Bigsby zo werkt het helaas niet hoor met de progestan. De meeste gyns zullen dit alleen willen voorschrijven als je luteale fase (na je eisprong) te kort is. Vragen staat altijd vrij maar het voegt in principe niet iets toe als je een goeie eisprong hebt gehad en je luteale fase lang genoeg is.
Succes dames en Bigsby hoop dat je de komende ronde meer geluk hebt zeker als je hub niet verder durft en wil. :hug: (mijn hub vind overigens de IVF niet echt zwaar, ik ben nl degene die hormonen spuit, de punctie krijgt voor hem betekend het euhm 2 ‘extra’ dagen die hij vrij zou moeten vragen. Nu is ie eigen ondernemer en is dat ietsjes eenvoudiger geworden. Maar hij moet mij chauffeuren tijdens de punctie en dan een potje vullen eigenlijk hetzelfde als met IUI bijna!)
Kan me goed voorstellen dat je dat gevoel hebt bigsby :hug:
Ik ga extra hard duimen voor je
oh ik ken nl iemand die dit ook na de iui gehad heeft, maar die had dan misschien wat Rhi zegt…nou ja navragen kan idd geen kwaad :hug:
mijn hub vindt t op zich ook niet zwaar, behalve toen ik met enorme pijn na de punctie in t ziekenhuis belandde.
Hij laat de keuze ook aan mij over…doorgaan of niet…en staat achter elke keuze die ik maak…hij zegt steeds zolang jij t nog trekt, trek ik mee
Misschien zijn sommige mannen ook wat huiverig voor de hoeveelheid hormonen en bijwerkingen? De dames die Clomid gebruikt hebben zullen mss euhm nogal hormonsterig zijn geworden? Maar echt waar wat ik er altijd uit begrijp is dat Clomid echt aaaargghhhh is. Bij een IVF gaat het een stuk ‘gelijkmatiger’ en de bijwerkingen van de hormonen zijn minder heftig. Als je dan ook nog eens nagaat; wat is ‘erger’ een vrouw die vreselijk verdrietig is dat er geen kindje (meer) komt? Of een vrouw die tijdelijk aan de hormonen is voor een IVF (max is 3 x per jaar voor de duur van anderhalve maand ongeveer terwijl bij IUI het ieder maand een achtbaan is van hormonen en emoties) en daarna misschien een ‘definitiever’ afscheid kan nemen van de kinderwens omdat ze (samen!) alles geprobeerd hebben en het niet is geslaagd of het naar wens is verlopen en er een kindje bijkomt!
Jullie lezen het al voor ons is IVF misschien wel heftig (de achtbaan dan van emoties maar die herkennen jullie maandelijks ook?) maar niet onoverkomelijk. Al zeg ik er wel eerlijk bij dat ik niet zwaar reageer op de hormonen en de puncties (alle voorgaande 6 8) ) zijn me ook meegevallen. En dan hebben we hier ook nog het ongelofelijke geluk gehad dat we tot 2 x toe een kindje hebben mogen uitdragen waarvan we er voor 1 mogen zorgen.
Die afweging kan echt niemand voor je maken natuurlijk, maar echt een goed gesprek met maatschappelijk werk (staat iedereen in de medische mallemolen geheel gratis ter beschikking!) kan enorm helpen. Het zou zo vreselijk zijn als je relatie eronder te lijden heeft omdat 1 van beide eigenlijk wel verder wil met behandelen en de ander niet. :hug:
@Jannigje wrote:
Hoi
Ik krijg dinsdag een uitgangsecho en dan gaan ze kijken of mijn cyclus echt stilligt. Daarna (de 27e) moet ik beginnen met stimuleren. Dan hopelijk in week 45 punctie. :mrgreen: En geeft niet hoor dat je er niet veel van afweet. Dat wist ik namelijk tot 5 maanden terug ook niet
Stein krijgt een longfunctie en een blaastest (en op de loopband enzo) om te kijken hoe zijn astma in elkaar zit. Aangezien meneertje nooit echt aanvallen heeft maar altijd alleen snachts benauwd is en hoest.
Oh, ik ging dus iets te snel :lol:. Dus als ik het goed begrijp dan duurt zo’n ICSI eigenlijk langer dan 1 cyclus? Ik hoop in elk geval dat je uitgangsecho goed is, zodat je naar de volgende fase mag; weer een stapje dichterbij het vervullen van je wens. Succes dus dinsdag en ook voor Stein.
@Twinnie wrote:
ff klagen dat de :evil: hier vannacht is doorgebroken! Het is een klap in mijn gezicht geweest. Maar nu positief blijven denken en op naar de 3e IUI!
:hug: :hug: :hug:
Driemaal is hopelijk ook in jouw geval scheepsrecht.
Chelleke logisch toch dat je nu wel eens wilt weten wat er aan de hand is? Hopelijk kunnen ze jullie nu net als vorige keer een zetje geven.
Bigsby niet te veel stressen meisje, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Waarom zou een tweede kindje niet ook voor jullie zijn weggelegd? Ik blijf voor je duimen!
Natascha hoe gaat het met jou? Merk je al iets?
Mijn hub wilde sowiezo de mm niet in, ik heb hem overgehaald om toch de IUI te doen. Maar ik merk wel toen ik gister dat deel over de medicijnen begon dat hij dat niet wil. Hij vind niet dat een kind op een medische manier moet komen, klinkt heel cru maar zo denkt hij nou eenmaal. IVF wil hij absoluut niet aan beginnen, 6 pogingen IUI en dat is het dan. Ik maak me er niet druk om hoor, ik weet wat de eind streep is en dat wist ik al toen we hiermee gingen beginnen.
bigsby hij is in elk geval wel erg duidelijk en dat scheelt he…zo heb jij altijd geweten waar je aan toe bent en dat scheelt idd enorm.
Elle met mij gaat t goed hoor, tja ik voel vanalles ja hahaha, maar ik weet dat dit allemaal niks hoeft te betekenen.
De ene dag heb ik een heel goed gevoel erover en de andere dag weer een slecht gevoel.
ja ik weet waar ik aan toe ben
Enne ik blijf duimen voor je
dank je wel :-*
@ Natas:pray:
@Bigsby knap dat je een streep kan trekken, tot hier en niet verder!
Ik zou dat niet kunnen.
Gelukkig vind vriendlief hetzelfde als ik! We gaan door totdat er een kleintje hier rondkruipt!
Twinnie, met die instelling is ook niks mis, mijn hub wil niet zover gaan.
Wij hebben er gelukkig al wel 1
Goed van je dat je het vandaag weer positief in ziet, toch wel belangrijk!
Ja je hebt natuurlijk al iets om je heen lopen waar je volop van kan genieten.
Maar ga hard voor je dat er gewoon nog een mooi brusje komt!!!
Hier moeten we ook nog keuzes gaan maken hoor.
mocht deze poging mislukken dan hebben we nog 3 kansen omdat we nog 6 cryo’s over hebben.
Tja en mochten die niet t gewenste effect leveren dan gaat t hier ook moeilijk worden want ik weet nl niet of ik een nieuwe verse ivfpoging aandurf.
Ik ben tijdens deze poging in het ziekenhuis beland na een rampzalige punctie…er is me al gezegd geworden dat mijn eierstok helemaal verkleefd zit dus de kans is heel groot dat ik na een volgende punctie weer met ontzettend veel pijn t ziekenhuis in beland…ik ben niet bang van een beetje pijn hoor…dat betreft heb ik al heel wat meegemaakt met mijn endometriose, maar die pijn was voor mij echt de limit.
Op dit moment kan ik nog niet voor mezelf zeggen okee na die cryopogingen houdt t op…ik wil weten wat voor mogelijkheden er nog zijn, maar dit brengt natuurlijk ook weer een hoop onrust met zich mee…eigenlijk is t net als Bigsby gewoon veel beter als je duidelijk voor jezelf weet waar de grens ligt.
Veel mensen zeggen kindjes opvoeden is t moeilijkste, nou ik vind t krijgen van een kindje moeilijker. :oops:
dat is een duidelijke eindstreep bigsby… ik ben zelf een strijder denk ik
heb zelf eerst ook gezegt als het met de medicatie niet lukt dan maar niet
maar nu weet ik het zo zeker niet meer… wij hebben hier ook natuurlijk al een heel knap jongetje lopen maar ik zou zo graag voor ons ook een 2de kindje willen… weet niet waar ik de streep zou zetten
denk dat het mits het voor ons niet te zwaar belastend is we door gaan tot het gaatje…
wat voor reden had jou hub er voor ? ben altijd wel benieuwd naar wat iemand zijn gedachte gang erachter is… boven dat het geestelijk/lichaamlijk/radiationeel erg zwaar is
@ natascha… wat zullen er veel dingen door je hoofd spoken
ben ook zo benieuwd welke kant het op zal gaan… het idee dat er wat rond zweefd… misschien al aan het innestelen is en dat je hoopt dat het goed weer op gang komt
oef lijkt me een zwaar onderbuik gevoel
hier nog steeds geen pos. ovu test gehad… het kan nog hoor want vorige cyclus had ik hem toen bij dag 14 … maar ja je hoopt zo dat het een beetje verschuift he…
nu zal mijn cyclus waarscheinlijk ook langer duren
ben we nu steeds meer bekent in fertilityfriend :mrgreen:
4 jaar terug had ik zo ook 3 cyclussen in kaart gebracht en uitgeprint voor de fertiliteit poli
weet nog dat ze zei “zo zo dat is een profecionele” :mrgreen:
ja uhhh je doet het goed of niet natuurlijk :mrgreen:
ben niet zo van het halve werk (hoe bedoel je controle freak ) :roll:
Lieve meiden…ik heb het al een paar weken te druk gehad om uberhaupt tijd te hebben om te klagen en nu…Nu heb ik niks meer te klagen! :inlove:
@Natascha1975 wrote:
Veel mensen zeggen kindjes opvoeden is t moeilijkste, nou ik vind t krijgen van een kindje moeilijker. :oops:
:lol: :lol: :lol: in ons geval is dit zeker waar :mrgreen:
Gefeliciteerd Debke :dance: :dance:
Tja hub vind dat een kind niet moet komen via medisch, hij wil het natuurlijk of niet! Dat is wat hij tegen mij zegt.
Debke :dance: Gefeliciteerd!!! :dance:
Geweldig nieuws!!!