zagen zitten.

Dat is meer iets voor als we 40- ers zijn en de kinderen zelfstandige tieners…

We zijn wel bere-handig, allebei, ik nog meer als Ruud trouwens… dat verbaasd iedereen altijd, maar ik ga dus onze plavuizenvloer leggen straks :wink: :mrgreen:

Nou, Cell, dat is zeker indrukwekkend, dat jij plavuizen gaat leggen! Waar ben je nog meer handig in? Ik ga niet verder dan schilderen :smiley:

Klinkt als een geweldig huis, met een 2e badkamer, geweldig!

Waarom willen jullie weer terug naar het oosten?

Tammy, hoe doe je dat, 2.2 kilo in 1 week? Erg knap van je! :clap: Ik zou er wel een kilo of 3 afwillen, maar ik ben niet zo gemotiveerd moet ik zeggen, zeker niet gezien de zwangerschapswens, ik ben meer iemand van uitstellen… :?

Nou ja, genoeg gepauzeerd, ben al klaar met stofzuigen, maar ik moet toch wel even het een en ander reorganiseren op m’n dochters kamer, de vloer is leeg, maar verder is elk kastje, tafeltje, plankje en rekje bezaaid met rotzooi en prullen. Ik heb besloten dat ze maar op 1 plek prullen (zoals ik ze noem, beeldjes en andere dingen die ze mooi vind) mag neerzetten, want hier is geen beginnen aan, alleen maar stofnesten, dat kan niet gezond zijn!

doei!

hahaha… leuk he… nou wat ik al heb gedaan in het verleden… 3 plavuizenvloeren gelegd, 2 keukens gezet en aangesloten, 1 badkamer aangelegd, laminaat leggen, kurk leggen, schilderen, muren zetten, stucen en zelfs sierpleisteren, een dak geisoleerd en afgegipst, structuren, meubels maken, heb oa een bed gemaakt, een ledikant van groot formaat gemaakt (is doorgegaan naar de dochter van een mede-kokker) schilderen, behangen, oude meubels opknappen, zelf kleding naaien (heb mijn trouwjurk zelfgemaakt) en ben ook niet te beroerd om een tuin te bestraten… 8) En you know what… ben er bere-trots op… wat nou vrouwen zijn het zwakkere geslacht :mrgreen:

Het heeft ook voordelen, ik hoef nooit te wachten op Ruud en kan dus heerlijk mijn gang gaan. Vorig jaar mei heb ik ook ons oude huis op een steiger van buiten geschilderd, verkoopklaar maken enzo… dat vond ik wel minder hoor, niet het schilderen, maar het op de steiger staan.

Blij toe dat ons nieuwe huis alu kozijnen heeft :shifty:

En waarom wij mogelijk in de toekomst naar het oosten terug willen is omdat alle familie in en rond Zwolle woont en wij daar ook woonden. Ik had her er echt super naar mijn zin en zag lange tijd op tegen het wonen in de grote stad. Nu wel zin in natuurlijk, maar we zien wel. We geven onszelf zowieso 3 jaar de tijd om te wennen, zolang duurt het meestal wel voor je ergens echt thuis bent, bevalt het echt niet, dan gaan we eerder terug.

Maar wie weet, Ruud is al vaak gevraagd om naar Londen of New York te verkassen, wie weet doen we dat ooit :shifty: (denk het niet, maar je kan niet weten)

Lieve help, waar haal je de tijd vandaan?! Dak isoleren?? kurk leggen? Om nog maar te zwijgen van de keuken…poeh, petje af!

Ik weet zeker dat als ik het echt wil dat ik ook wel laminaat zou kunnen leggen, maar het zou dan wel 10 keer zo lang duren als bij een echte klusser :roll:

Na de scheiding kreeg ik (na 7 maanden wachten!) een eigen huurhuisje en daar heb ik de trap bekleed! Was ik ook onwijs trots op. Tapijttegels in de gang gelegd en zelf behangen, gelukkig had ik een doorgewinterde behanger voor het grote werk. Ik heb echt heel wat versjouwd en geklust toen. Maar nu, als m’n vriend naast me staat heb ik geen zin om m’n rug onnodig te belasten :mrgreen: :oops: Ohh, erg he…als ik me kwaad maak heb ik echt veel meer kracht!

Dus jij durft ook wel een boormachine te gebruiken? Hehehe, daar ligt mijn grens echt hoor, ik durf niet goed, voel me te slap en hou niet van herrie :shock:

Ik zit me nu suf te piekeren over de raambekleding van m’n dochter, er hangen nu foeilelijke gordijnen die teveel ruimte innemen. Ik heb nog rolgordijnen liggen uit vorige huizen (ben al heel wat verhuisd) die ik wel op maat zo durven maken, maar ze passen er niet echt tussen omdat er of hang en sluitwerk in de weg zit, of dat ding van het rolluik.

Ik denk dat ik maar gewoon simpel de onderste helft met een dun gordijntje doe met zo’n roe zeg maar. En als ze het donker wil hebben kan ze het rolluik laten zakken. Dat lijkt me de goedkoopste en makkelijkste oplossing, want zo’n gordijntje kan ik zelf wel maken, kwestie van alleen de randjes een zoompje geven. Dat is trouwens ook hoever ik ga op de naaimachine die van mijn oma is geweest. Kussenhoesjes en zoompjes!

Cell, indrukwekkend hoor. Ik ben ook wel handig, maar aan alles wat jij schreef waag ik me niet aan, ik heb daar handige man en schoonvader voor :wink: Maar kan het denk ik wel als het nodig is, ook electriciteit leggen vindt ik goed te doen. Ik ben handiger in frummelwerk zoals borduren, origami met theezakjes, etc.

Tamara lekker geskielerd?

Vandaag nog werken en dan lekker weer 3 dagen vrij. Het wordt prachtig weer dus dat komt wel goed.

Wij wonen achteraf in een vrijstaand huis en daarbij een 1000 m2 grond. Helaas nog geen schuur, maar die komt er binnen 2 jaar als de vergunningen er door zijn.

tja een nieuw huis kopen. ik heb een aantal jaar een nieuw huis gekocht.

ik snapte er ook werkelijk niks van al die hypotheken en al die termen waarmee ze gooide. gelukkig snapte mijn vader t wel en die heeft alles voor mij gaan regelen.

Nu willen wij t liefste weer een nieuw huis kopen maar we wachten nog een jaartje dan heeft mijn vriend ook wat vastigheid op zijn werk.

Maar ik zit er nu al tegenop om t financieele gedeelte te regelen.

Sterre : zag gister in de krant staan over die eend die op t balkon aan t broeden is. stond ook een foto bij, schattig

Ga even met de honden uit en dan ga ik naar mijn neefje in t ziekenhuis.

Meld me misschien vanavond weer

Hoi dames,

Hier gaan we om 16.00 uur naar een huis kijken ! Vind het zo spannend, gek he ?

En daarna afspraak met een hyptoheekadviseur of we dat kunnen lenen, die man kent mijn vader en komt dus bij hem op zaak, scheelt weer qua verstaan etc (ben slechthorend).

Hier ongesteld geworden sinds dinsdag, op zich valt het mee met 't verliezen van 't bloedje :wink: want daarvoor was het wel erg veel. Maar heb nu geen 28 dagen maar 24, voordat ik zwanger werd van Jelle ging dat ook van 28 naar ineens 21…

:-*

Cell: knap van je dat je zo handig bent in t klussen.

Hier moet ik alles helaas door een ander laten doen. Ik ben helaas niet zo handig in klussen en helaas mijn vriend ook niet. kom ook niet verder dan wat stucken en verfen. geef mij t creatieve knutselen.

Femke: sucses vandaag bij t bekijken en de hypotheker.

Lekker druk hier, gezellig!

Zo, een boel van ons zijn met huizen bezig zeg! Succes vanmiddag Femke! Is dat het huis waar je het laatst over had, met die 6 slaapkamers?

Wij hebben het huizen kijken inmiddels uitgebreid achter de rug, maar wat was dat leuk zeg! De financiele rompslomp is een gedoe en niet leuk, maar binnen kijken bij huizen waarvan de mensen (meestal) niet thuis zijn, leuk!

Femke ongesteld geworden, nou, op naar de volgende ronde dan maar he.

Ik hoop dat ik volgende week ongesteld wordt, tis de eerste keer na het stoppen met de pil, ik heb nu wel erg veel zin om d’r voor te gaan, tijd voor actie :mrgreen:

Hee Lua, ik ga eens even de krant lezen, misschien is het dezelfde? Nee, lijkt me niet, want deze mensen hebben het aan niemand verteld, geen zin in pottenkijkers zeiden ze…ik heb er trouwens wel een foto van gemaakt, vanavond probeer ik ze te laten zien.

Nee het is niet die huis … de buurt was een beetje aso :oops:

We gaan kijken op 5 min. loopafstand van mijn ouders.

Winkels, opvang, basisschool, alles in de buurt. Gewoon een hele mooie huis, 3 slaapkamers, zolder.

Beetje duur, proberen een iets lagere bod te doen (is dat bij jullie ook gelukt ? :eh: ) en kijken of we het halen qua financieel !

:-*

hahaha, jullie geven de zelfde reactie als die ik meestal krijg… met van die ogen als schoteltjes :shock: :mrgreen:

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 16 was en ik had net nieuw behang gekocht wat mijn pa zou gaan plakken… niet dus. Dus ik dacht… wat hij kan, kan ik ook.

Eerst een plaat multiplex gehaald en wat goedkoop behang om te oefenen en toen huppa doen… zat goed en zo is het met alles gegaan.

We kregen een nieuw huis, mijn moeder wilde kurk in de woonkamer, plavuizen in de hal en keuken… nou ma, stroop je handen op en help me maar, dan doe ik het wel… eerst goed info inwinnen, tips vragen enz… en dan doen.

En ja, dan ga je steeds verder. Ik heb het van mijn opa geerfd dat wat mijn ogen zien, mijn handen kunnen maken.

Ben dan ook het meest in mijn element hoor, zelfs Ruud is momenteel erg tevreden want sinds ik weer aan het schilderen en rommelen ben, ben ik volgens hem veel liever… :mrgreen:

Klopt wel denk ik, als ik niet mag rommelen dan word ik flauw, verveel me en ga ik op alle slakken zout leggen.

Ben nu bedden voor de kids aan het schilderen, die van Peter is al klaar en die van Niek ben ik nu mee bezig.

Femke, succes vanmiddag! Hopelijk lukt het allemaal.

He meiden, het komt vast door het voorjaar, al die verhuis- en klusdrang denken jullie ook niet? KLussen… bij de vorige verhuizing, nu zo’n 2 jaar terug was ik redelijk hoogzwanger van Thom, dus toen heb ik het bij schoonmaken gelaten. In ons eerste flatje hebben we wel samen gelust… niet heeeeel bevorderlijk voor je relatie moet ik zeggen… vooral aangezien manlief redelijk ongeduldig is… die kan je dus beter met rust laten. Dat ging dus stukken beter de vorige keer, haha.

We wonen nu in een huurhuis, en ik vind het vooral irritant dat je elke maand geld in een bodemloze put gooit… manlief ook trouwens. Het heeft natuurlijk ook z’n voordelen wat onderhoud betreft. Dus wij gaan voor nieuwbouw. Een collega heeft net nieuwbouw gekocht, dus ik hoop van haar nog wat tips te krijgen over het verbouwen.

Het binnenloeren bij anderen laten we dus maar even voor wat het is… funda is ook leuk om te zien hoe anderen het hebben ingericht. Leuk huisje trouwens in Leidsche Rijn, Cell geloof ik. Wij hebben hiervoor in Utrecht gewoond, en woon nu sinds 2 jaar in het Oosten. Utrecht is echt een heerlijke stad, zou best terug willen. Maar het is wat je zegt, je moet het een kans geven, en hier wat mensen leren kennen. Studeren helpt daar zeker bij!!

Anyway, wat doe ik hier, nog even hard verder blokken, tot vanavond girls!! MAggie

Nou, ik werd zowaar actief van het praten over klussen :lol:

Ik heb eindelijk bij m’n dochter (nu alles weer lekker schoon is, joepie!) de klamboe opgehangen! Het gat zat er nog van de vorige bewoonster van die kamer :wink:

Een meisje dat haar bed op dezelfde plek had staan, die zelfs in de zelfde klas zat waar mijn dochter nu zit! Er moest alleen een nieuw plugje in, en die heb ik gevonden:)

Oh, wat staat dat leuk, die klamboe! Het is een nieuwe van de Ikea, en die past veeeeeeeeeeeeel beter dan de vorige! Die vorige kwam tot de grond, met al het stof van dien (ja, ik hou niet van stof, dat mag inmiddels duidelijk zijn) maar het stond heel rommelig. Spijker in de muur geslagen voor haar klok en het touwtje van het ventilatierooster vervangen. Ik heb al weken van dat luxaflexdraad in huis en nu heb ik het eindelijk gedaan, ik voel me heel voldaan :dance:

Maggie, wij hebben om diezelfde reden een huis gekocht, in de hoop dat we wat overhouden als we het over een jaar of 10 weer verkopen. Femke, we hebben 4500 euro van de vraagprijs afgekregen. Ik was er wel trots op eigenlijk, helemaal zelf gedaan:) Laat je weten hoe het ging?

Lekker druk hier geweest zo te lezen! Leuk hoor! Ik ben net terug van het skieleren. Denk dat ik zo’n 15 kilometer geskielerd heb. Mijn ouders gingen vandaag op vakantie, dus had ik gelijk een doel. daar tussen de middag gegeten, nog even gekletst en weer terug naar huis. Heb nu wel blaren :?.

Cell: Klinkt als een echt droomhuis!! :smiley: Indrukwekkend wat je allemaal zelf kan!! Ik kan ook wel zelf dingen, maar verder dan schilederen, gaatje in de muur slaan ga ik niet. Ik moet er wel bij zeggen, dat mijn mannetje een timmerman is, dus mag ook niet veel doen :roll:, wat ik overgens niet zo heel erg vind. Het is al heel wat dat ik mag helpen met schilderen in het nieuwe huis. Wat dat aangaat is het een pietje precies.

Sterre: Ja, ja 2.2 kilo in week tijd :dance:. heb heel veel water gedronken en heel veel groente gegeten, zoals komkommer enzo en gewoon niet snoepen. In de eerste week gaat er vaak wat meer af, doordat je dan vocht loslaat, maar moet zeggen merk al wel dat broeken wat lekkerder zitten. Stelde het eerst ook steeds uit, maar het kon zo echt niet meer. Dacht ook als ik zwanger raak wordt ik toch wel dik, dan val ik na de bevalling wel af. Maar als het zwanger worden wat langer duurt, dan zit ik tot die tijd niet helemaal lekker in mijn vel :shifty:, das ook niet fijn. Was er nu ook niet gelukkig mee! Heb besloten mocht ik zwanger raken, dan ga ik er gewoon mee door, lijkt me niet slecht voor de baby als je gezond eet en niet snoept. En de kilo’s die ik dan aan kom, zijn puur van het kindje. Nou moet dat me natuurlijk ook nog lukken, maar zoals het nu gaat heb ik helemaal geen moeite! Lekker hoor zo’n grote schoonmaak! Zo te lezen heb je vandaag genoeg gedaan :thumbup:!! ben trouwens benieuwd naar de foto van de eend! Groot gelijk hebben die mensen om het voor hun zelf te houden, anders heb je steeds kinderen enzo in de tuin die willen kijken :?.

Moniek: zo te lezen heb jij ook een mooi groot huis en heel veel grond, fijn hoor. Tja, wij hebben niet zo’n groot huis, maar das in IJsselstein eigenlijk ook niet te betalen. Maar ik vind dit groot zat, zou echt niet ergens anders willen wonen, omdat je daar voor minder geld groter kunt wonen. Hopen dat je snel een vergunning voor de schuur krijgt! Lekker hoor, drie dagen vrij. Ik heb er inclusief vandaag 2 achter de rug en moet dan weer 3 dagen werken, maar dan ben ik wel weer 2 dagen vrij. das te doen!

Femke: Succes vanmiddag!! Spannend hoor! Ik weet hoe je je voelt heb het ook nog niet zolang geleden moet door staan. jammer dat je ongesteld bent geworden! Op naar de volgende ronde. Hopen dat het dan raak is, zal voor je :thumbup: .

Maggie: Ook wij hebben om die reden een huis gekocht. Mijn vriend is timmerman en vind het erg leuk om te klussen in zijn eigen huisje. Ook ons huurhuis heeft hij om getoverd tot een paleisje, beetje zonde eigenlijk. Hij wil in het nieuwe huis veel gaan doen en dat is alleen maar beter voor de waarde van het huis. Over een paar jaar wil hij gaan uitbouwen, nou ben benieuwd!

Nou ik spring even onder de douche, plak helemaal van het zweten :P.

Ik denk heel veel aan zwanger worden en zo voor ons is het het eerste kindje, erg spannend dus. Zit echt steeds te fantaseren over hoe het zal zijn straks met een dikke buik enzo. Is het normaal dat ik er zo mee bezig ben?? Mijn vriend zegt laat het op je af komen allemaal, maar dat is denk echt weer een mannen reactie, want dat kan ik niet. Moet zeggen dat ik soms ook wel eens bang ben dat ik geen kinderen kan krijgen!! Dat heeft ook zo zijn redenen ik heb vroeer anorexia gehad, gelukkig niet zo extreem dat er dingen in mijn lichaam kapot zijn gegaan. werd ook gewoon ongesteld enzo en de arts zegt dat mijn ouders op tijd hulp ingeroepen hebben, maar toch ben ik daar weleens bang voor. Is dat normaal?? Hebben jullie dat ook?? Heb soms beetje het gevoel beetje raar te zijn, geen geduld te hebben enzo :oops:. Meld me vanavond nog wel even. Dikke :-*

Nou Tammy, ik geloof dat het niet raar is hoor, dat je er zo mee bezig bent. De afgelopen dagen (of weken weet niet precies) was het bij mij wat afgezakt, maar ik weet zeker dat na de volgende menstruatie het bij mij weer meer zal gaan spelen. Ik heb ook wel twijfels en angsten, wat nou als mijn vriend niet vruchtbaar is? Of wat nou als ik veel meer last van pijntjes heb als de vorige keer (wat ook al niet meeviel) ik ben tenslotte al een stuk ouder dan de vorige zwangerschappen. Ik probeer me vaak voor te stellen hoe het zal zijn als er een baby bij is hier in huis en dat dat best wel weer wennen zal zijn enzo!

En jouw angsten vanwege de anorexia kan ik me ook erg goed voorstellen, zelfs ookal heeft de dokter je gezegd dat alles goed is bij je.

Ik denk ook niet dat het kwaad kan als je tijdens je zwangerschap gezond blijft eten als nu, als het maar niet te eenzijdig is lijkt me.

Wat wel heel erg helpt bij het ongeduldig zijn is dit forum! Hier kun je alles vrij anoniem kwijt over je verlangens en onzekerheden, en de meesten begrijpen precies wat je bedoelt omdat ze in een vergelijkbare situatie zitten!

Oeh, je zal morgen wel spierpijn hebben, 15 km skileren?! :clap: Ik doe het je niet na, ik kan nl helemaal niet skileren :wink: Ook niet schaatsen trouwens.

Oja, m’n dochter was erg blij met haar schone kamer met nieuwe klamboe!

Thanks Sterre!! Zat even te twijfelen of ik me zo bloot moest leggen over mijn twijfels, maar je hebt gelijk het is eigenlijk heel anoniem. Ik eet nu ook niet eenzijdig, heel gevarieerd. Eigenlijk ben ik ook niet echt aan het lijnen, maar gewoon gezond eten. Eet als avond eten enzo ook gewoon alles behalve dat patat, pannenkoeken enzo. maar voor de rest maakt het me niet uit. Ik ben eigenlijk gewoon gestopt met snoepen en daarvoor in de plaats neem ik groente. Ben blij dat ik niet de enige ben die twijfels heeft. Het lucht inderdaad wel op om erover te praten! Denk dat ik morgen inderdaad wel spierpijn zal hebben, maar vond het echt heel prettig. Heb eigenlijk tijdens het skieleren helemaal niet nagedacht over zwanger worden ofzo. Wel heb ik even getwijfeld of ik wel moest gaan skieleren, want als het deze ronde raak zal zijn en ik val, dan loop ik de kans dat het mis gaat. Maar dacht als het nog maanden duurt, kan ik maanden niet skieleren, dus heb het gewoon rustig en voorzichtig gedaan. Bedankt dat ik even mijn verhaal kwijt kon en dat je erop gereageerd hebt :-*

Tamara, ik beschouw het forum ook om heerlijk anoniem (nou ja op marlous na dan, maar die mag bijna alles van me weten, behalve mijn pincode :mrgreen: ) je hart te luchten. Knap dat je anorexia hebt overwonnen en kan me ook wel voorstellen dat je nu wat angst hebt. Goed om snoep te vervangen door groenten. Je hebt toch vulling, maar dan gezonde vulling.

Bij Bas wilde ik ook eigenlijk de eerste keer al aantellen, want ik wilde het zo graag en fantaseerde er dan ook luchtig op los. Achteraf ben ik heel blij dat het 6 maanden heeft geduurd en aan het idee kon wennen.

Nu mag het van mij ook wel een paar maanden duren, maar hopelijk niet veel langer.

Femke, ben benieuwd hoe het huis was.

Lua, hoe is het nu met je neefje.

Sterre, leuk dat je dochter de klamboe geslaagd vond :dance:

Ik ga snel naar huis en lekker Bas ophalen bij de oppas. Heb hem alweer gemist.

Tammy, lijkt me heel logisch hoor dat je soms toch piekert over wel of niet zwanger kunnen worden. Bij mij was dat in eerste instantie om een tegenovergestelde reden… ik woog ooit 154 kilo, dat noemen ze dan “morbide obesitas” Maar ik had daardoor dus geen cyclus.

Ik heb eerst 35 kilo moeten afvallen voor de gyn me uberhaupt wilde helpen, maar toen het zover was, werd ik toch weer ongesteld. Het bewijs dat een lichaam veel kan hebben is dan toch dat ik al 2 kinderen in goede gezondheid heb mogen krijgen.

Verder is het wel zo dat we je zo ontspannen mogelijk bent, je lichaam sneller “klaar” is voor conceptie.

Ik was na het verlies van ons kindje met 16 weken echt erg gespitst op weer zwanger raken, zelfs een keer door de rooie gegaan omdat we precies rond mijn ei aan het logeren zouden zijn bij zwager en schoonzus en het dan niet zou lukken om te klussen… was er echt te veel op gespitst.

Na dat incident had ik zoiets van… schijt aan de buren, we zien wel wanneer het komen mag en toen… was ik de maand erop zwanger :thumbup:

maak me nu dan ook niet zo druk, probeer me meer te focussen op ons nieuwe huis en hoop dan maar dat er een frummel tussendoor piept :wink:

Gek ben je dus niet, abnormaal ook niet, gewoon een jonge meid die graaaaaaaaaaaag mama wil worden :-*

bedankt voor jullie lieve reactie’s! Julie zijn schatten!! :-

Ben blij dat mijn angsten niet heel ongewoon zijn.

Zwanger worden is voor ons eigenlijk heel nieuw zeg, maar eigenlijk ook wel gewoon dat er gevoelens bij komen kijken.

Gelukkig ben ik niet de enige. Ik probeer met het zwanger worden er zo luchten mogelijk mee om te gaan. Want wanneer ben je er te druk mee bezig?? das eigenlijk heel moeilijk in te schaten. Ik denk en fantaseer er wel over, maar ben er denk niet heel geobserdeerd door. Gisteravond in bed zat ik nog te denk ‘het zal fantastisch zijn als het gelijk de eerste keer raak zal zijn, maar we hebben geen haast, dus als het iets langer duurt is dat ook niet erg’. We zien het allemaal wel.

cell: Voor jou was het dan ook een spannende tijd!!! Lijkt me heel zwaar als je graag kinderen wilt, maar je wordt niet ongesteld en de gyn wil je pas helpen als je zoveel bent afgevallen. Bedankt voor je opbeurende woorden. het is inderdaad wel dat ik een jonge meid ben, die gewoon graag mama wil worden.

Moniek: Het was ook een hele zware opgave om beter te worden van de anorexia en daar is zeker wel een hele lange tijd overheen gegaan. Ik heb er tegen gevochten en het gewonen. Mijn gewicht blijft altijd een zwak punt in mijn leven, die heel bepalend is voor mijn stemming, maar daar heb ik controlle over en dat is het belangrijkste. Natuurlijk hoop ik dat het zwanger worden niet al te lang op zich blijft wachten, maar als dat wel zo is ik ben nog jong, heb geen haast. Misschien helpt het wel dat ik in december al gestopt ben met de pil, zodat mijn lichaam zo goed als ontpilt is. Laten we het hopen.

Moet even kwijt dat ik echt heel erg fijn vind om hier te kletsen, niet alleen over het zwanger worden, maar ook gewoon over de dagelijkse dingen. Elke dag weer kijk ernaar uit om weer te kunnen bijlezen. :-