Het "mopper' en "baal dat het zo lang duurt "

Debke, dat is ook irritant, je weet dat je zwanger kunt raken en je raakt het ook. Alleen het blijft niet plakken :cry:

Ik ben helemaal in die bijna 2 jaar niet zwanger geraakt, dat is toch ook niet te bevatten?

Het maakt ook niet uit hoeveel kinderen je hebt, als je nog niet compleet bent dat is en blijft het gevoel hetzelfde. Ik hoop voor ons dat het nu snel lukt en ook blijft :hug:

Nee, dat is ook niet te bevatten…Zeker als je nagaat dat het de eerste keer wel zo makkelijk ging he…Je blijft maar zoeken naar redenen (die er dus niet zijn) en je gaat zo ontzettend balen van je eigen lijf…



Overigens blijven de kindjes bij mij juist wel plakken…Ze houden alleen op met groeien op een bepaald moment. Vanzelf loskomen doen ze ook niet zomaar (de eerste ma werd ontdekt bij de echo bij 10w2d, kindje was toen net overleden en ik heb nog ruim 3 weken moeten wachten voor de uiteindelijke miskraam op gang kwam. de tweede ma werd ontdekt bij de echo van 11 weken en toen was het kindje al een hele poos daarvoor overleden, ze schatte in zo rond 7/8 weken, ook toen heb ik nog anderhalve week moeten wachten voor de miskraam doorzette).

Het allerergste, buiten het verlies van de kindjes om, vind ik nog wel dat mijn lijf na iedere ma zo van slag is. Het kost echt een half jaar ofzo voordat het weer als vanouds functioneert.



Nou ja…we kunnen wel stellen dat ik ook echt aan het klagen ben in dit klaagtopic he… :oops:

Debke, ik vind dat je ook alle recht hebt om te klagen, en je zou denken dat je veilig zit rond de 11 weken. Pff lijkt me echt zwaar om zoiets door te maken!

even snel antwoord:

Mijn vriend is vandaag al 38 geworden :slight_smile: hij is dus een stuk ouder dan dat ik ben.

Dan mopper ik ook gezellig met jullie mee.

Wij zijn intussen alweer ruim 6,5 jaar bezig.

1 Keer is het gelukt, maar ik kreeg een mk… :cry:

We zijn nu bezig met IUI.

De eerste keer is niet gelukt, dus de volgende cyclus gaan we voor poging 2!

Voor iedereen even een dikke :hug:

Mag ik ook even lekker komen zaniken en zeuren/mopperen :? Vind dat altijd wat lastig gezien het feit dat er hier meiden schrijven die al jaren bezig zijn voor hun eerste en dan komt het zo overdreven over dat ik met 2 gezonde kinderen ga lopen zeuren :shifty: Maar naar wat ik lees vat het niet verkeerd en begrijpt iedereen dat een kinderwens een kinderwens is, of dit nu de 1e of de 5e is :inlove:



Zelf hebben wij 2 jongens, 1 van 4,5 en 1 van 2,5. Op 19 januari dit jaar werd door hub de knoop doorgehakt om de condooms te laten liggen (ik was al sinds september 2009 van de pil af). En diezelfde avond de daad bij het woord gevoegd en ja hoor, 4 dagen later wist ik het al… het was raak :inlove: Toch had ik er geen goed gevoel over :? Met bijna 9 weken een echo gehad en die was heel erg goed, kindje goed op grootte, 2 dagen verder zelfs, mooie hartactie en alles :thumbup: Ik was dan ook stomverbaasd (serieus :oops: ). Met 12 weken zou ik weer een echo krijgen en noch Tim (mijn vriend) noch mijn moeder en beste vriendin konden mee, dus heb ik een andere hele goede vriendin mee genomen. Ik wist gewoon dat het niet goed was en dat wilde ik niet alleen doen. En mijn gevoel bleek te kloppen, want het kindje was ter grootte van 9,2 weken, dus heel kort na de eerste echo is het gestopt :cry: Deze 2e echo was op maandag en woensdag ben ik gelijk gecuretteerd.



Na deze curettage bleef ik maar af en aan wat vloeien (spotting) en de test bleef ook duidelijk positief :think: Ziekenhuis gebeld en toen echo gehad gelijk en daaruit bleek dat er nog weefsel zat :roll: Toen 2 kuurtjes met pillen gekregen om dit eruit te krijgen en uiteindelijk was ik na 2 maanden schoon :thumbup:



28 mei voor het eerst weer echt ongesteld en daarna niet meer, want ik was weer zwanger :inlove: Ook dit keer kreeg ik met een week of 5 zo’n unheimisch gevoel :eh: En bij de echo met 7 weken bleek ook dit kindje niet goed en maar een week of 5,5 qua grootte :cry: Hier ook 1,5 week later een curettage van gehad en toen zouden we een maandje rust houden.



Maar na 1x onveilige sex omdat ik dacht dat mijn eisprong al geweest was :oops: was het dus alweer raak, net 3 weken na de curettage :doh: Helaas is dit afgelopen 28-08 ook geëindigd in een miskraam, weliswaar een hele vroege maar toch wéér :cry:



Nu zit ik te wachten op mijn menstruatie en zodra die er is moet ik bellen en moet ik rond dag 12 van de volgende cyclus (dus kort voor de eisprong) een hysteroscopie plannen. Er is op de laatste echo 28-08 namelijk een afwijkend beeld gezien bij mijn litteken(s) van 2 keizersnedes en nu vermoed de gynaecoloog dat de ma’s en mk hierdoor komen… Afwachten dus nu.



Ik ben er wel heel bewust niet teveel mee bezig nu omdat ik gewoonweg niet anders kan nu dan afwachten. Ik mag nu niet zwanger worden totdat duidelijk is hoe of wat, daar is even geen keuze in. Maar ik heb best wel moeite met de zwangeren om me heen (niet allemaal gek genoeg :think: ). En ik hoop gewoon dat het voor ons nog een keertje is weggelegd :pray:





Zooo lekker lang verhaal om even aan te komen waaien :oops:



Heel veel :hug: :hug: :hug: voor jullie allemaal!!



:-* Kim

Kimmie, ook voor jou een hele dikke :hug: Je bent van harte welkom om hier mee te schrijven hoor :-*



Inderdaad of je nu geen, of 1, of 10 kinderen hebt, iedereen ervaart het op zijn eigen manier en heeft gewoon een plekje nodig om zijn hart te luchten. En dat is hier :mrgreen:

Kimmie, jij hebt duidelijk geen moeite met zwanger raken :o Maar wat verschrikkelijk dat het steeds eindigde in Ma of Mk :hug: :hug:

Hopelijk helpt het als ze het littekenweefsel weghalen. En je bent welkom om mee te schrijven, het gaat er niet om hoeveel kinderen je al heb… het gaat om het gevoel

Nee dat is hier idd het probleem niet :oops: Daarom voelt het wel eens zeurderig, ook omdat anderen steeds zeggen “ah joh, maar jij bent toch zo weer zwanger!” alsof dat helpt als het niet mag blijven :cry: En we weten dus nog niet wat het gaat worden, misschien is er straks wel helemaal niks afwijkends meer te zien, dat kan ook nog :shifty: Al hoop ik onderhand dat er wel iets te vinden is… dan hebben we tenminste een oorzaak en hopelijk kunnen ze die dan idd verhelpen :pray:



Ik weet nog niet hoe ver wij zouden gaan moet ik eerlijk zeggen. Tim is altijd heel duidelijk geweest, geen medische toestanden! Maar ja, dit is nu ook een klein beetje medisch natuurlijk en ik heb het idee dat als je eenmaal bezig bent je je grenzen steeds een beetje verlegd :think: Als hier een operatie voor nodig zou zijn ofzo, dan moet daar ook echt wel goed over gesproken gaan worden, want dat heeft natuurlijk ook zijn weerslag op Tim en de kinderen weer en Tim heeft best een zware baan en is niet veel thuis.



Maal maal maal :roll: En toch wil ik er niet teveel mee bezig zijn :angel:

En nee hoor weer niet de ongi is niet weg gebleven. :wall: :wall:



Voor iedereen :hug: :hug:

Ow…yvonco… :hug: :hug: :hug:



Zwaai Kim! :-* :-* :wink:

Ik denk dat ik vanavond even lekker met mannetje op de bank ga liggen vanavond…Ben nog zo moe en heb nog steeds buikpijn :frowning:



Op naar het midden van de cyclus :lol:

Hier zijn we weer in de wachtweken aangeland (mijn banner staat op 27 dagen, maar da’s meer wishfull thinking dan realiteit geloof ik).



Ik ga taartvoorbereidingen voor morgen doen. Vriendlief gaat naar een goeie vriend van hem.



Fijne avond allemaal!

Lakeisha :hug: :hug: Ik wilde je net sms-en of je ng kwam :mrgreen:



Kimmie, wat lullig gezegt zeg! " maar jij bent zo weer zwanger" :evil: En al die pijn van dat verlies dan??? mensen hebben echt geen idee h’e :evil:

Mijn hub wil ook niks medisch, ik heb hem echt overgehaald om aan de IUI te beginnen. Maar IVF gaat hier nooit gebeuren, dus IUI is mijn enige kans en hoop.





Weet je, ik baal gewoon. Ik baal dat mijn sz zwanger is (was gelijk raak terwijl ze nog niet eens bezig waren) Zij stelde het al jaren uit en nu is het dan zover :? Zondag komt ze mijn zwangerschapskleding lenen :? Dat zit me gewoon dwars! Ik weet dat ik nee kan zeggen maar dat wil ik niet, en het is niet zo dat ik niet blij voor ze ben… (wat een onzin, dat ben ik ook niet) oh wat klinkt ik egoistisch op dit moment :oops: :oops:

Sorry maar ik kan niet eens meer blij voor mensen zijn als ze zeggen dat ze zwanger zijn, ik kan het nu alleen bij mensen die al zooolang bezig zijn. Het lijkt net of ik het de rest niet gun maar dat is niet zo…

Pff ik kan eindelijk eens in een topic zeggen wat ik voel. Wel een opluchting want dat kan ik tegen hub niet eens :oops:

@bigsby wrote:

Lakeisha :hug: :hug: Ik wilde je net sms-en of je ng kwam :mrgreen:



Kimmie, wat lullig gezegt zeg! " maar jij bent zo weer zwanger" :evil: En al die pijn van dat verlies dan??? mensen hebben echt geen idee h’e :evil:

Mijn hub wil ook niks medisch, ik heb hem echt overgehaald om aan de IUI te beginnen. Maar IVF gaat hier nooit gebeuren, dus IUI is mijn enige kans en hoop.





Weet je, ik baal gewoon. Ik baal dat mijn sz zwanger is (was gelijk raak terwijl ze nog niet eens bezig waren) Zij stelde het al jaren uit en nu is het dan zover :? Zondag komt ze mijn zwangerschapskleding lenen :? Dat zit me gewoon dwars! Ik weet dat ik nee kan zeggen maar dat wil ik niet, en het is niet zo dat ik niet blij voor ze ben… (wat een onzin, dat ben ik ook niet) oh wat klinkt ik egoistisch op dit moment :oops: :oops:

Sorry maar ik kan niet eens meer blij voor mensen zijn als ze zeggen dat ze zwanger zijn, ik kan het nu alleen bij mensen die al zooolang bezig zijn. Het lijkt net of ik het de rest niet gun maar dat is niet zo…

Pff ik kan eindelijk eens in een topic zeggen wat ik voel. Wel een opluchting want dat kan ik tegen hub niet eens :oops:




Ah, did you miss me :wink: Wordt geen lui avondje op de bank…Hub wil hele andere (lees voor mijn gevoel saaie) films kijken dan ik…Dus dan maar laptoppen :mrgreen:



Wat herkenbaar meid! Dat is zo raar he, een kennis van mij is nu ook zwanger en als ik eerlijk mag zijn, kan ik daar ook niet blij om zijn. Maar als jij me nu zou vertellen dat je zwanger zou zijn, zou ik wel een gat in de lucht kunnen springen :mrgreen:

Ik hoop dat we gauw saampjes door mogen gaan lieverd! :-*

Heb je geen tv in de slaapkamer dan?

Wij boven in de logeerkamer wel, en als G, dan voetbal wil kijken schop ik hem daarheen :lol: :lol: kan ik beneden leuke series kijken die ik opgenomen heb :wink:



Zoals ik al zei kan ik wel blij zijn voor de mensen waarbij het al heel lang duurt, dus zou ik ook super blij zijn als jij zwanger zou zijn.

Maar het klinkt wel lullig h’e zoals ik het schreef :oops: :oops: maar goed zo voel ik me nou eenmaal!



Wij gaan zo popstars kijken, zo leuk om mensen vals te zien zingen die dachten dat ze goed zijn :lol: :lol: :lol:

Ja we hebben ook wel tv in de slaapkamer, maar we wilden een filmpje downloaden :mrgreen:



Oeh popstars, ik kan me daar toch zo aan irriteren af en toe :oops: Als je die mensen hoort…pfff… Maar het blijft entertainment :mrgreen: Misschien zet ik het hier ook wel op :silenced:



Ja maar meid, dat is toch een van de redenen waarom we dit topic zijn geopend? Zodat we hier ook eerlijk konden zijn? Ik probeer wel mn gevoel(maar dat heb jij ook gedaan) een beetje toe te lichten zodat meelezers het niet te hard opvatten :angel:

Ik ben ook altijd bang dat mensen mij op de vingers tikken omdat iets verkeerd over komt. Nou sorry maar ik probeer me daar niet zo druk meer om te maken. Ik schrijf/zeg eerst wat en dan denk ik pas na :wink: Dat doe ik ook omdat ik anders de helft weeer schrap omdat ik het toch maar niet wil zeggen. Ik vind het eigenlijk wel lekker zo, ik zeg gewoon ff lekker wat ik denk!!!

@bigsby wrote:

Ik ben ook altijd bang dat mensen mij op de vingers tikken omdat iets verkeerd over komt. Nou sorry maar ik probeer me daar niet zo druk meer om te maken. Ik schrijf/zeg eerst wat en dan denk ik pas na :wink: Dat doe ik ook omdat ik anders de helft weeer schrap omdat ik het toch maar niet wil zeggen. Ik vind het eigenlijk wel lekker zo, ik zeg gewoon ff lekker wat ik denk!!!




AMEN :angel: