Het tweede kwartaal 2007 stoppers deel 1

Nou, hij heeft nu 40.05…lang geleden dat ie zo ziek was zeg. Paracetamol gegeven en nu ligt ie met z’n ogen dicht naast me op de bank. Hij zat tv te kijken en hij zei ‘’ mam doe de tv maar uit want m’n oog gaat tranen’’ Nou, dan is ie echt ziek hoor, als de tv uit moet!

M’n vriend is met m’n dochter naar het strand gaan fietsen, dus het is nu heeeeeeeel stil in huis, wat zal ik eens gaan doen?

Oh Claudje, fijn toch, als je die wagen kwijt kunt, gewoon aannemen! Ik heb mijn kinderwagen een paar jaar geleden aan m’n zus gegeven en die mocht hem weer doorgeven aan haar zwager omdat ik van mijn schoonzus (haha volg je het nog) haar wagen kreeg die ik veel mooier (en nieuwer) vond! Die staat hier nu op zolder, niemand die er last van heeft, en ik kom hem gelukkig niet vaak tegen, want dan gaat het zo kriebelen!

Balen trouwens dat je zo’n last hebt van hooikoorts! Ik heb het ook weleens, maar dan is het meestal een flinke niesbui (daar wordt je moe van anders!) en dan gaat het wel weer, en die ogen dus, maar dit is geen hooikoorts oog want het jeukt niet, het is branderig en erg rood.

Nou, ssst, hij slaapt al bijna…

Update; hij is de hele dag koortsig gebleven, vanmiddag een korte opleving door de paracetamol, maar om 18.15 had ie weer 40.4!

Even de huisartsen post gebeld, die raadde aan om hem elke 6 uur paracetamol te geven, het is waarschijnlijk een virale keel infectie. Als de koorts morgen niet zakt nog een keer de huisarts bellen.

Hij ligt nu al een poosje te slapen, wat is dat kind heet zeg! Gloeiend!

Hallo!

Ik ben Erna, bijna 27 jaar en mama van twee lieve meiden, Marit (28-10-2003) en Dagmar (05-04-2006) En zou graag met jullie meeschrijven!

Om maar met de deur in huis te vallen, zwanger worden is voor ons helaas niet zo ‘gewoon’:

Eigenlijk wilden we al eind vorig jaar stoppen met de pil, maar in die zelfde periode werd er bij Dagmar een ontwikkelingsachterstand geconstateerd, dus hebben we het maar even uitgesteld, best een heftige periode. Nu zitten we nog steeds midden in de onderzoeken, maar hebben toch besloten dat er in ons gezin liefde en energie genoeg is voor een derde, wat er ook met Dagmar aan de hand zal zijn. Haar gezondheid houd ons natuurlijk nu wel het meeste bezig.

Verder heb ik PCO-syndroom waardoor ik niet op kan geven hoe lang mijn cyclus zal zijn, het kan zelfs zijn dat ik ineens 55 dagen achter elkaar ongesteld ben (is eerder gebeurd), en maar niet zwanger wordt. Toch is de zwangerschap van Dagmar onverwacht spontaan ontstaan, dus we geven ons zelf vier maanden een natuurlijke kans. Zijn we dan nog niet zwanger en is mijn cyclus eerder een zooitje dan regelmaat, dan gaan we toch weer voor medicijnen, op die manier zijn we ook van Marit zwanger geworden omdat het toen niet anders kon, dus we zien wel! PCO-syndroom is een vruchtbaarheidsstoornis die je je hele leven hebt, maar iedere keer weer anders uit kan pakken, dus we laten ons verasssen.

Ook is het wel een beetje eng omdat mijn tweede zwangerschap gruwelijk zwaar was (o.a. bekkeninstabiliteit). Maar we blijven positief en we gaan er voor!

Een lang verhaal, maar toch even in het kort wat ik wil vooraf even moet vertellen.

Groetjes Erna

Welkom Erna!! Hopen dat de medicijnen deze keer weer niet nodig zijn!!

Goed dat je een zwangerschap toch eens kans geeft ondanks je dochter en je PCO syndroom was het toch? Leuk dat je mee komt kletsen.

Sterre: Wat vervelend dat je zoontje zo ziek is :? ! Misschien ook beetje door de spanningvan de operatie?? Zal voor je duimen dat hij morgen opgeknapt is, al is dat denk kleine kans. Wat vervelend trouwens dat je weer een ontstoken oog hebt! Ik weet er alles vanaf, heb er zo’n 4 en half jaar geleden een jaar lang last van gehad. Wat er nou aan de hand was joost mag het weten. Constant naar de oogarts, creme naar creme, dan hielp het, maar zodra ik ermee stopte was het weer terug, opeens was het weg.

Deborah: Wat sneu dat je neefje nog steeds zo ziek is. Hopen dat hij snel wat opknapt!!

Cell: Woon je in de buurt van Nieuwegein of moest je daar alleen heen vanwege dat gene wat je daar moest halen?? Zo te lezen ben je goed geslaagd, leuk hoor! Wel minder dat dat soms bij kleine kinderen alleen zo vaak moet en het kost niet niks :?.

Nou ik ben er dus weer. We hebben het echt getroffen met het weer. Het was echt super! :smiley: We zaten in de buurt van roermond in een boerderij met al mijn nichten, neven, aanhang en kids. Wat een lol hebben we gehad. Kennen jullie het tv programma de mol?? Nou onder ons was dus ook een mol. Eerste avond was iedereen zijn tandenborsatel kwijt, tweede dag was iedereen s’morgens hun linker schoen kwijt en nog meer van dat soort actie’s. Echt lachen was het. Bij aankomst met iedereen bij gekletst, lag om 3 uur op bed, was echt de enige nuchter :? , hou niet zo van alchol. Met kleine kinderen in een huis komt er natuurlijk niks van uit slapen, dus om 9 uur zaten we al aan de ontbijt tafel, nog wel gedoucht en al. S’middags hebben we een spelletjes parcour in teams gedaan, springtouwen, skippybalen, bliklopen, nou het maar op. vandaag hebben we een huifkar tocht gedaan. het was echt heel erg leuk.

Voor mij en natuurlijk voor meer van jullie is deze maand erg spannend. Heel toevallig was tenminste als ik het goed heb berekent het moment waarop Alex besloot om te stoppen paar dagen voor mijn vruchtbare periode. tot nu toe hebben we om de dag sex gehad, dus ben heel benieuwd. Kan iemand mij uitleggen vanaf welk moment tot ongeveer welk moment je om de dag sex (moet) hebben?? Heb ik het goed als ik zeg dat mijn eisprong 10 a 14 dagen voor mijn ongetseldheid plaats vind. Als ik uitga van een cyclus van 33 dagen dan zouden we dus vanaf dag 16 tot en met dag 23 om de dag sex (moeten) hebben, klopt dit?? zaterdag had ik s’morgens op de wc een soort sliert doorzichtig slijm, hebben jullie dit ook weleens. Dacht dat dat met mijn eisprong te maken had, klopt dit. Eerste kindje, dus heb er helemaal geen ervaring mee, wanneer vrijen, wat het slijm betekent, dus vind het fijn als iemand mijn vragen kan beatwoorden. Nou ga ik dit lange verhaal stoppen en meld me morgen weer. Weltrusten allemaal :-*

Hoi Tammy,

Tnx, ik hoop het ook!

Ik geloof dat dat slijm met vruchtbaarheid te maken heeft. Hoe het zit met het aantal dagen weet ik ook niet, om de dag kan in ieder geval geen kwaad!

Groetjes!

Goedemorgen,

Erna, welkom! En dat is ook een heel gebeuren bij jullie dan :shock: Ik had wel al van pco gehoord, sommigen worden echt niet zwanger, dus toch wel wonderlijk dat je al 2 prachtige meiden hebt dan :inlove: Zul je wel super van genieten of niet dan :inlove:

Ik hoop dat het toch snel raak mag zijn en je niet aan de medicijnen hoeft en ook hoop ik dat de problemen met Dagmar mee zullen vallen of in elk geval goed begeleidbaar zijn.

Prachtige namen trouwens, Dagmar heeft bij ons ook op de lijst gestaan voor Aniek.

Tammy, dat weekend klinkt heerlijk zeg! Toch fijn als er in familie onderling goed met elkaar overweg kan worden gegaan.

Hier is de zijde van Ruud zo hecht, van mijn kant totaal niet.

Wat betreft slijm en zo… bij mij is het slijm dikker NA mijn eisprong, niet ervoor. Verder heb ik een cyclus van 32 dagen gemiddeld, dat is bijna even veel als jij en niet standaard kun je stellen dat je ei dan rond dag 14/15 zal zijn. Dat is wel waar iedereen van uit gaat, maar bij mij is het dus veel later. Mijn ei is meestal pas vanaf dag 23/24 Dat is 10 dagen later dus. Zou ik dan mijn best doen tussen dag 14 en 25 dan worden mijn kansen aanzienlijk verkleind.

Wij doen altijd om de 2 dagen klussen, bv maandag/dinsdag niet, woensdag weer wel dan don en vrijdag niet en dan zaterdag weer wel… zo. Mijn Gyn zei me dat zaadcellen een levensduur van 72 uur hebben en je eitje maar 12 uur (oneerlijk!) Maar lager frequentie klussen geeft beter kwaliteit zaad schijnt t…

Ach, we doen maar wat en proberen er redelijk ontspannen mee om te gaan, was steeds binnen 4 maand zwanger, dus we zien wel. Klussen gewoon vanaf dag 10 tot ik de rode duivels weer in aantocht heb :mrgreen: (goh wat een geheimen allemaal :oops: :lol: )

Nou, ga wat nuttigs doen, maandag lijkt ons huis meestal op een raketbasis, dus ga cape canavaral even opruimen 8)

Goeiemorgen!

Hoi Erna, welkom hier mooie namen heb je voor je dochters, Ik had ooit ook Marit op m’n lijstje staan, maar we kregen een jongen:)

Wat houdt de ontwikkelingsachterstand in bij Dagmar?

55 dagen ongesteld? Lieve help, dat lijkt me zwaar…lastig zoiezo een onregelmatige cyclus, dan moet je altijd voorbereid zijn op een evt ongesteldheid…

Tammy, wat fijn dat jullie zo’n mooi weer hadden dit weekend en zo’n lol gehad hebben :lol:

Nou, ik heb het ziekenhuis al afgebeld voor morgen, het wordt nu 1 mei, in de vakantie, komt nog wel beter uit ook eigenlijk. We zijn bij de huisarts geweest, die kon eigenlijk niets doen, z’n keeltje is wel rood, maar pas als er ook witte stipjes te zien zijn krijgt ie antibiotica. Koorts was 39,6. Vannacht had ik hem uit bed gehaald om te plassen en om paracetamol te geven en toen was ie zo moe en beroerd dat ie op de badkamer vloer ging liggen en niet meer overeind wilde! Gelukkig kon mijn vriend hem wel optillen en lekker in z’n bedje leggen, ik was heel erg geschrokken en sliep daarna niet zo lekker meer. Nu is hij heel moe maar nog wel allert, hij verbaasde me net nog toen ie liet horen dat ie al heel goed kon tellen. Voorheen kwam ie tot 29, maar nu gaat ie gewoon door tot 60, dus dat is wel een goed teken.

Cell, jij hebt morgen de afspraak voor de mamografie toch? We zullen duimen voor een goede uitslag! :thumbup: :thumbup:

idd morgen de mammo :shifty: Pas laat trouwens, half vier een keer :roll: Gelukkig gaat mijn moessie mee :pray:

Oh trouwens, ik woon nog wel een half uur van nieuwegein af hoor… maar we hebben 70 euro bespaard door ze 2e hands op te halen en we hebben een huis gekocht in Leidsche Rijn en dat is dichtbij, dus we hadden meteen een goed excuus om even te gaan kijken :wink:

verder is ik niet vooruit te branden… zit nog steeds niks te doen hierzo :mrgreen:

Erna, welkom hier, zal je zodra ik tijd heb thuis je op het lijstje zetten.

55 ongi, iek moet er niet aan denken. Hopelijk ben je snel weer zwanger.

Sterre, fijn dat je zoontje weer aan de betere hand lijkt. Hoe is het vandaag met je oog?

Tamara leuk weekend gehad dus, lekker als je familie zo kloos is. Van mijn moederskant de familie is ook best kloos en we doen altijd op 1e kerstdag een brunch en ergens in juli/augustus een barbeque, maar een weekendje weg of zo dat niet.

Vandaag heb ik ook dat dradendtrekkend slijm en dat betekend bij mij dat mijn eisprong vandaag of uiterlijk morgen is, meestal heb ik ook wat kramp in mijn zij voor een paar uur, nu nog niet gehad, maar goed dat was bij de 1e ronde voor de 1e zwangerschap ook niet.

Wij doen het dus safe de komende week.

Cell, veel succes morgen, ik zal voor je :thumbup: :thumbup:

Bas heeft gisteren avond weer laten zien dat hij ouder wordt, want normaal als we hem meenemen naar virenden 's avonds dan wil hij als we weer thuis zijn en we hem op bed leggen nog eerst een flesje. Gisteren nam hij gewoon genoegen met een speen :think: (die krijgt hij normaal niet bij het slapen gaan) en vanmorgen moest ik hem wakker maken, omdat ik moest gaan werken en hij nog naar mijn schoonmoeder gebracht moest worden.

Ik schrijf ook nog bij de Juli-stoppers 2005 en er zijn er nog twee actief bezig om zwanger te worden. Nou ja nu nog een want vanmorgen las ik dat er een ruim 4 weken zwanger is, echt top dus.

Ik vandaag wat zitten neuzen op internet en het is me wat duidelijker wat betreft de eisprong en het baarmoederslijm. Ik denk dat ik mijn eisprong van het weekend of net voor het weekend heb gehad! Vandaag meet ik mijn temeperatuur en die was 37.1, voor mij doen erg hoog. Ach ik zie het wel. Vind het wel super spannend moet ik zeggen. Wie zit er nog meer op de NOD te wachten?? Kan niet echt bij houden wie er nu al voor het eggie is gegaan en wie nog niet, komt denk door de grote van de groep.

Cell: Ik zal voor je duimen :thumbup: :thumbup: :thumbup:!!! Sterkte!!

Ik woon trouwens in Vianen, maar ga binnenkort verhuizen naar IJsselstein. Ik heb een vriendin en familie in leidse rijn wonen, dus kom er geregeld. Mooie wijk hoor!!

Sterre: Wat fijn dat je zoontje weer wat opgeknapt is!!

Nou ik moet vanavond werken, dus meld me vandaag denk niet meer! Fijne dag geniet lekker van het weer! :-*

Nou, ik heb echt totaal geen idee welke gevoelens en wat voor slijm :oops: ahum er bij de eisprong hoort hoor…ik had eerst wat witte afscheiding maar nu heb ik dat draderige waar jullie het over hadden sinds gisteren. Maarja, wij gaan er dus volgende maand voor, dus misschien dat ik dat er daarom nu minder mee bezig ben, wat op welke dag gebeurt.

Moniek, geef je je zoontje anders geen speen in bed, of wilde hij het eerder niet? Voor hem is de warmte van dit moment ook nieuw zeker? Reageert ie daarop?

Ik had m’n jongetje om 10.45 een zetpil gegeven maar die werkte helemaal niet, de koorts werd juist ietsje hoger, 39,8. Dus dan toch maar sinaspril gegeven om 13.00 en net had ie 39,2. Hoewel, hij gloeit nu niet meer zo erg, wie weet is het nu nog wel een beetje gezakt. Hij heeft nog niets gegeten en drinken valt erg tegen vandaag, maar ik blijf het proberen, hij is groot genoeg om te snappen dat ie moet drinken om beter te worden.

Mijn oog is ietsje beter gelukkig…

Bas krijgt normaal geen speen. Maar soms als hij oververmoeid is en tussendoor toch even moet rusten of slapen is het een uitkomst. We hebben het hem wel moeten leren, want de eerste 3 maanden vond hij aan een speen niks aan. Om de voeding te rekken kreeg hij na de 3 maanden ooit wel eens de speen, maar dat is ook maar 2 weken nodig geweest en dat was dan 1 x in de 2-3 dagen, want daarna vond hij het niet erg om na zijn slaapje te moeten wachten op een voeding.

Als hij dus erg overstuur wakker wordt 's nachts helpt alleen troosten niet om hem weer in slaap te krijgen en vaak is alleen een flesje de uitkomst, maar nu lijkt het met de speen ook te lukken al was hij gisteren niet overstuur in bed gelegd.

Warmte is inderdaad erg nieuw voor Bas, maar het gaat hem best goed af, als je hem maar niet te warm aankleed, want dan zweet hij de pan uit. Hij kan net als zijn vader denk ik goed tegen de warmte en hij zweet lekker. Ik zelf kan erg slecht zweten en erg slecht tegen warmte.

Hallo allemaal.

Zo ben even een dag niet wezen kijken en heb alweer heel wat terug te lezen. wel leuk hoor al die vehalen.

Erna welkom bij dit clubje. hoop dat je snel zwanger zal raken en dat je dit keer geen medicijnen hoeft te gebruiken.

Tammy: fijn dat je weekendje weg is geslaagt. en natuurlijk erg leuk dat je familie zo kloos zijn.

Helaas hebben wij dat niet echt. dus met zijn alle op vakantie gaan zit er helaas niet in dat uit zich dan altijd weer in ruzie.

Maaar uh wie was nou de mol.

Cell: sterkte morgen en ik zal :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor een goede uislag.

Ik kan nu goed merken dat ik ben gestopt ben met de pil. ik krijg nu weer puisjes. HELP dacht dat ik daar vanaf was.

En nu heb ik alleen maar last van mijn buik zeurderig gevoel en af en toe bloed verlies.

Deze maand doen we t nog safe maar als ik weer ongi ben geweest gooien ook wij de condooms aan de kant.

De wiz afgelopen zaterdag was echt super leuk. een musical met veel humor. voor mijn vriend was dat wel moeilijk want hij begreep de humor soms niet. geeft niet ik snap de portugese humor ook niet.

Maar t was de moeite waard.

verleden jaar ben ik ook naar mama mia gegaan en die musical was toch net iets leuker.

Heeft iedereen genoten van deze laaste zomerse dag.

Ik denk dat we vrijdag weer onze winterjas aan kunnen trekken.

Fijne avond

Sterre: Fijn dat het weer iets beter gaat!! Hoe oud is je zoontje ook alweer?? Ik was eerst ook totaal niet bezig met mijn eisprong en het slijm enzo, maar nu ik erop ga letten zie ik toch wel veranderingen.

Moniek: Wat fijn dat je zoontje niet afhankelijk is van zijn speen! Het kan dan heel moeilijk zijn om ze er op een gegeven moment vanaf te helpen. Duimt je zoontje ook niet?? Moet zeggen dat slapen met de speen beter is dan met je duim, daar ben je beter vanaf te helpen. Ik duimde op mijn 17de nog steeds :oops:, kon er echt niet vanaf komen!

Lua: Met de familie van mijn vader kant ben ik best wel hecht, met de kant van mijn moeder eigenlijk helemaal niet. Tot zo’n 9 jaar geleden gingen we elk jaar met de hele familie een week naar center parcs, op een gegeven moment hebben ze dat gestopt. Omdat het toch leuk is om bij te kletsen met neven en nicht, want die zie ik niet super vaak, hebben we dit jaar voor het eerst een neven en nichten weekend gehouden. zeker voor herhaling vatbaar! Mijn vriend met een nicht van de zelfde leeftijd is aangewezen voor de organisatie erg leuk :dance: . De mol was de vrouw van een oudere neef van mij, goh wat kon zij het goed geheim houden zeg!! Zelf haar man had niks door! Ik heb trouwens ook na het stoppen van de pil weer meer last van puistjes! Das wel minder, maar ach dat neem ik maar voor lief! raar land is Nederland eigenlijk, hé. Ene week heel heet weer en dan kondigen ze weer vorst in de nacht aan echt heel raar. Maar denk wel dat we nog genoeg hete dagen krijgen dit jaar! Wordt denk een goede zomer!

Nou heb vanavond gewerkt, al kan ik niet zeggen dat ik lekker heb gewerkt. Werk er pas sinds December maar kan nu op het moment niet zeggen dat ik het reuze naar mijn zin heb. Eigenlijk zijn we vanaf December al met onderbezetting aan het werk en het wordt steeds erger. Op dit moment missen we 90 uur per week aan personeel. het probleem is dat we bijna geen invallers hebben, dus dat we zelf vaak langer of terug moeten komen voor een extra dienst. Ik hoop dat het snel weer beter gaat, want dit is eigenlijk geen werken. Ach ja zo is het overal wat.

Mijn temperatuur is trouwens nogt steeds hoog net was het 37.2, das toch het teken dat ik mijn eisprong heb gehad? Nou ga er een eind aan breien, ga bij mijn mannetje in bed liggen. Weltrusten :-*

Lua, hoe is het met je neefje?

Tammy, ik begrijp dat het nu spannend is hoor, ben heel benieuwd!

Balen trouwens dat je het niet helemaal naar je zin hebt op je werk…hoor je wel vaker he, onderbezetting in de zorg.

Nou, m’n zoontje (hij is 6) is eindelijk weer koortsvrij! Gisteren bleef het maar hoog, tegen de 40, zelfs met paracetamol. Vannacht mocht ie daarom ook op z’n eigen matras naast mij op de grond liggen, dan kon ik hem in de gaten houden. Middernacht nog een keer getempt, 40.5! Paracetmol gegeven, hij had gelukkig heel veel dorst. Om een uur of 4 kreeg ie een hoestbui en voelde ik dat ie erg aan het zweten was. Vanmorgen half 8 was ie helemaal drijfnat incl. pyama en matras, maar de koorts was weg, 37.1. (haha ik dacht meteen aan Tammy d’r eisprong :wink: ) Lekker gedouched en nu moet ie weer gaan eten. Drinken gaat gelukkig al goed. Hij heeft absoluut nog geen trek in eten, maar omdat ie anders niet achter de computer mag zit ie nu een plakje ontbijtkoek te eten.

Ik ga zo werken, een uurtje later dan anders, mijn vriend was zoiezo al vrij vandaag, vanwege de operatie. Dus kan ik even naar die mensen toe, oja, fototoestel mee, ze hadden een eendennest in de tuin! Had ik dat al gezegd? Ik dacht wat zie ik daar nou onder die struik vorige week en dat was dus een eend op een nest met 12 eieren! Als het goed is zit ie er nog, als de eieren uitkomen komt de dierenambulance het nest halen, want ze zijn te verweg van het water.

Cell, sterkte vanmiddag, we zullen aan je denken en voor je :pray: en :thumbup:

Wat fijn dat het weer stukken beter gaat met je zoontje! Grappig dat je aan mij dacht, toen zijn temp. 37.1 was :mrgreen:. Leuk voor je clienten dat ze een eendennest in de tuin hebben! Leuk me wel bijzonder om te zien als ze uitkomen.

Mijn temperatuur is nog steeds 37.1, dus ben er zeker van dat ik of iets voor het weekend of in het weekend mijn eisprong heb gehad! Het zou helemaal geweldig zijn als het gelijk raak is, maar wacht nog even af. Ik moet trouwens wel zeggen, dat ik soms wel eens bang ben dat mijn werk het zwanger worden in de weg staat! Moet namelijk op het moment erg hard werken en ben bang dat dit de innsteling in weg staat. Kan het dat de innesteling fout gaat, omdat je lichamelijk zwaar werk moet doen of kan de foetus dat wel hebben?? Weet niet of de innesteling alleen fout gaat als er iets met de cel niet in orde is. Het klopt inderdaad dat je op het moment erg veel hoort dat er gewerkt wordt met onderbezetting in de zorg! Maar is misschien een licht puntje, morgen komt er een sollicitant mee draaien op de groep, hopen dat het wat wordt want hij wil 32 uur werken. Dan missen we nog wel wat uren, maar dat is van ziekteverzuim een ervan komt niet meer terug, maar de ander komt ergens begin mei terug. meld me vanmiddag nog wel even :-*

cell: Sterkte vanmiddag!! :hug:

Zo ben ik ook weer even, had gisteren geen tijd en vanavond ook niet, dus pas het lijstje op zijn vroegst mnorgenavond weer even aan.

Tamara, spannend dat wachten he :wink:

Je krijgt eigenlijk alleen een mk als de cel niet goed is. Extreme spanningen kunnen wel invloed uitoefenen, maar volgens de vk niet door lichamelijk activiteit.

Cell, sterkte vanmiddag, ik zal aan je denken :hug:

Sterre, fijn dat je zoontje weer koortsvrij is. :dance:

Thanks Moniek, je antwoord stelt me gerust! Vind het echt super spannend. Probeer me niet meer te druk te maken over mijn werk, zodat ik geen last van stress heb! Wil je mijn NOD op het lijstje veranderen in 28 April?? Ik meld me vanavond laat misschien nog even, moet straks werken. Fijne dag allemaal :-*

Ja zal morgenavond proberen even alle veranderingen te doen op het lijstje Erna toevoegen bij het lijstje.