Fijne avond meis, ik ga lekker met mijn glaasje wijn op de bank liggen kijken naar die kraaien :lol: :lol: :lol:
:-* :-* :-*
Fijne avond meis! Enjoy :mrgreen:
:-* :-* :-*
Herkenbaar helaas :shifty: Bij sommige mensen gun je het ze gewoon heel erg en anderen roep je heel hard voor “oohh wat leuk, gefeliciteerd” maar het is maar goed dat ze de zwarte dingen in mijn hoofd niet kunnen zien :silenced: Zwarte en groene monstertjes die heel hard andere dingen willen zeggen :oops: En dan zijn er nog mensen die zeggen “ja maar je gunt het ze toch ook wel ergens?” en dan zeg ik voor het fatsoen maar ja, maar diep in mijn hart is het antwoord gewoon heel bot NEE! Maar dat mag je niet zeggen, juist omdat je zelf weet dat het zo anders kan zijn allemaal zou je het een ander juist moeten gunnen, maar zo werkt het helaas net ff niet :evil:
Hier de kids veel te laat in bed :wall: Tim was laat thuis en dus moest er nog even gekeet worden met papa :inlove: maar ja daardoor lagen ze pas om ff voor half 9 plat Nu met een half oog Medium kijken en KoKken :lol:
@Kimmie1976 wrote:
Herkenbaar helaas :shifty: Bij sommige mensen gun je het ze gewoon heel erg en anderen roep je heel hard voor “oohh wat leuk, gefeliciteerd” maar het is maar goed dat ze de zwarte dingen in mijn hoofd niet kunnen zien :silenced: Zwarte en groene monstertjes die heel hard andere dingen willen zeggen :oops: En dan zijn er nog mensen die zeggen “ja maar je gunt het ze toch ook wel ergens?” en dan zeg ik voor het fatsoen maar ja, maar diep in mijn hart is het antwoord gewoon heel bot NEE! Maar dat mag je niet zeggen, juist omdat je zelf weet dat het zo anders kan zijn allemaal zou je het een ander juist moeten gunnen, maar zo werkt het helaas net ff niet :evil:
Hier de kids veel te laat in bed :wall: Tim was laat thuis en dus moest er nog even gekeet worden met papa :inlove: maar ja daardoor lagen ze pas om ff voor half 9 plat Nu met een half oog Medium kijken en KoKken :lol:
Jeetje wat herkenbaar :shifty: Ik zeg inderdaad ook vaak voor het fatsoen, ja natuurlijk gun ik het ze…Maar ik wil ook zo graag! Ik wacht al zo lang!!!
:shifty:
He pfff…ik ben blij dat jullie zo eerlijk zijn. Volgens mij voelen we op dat vlak allemaal wel zo’n beetje hetzelfde.
Ik had pas geleden een vriendinnetje die “per ongeluk” zwanger is geworden. Wel gewenst, maar niet zo gepland zeg maar. Hoewel ik het haar echt wel gun, baalde ik daar wel stevig van. Dat heb ik haar ook gezegd en dat respecteert ze, maar daar voel ik mezelf dan wel rot door. Alsof ik een of ander kreng ben wat een ander niks gunt en zo is het helemaal niet. Ik wou gewoon dat het nu dan eindelijk eens onze beurt was.
Kim, jouw woorden zijn ook voor mij exact de juiste, maar dat wist jij allang
He…dit is best ff lekker. Thanks meiden! :-*
Lucht op he Debke :-*
Ja stom genoeg wel. Diep van binnen vind ik nog steeds dat ik niet zo mag zeuren, omdat ik immers al kinderen heb…Maar ja, zo simpel werkt het nou eenmaal niet.
Over het algemeen is er geen begrip. In ieder geval niet van mensen in mijn directe omgeving. Niemand in mijn directe omgeving (behalve mijn moeder, maar die zegt er veel te weinig over) heeft miskramen voor hun kiezen gehad. Niemand geeft aan te begrijpen hoe het voelt als het niet gaat zoals je zou willen en je gezin simpelweg nog niet compleet is. Niemand komt verder dan “Joh, je hebt 3 geweldige kids, geniet daar nu maar van! Als het je gegund is, zal die 4e echt nog wel komen!”.
Lief bedoeld hoor, maar zo werkt het gewoon niet! Ik wou dat het zo werkte soms, dan zou het een stuk simpeler zijn allemaal.
Nee tuurlijk is dat niet stom! :naughty: Kijk, wij waren net begonnen in de MMM toen ik alsnog zwanger bleek te zijn…Dat was echt een wonder maar helaas heeft het niet zo mogen zijn. De goedbedoelde adviezen welke ik kreeg?
Je weet nu in ieder geval wel dat je zwanger kan raken…Als het misgaat met 7 weken moet je eigenlijk blij zijn, want dan zat er iets niet goed. Beter nu dan met bv 20 weken. En nog veel meer van dat gezever. Lief hoor, snap wel dat ze mijn verdriet minder willen maken, maar dat zijn niet de dingen waar ik op zit/zat te wachten.
We zijn nu ook al vanaf maart weer aan het proberen, oke, niet super gericht, maar tot op heden nog steeds niets…En als je bezig bent voor een nieuw wondertje…ook al heb je 10 kinderen maar je moet zo lang wachten op de 11e…dat doet gewoon zeer…En voor sommige is dat inderdaad heel moeilijk te begrijpen…
Ow ja…die heb ik ook gehoord ja…“Ach, er was vast iets ernstigs mis met het kindje! Wees maar blij hoor, dat de natuur zijn werk heeft gedaan!”.
Pffff…
Natuurlijk is het hartstikke waar enzo, maar toch werkt dat niet zo. Zeker niet als je nog vol zit met hormonen en je midden in een hele grote berg verdriet zit.
Maar goed, ik weet ook, dat ik ooit ook 1 van die mensen was die dergelijke dingen zou kunnen zeggen. Dat probeer ik mezelf dan maar voor te houden…
Hier is met tweede paasdag de laatste miskraam trouwens op gang gekomen en nu is mijn lijf nog altijd niet helemaal op orde. Mijn cyclus is nooit heel lang geweest (altijd zo rond de 27 dagen), maar nu varieert hij van 23 tot 25 dagen en daar word ik niet blij van. Ik heb me voorgenomen deze maand nog even af te wachten wat het gaat doen en anders maar weer eens een pot teunisbloemoliecapsules te kopen.
Mijn cyclus was ook best door de war daarna…maar zit nu op 29/30 dagen, dus nog wel netjes. Ga deze maand weer de ovutestjes erbij pakken Ik weet alleen niet wanneer ik dan moet klussen :think: Als het streepje op zijn donkerste is? :shifty:
Nou, we mopperen gewoon hier met zijn alle bij elkaar :thumbup:
Ja volgens mij wel. Maar ik zou wel al eerder “echt” beginnen hoor. Heb zelf nog nooit ovutesten gebruikt (weer zo’n drempel op de een of andere manier…ik ben van het struisvogelen geloof ik :shifty: ), maar volgens mij heb je altijd wel iets van een lijntje, wat naarmate je ei nadert donkerder wordt. Toch? Op het moment dat je lijntje dan wat donkerder begint te kleuren dan vooraan in je cyclus zou ik als “startsein” nemen.
Hihi, ik ben momenteel ook een beetje van het struisvogelen hoor :shifty: Maar dat met meerdere dingen :mrgreen:
Ja, ik dacht inderdaad al zoiets :mrgreen:
Nou ik wil ook wel een keertje lekker mopperen!!
Toen we voor een eerste kindje gingen was ik na 6 maanden zwanger (en dat vond ik toen al lang duren :oops: ) helaas eindigde dat al snel in een mk en daarna duurde en duurde het maar. Al met al zijn we 2,5 jaar bezig geweest toen ik na de 5de iui poging zwanger werd van onze eerste. Al snel na haar geboorte besloten we voor een tweede te gaan en dat is inmiddels alweer bijna 3,5 jaar geleden. We hebben nu 7 x IUI, 2 x IVF en in totaal 5 terugplaatsingen achter de rug zonder resultaat. We proberen ons er bij neer te leggen dat het niet meer lukt en we gaan ook geen derde IVF poging doen. Maar toch hou je stiekem elke maand hoop.
Afgelopen maand vreemde cyclus, test gedaan, positief maar werd dezelfde dag ook nog ongesteld. Waarschijnlijk vals positief getest.
En ik BAAL! er gewoon zo van. Het voelt alsof ik enorm gefaald heb en dat is een k*tgevoel!
Da’s ook weer zoiets he…Dat gerichte klussen iedere maand weer. Da’s leuk hoor…als je dat maar kort hoeft te doen, maar anders…Ook een van de redenen dat wij aan struisvogelen doen hier. In het kader van “het moet wel leuk blijven”.
Ja, wij hebben dat dus ook lang gedaan…maar wil het gewoon nog even proberen en anders weer op zijn beloop laten.
purpled82, jeetje meid, het zit jullie dus ook niet mee he :hug: Nou mopper het maar lekker van je af hoor! :-*
Pff, ik heb last van mezelf…dan heb ik het weer koud en nu heb ik het dus bloedheet :doh: en ik heb me toch een dorst :o
Ik ga lekker douchen en dan met een boekje lekker op bed even lezen.
Fijne avond meiden :-*
Jeetje Purpled…Dat lijkt me een enorm zware beslissing…dat je niet meer verder gaat met IVF…En dat je ondanks dat alles dan toch weer iedere maand hoop hebt, gewoon omdat je niet anders kan dan dat…Pffff…heftig hoor!
:hug: :hug: :hug:
Ja eerlijkheid wordt niet altijd op prijs gesteld en ik kan het ook niet altijd (zeg maar rustig bijna nooit) met dit soort dingen :oops: Sommigen houden ook echt heel lief rekening met wat er de afgelopen tijd is gebeurd, maar sommigen ook echt niet En of de opmerkingen zijn zeker niet van de lucht :snooty: Maar mensen hebben op een of andere manier niet in de gaten hoe kwetsend sommige opmerkingen zijn en hoe dat snijdt in je ziel Hoe goed bedoeld ook Oh ik kan er zo boos om worden, terwijl ook dat geen enkele zin heeft natuurlijk :roll:
Hier ook 12 jaar geleden bij mijn allereerste ma (met andere partner) veel gehoord “wees maar blij want er zal wel iets niet goed zijn geweest” en toen wij een half jaar daarna uit elkaar gingen kwam er veelal “nou wees dan maar blij dat je een miskraam hebt gehad, anders had je je leven lang aan hem vastgezeten…” En ja natuurlijk was dat zo geweest en ben ik blij dat dat niet zo is, maar ik ben nooit BLIJ geweest met het verlies van dat hele kleine kindje in mijn buik
Je gunt niemand dit toe, maar het is wel heel moeilijk te verkroppen als alles bij een ander allemaal zo van een leien dakje lijkt te gaan… Want dat zijn juist de mensen die het hardste roepen vaak
PurpleD, meis wat vreselijk verdrietig joh heb er helemaal een brok van in mijn keel :hug: Te weten dat een 2e kindje zeer waarschijnlijk niet is weggelegd voor jullie, dat lijkt me zo moeilijk om te accepteren. Vind het ook heel dapper (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen :shifty: ) dat jullie hebben besloten te stoppen met IVF :hug: Kan me er ergens iets bij voorstellen, want het vergt natuurlijk ontzettend veel van je en je relatie? Maar om daar dan zo een punt achter te zetten lijkt me nog veel moeilijker :hug: :hug: Sterkte en ik hoop met heel mijn hart dat er alsnog een wonder gebeurt en er een 2e kindje bij jullie mag komen :hug:
@Kimmie1976 wrote:
Herkenbaar helaas :shifty: Bij sommige mensen gun je het ze gewoon heel erg en anderen roep je heel hard voor “oohh wat leuk, gefeliciteerd” maar het is maar goed dat ze de zwarte dingen in mijn hoofd niet kunnen zien :silenced: Zwarte en groene monstertjes die heel hard andere dingen willen zeggen :oops:
Echt heeeeeel herkenbaar!
:hug: :hug: :-*