Het "mopper' en "baal dat het zo lang duurt "

Samen met vriendinnetje Bigsby :wink: zaten wij eigenlijk een beetje te zoeken naar topics waar we ons in thuis konden voelen. Waarin we konden “mopperen” zonder ons “schuldig” te voelen maar niet echt een topic gevonden.



Daarom maak ik er nu maar eentje aan. Mijn man en ik zijn al een tijdje bezig voor een kindje en tot nu toe heeft het maar 1x mogen lukken, maar helaas was dit geluk niet voor ons weggelegd :**:



Dus, baal jij ook omdat het zo lang duurt, of wil je gewoon even mopperen, sluit je dan hier gezellig aan!



:-*

uhm…ik wil wel af en toe een keer meemopperen denk ik…



Heel eerlijk vind ik niet dat ik enig recht van spreken heb, want ik heb al 3 kids, alledrie zonder enige “moeite” gekregen, alles even soepeltjes verlopen enzo.

Maar wij willen graag een vierde en dat is kennelijk toch anders vindt mijn lijf…

Sinds augustus 2008 gebruik ik geen ac meer. In september 2008 had ik een positieve test! Helaas bleek eind oktober 2008 tijdens de echo dat ons kindje kort daarvoor was gestopt met leven. Ik heb toen de uiteindelijke miskraam afgewacht. Nadien was mijn cyclus een zooitje. Een half jaar later was dat wel weer aardig op orde, maar zwanger worden wilde niet meer lukken (of in ieder geval niet zo snel als ik “gewend” :oops: was). Afgelopen januari was het zover! Een positieve test. Helaas bleek ook dit keer met de echo van 11 weken dat het kindje het niet gered had. Ook dit keer weer de miskraam afgewacht en ook dit keer mijn cyclus nadien een zooitje. En ook dit keer nog altijd geen nieuwe zwangerschap.



Ik doe mijn uiterste best er maar niet teveel op te focussen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk.

meld :mrgreen:



Ik heb ook een reden om te mopperen, wij zijn nu al 1 jaar en 9 maanden bezig voor nr 2 :?

@bigsby wrote:

meld :mrgreen:



Ik heb ook een reden om te mopperen, wij zijn nu al 1 jaar en 9 maanden bezig voor nr 2 :?




:hug: :-*

Debke, jeetje meid :hug: Voor jou is het ook allemaal niet makkelijk geweest :-* Nou je mag hier altijd mopperen hoor!!

Meld me ook aan :?

Wij zijn al vanaf 2008 bezig voor ons eerste kindje

Welkom meiden :-*

Nou ik meld me ook als dat mag.



Wij zijn sinds april 2008 bezig voor ons eerst kindje. Vorige maand overstimulatie dus deze maand afwachten en dan weer voor de IUI.

Dat af en toe van je af mopperen kan heel erg opluchten, zeker hier waar er genoeg dames zijn die heel goed snappen waarom je moppert!



Jeetje Debke wat een verhaal, een hele dikke knuffel van mij en kom maar op met dat gemopper!!!

Twinnie, natuurlijk ben je welkom! Iedereen is welkom :-*



Hier mag je “huilen”, klagen, lachen, lief en leed delen, en niemand zal je erop veroordelen! :shifty:

ik kom me hier niet aanmelden, maar wil wel even een hele dikke knuffel aan iedereen geven!! :hug:

Weten jullie…stiekum vind ik het een hele stap om iets te posten in een topic in “wanneer zwanger worden langer duurt”. Ik zit ook nog altijd in de “ontkenningsfase” geloof ik :wink:



Als ik jullie dan lees…Dat jullie nog geen kindje hebben…Dan vind ik dat ik niet moet zeuren :oops:



He Lakeisha…Ik zie dat vandaag eigenlijk jouw NOD is. Heb je geen hoop deze keer? Of toch nog wel? :pray:



Yvonco en Twinnie… :hug:



Amy82, thanks! :-*

Amy, dank je wel!



Debke, nee, ik heb al 2 dagen bij het afvegen roze bloedverlies en vandaag ook bruin verlies, dus het zal vanavond of morgen wel doorzetten vermoed ik. Hoop heb ik eigenlijk allang opgegeven :shifty:

Ja, ik weet wat je bedoelt meis. Dan heb ik altijd zoiets van “als het dan toch weer niet zo is, laat die ongi dan maar komen…”.



:hug: :hug: :hug:

@Debke wrote:

Weten jullie…stiekum vind ik het een hele stap om iets te posten in een topic in “wanneer zwanger worden langer duurt”. Ik zit ook nog altijd in de “ontkenningsfase” geloof ik :wink:



Als ik jullie dan lees…Dat jullie nog geen kindje hebben…Dan vind ik dat ik niet moet zeuren :oops:



He Lakeisha…Ik zie dat vandaag eigenlijk jouw NOD is. Heb je geen hoop deze keer? Of toch nog wel? :pray:



Yvonco en Twinnie… :hug:



Amy82, thanks! :-*




Lieverd, kindje of geen kindje, het blijft pijn doen als je wens niet vervuld kan worden! Gevoel blijft denk ik wel hetzelfde!

Ik mopperde eigenlijk altijd met jou en Bigsby mee. Ook bij mij nog niets gelukt. :cry:

Ben ook al vanaf okt 2008 bezig voor een 2e kindje

Weten jullie wat het is met dat mopperen. Dat wordt altijd negatief gelabeld. Wanneer ik de berichtjes hier al lees, lees je dat ook alweer tussen de regels door. Alsof je een goede reden moet hebben om te mogen mopperen. En bijv. al langer dan zoveel maanden/jaren bezig moet zijn voordat je mag mopperen.

Ik denk dat wanneer je behoefte hebt aan mopperen, dan is die behoeft er dus mag het gewoon. (hahaha…alsof ik dat zelf zo makkelijk kan).



Nou ik ben er ook hardstikke zat van allemaal en vind het vet oneerlijk en niet te snappen dat het maar niet wil lukken! We maar weer door moeten gaan en moeten blijven relativeren. Af en toe is het gewoon k*t allemaal! ZO. toch wel even fijn…



Sterkte allen!

Heel goed gezegd Ineke! Ik vind ook dat er geen tijdsduur aan het mopperen mag zitten. Als je ff je ei kwijt moet en het helemaal zat bent, al is dat na een maand of een jaar of een aantal jaar! Het is prettig om een topic te hebben waar je het ff kwijt kan!



Voor alle dames een dikke :hug:

Daarom kwamen Bigsby en ik op het idee om zo een topic aan te maken. Het is gewoon af en toe wel fijn om gewoon te kunnen mopperen! Negatief of niet negatief!



Al moet ik eerlijk toegeven dat het voornamelijk Bigsby haar idee was :mrgreen:

Oh, mag ik ook meemopperen? Ik ben net als Bigsby al 1 jaar en 9 maanden gestopt met de pil, en nog steeds niet zwanger (van een eerste kindje). Zitten nu in de mmm, veel onderzoeken gehad al, waaronder 2 negatieve samenlevingstesten. Zaad is goed. 1,5 week geleden HSG gehad (erg pijnlijk), waarbij beide eileiders niet doorgankelijk waren. Ik moet me nu 12 oktober melden voor een laparascopie, waar ik erg tegen opzie. Omdat ik nu nog niet weet wat er scheelt, weet ik ook nog niet bij welk topic ik verder zou moeten schrijven. Erg fijn dat er nu toch een plekje is waar ook ik mijn frustraties kwijt kan.

Tuurlijk Elle, mag jij ook meeschrijven :hug: