Het "mopper' en "baal dat het zo lang duurt "

Elle :hug: :hug: :hug:

Jemig, nou zie je pas hoeveel mensen er toe waren aan een " mopper topic" :mrgreen:



Alle nieuwe dames welkom, en een dikke :hug: :hug: voor ons allemaal!

Leuk om ook weer wat dames tegen te komen van ons oude gestopt topic, minder natuurlijk doordat het betekend dat zij ook nog niet zwanger zijn :cry:



Het is en blijft toch altijd lastig om je frustraties, woede, onbegrip te uiten in de andere topic’s vind ik. Iedereen daar zit toch in een andere situatie, en die zijn vaak ook allemaal gelijk zwanger. Ik gun heet iedereen, maar de laatste tijd toch wel wat minder :oops: :oops: Ik had ook zeker nooit gedacht dat IK, IK die snel zwanger was van Luca… hier terecht zou komen! Maar goed ik denk dat we dat allemaal nooit hadden verwacht :?



Ik voel me belazerd, bedrogen, en ik snap niet waarom het niet lukt. Het is me al een keer gelukt (en snel ook) maar waarom lukt het nu niet? Zover ze gezien hebben is alles helemaal goed, bij ons beide. IK SNAP HET GEWOON NIET!!!

De frustraties worden bij mij nu alleen maar erger merk ik, ik heb alles al geprobeert. Zeggen dat ik het zo wel goed vind, alle nadelen opschrijven van nog een kindje, enz… Maar nu lukt me dat niet altijd meer, de klok begint te tikken, Luca wordt steeds ouder, en ik WIL geen groot leeftijdsverschil tussen hun!



Zo dit was het ff weer voor vandaag :mrgreen:

Lieve Bigsby :hug:



Ja het was een goed idee van jou om dit topic te openen. :thumbup:



IK ga even wasje ophangen en dan lekker douchen en op tijd naar bed. Ben gesloopt :zzz:

Goed idee dit topic. Hier ruim een jaar bezig voor een 1e kindje. We staan aan het begin van de mmm. Wachten duurt zooooo lang als je een wens hebt!



Ik miste ook al een tijdje een topic van de mmm, maar nog geen iui/IVF zeg maar.



Dikke :hug:voor iedereen die het kan gebruiken, de wereld is niet altijd even eerlijk!

@Jannigje wrote:

Elle :hug: :hug: :hug:




Bedankt :-*

Jij mag bijna beginnen zie ik. Hopelijk kun je dan het moppertopic snel vaarwel zeggen, omdat de ICSI is gelukt :pray:

@wannabe-mammie wrote:





Ik miste ook al een tijdje een topic van de mmm, maar nog geen iui/IVF zeg maar.


Ja, inderdaad, ik ook. Omdat je nog nergens echt bij 'hoort'. Sterkte in de mmm.

En voor alle andere lieve meiden ook een dikke :hug: :hug: :hug:

@Elle wrote:

@Jannigje wrote:
Elle :hug: :hug: :hug:




Bedankt :-*

Jij mag bijna beginnen zie ik. Hopelijk kun je dan het moppertopic snel vaarwel zeggen, omdat de ICSI is gelukt :pray:
Ja eerste dag van de volgende menstruatie mogen we beginnen.

Echt geloof me. Ik heb nog nooit zo erg gehoopt snel ongesteld te worden.

Tis ook allemaal heel spannend. :shifty:

Nou, zoals verwacht ben ik vanmorgen ongestel geworden. Vind het aan de ene kant niet erg omdat het nu eindelijk heeft doorgezet, maar aan de andere kant baal ik weer enorm:(

Lakeisha :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ow Lakeisha… :hug: :hug: :hug:



Bigsby, ik kan me heel erg vinden in jouw woorden. Voor mij voelt het soort van hetzelfde denk ik.



Hier is overigens geen sprake van de mmm hoor. Ik wil daar voorlopig niet aan. Dat klinkt heel stom realiseer ik me, want als de wens zo groot is heb je daar toch alles voor over. Maar het is een drempel die ik niet wil nemen nog. En buiten dat…Wij zijn dan wel alweer ruim 2 jaar bezig voor een vierde…In die periode ben ik wel 2 keer zwanger geweest. Die zwangerschappen zijn beide uitgelopen op een ma, maar ik was wel zwanger…

Ow Lakeisha wat jammer :hug: :hug: :hug:



Ik zit vandaag ook op hete kolen het is vandaag nl

twee weken terug na de iui.

Dus moet vandaag ongi worden of niet.

Heb de vorige keer test op test gedaan en nu eigenlijk helemaal niet.

Ga gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.



Mag ik iets vragen wat betekend mmm?

Oeh, spannend meis! Mmm betekent medische malle molen :wink:

Bigsby, gefeliciteerd met je mannetje :-*

Lakeisha: balen zeg van je ongesteldheid. :hug: :hug: :hug: :-*



Is Bigsby haar man vandaag jarig??



Hier is mijn vriend ook vandaag jarig. Hij heeft nu de leeftijd bereikt waarop hij "vroeger"zei na deze leeftijd geen kinderen meer te willen omdat hij dat te oud vind om vader te worden.

Hallo hier nog iemand die zich wil toevoegen, wij zijn bezig met ons gezamelijk eerste kindje en ik heb al een dochter van 4 uit een eerdere relatie. Mijn dochter kwam uit een keer gelijk raak en nu al 15 maanden bezig en nog niks… Wel frustreerend eigenlijk, ben al in de mmm heb nu sinds 6 maanden clomid maar nog geen resultaat. Als het deze maand niet raak is… dan weer na de gyn … nog even afwachten



groetjes davina

Even gauw :mrgreen:



Jannigje, gefeliciteerd met je mannetje :mrgreen: Ja de hub van Bigsby is vandaag jarig. :mrgreen:

Bigsby GEFELICITEERD met de verjaardag van je man :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

(hoe jong is jou mannetje geworden vandaag?)

Dankje wel dames :-* Luca en ik gaan straks nog ff wat knutselen :mrgreen:



Jannigje, jij ook gefeliciteerd met je vriend :dance: :dance:

Wij zijn beide 33 jaar nu, en jullie?

Spannend dat het voor jullie nu ook echt gaat beginnen, tuurlijk is de mm niet leuk maar als het helpt…



Ik miste ook een topic voor als je net begint in de mm, ik had ook echt een gevoel dat ik nergens bij hoorde. Nu is het al wat minder omdat ik nu in " het hokje" IUI zit, als het goed ik wordt ik dan morgen over een week voor de 1e keer geinsemineerd :dance: :dance: (als het dit keer wel doorgaat)



Yvonco, spannend voor jou dus, hopelijk blijft de ongie weg en heb je gewoon een dikke vette positieve test. :pray: :pray:



Lakeisha, wat balen meid :hug: ik had toch gehoopt dat het weg zou blijven :hug:



Debke, ik snap je gevoel wel, wij wilde er ook niet aan beginnen. Maar op een gegeven moment toch hub maar overgehaald en toch een afspraak gemaakt. Ik weet gewoon dat ik er later spijt van ga krijgen als ik het niet deed, eigenlijk kan ik het ook neit van me afzetten omdat ik niet weet waarom???

Maar goed misschien is het anders als je voor een 4e gaat, maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Kijk ik ben blij dat ik er al 1 heb, maar het voelt niet compleet. Ik weet niet of jij dat ook voelt ondanks dat je er al 3 heb? Het is en blijft natuurlijk wel een gevoel…



Zo nu ff lunchen :mrgreen:



En welkom voor de nieuwe dames!

Bigsby en Jannigje, gefeli met jullie mannen!



Bigsby, ik denk niet dat het wat uitmaakt of je voor een vierde of een tweede of een eerste gaat. Wij zijn als gezin nog niet compleet voor ons gevoel en dat is de reden dat wij voor nog een kindje gaan en dus ook de reden dat we er verschrikkelijk niet blij van worden dat het zo lang duurt.

Ik begrijp jouw stap naar de mmm heel goed. Als ik jou zou zijn zou ik dat ook gedaan hebben, maar… Ik ben de afgelopen 2 jaar dus wel 2 x zwanger geweest. Er is voor mij dus ook geen reden om aan te nemen dat het niet meer gaat lukken.



Voor mij is het puur de frustratie dat het 1) al twee keer niet goed gegaan is op een voor mij ook behoorlijk ingrijpende manier en 2) dat het kennelijk niet meer heel makkelijk gaat, dat zwanger worden (wat het bij de 3 eerste kids dus wel was). Het is meer een zoektocht naar antwoorden waarom…Waarom het mis ging, waarom het niet meer zo “makkelijk” gaat als voorheen. Antwoorden die ik nooit zal krijgen, dat besef ik, maar ik kan niet “stoppen met zoeken” op de een of andere manier.