Het tweede kwartaal 2007 stoppers deel 1

He meiden, kan ik me hier aansluiten? Wij gaan voor een jan. 2008 baby! Ik zal even kort vertellen wie ik ben: ik ben Maggie, 30 jr oud, zeeer trotse moeder van Thom van 20 maanden. Ik werk 2 dagen in de week en studeer 's avonds aan de PABO. Ik heb al enkele maanden rammelende eierstokken, maar goed, it takes 2 to tango zullen we zeggen. Eind maart zijn we getrouwd en manlief verraste mij een aantal weken terug door een baby te willen maken! Helaas was de eerste poging mis, dus gaan we er voor!

Groetjes, Maggie.

p.s. moet mijn banner ook weer aanpassen zie ik…

Helaas, heb ik me een paar dagen geleden weloverwogen enthousiast bij jullie aangemeld, blijkt uit onderzoek vandaag dat ik beter een aantal maanden kan wachten, aldus de arts… :?

De reden; Ik ben al een tijdje vermoeid en uit bloedonderzoek is gebleken dat ik verschillende B vitaminen tekort kom, waaronder foliumzuur. Het kan zijn dat mijn lichaam deze vitamines om bepaalde reden niet goed opneemt, en dat moet eerst onderzocht worden, omdat anders de kans op een kindje met hazenlip of openruggetje vergroot is, (het komt ook ook beide bij ons in de familie voor) dus dat moeten we eerst even afwachten…

Maar goed we hebben ook geen haast ofzo, en na de zomer komt ons eerlijk gezegd om praktische redenen ook beter uit, al was het nu ook heel erg leuk geweest, dus we stellen het gewoon even uit. Het is sowieso niet iets dat niet oplosbaar is.

Jammer, maar ik schrijf dus voorlopig niet verder mee, maar wil jullie wel veel succes wensen! Wie weet komen we elkaar nog wel tegen.

Groetjes Erna

Erna : jammer dat je het zwanger worden nog even uit moetstellen tot na de zomer. Hoplijk mag je na de zomer dan toch beginnen.

Sucses verder.

Maggie : Welkom gezellig dat je mee komt kletsen.

Hopelijk is de 2e poging raak.

Tammy : Spannend zeg dat wachten.

Sterre : Fijn dat je zoontje nu weer koorst vrij is. vind t altijd zo zielig al een kind ziek is. gelukkig heeft ie wel willen drinken en gaat hij nu weer een beetje eten.

Ja onder bezetting in de zorg jaja dat ken ik ook.

Ik werk op een kinderdagverblijf en door ziektes hebben wij hier ook mee te maken.

Je draait zo’n dag dan altijd en t lukt allemaal wel maar dan als je thuis bent stort je in. volgende week gaan we met de kids naar een kinderboerderij om lammetjes te bekijken. lijkt me leuk.

Met mijn neefje gaat t nog steeds niet goed. wilt nog steeds niet zelf drinken. hij is ook naar een ander kamer gebracht. want hij heeft er nu ook de buikgriep bij gekregen.en heeft koorts hij heeft vandaag ook weer allelei onderzoeken gehad dus t is nu weer wachten op uitslagen.

Vind t zo erg dat ik hem daar moet zien. t liefste zal ik hem mee naar huis willen nemen. maarja daar help ik hem natuurlijk niet mee.

Navond meiden,

Thx dat jullie allemaal voor me geduimd hebben. Het ging niet helemaal van een leien dakje want de afspraak bleek te zijn verzet zonder mijn medeweten, dus stond daar om half vier in ziekenhuislocatie A terwijl ik s’ochtends om 8.15 in locatie B had moeten zijn… Fijn dat ik het ook weet :roll: Maar goed, het kwam dus door mijn verhuizing, mijn nieuwe adres wel bekend bij de huisarts maar niet in het ziekenhuis :think:

In elk geval moest ik alsnog naar locatie B, alwaar ik dan alsnog direct werd geholpen. Ik mocht weg zonder noemenswaardige info, dus ik ga ervan uit dat ze idd niets schokkends hebben gevonden. Anders had ik dat nl wel gehoord. Nu krijgt mijn huisarts over 5 dagen de resultaten en dan kan ik daarover bellen…

Erna, meis, wat naar… niet zo vanzelfsprekend allemaal dus.

Hier moet ik ook wel oppassen hoor, ik heb 1 nier die maar voor 15% werkt en ik heb daardoor wat hormonale problemen en als gevolg van als gevolg enzz… houd ik erg slecht eiwitten vast. Zeker als ik zwanger ben voel ik me snel brak en heb ik veel last van brokkelnagels en spierpijn als gevolg van eiwit tekort. Dus ik moet ook constant bijslikken aan van alles en nog wat.

Misschien kun je meebeppen met de meiden die zwanger willen worden maar nog even wachten om diverse redenen? Dan kun je wel alvast praten over je rammelende eierstokken en alle medische dingen eromheen.

Dat topic staat bij zwanger worden.

Lua, weten ze al een beetje wat er aan de hand is met je neefje?

Want het klinkt wel als een slepend iets, lijkt me heel moeilijk ook voor zijn ouders :frowning: :hug:

Nou, hier dus heen en weer gepeest tussen het zkh… heb dan ook lekker makkelijk kipshoarma gemaakt met paprika en ui, broodjes en sla. Mjammm

Morgen doen we weer een dagje niks… lekker bijkomen.

Heb trouwens steken in mijn zij en dat betekent meestal… mijn ei :dance:

Vorige maand had ik het rechts, dit keer links…

Toch denk ik niet dat het raak zal zijn, ben niet helemaal fit en ik heb geleerd dat je lichaam er ook aan toe moet zijn.

We zien wel.

Toedeloe :-*

Cell, jeetje zeg, balen van die afspraak, maar wel fijn dat je toch bent onderzocht, nu dus 5 onzekere dagen.

Erna, jammer dat je niet meer meeschrijft, maar wel begrijpelijk. Hopelijk knap je snel op en kun je na de zomer alsnog samen aan de slag gaan. :hug:

Maggie, welkom, ik zet je zo even bij het lijstje.

Marlous, lopen de paarden in de nieuwe wei? Oja ik heb nu een korte coup :mrgreen: :mrgreen: . Net als toen ik naar Florida ben geweest. Wilbert moet er nog wel een beetje aan wennen :think:

He wat leuk, ik sta ook op het lijstje. GEzellig hier. NOD staat voor de maandelijkse :evil: :evil: ?? Want dat kan je dan nog aanvullen dat die hier nu volop aanwezig zijn… :wall: :wall: haha.

Nou tot mailens dan maar!!

MAggie

NOD staat voor Niet Ongi Dag… eigelijk hopen we dus allemaal dat die dag aanbreekt…

Maggie, welkom trouwens!

Ik zit hier te vernikkelen van de kou, ben er dus meer en meer van overtuigd dat ik gisteren mijn ei heb gehad. Heb het altijd een dag erna steenkoud…

T zal mij benieuwen…

Toch weer spannend dan he :shifty:

Zat me wel te bedenken dat als het zo is , ik in feburuari ben uitgerekend, of ik dat nou wil?.. :think: Een zomerbaby leek me juist een keer leuk… hahaha, niet dat je het voor het zeggen hebt natuurlijk. :mrgreen:

Gaan jullie nog wat leuks doen met Koninginnedag? Ruud mailde me net dat hij lekker vrij is dan, dus wat mijn plannen waren.

Nou, ik ga naar de vrijmarkt bij mijn moeder en wat hij doet… moet ie zelf weten :mrgreen: Heb gezegd dat ik Peter meeneem, maar hij mag Niek meesjouwen. Die is gek op papa en ze vinden hetzelfde leuk. Dus zal wel dagje klapperboom bij opa en oma worden :wink:

Welkom Maggie!! Gezellig dat je met ons komt mee kletsen! Leuk dat je man er opeens ook voor wilt gaan! Nou hopen dat het deze keer raak zal zijn, zal voor je :thumbup:!

Erna: Wat vervelend dat je je wens even aan de kant moet zetten! Hopen dat ze snel wat vinden en dat je er dan weer voor kan gaan. Ik snap dat je niet meer met ons mee komt lezen. Sterkte :hug:

Deborah: Wat vervelend dat het nog steeds niet beter et je neefje gaat!! Weten ze al wat hij onder de leden heeft?? Snap dat je hem het liefst mee naar huis wilt nemen, maar je moet maar zo denken daar zijn ze er gelijk bij mocht er iets zijn. Hopen dat hij snel weer beter wordt, zal voor je :thumbup: :thumbup:! Sterkte ermee :hug: :hug: :hug:!

Cell: Handig die ziekenhuizen :think:! Gelukkig kon je toch nog terecht, zelfde geld moet je weer een week wachten ofzo. Nou als je niks gehoord hebt, zal er ook wel niks aan de hand zijn, denk ik. Nog even spannende dagen dus. Waarom ben jij er zo zeker van dat het deze maand niet raak zal zijn?? Wanneer heb je je NOD? Je vertelde over koninginnendag en toen vroeg ik me af of je gescheiden bent?? Als je het al eens verteld hebt sorry, maar hou het niet van iedereen bij!

Ik was vandaag vrij, maar had er een beetje de balen :x in. Onze hypotheek moet nog accoord gegeven worden, maar heb het idee dat die mensen daar zo traag zijn. telkens moet ik er zelf achteraan bellen. Nu was ik het zo zat dat ik zeg maar de baas heb gebeld, achter af heb ik er een beetje spijt van :?! Ik had het beter tegen hun zelf kunnen zeggen, maar wilde dat er nu echt iets ging gebeuren. Misschien vinden ze me nu wel een erg iritante klant. Ach, misschien moet ik er niet teveel bij nadenken wat ze nu van me denken, het gaat om een hoop geld en als ik me niet serieus genomen voel mag ik daar best wel wat van zeggen, toch?? Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang na de eisprong de innesteling plaats vind?? Nou meld me misschien vanavond nog even en anders morgen :-*

Ow ja, het viel me op dat sommige van jullie al een hele poos niet meer zijn geweest. Femke en mamma hoe gaat het met jullie?? Had even het idee dat ik het hier allemaal niet zou kunnen bij houden met zo’n grote groep, maar dat valt reuze mee. De meeste hebben zich toch al een poosje niet meer laten zien. Fijne avond :-*

Hallo!

Cell, we blijven :thumbup: , belt de huisarts je erover op, of moet je zelf bellen? Was zeker niet zo’n fijn onderzoek? Ik heb er weleens een filmpje van gezien op tv en dat zag er naar uit. Je hele borst wordt geplet. Wat nou als je hele kleine borsten hebt? Die van mij krijgen ze daar nooit tussen :oops:

Ze groeien trouwens wel op het moment, maar dat komt van het vele gesnoep ben ik bang. Waarom kan ik nou zo slecht van het snoep afblijven?

Tammy, gewoon een lastige klant zijn hoor, zorg dat je precies weet hoe alles zit en dat alles op tijd in orde is, daar ben je niet de enige in hoor! Voor die lui zijn dit soort dingen heel gewoon, maar wij sluiten niet dagelijks hypotheken af!

Maggie, welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen.

Erna, jammer dat jullie nog even moeten wachten…succes met de onderzoeken en we komen elkaar later misschien nog wel tegen hier op Kok!

Lua ook voor je neefje wordt er :thumbup: dat ie maar snel weer wat mag opknappen, zo’n buikgriep kon hij er natuurlijk niet bij gebruiken!

Mijn zoontje gaat morgen weer naar school als het aan mij ligt! Snel weer in z’n normale ritme zal hem goed doen, hij begint zich behoorlijk verwend en bazig te gedragen, en als ie z’n zin niet krijgt gaat ie de eettafel stoelen omgooien of tegen de deur aan schuiven. Wel voorzichtig, maar toch mag het niet. Nee, die is niet ziek meer :roll:

Hij zit heel graag achter de computer van m’n dochter, en dat heeft ie een groot deel van de morgen gedaan en toen heb ik hier beneden eens even serieus schoongemaakt! Lekker uitgebreid ipv ff snel. Morgen was ik nog vrij vanwege de operatie, maar die dag hou ik lekker voor mezelf, want boven mag de boel ook weleens flink onderhanden genomen worden!

Prettige avond!

gescheiden? :shock: ikke? Neuhh hoor :shifty:

Maar Ruud, mijn man zou eerst niet vrij zijn en hij houd niet van vrijmarkten :mrgreen: Ik ga nu niet ineens mijn lang verheugde plan omgooien en dus daarom schreef ik dat hij zelf maar moes zien wat hij gaat doen 8) Ik ga gewoon zoals gepland naar de vrijmarkt met mijn moeder :dance:

We zijn stapelgek op elkaar, maar hebben ook genoeg eigen bezigheden en doen vaak genoeg onafhankelijk van elkaar iets. Ik zou echt gek worden als we altijd alles samen moeten doen :oops:

Ga ook gemiddeld 1 x in de 14 dagen gewoon s’avonds als hij thuis is ineens even naar mijn moeder om te kleppen en een bakkie te doen… woont 40 minuten rijden hier weg, dus dan is het meteen na het eten weg, Ruud moet dan alles met de kids alleen doen en dan ben ik rond half 11 a 11 uur s’avonds weer thuis.

Moet kunnen hoor :thumbup:

Vanavond heeft hij een architectenbijeenkomst, dus is hij laat thuis. Nou niet denken dat hij huizen ontwerp, hij is software architect… een echte Nerd dus :lol: Maar wel een hele lieve ennn een geweldige papa :inlove:

Soo hee…Wat is hier in een keer weer veel bijgeschreven!!! :shock:

Ik heb het de laatste dagen zo druk gehad dat het er gewoon niet van is gekomen om hier te lezen.

Ik lees even bij en dan reageer ik even verder :mrgreen:

Cell: Oeps :oops:, mijn exusse!! Mijn vriend en ik doen vrij veel samen, maar er zijn ook dingen die we apart van elkaar doen. Ik werk zo nu en dan avondendiensten en dan is hij ook alleen, maar vermaakt zich dan wel.

Sterre: Ja, je hebt gelijk ik mag best een lastige klant zijn. het gaat tenslotte niet om 100 euro. Alles is al gegereld, alleen doet de bank nu een beetje moeilijk. niet over de hypotheek, maar over een deel dat we wilden gaan gebruiken. Ons verbouwingsbegroting klopt niet met dat van wat er in het taxatierapport staat en heb dus al aantal keer iets moeten invullen. dan beloven ze te bellen, als ze iets weten, maar dat komt er niet van en dan bel ik maar. Denk dat het nu wel gaat goed komen. Beetje warig verhaaltje, hoop dat je het snapt. lekker grote schoonmaak aan het houden, nou dat ga ik hier dus niet meer doen. maak wel schoon, maar niet heel grondig over 13 weken zijn we hier toch weg!

misschien dat ik me vanavond nog even meld en anders morgen. ga zo even op de koddie bij mijn schoonouders! Fijne avond allemaal :-*

@welkom wrote:

Marlous, lopen de paarden in de nieuwe wei? Oja ik heb nu een korte coup :mrgreen: :mrgreen: . Net als toen ik naar Florida ben geweest. Wilbert moet er nog wel een beetje aan wennen :think:

FOTO!!! hihihihihi ik ben reuze benieuwd, maar anders zie ik het nog wel met hemelvaart!

Jep de paarden lopen sinds zaterdag in onze eigen wei. We zijn er intussen ook al weer bijna iedere dag geweest. Is wel heel speciaal om steeds op je eigen stukje grond te komen. Nu nog een huis erop en dan kan het helemaal niet meer stuk! :thumbup:

Ik zag dat er weer een paar meiden bij zijn gekomen, welkom!!

Verder heb ik eerlijk gezegt de puf niet om op iedereen te reageren :oops:. Misschien moet ik het in het vervolg maar gewoon even beter bijhouden :wink:

Geeft niet hoor uskuld!! Gaan jullie een nieuw huis bouwen?

Leuk hoor, eigen paarden!! Rij jij ze ook zelf. Ik heb vroeger ook een eigen paard gehad, maar door omstandigheden weg moeten doen!

:-*

Ja, wij gaan nieuw bouwen. We hebben vorig jaar juni de voorlopige koopakte al getekend. Daarna hebben we tot januari dit jaar moeten wachten om de officieele akte te kunnen tekenen. En nu zijn we alweer een paar maanden verder met de architekt. Vrijdag hebben we weer een afspraak, als het goed is zijn de tekeningen dan zoals ze zijn moeten. Dan moeten de vergunningen aangevraagd worden. Ze zeggen dat dat een maand of drie duurt, maar we gaan maar alvast uit van 6 maanden :roll: (vive la France!!)

Dan nog bouwen… Afijn dat word wel 2008 voordat we daar wonen.

Wij hebben 2 Fjordenpaarden, een merrie van bijna 6 en een merrie van net 2. Ik rijd al paard vanaf mijn 5e jaar. Eerst op maneges en later als groom bij een springruiter. Sinds drie jaar heb ik nu mijn eigen paardjes. Ik rij nu trouwens alleen nog “maar” recreatief.

Wat had jij voor paard?

Hmm toevallig lees ik over hypoheken enzo en huizen bouwen e.d. Wij zijn ook op zoek om binnen nu en redelijk korte termijn een eigen huisje te kopen. WE willen graag nieuwbouw, en op dit moment wordt er bij ons in de buurt vrij veel nieuw bijgebouwd. Gisteren voor het eerst een oriënterend gesprek gehad bij een bank… man wat een terminologie krijg je dan om je oren geslingerd zeg… sjongejonge. Ik haakte compleet af… en voelde me echt een dom schaap…

Maar goed, wij houden hier onze ogen open, leuk om te lezen dat sommigen daar dus ook mee bezig zijn. Ik heb altijd zoiets dat dingen dan gelijk moeten gaan gebeuren, maar met huizen schijnt dat niet helemaal zo te werken, haha. Dus even geduld… hmmm niet mijn sterkste punt. :wink:

Anyway, ga nog es aan de studie, morgen avond tentamen…arrgg heb nog niet zoveel gedaan.

Groetjes, fijne avond, Maggie

navond,

Nou hier dus ook een nieuwbouwhuis… nog een week of 7/8 en dan krijgen we eindelijk de sleutel :dance: Het heeft dat 1 jaar en 1 maand geduurd vanaf de eerste contracten bij Bouwfonds tot en met de oplevering. Ik ben er heel blij mee, lekker alles fris en nieuw en niet de rare ideeen van een vorige bewoner verhelpen :mrgreen: Maar ook heb ik gezegd dat het de laatste keer is, nooit meer een nieuwbouwhuis :snooty: Wat een gedoe, veel kosten, je moet goed weten wat dingen gaan kosten om voldoende afbouwbudget te hebben en tijdens de bouw veranderd er nog wel es wat en dat mag dan allemaal maar gewoon omdat er contractueel de mogelijkheid is om een erratum te versturen met de wijziging… :roll: Uiteindelijk was het net zo duur als een soortgelijk huis kopen wat al af is. We doen veel zelf, zeg maar op de keuken na alles… en dan nog kost ons dat 30 duizend euro… :shock:

Dus als ik straks een paar weken afwezig ben… dan is het vanwege het vele klussen anders dan aan een baby :mrgreen:

Leuk huis Cell! Wij hebben een poosje geleden ook nieuwbouw overwogen, maar we hebben het niet gedaan omdat het een soort loterij leek, sta je een paar maanden ingeschreven en dan kan je nog uitgeloot worden en heb je nog niets…hoe ging dat bij jullie?

Het idee om alles lekker fris en nieuw te hebben sprak me wel heel erg aan, maar dat was ook wel te duur voor ons denk ik…en uhh mijn vriend, die gaat echt niet zelf een badkamer ofzo plaatsen :roll:

Als er een gaatje geboord moet worden zucht en moppert ie al…

Doet me er wel aan denken dat ik nog een telefoontje verwacht van de Kwantum voor onze nieuwe gordijnen! Nu hangen in de huiskamer voor de schuifpui nog de gordijnen van de vorige bewoners. (we wonen nu bijna 4 maanden in dit huis) Op zich wel mooi, maar het is eigenlijk meer vitrage en het doet me denken aan crematoriumgordijnen :oops: Dus nu hebben we lekkere dikke gekocht met een vrolijk motief. Wie weet kan ik daar ook weleens een foto van plaatsen, nog nooit gedaan, moet ik eerst even uitzoeken hoe je hier foto’s plaatst.

Ohh ben ik vrij vandaag, komt er niets uit m’n handen :eh:

Zit lekker met de laptop op schoot naar een DVD van de Golden Girls te kijken :lol:

Zeg Maggie, wat knap dat je en werkt en studeert en ook nog moeder bent! :clap: succes met je tentamen!

Nou, laat ik eens de kamer van m’n dochter gaan stoffen en zuigen, ze heeft speciaal opgeruimd voor me! Nog anderhalf uur voor ze uit school komen, moet lukken 8)